Motosiklet Zinciri Nasıl Yağlanır?
-
08 Haziran 2006, 11:29
#1
Herkese merhabalar.
1 ay önce kadar bir Kawasaki Er-6n aldım. Henüz 190 km de. Satın aldığım yer her 300 km de bir zinciri yağlamam gerektiğini söylemisti. Yakında zinciri yağlamam gerekecek.
Bu konuda bilgisi olan arkadaslar yardımcı olursa sevinirim.
Motosiklet zinciri nasıl yağlanır? Ne kullanılmalıdır? Tavsiye edeceginiz bir marka var mıdır?
Reklamlar
-
08 Haziran 2006, 11:41
#2
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Öncelikle 1 adet eski diş fırçası ve 200ml kadar mazot alınır.
Mazota daldırılan fırça vasıtasıyla zincir fırçalanarak o siyah görüntüsünden arındırılarak temizlenir. Bir bezle zincir ve motor üzerindeki mazot kalıntıları temizlenir.
Sprey zincir yağı ile yağlama işlemi tamamlanır.
[COLOR="Blue"]Ne Kadar Yükseğe Çıkarsan, O kadar Yüksekten Düşersin. [/COLOR]
-
08 Haziran 2006, 11:53
#3
TEsekkürker Akira hızlı cevabın için. Bak yağlamaya geçmeden önce temizleme olayını hiç düsünememistim. Sagol. Ama su yağlama işlemi hakkında biraz bilgiye ihtiyacım var. Ne kadar bollukta sprey sıkılır, güneşte mi gölgede mi, hemen binebilir miyim yağladıktan sonra? Bu gibi sorular ile ilgili bilgi alabilirsem çok iyi olur.
Saygılar.
-
08 Haziran 2006, 11:56
#4
Ben gazyağı kullanıyorum.Önce gazyağı ile güzelce temizleyip sonra spreyle yağlıyorum.Bildiğim kadarıyla mazot oring zincirlerde zararlı.
-
08 Haziran 2006, 11:59
#5
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Ben bu bilgileri deneyimli bir endurocudan aldım. Yağın zincir üzerinde bir tabaka oluşturacak kalınlıkta olması kafidir.Bu yağlar sıçrayıp ortalığı batırmasın diye zincire sıkıldıktan kısa bir süre sonra katılaşarak margarin kıvamına gelir. Bu yüzden sana zincir hiç yağlanmamış gibi gelebilir.
Yağladıktan sonra yağın ısınıp zincirin her tarafına yayılması için 1 dakika kadar yavaş yavaş kullan sonra istediğin hıza çık.
Bildiğim kadarıyla güneş gölge farketmez. Tabi zinciri temizlemek ve yağlamak toplamda uzun sürdüğü için gölgede bir iskembe üzerine oturarak bu işi halletmeni tavsiye ederim.
-----------------------------------Edit-------------
Evet aslında gazyağı kullanmak daha uygun olur ancak mazotun kaliteli bir zincirin O ringlerini 10 dakikada bozması olası değil. Yeni ve kaliteli zincirlerde uzun zamandır (Mesleki sebeplerden dolayı zincirlerle haşır neşirim) dış etmenlere daha dayanıklı EPDM o ringler kullanılmakta.
Ayrıca, eğer zincirinizi değiştirecekseniz yeni çıkan X ringli olanlardan isteyin. (yağlama periyotları ve ömürleri daha uzun)
[COLOR="Blue"]Ne Kadar Yükseğe Çıkarsan, O kadar Yüksekten Düşersin. [/COLOR]
-
08 Haziran 2006, 17:25
#6
Bilgiler için saol Akira
Gazyağı ya da mazot dışında temizleyici bir sprey var mı bildiğiniz.
Castrol un kutu spreyi var o yağlayıcı ama.Ondan önce kolaylıkla tatbik edilebilecek bir ürün var mı?
"Efendiler, muhterem milletime tavsiye ederim ki; sinesinden yetiştirerek başının üstüne kadar çıkaracağı adamların kanlarında ve vicdanlarındaki asil cevheri tahlil etmek dikkatinden bir an bile feragat etmesinler.”Gazi Mustafa Kemal ATATÜRK
-
08 Haziran 2006, 20:12
#7
Her 300 km de bir temizlemeye gerek yok. Yoksa cebinde diş fırçasıyla dolaşır manyak olursun Zincir zaman içinde rengi gözükmeyecek hale geldiği zaman temizlesen yeterli. İlla 300 km de bir yağlayacaksın diye birşey de yok. Diyelim uzun yola gittin, yanında da zincir yağı yok. Gittiğin yerde yağlasan da olur. Bir de yağ sürdükten sonra binmeyeceksin. Genelde akşam eve geldiğinde sürmek iyidir, o sabaha kadar zincire iyice yapışır. Sürüp motorla gezersen yağın bir kısmı zincirden hemen kurtulur ve motorun orasına burasına sıçrar. Mobil veya Castrol tercihimdir.
Hayatta en büyük eğlence başkasının yapamazsın dediğini yapmaktır.
-
08 Haziran 2006, 20:49
#8
Temizleyici spreyler var. Yağ satan tüm dükkanlarda var. Mesela würth ün temizleyici spreylerini kullanabilirsiniz. Genellikle tüm temizleme spreyleri iş görür.
Ayrıca shell sprey ile de yağlama yapabilirsiniz. Kaliteli bir yağdır.
-
09 Haziran 2006, 01:49
#9
Anlatıyorum dinleyin
motor orta sehpaya alınır. Mazotla veya gaz yağı ile zincir ve dişli temizlenir. İsteğe bağlı tabi, temezlemeseniz de bir sorun çıkarmaz. Motor çalıştırılır, arka lastik yere değmicek şekilde 1. vitese atılır ve rölantide bırakılır. Arka lastik usul usul dönerken sprey vasıtası ile zincir bir güzel yağlanır. Zinciri yağladıktan sonra da motora sağlam bir gaz verin zincirdeki fazla yağı atmak için, Bu esnada da üztünüze başınıza dikkat edin de yağlanmayın. Kolay gelsin...
(yağlama yapacağınız spreyi kafanıza göre herhangi bir sıvı gres almayın, bilen birine sorun)
-
09 Haziran 2006, 02:02
#10
Ayrıca shell sprey ile de yağlama yapabilirsiniz. Kaliteli bir yağdır
hiç tavsiye etmiyorum bende var. yağladıktan sonra istersen 2 gün kullanma motoru, bekle, yine yağ sıçratıyor. hiç memnun kalmadım, sprey kutusu dolu ama kullanmıyorum boşuna param gitti , kullanınca arka jant yapış yapış yağ oluyor.
-
09 Haziran 2006, 02:23
#11
Dök mısır özü veya ayçicek yağı beee
___KILIÇ___
[B] ยภยtยlคภlคг ยภยtคภlคгı ครlค ยภยt๓คzlคг ¤ۣۜ __ к ı ℓ ı ç __ [/B]
-
09 Haziran 2006, 11:08
#12
yanlış hatırlamıyorsam Motul'un çok güzel bir spreyi var. Sıkıyorsunuz hemen yapışıyor ve katman oluşturuyor. Beklerseniz sonuç çok daha iyi. Racing makineler için yapılmış ve yüksek hızda arkaya, sağa sola yağ sıçratmasın diye yapılmış. Aslında zincir spreyi çok önemli. Çünkü zincirli arka freni disk olan bir motorda zincir yağının sıçrayıp damla damla diske konması sonucu frenin görevini yapmasını engelleyebilir. Bence kaliteli ürünler kullanmakta fayda var.
"Bir insanın bildiğini zannettiği bir şeyi öğrenmesi imkansızdır." (Epiktetos)
-
10 Haziran 2006, 13:58
#13
şu yağlama işi beni yordu valla herhalde acemiliğin verdiği bişey olsa gerek.
Malisef orta sehpa yok bizim motorda biraz zor oluyor.
Tecrübeli arkadaşlara sorum olacak yağı zincirin sadece dış (sağ sol) kısımlara tatbik ediyoruz diye biliyorum doğrumu acaba
-
11 Haziran 2006, 17:15
#14
Zincir yağlamak için mutlaka zeytinyagı olmalıdır.
Öncelikle zeytinyağı düşük ateşte iyice kızdırılır. Patates kızartacak kıvama gelinceye kadar. Sonra soğumaya bırakılır... Yerde soğusun buzdolabına falan koymayın.
Soğuduktan sonra yağın içine bez bandırılır. O bez daha sonra zincirlerin üstünde gezdirilir. Eliniz kirlense bile dikkat etmeyin. Yıkarsınız çıkar. Dikkat edeceğiniz şey o değildir. Şudur: Yağ halis muhlis Türk zeytinyagı olacak. Hatta sızma olursa daha da makbuldür.
Yok BP imiş, Shell imiş Kefere yağlarına boş yere para vermeyin !
-
12 Haziran 2006, 01:19
#15
atinczor adlı üyeden alıntı
Herkese merhabalar.
1 ay önce kadar bir Kawasaki Er-6n aldım. Henüz 190 km de. Satın aldığım yer her 300 km de bir zinciri yağlamam gerektiğini söylemisti. Yakında zinciri yağlamam gerekecek.
Bu konuda bilgisi olan arkadaslar yardımcı olursa sevinirim.
Motosiklet zinciri nasıl yağlanır? Ne kullanılmalıdır? Tavsiye edeceginiz bir marka var mıdır?
Ya 300 kmde bir zincir yağlanır mı ?
Adam dünya turu yapıyor mesela günde 1000 km ,
Günde üç defa zincir mi yağlayacak !
İnsanlar dişlerini bile günde üç defa fırçalamıyor !
-
12 Haziran 2006, 17:52
#16
Pazar günü bizzat kendim yağladım.
Olay şöyle gelişti.
Önce motoru sehpaya aldım.Küçük bir tasa gazyağı koydum.Bir de orta sertlikte kıl fırça.
Önce zincirin tamamını güzelce temizledim.Kirden tozdan arındırdım.Bir bezle de sildim.Rengi epey açıldı.
Sonra Castrol ün Chain Wax diye bir ürünü var.
Arkadaş tekeri hızla döndürürken motorun arkasından zincirin ortasına doğru spreyi sıktım.
Koruyucu krem renkli bir katman oluşturdu.
Sanki fena olmadı gibi ilk sefer için
"Efendiler, muhterem milletime tavsiye ederim ki; sinesinden yetiştirerek başının üstüne kadar çıkaracağı adamların kanlarında ve vicdanlarındaki asil cevheri tahlil etmek dikkatinden bir an bile feragat etmesinler.”Gazi Mustafa Kemal ATATÜRK
-
14 Haziran 2006, 00:30
#17
WD40la da temizleyebilirsin özellikle hızlı olman gerektiğinde...
yanlışım varsa düzeltin...
galiba yağlar da başta akışkan gibi oluyor ama sonra hemen katılaşmaya başlıyor ve yapışkanlaşıyor,
yağ baklalara üstten sıkılmıyor mu?
-
14 Haziran 2006, 01:30
#18
wd 40 temızleme ozellıgı vardır bununla beraber yaglama ozellıgi de vardır. dısclere gelmesın yanlıslıkla.
mobılın urununu kullanıyorum ben gayet te memnunum.
ıc taraftan sıkmak gerek yagı ust derken neresını kastedıyorsunuz anlamadım kı. ıc ya da dıs olarak dusunun. ust dedıgınız ıc taraf olsa gerek. dıslı ıle zıncır arasında kalan kısım işte.
amma gereksız seyler yazmısım yaaa o kadar yazdım barı gonderııım
Sözkonusu vatan ise gerisi teferruattır.
-
22 Ağustos 2006, 14:19
#19
Zincir yaglama aslında dediğiniz gibi yapılmaz her 2 3 binde bir ön dişli koruma kutusunu açıp ön dişinin oldugu yeride bir güzel temizlemeniz gerekmektedir böylece optimum temizlik ve yaglılık saglanabilir benim motorum şu anda 28000 km de ve zinciri sadece bir kere gerdim her 500 kmde bir rutin yaglamasını yaptım kalkışlarda fazla zorlamadım motoru daha doğrusu motoru çok fazla 1. ve 2. lerde zorlamadım çünkü zinciri en fazla bu vitesler yer muazzam seri oldduklarından ve vites düşürürek fren yapmakdan hep kaçındım.Eğer böyle kullanırsanız sorun olmaz zincirinden yana.Bu arada yapışan sprey asla kullanmadım her zaman difransiyel yagı kullandım 90 numara
-
22 Ağustos 2006, 14:53
#20
ustalar iyide bu yağlama spreylerinin fiyatları nedir?
...........KARAALİ.........كاراالط
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler