Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

0 dan Bir motor toplamak istiyorum ruhsat çıkarılacak peki nasıl bilgisi olan bakabi

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    14 Ağustos 2015
    Şehir
    Ç.kale/Bayramiç
    Motosikleti
    CG 150 MODİFİYE
    Merhaba MT forum üyeleri Abilerim Ablalarım Arkadaşlarım sizlere projemi anlatmak istiyorum
    17 yaşında 12. sınıf lise ogrencısıyım cg tipi çin malı motorlarla ugrasıyorum
    artık cok kullanıldıgı ıcın bu çin malı motorlar degerinden cok yuksek fiyat biciyorlar orneğin kanuni breton 125 3000 tl civarı
    Baktım bir şase fabrikası acılmıs yeni sırf cg motor şasesi üretiyor numaralı faturalı cg 100 motor kısımlarıda faturalı numaralı bır sekılde satılıyor ben kendım motor topluyorum
    projem 0 dan motor toplayıp satmak plaka cıkarılabilecek bir şekilde marka olsun olmasın farketmez
    faturalı oldugu surece sıkıntı cıkacagını dusunmuyorum bu motorların baliyeti 1700 tl aslında daha az ama normal bir vatandaş ıcın bu 300 tl kadarda kdvsi car fabrikaların hepsi max fiyat olan 1800 tl yi yazıyor faturaya fabrika maliyeti 1000 tl deildir
    buyuzden bu işe girmek için ucuz mal edip asıl fiyatına satmak ıstıyorum başlangıc olarak sonrada işlerimi büyütmeyi sizlere olan sorum tuhsat işleri nasıl olacak faturaları var ama marka yok nerden baslamalıyım yardımcı olursanız cok makbule gecer


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Yaptığın motosiklete tescil için uyumluluk belgesi alana kadar 30-40 bin lira paran gider. Motosiklet fabrikası açacak adamlar için bu para bişey değil, ama seni etkiler. Ayrıca yedek parçalar da o kadar ucuz değil artık, tek tek almıyorsan çok bi kâr edemezsin çok da ucuza maledemezsin. Bide motosiklet motoru söküp toplamış biri olarak, bazı parçaların piyasadaki parçacılardan temin edilemediğini çok iyi biliyorum. Mesela motosikletin ve motorun üzerindeki binbir çeşit, boy boy cıvata ve saplamaların hepsini temin edemiyosun. Çinden getirtmen lazım motosikletin üreticisinden. 8-10 kişi bulup bir üretim bandı açmadığın sürece de, hiç durmadan çalışsan sabahın 6'sından gecenin 12'sine 1 tane motosiklet anca toplarsın. Tecrübe edinince bütün parçaları takıp trafiğe çıkabilecek hâle getirirsin 1 günde.

  3. #3

    Üyelik
    28 Temmuz 2015
    Şehir
    Kastamonu
    Motosikleti
    Ybr 125
    Ayrıntısını bilmem ama öyle toplayıp satmak falan bir sürü ticari izin gerektirir. Satmayı bırak bir tane toplayıp bineyim desen bile ona ruhsat falan çıkarmak kolay olmaz. Hani hevesini kırmak istemem ama devlet yakanı bırakmaz tabiri caizse. Keşke ülkemizde böyle şeyler daha kolay olsa ama bir topcase takmak için bile proje falan filen ayağına extra bir sürü masraf çıkıyor.

  4. #4

    Üyelik
    06 Eylül 2015
    Şehir
    Maltepe/İST
    2 lirayı sunu alsak 1 liraya sunu taksak etti 3 lira 4 liraya sattıkmı ooo kardayız mantığıyla kafalarda cereyan eden nice
    girişim fikirlerinden biride senin ki
    fabrika maliyeti 1000 tl değildir dediğin aracın seri üretim maliyeti 1000 tl dir
    lafı uzatmadan söyleyeceğim o iş yaş :(
    KellyKey bunu beğendi.

  5. #5

    Üyelik
    14 Ağustos 2015
    Şehir
    Ç.kale/Bayramiç
    Motosikleti
    CG 150 MODİFİYE
    amacım pek kar etmek deil di dağcı sadece bu işte tecrube kazanmak için tanınmak için düşünmüştüm ama cok yiyicek 30-40 binlirada pek para deil aslında bir fabrikasyon iş için ama parça konusuna gelince çinmalı her zaman ucuzdur elden ele geçerken pahalanıyor bildiğiniz üzere misal adanda bir kişi 30 tl ye far alıyor ankarada 25 tl ben ise 10 tl ye oyuzden parça konusundada bir sıkıntım yok ilgilendiginiz için teşekkürler

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 13:29 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:20 ----------

    Usta motor kısımları hazır bir şekilde 500 600 tl komple damgasız benım amacım bu işi oğrenmek ve ileride nasip olursa bu işe girmek çinmalı cg motoru racing kasalar var türkiyede bulunmayan 3 bin tl civarı vede çeşitli motorlar ama hiç bir marka getirmiyor millet 15bintl motora vermek zorunda kalıyor +getirilen çinmalları da 6 bintl den aşarı satılmıyor adam heves ediyor 1 sene alıp bıner bozulursa ucuzder bu sayede bu tip motorların tutulucagını dusunuyorum başlangıc motorları olarak bunun ıcnde ilk bu işi nasıl yapacagım hakkın da bir fikir nerden baslayayım ne surecten geçicem devletle ne konudan papaz olucam bu konuda bi bilgin varmı usta - Mengu16

  6. #6
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Motor toplamak desen toplarım da, trafik tescil işlemleri maliyet olarak çok zorlar. 5-10 tane satmak için girilecek işler değil.

  7. #7
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Forumda bu tür projeler yapmak isteyen üyelerimiz oldu.
    Karşılaştıkları problemler ve maliyetlerle ilgili bilgilerin olduğu topicler mevcut. Arama yaparsan bulabilirsin.
    Sanıyorum bu konuyla ilgili olarak açılan son konu bir elektrikli motosiklet projesiydi.

  8. #8
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat
    bilginozi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Temmuz 2006
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    600rr ABS - 2008
    Ayrıca 3-5 tane için ciddi nakliye parası gider. Çinden 1kg kargo 20doların üzerinde diye hatırlıyorum. 50kg kargo 1000dolar tutar ki o da zaten 2900TL yapar. Türkiyeye gelen motosikletler gemi ile geliyor ve muhtemelen onlarda motosikleti sizin dediğiniz fiyatlara mal ediyorlar. Ama kargo, gümrük, kdv, ötv, kar koyunca bu fiyatlara çıkıyor.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)