Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

100 uag Yüksek yakıt tüketimi

    REKLAM ALANI
  1. #1
    KinqEmpires4 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Şubat 2015
    Şehir
    Denizli
    Motosikleti
    Mondial 100 UAG (209 cc ), Honda CBR 250r HRC 2014
    Arkadaşlar 100 uag motorum var.5 TL lik benzin alıyorum.(1 lt) Ve bu benzinle 31-32 km anca gidiyorum.Sürüş tarzım ne çok agresif nede çok sakin.Aynı benzinle birde sakin kullanmayı denedim.35 km yi geçemedim.Ama aynı motordan arkadaştada var ne kadar agresif kullanırsa kullansın 5 TL lik benzinle 40 km den aşağı gitmiyor.Motorumda bir sıkıntı olduğu kesin.Acaba motorumda ne gibi bi sıkıntı olabilir ? Anlayan arkadaşlar yardımcı olurlarsa çok sevinirim.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    oguzhan6161 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ağustos 2009
    Şehir
    Zonguldak/KDZ.Ereğli
    Kmde 15 kuruş yakıyorsun 100lük bir motor için çok fazla... Hele ki uag az yakar cinsindendir.. Bence karbüratör ayarı yaptır ve filtreni kontrol ettir. Karbüratöre hava filtresinden gelen bağlantıya bak fazla hava alıyorsa yakıt sarfiyatı artar. Bunun dışında buji ve kablolarının değiştirme zamanı gelmişse %5 %10 olarak yakıtı etkiler bunu da belirteyim. Bir ihtimal deponu da kontrol et kaçak durumu var mı diye. Şimdilik aklıma gelen bunlar.

    Ayrıca bozuk subab ayarı yakıtı ve performansı etkiler.

    Bu kontrollerden sonra çözüme kavuşmazsa yine yardımcı olabilirim. Umarım sorunun çözülür.

  3. #3
    KinqEmpires4 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Şubat 2015
    Şehir
    Denizli
    Motosikleti
    Mondial 100 UAG (209 cc ), Honda CBR 250r HRC 2014
    Hava filtresinin kapagını söküp icindekileri cikarip bi sure oyl bindim sesi guzel ciksin diye ama dediginizin tam tersi 5 tllik benzinle 40 km falan gidiyordum.Yani daha az yakiyordu.Kime sorduysam giltreyi sokersen cok yakar dedi ama tam tersi oldu.Subap ayari isini soyledim ustaya.Yeni motorlara yapmiyorum biraz daha km yap oyle gel dedi halbuki gittigimde 3000 km deydi.suanda 3300.bi hava ayarina bakti.ondada daha kotu yapti motor rolantide hafif oynama yapiyor tam rolantide durmuyor.

    1- hava ayarini kendim yapabilir miyim ? Sıktıktan sonra kac tur acmaliyim ? En azindan o acemi ustadan iyi yapacagimi dusunuyorum.

    2- Karburatordende az cok anliyorum.Karburatorun hangi ayarina bakmaliyim ?

  4. #4
    oguzhan6161 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ağustos 2009
    Şehir
    Zonguldak/KDZ.Ereğli
    Alıntı KinqEmpires4 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hava filtresinin kapagını söküp icindekileri cikarip bi sure oyl bindim sesi guzel ciksin diye ama dediginizin tam tersi 5 tllik benzinle 40 km falan gidiyordum.Yani daha az yakiyordu.Kime sorduysam giltreyi sokersen cok yakar dedi ama tam tersi oldu.Subap ayari isini soyledim ustaya.Yeni motorlara yapmiyorum biraz daha km yap oyle gel dedi halbuki gittigimde 3000 km deydi.suanda 3300.bi hava ayarina bakti.ondada daha kotu yapti motor rolantide hafif oynama yapiyor tam rolantide durmuyor.

    1- hava ayarini kendim yapabilir miyim ? Sıktıktan sonra kac tur acmaliyim ? En azindan o acemi ustadan iyi yapacagimi dusunuyorum.

    2- Karburatordende az cok anliyorum.Karburatorun hangi ayarina bakmaliyim ?
    Forumda karbüratör ayarıyla ilgili anlaşılması çok kolay bir yazı vardı.

    1. CO ayar vidasını (ki bu vida genelde karbüratör üzerinde ulaşılması zor bir yerdedir ve bu vidayla oynamak için özel uzun tornavida benzeri aletler kullanılır. Senin motorunda nasıldır bilemiyorum) önce sonuna kadar sık.

    2. Sonra yaklaşık 2.5 tur kadar aç.

    3. Motoru çalıştır ve normal çalışma sıcaklığına getir. Rölanti ayar vidasıyla rölantisini ayarla.

    4. CO ayar vidasını yavaşça sıkmaya başla. Bir noktada rölanti düşmeye ve düzensizleşmeye başlayacak. Bu noktada dur ve ayar vidasını saat istikametinin tersi yönünde bu sefer turları sayarak gevşetmeye başla. Rölanti önce düzelecek ve sonra yeniden düşüp düzensizleşmeye başlayacak. Bu noktada dur.(Diyelim vidayı 6 tam tur çevirdin)

    5. Bu iki nokta arasında vidayı kaç tur döndürdüysen yarısı kadar sık. (Bu örnekte vidayı 3 tam tur sıkacaksın)

    6. Rölanti ayar vidasıyla yeniden rölantini ayarla.


    Ayrıca hava filtresi girişini sökmüşseniz karbüratör ayarınız o havanın girişini kendisi karşılıyordur zaten. Ama hava filtresi boruları takılı iken ve karbüratör hava filtresine oranla ayarlanmışsa filtrenin hortumunu çıkardığınız anda motor sapıtır. Gerekli kontrol ve ayarlar bittikten sonra yine aynı sorun devam ederse başka çözümlere bakacağız artık.
    mterayes26 bunu beğendi.

  5. #5
    EthanHunt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Temmuz 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2015 Honda Cbf 150
    Aşağıdakine gore yapmistim. Benzin aldigin sirketi degistir. Aytemiz dene.

    Motorsikleti durduruyorsunuz. Hava ayar vidasını tamamen kapatıyor, sonra tornavida ile 3 tam tur açıyorsunuz, Motorsikletini çalıştırıyor hava ayarına başlıyorsunuz (ayar 2.5-3.5 tur arasındadır.) Motorun Düzgün çalıştığını göreceksin bırakın. Şimdi sıra rölanti ayarında, motor ısındıktan sonra devir göstergesi varsa (Motor Manualinde belirtilen devire getirin. Benim motorda 1400 - 1600 devirdir.) Devir göstergesi yoksa stop etmeyecek bir şekilde ne yüksek nede az olacak şekilde ayarla kararlı çalışma sesini hissedeceksiniz. Ayar bitmiştir.

    Not : 1- Bu ayarlarda buji durumunuzu kontrol edin. Buji iyi vaziyette olmalı.
    2- Karbürotörün başka yerden standart dışı hava almaması
    gerekmektedir. (Delik manifolt, kırık hava filtresi yatağı gibi.)
    3- En iyi ayarı, iyi bir ustanın yapması tavsiyemiz. Acil durum için
    önerilmiştir.

  6. #6
    KinqEmpires4 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Şubat 2015
    Şehir
    Denizli
    Motosikleti
    Mondial 100 UAG (209 cc ), Honda CBR 250r HRC 2014
    Beyler karbüratör bi türlü ayar tutmuyor.Zaten ustayada göstermiştim onun ayarlamasıyla 5 TL lik benzinle 30 km gitmiştim.ve motorun rölanti vidası titreşimle gevşiyor.Gazı bıraktığımda stop ediyordu. Bende karbüratörü değiştirme fikrini düşündüm.cg 150 shengway marka karbüratör almamı tavsiye ettiler.Fiyatı 75 TL falan.Acaba bu karbüratörü aldığımda dahada fazla yakma gibi bişey olabilir mi ? Sonuçta şikayetim motorun fazla yakması.İleriki zamanlarda zaten motorumu 150 lik yaptırmayı düşünüyorum.Fazladan tekrar karbüratör değiştirmeyeyim.Forumda bi arkadaşta 200 lük yapmış motorunu 200 lük karbüratör takmış 2 lt benzinle 74 km gidiyorum diyordu.Yani 100 lük bir motora 150 lik karbüratör takınca yakıt durumu nasıl olur ? Kısaca en azından eskisinden az yakar mı motorum ? 150 lik karbüratör takınca güç farkı olur mu ? vede karbüratörü değiştireyim mi ? fikrinizi merak ediyorum.

  7. #7

    Üyelik
    02 Haziran 2007
    Şehir
    eskişehir
    Motosikleti
    Kawasaki VN 800
    o ustaya bir daha ayarlattır , motoru sarsmadan karbüratörü sökeceğin yere götür ayar vidasının olduğu yeri vidayı çıkartmadan silikon hatta daha iyi 404 le doldur bir daha vida gevşemez

  8. #8
    oguzhan6161 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ağustos 2009
    Şehir
    Zonguldak/KDZ.Ereğli
    Alıntı mterayes26 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    o ustaya bir daha ayarlattır , motoru sarsmadan karbüratörü sökeceğin yere götür ayar vidasının olduğu yeri vidayı çıkartmadan silikon hatta daha iyi 404 le doldur bir daha vida gevşemez
    Bunun yerine bitane loctite al ve sık birdaha wd40 olmadan gevşemez o vida

  9. #9
    KinqEmpires4 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Şubat 2015
    Şehir
    Denizli
    Motosikleti
    Mondial 100 UAG (209 cc ), Honda CBR 250r HRC 2014
    Sıcak silikon olur mu acaba

  10. #10
    oguzhan6161 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ağustos 2009
    Şehir
    Zonguldak/KDZ.Ereğli
    Alıntı KinqEmpires4 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sıcak silikon olur mu acaba
    Loctite kesin çözümdür

  11. #11
    EthanHunt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Temmuz 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2015 Honda Cbf 150
    Sonradan lazım olursa yine kullanılabilecek şekilde ayarla bence, işin düşebilir.
    Ayrıca rolenti ayar vidasında kontrayı sağlayan bir yay olması lazım, belki o sertliğini kaybetmiştir. Eğer yoksa yay varsa daha sert bir yayla değiştirebilirsin.

  12. #12
    KinqEmpires4 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Şubat 2015
    Şehir
    Denizli
    Motosikleti
    Mondial 100 UAG (209 cc ), Honda CBR 250r HRC 2014
    o yayı nerden bulacağım :D

  13. #13

    Üyelik
    02 Haziran 2007
    Şehir
    eskişehir
    Motosikleti
    Kawasaki VN 800
    tAMİr kiti alacaksın bulamazsAN yaz bakarım burdan

  14. #14
    KinqEmpires4 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Şubat 2015
    Şehir
    Denizli
    Motosikleti
    Mondial 100 UAG (209 cc ), Honda CBR 250r HRC 2014
    100 lük motor için bulamadım ama cg 125 karbüratör tamir kiti var alim motorda olur mu ?

  15. #15

    Üyelik
    02 Haziran 2007
    Şehir
    eskişehir
    Motosikleti
    Kawasaki VN 800
    ÖLÇ İÇİNİ GİRERSE OLUR SAKIN SAKIN İÇERDEKİ ORİNGİ KAYBETME

  16. #16
    KinqEmpires4 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Şubat 2015
    Şehir
    Denizli
    Motosikleti
    Mondial 100 UAG (209 cc ), Honda CBR 250r HRC 2014



    Şu resimde gördüğünüz debriyaj kavrama yerinde bir boşluk var(Resimdeki o boşluğun az bir kısmı çalışırken biraz daha açılıyor.) motor çalışınca bir aşağı bir yukarı oynuyor.Ve farkettimki elimle bastırınca motorun sesi değişiyor.Tamircime gösterdim.Motorun çok yakmasının ve bir türlü rölantide durmamasının sebebi bu olabilir.Motor buradan hava alıyor olabilir.Bunu açıp bakmamız gerekli dedi.Sizce motorun çok yakmasının nedeni bu olabilir mi ? Anlayan arkadaşlardan değerli cevaplarını bekliyorum.

  17. #17
    Zuzuuw - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Mayıs 2014
    Alıntı KinqEmpires4 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    http://i.hizliresim.com/D93GkZ.png


    Şu resimde gördüğünüz debriyaj kavrama yerinde bir boşluk var(Resimdeki o boşluğun az bir kısmı çalışırken biraz daha açılıyor.) motor çalışınca bir aşağı bir yukarı oynuyor.Ve farkettimki elimle bastırınca motorun sesi değişiyor.Tamircime gösterdim.Motorun çok yakmasının ve bir türlü rölantide durmamasının sebebi bu olabilir.Motor buradan hava alıyor olabilir.Bunu açıp bakmamız gerekli dedi.Sizce motorun çok yakmasının nedeni bu olabilir mi ? Anlayan arkadaşlardan değerli cevaplarını bekliyorum.
    Olamaz, tamirci seni yemliyor. Açtıktan sonra 3. vites dişlisi değişirse sorun düzelir mi diyecek ?

    Oranın içinde baskı balata, debriyaj vs var. Motor oradan hava alabilir, bunda bir sıkıntı yok. Yağ kaçırmıyorsa sıkıntı yok. Ses düzelmesine gelince; boşluk kapanıınca muhtemelen daha tok bir ses duyuyorsun, hepsi bu. Yanma odası hava alıp, kaçırmıyorsa başka yerlerden sıkıntı çıkmaz.

    En başa gelirsek,CG motorun 3 litre yakması normal. Arkadaşımınki 1,875 yakıyormuş ayaklarını geçeceğiz. Ne 2,4 yakan CBF'lere 3,8 yaktırdık uzun yolda.

    CG motor 3 litreyi rahat yakar, 15 kuruş çok normal, oynama motorun sağı solu ile.

  18. #18
    KinqEmpires4 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Şubat 2015
    Şehir
    Denizli
    Motosikleti
    Mondial 100 UAG (209 cc ), Honda CBR 250r HRC 2014
    100 uag si olan 2 arkadasim var onlarda ayni agresiflikle kullaniyor ama 1 lt ile 40 kmden asagi gitmiyorlar.Ben ise ne kadar sakin kullanırsam kullanayim.35 km den fazla gidemiyorum.Yani kesin bir sıkıntı var.internetten arastirdim facebooktan 100 uag motoru olanlarlada konustum 20 tllik benzinle 184 km gidiyorum diyorlar.buda 1 ltyle 46 km yapar.Konuda hic bahsetmedim ama denemek amacli 5 tl lik benzin alip agresif kullandim.25 km anca gittim.100 (98 cc) olan bir motor nasıl 100 km de 4 lt yakar ?Yani ayarsizlik kesin var.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:17 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:13 ----------

    Yani anlatmak istedigim 1 ltyle 40 50 km gidebilmek varken neden 30 km gideyim.Bunun bir cözümü olmalı.Kime sorduysam senin motor cok yakıyor diyor.birtek sen normal dedin :D

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:17 ----------

    Bende ordan hava almasının motora ne gibi bir etkisi olabilirki diye düsündüm sordum tamirciye.Ordam hava alip rölantiyi düzensizleşmesinim sebebi bu olabilir.Çok yakmasınında sebebi olabilir dedi.Yani bilemiyorum ama dedikleri mantıklı geldi anlayan varsa bu işlerden yorumlarını bekliyorum.

  19. #19

    Üyelik
    02 Haziran 2007
    Şehir
    eskişehir
    Motosikleti
    Kawasaki VN 800
    Tamirci hassiktirsin ordan, onunla hiç alakası yok. Uzaktan yardımcı olmak da zor

  20. #20
    ZümeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ağustos 2015
    Şehir
    Dünya
    Motosikleti
    Me Te Doquz
    Senin balata bitmek üzere ise yakıtı etkiler.
    Dediğin boşluk, ses, gevşeme bunu gösteriyor.
    Derin olan kuyu değil, kısa olan ip'tir.


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)