Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Uzun yolda durduk yere 4-5. vitesde çekmemesi.

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    beko12345 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Haziran 2012
    Şehir
    Bursa / Nilüfer
    Motosikleti
    Suzuki Dl 650 V-Strom K8 , Kuba blackcat
    Merhabalar.

    Dün 2013 model 7500 km de Tvs apache rtr 150 aldım Bursadan.

    Kütahyaya gitmem gerekiyordu. Aldıktan sonra yola çıktım.

    Başlarda çok güzeldi. 110 la giderken bile 5. viteste gazı azıcık daha çevirmemle 125 li hızlara rahatça çıkıyordu.115 km gibi bir hızla yoluma devam ettim ortalama. Redline bölgesine rahatça giriyordu devir. Hatta 133 km hıza ulaştım.

    Fakat bir süre sonra yokuşlu bölgeye geldim. Arka arkaya uzun ve dik yokuşlar vardı. Bende eski motorlarım 250 ve üstü cc olduğu için hiç vites düşürmem . Apachede de aynı yanlış alışkanlıkla nasılsa toparlar vs diye yokuşlarda hiç vites küçültmedim. 5. vites dipgaz çıktım. Fakat tabiki devir düşmeye başladı 6.000 devir civarına ama ben gazı hep sonda tuttum 5. viteste.

    Yaklaşık 30 dk böyle gittikten sonra motor garipleşti. Artık 4. viteste bile redline kısmına zor girer oldu. Heleki 5. viteste 105 i geçemez oldum. 30 dk önce 110 la giderken bile gazı çevirince tepki veren 5. vites artık 100 de bile tepki vermemeye başladı. Hatta kimi zaman 100 e zor çıkıyordu. Devir artmıyor bir türlü. 8.000 i geçmiyor 5. viteste artık. yokuş aşağı bulunca ozaman devir arttığı için tekrar 120 lere çıkabiliyor ama dediğim gibi düzde 4 ve özellikle 5. viteste gazı sonuna kadar çevirsem bile belli bir deviri geçmiyor.

    Daha önce karbüratörlü motorum olmadı. Hiç anlamam bu yüzden. Fakat benim yokuşlarda vites küçültmeyip 5. viteste devirin 6.000 lere düşmesine bile rağmen dipgazda tuttuğum için motorun boğulduğunu düşünüyorum. Mekanik aksamdan hiç anlamam, belki saçma olacak ama fazla benzin gönderip boğduysam o benzini tahliye etmemin yolu var mı ?


    Ne yapmalıyım böyle bir durumda ?

    Lastik basıncım iyi, dediğim gibi yokuşlarda yaptığım o hatalardan sonra motor 30 dk sonra bu hale geldi.

    Tavsiyelerinizi dinlemek isterim.

    İyi sürüşler dilerim. Teşekkür ediyorum.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Motor sürekli zorlandığından subap ayarı kaçmıştır, bir subap ayarı bir de hava filtresi temizliği ile kendine gelir.
    beko12345 bunu beğendi.

  3. #3
    beko12345 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Haziran 2012
    Şehir
    Bursa / Nilüfer
    Motosikleti
    Suzuki Dl 650 V-Strom K8 , Kuba blackcat
    Alıntı Mengu16 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motor sürekli zorlandığından subap ayarı kaçmıştır, bir subap ayarı bir de hava filtresi temizliği ile kendine gelir.
    Motor kısmından değişik sesler gelmiyor pek . Yinede sübap olma ihtimali var mıdır ?
    Mecnun bir bilseydi motosiklet sevgisini , severmiydi hiç Leyla zillisini ?

  4. #4
    solmyr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ağustos 2007
    karbüratör hava ayarı da bozulmuş olabilir. aynı şekilde zorlama ile bir defa benim de başıma geldi. rolantide düzensizlik yapar.
    beko12345 bunu beğendi.
    motogünlüğüm: youtube.com/c/Bereñârı

  5. #5
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    piston şişdi sanırım zorlanmakdan..biraz mola verdikden sonra düzelmedi mi hiç ?
    beko12345 bunu beğendi.

  6. #6
    ZümeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ağustos 2015
    Şehir
    Dünya
    Motosikleti
    Me Te Doquz
    Motor yeterince nefes alamıyor anlaşılan..
    beko12345 bunu beğendi.
    Derin olan kuyu değil, kısa olan ip'tir.

  7. #7
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Alıntı beko12345 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motor kısmından değişik sesler gelmiyor pek . Yinede sübap olma ihtimali var mıdır ?
    Subaplar ya fazla boşluk yapar ses yapar ya da çok sıkılaşır bu durumda ses duyamazsın. Ama performansın düşer, uzun yolda da sürekli tapagaz gidince genelde subap ayarı kaçar. Bi ustaya gösterin basit bir sorunu olduğunu düşünüyorum motorun.
    beko12345 bunu beğendi.

  8. #8
    beko12345 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Haziran 2012
    Şehir
    Bursa / Nilüfer
    Motosikleti
    Suzuki Dl 650 V-Strom K8 , Kuba blackcat
    Alıntı solmyr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    karbüratör hava ayarı da bozulmuş olabilir. aynı şekilde zorlama ile bir defa benim de başıma geldi. rolantide düzensizlik yapar.
    Evet rolantide eskiden daha iyiydi sanki.
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    piston şişdi sanırım zorlanmakdan..biraz mola verdikden sonra düzelmedi mi hiç ?
    Bugünde denedim hala aynı şeyi yapıyor.
    Alıntı ZümeR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motor yeterince nefes alamıyor anlaşılan..
    Sizde hava ayarı diyorsunuz yani...
    Alıntı Mengu16 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Subaplar ya fazla boşluk yapar ses yapar ya da çok sıkılaşır bu durumda ses duyamazsın. Ama performansın düşer, uzun yolda da sürekli tapagaz gidince genelde subap ayarı kaçar. Bi ustaya gösterin basit bir sorunu olduğunu düşünüyorum motorun.
    Anladım. Aslında sürekli tapagazda gitmedim. Düz yolda redline bölgesine sokmadım. Ama ona yakın gittim.
    Sadece yokuşlarda çeksin diye dipgaz yaptım 5. Viteste.
    Demekki bakılacak 1-2 şey var.
    Mecnun bir bilseydi motosiklet sevgisini , severmiydi hiç Leyla zillisini ?

  9. #9
    DKN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ocak 2013
    v-strom kullanan birisinin gidip apaçi almasını anlayamadım bende. onun yanına 2.motor elbet şart ama aranan kan bumuydu

  10. #10
    beko12345 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Haziran 2012
    Şehir
    Bursa / Nilüfer
    Motosikleti
    Suzuki Dl 650 V-Strom K8 , Kuba blackcat
    Alıntı DKN adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    v-strom kullanan birisinin gidip apaçi almasını anlayamadım bende. onun yanına 2.motor elbet şart ama aranan kan bumuydu
    Vstrom kullanıyordum. Hayatın ne getireceği belli olmuyor malesef. Daha ucuz, az yakan bir motor ihtiyacım olduğu için apacheye geçtim açıkçası.
    Mecnun bir bilseydi motosiklet sevgisini , severmiydi hiç Leyla zillisini ?


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)