Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

BUJİ YAĞLAMASI <<ACİLL YARDIM>>

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    12 Ekim 2015
    Motosikleti
    Hyosung GV650
    Öncelikle herkese merhaba. Ben bir Hyosung GV650 sahibiyim. Motorumdan fazlasıyla memnundum. Gidişi yol tutuşu. Bir gün sabah işe geldim. Akşam iş çıkışı çalıştırdığımda değişik bir ses duydum. Sonra farkettim ki arka silindir çalışmıyor ve motor tek silindirle çalışıyor. Öylece motoru motorcuya götürdüm bujiye baktık siyah tortu kaplamış. Yeni NGK çift tırnaklı buji taktım. Eski haline döndü fakat bu seferde eskisi gibi çekmiyordu. 1 hafta sonra yine aynısı oldu yine değiştirdim. Yeni buji alalı 2 gün olmuştu tekrar yaptı. Artık kullanmıyorum motorumu.

    Şimdi kafama takılan şu:

    Kimileri 'hava filtresi, karbüratör ve senkron ayarını yaptır düzelir' diyor.
    Kimileri 'Segman dönmüştür segmandandır' diyor. (Bende segmandan şüpheleniyorum)

    Sizce sorun ve çözümü nedir? Yardımcı olursanız çok mutlu olurum.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    ZümeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ağustos 2015
    Şehir
    Dünya
    Motosikleti
    Me Te Doquz
    Çekişten düşmüş ve kısa sürede buji kullanılamaz hale geliyorsa segmanlarında kaçak vardır.
    Kısaca açılacak.
    Umulurki gömlek sağlam ola..
    Derin olan kuyu değil, kısa olan ip'tir.

  3. #3

    Üyelik
    12 Ekim 2015
    Motosikleti
    Hyosung GV650
    Peki bunun bana maliyeti ne olur? Bildiğiniz sağlam usta var mı biliyorsunuz herkes anlamıyor...

  4. #4
    kurubuz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Aralık 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF1000FA
    Segmanlardan kaçan yağ yanma odasına giriyor . Avcılar hyosung yetkili servisini tavsiye ediyorlardı. Forumdan hyoculara sor bakalım. gv 650 250 kullanıcıları başlıklarına bakabilirsin.

  5. #5
    UNdocab - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2011
    Motosikleti
    Hyosung GT650, RT125
    Dur hemen motoru açma :D

    Kompresyon düşmesinden dolayı böyle zart diye göçmez motor yavaş yavaş çekiş düşüşü olur.
    Bırakın şimdi avcıları falan İstanbuldaysan veya yakın çevredeysen Beykozda Çetin usta var ona götüreceksin motoru. Başka birine götürme. Adam 2005den beri bu motor üzerine çalışıyor.

    Korkma da hemen.İşler kolaydan zora doğru kontrol edilir.

    Önce motorun şarj üretimi,akü,bobin ve buji pipoları kontrol edilmeli. Ateşlemede sıkıntı varsa yanmayan benzin bujiyi simsiyah yapabilir.

    Bunlarda sıkıntı yoksa yapılması gerekenler
    Önce silindirlerde kompresyon testi yapılması lazım. Bunun ucuz bi cihazı var ama tecrübe de lazım



    Kılavuzlarda motoru önce ne kadar ısıtacağın sonra kaç derecedeyken (60 derece 3000 devirde olması lazım) bu cihazı kullanarak ölçeceğin yazar ama bunu sen değil usta yapacak.

    Bu işlemlerin tümünden sonra zaten herşey ortaya çıkmış olur.
    leokaplann ve bassturbin bunu beğendiler.

  6. #6
    KUVVETMİRA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Temmuz 2008
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    xt 600
    aynı poroblem bende de var, hergün çalıştırırsam işler yolunda, motor bikaç gün yatarsa buji cortingen ştrayze.

  7. #7

    Üyelik
    12 Ekim 2015
    Motosikleti
    Hyosung GV650
    Alıntı UNdocab adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Dur hemen motoru açma :D

    Kompresyon düşmesinden dolayı böyle zart diye göçmez motor yavaş yavaş çekiş düşüşü olur.
    Bırakın şimdi avcıları falan İstanbuldaysan veya yakın çevredeysen Beykozda Çetin usta var ona götüreceksin motoru. Başka birine götürme. Adam 2005den beri bu motor üzerine çalışıyor.

    Korkma da hemen.İşler kolaydan zora doğru kontrol edilir.

    Önce motorun şarj üretimi,akü,bobin ve buji pipoları kontrol edilmeli. Ateşlemede sıkıntı varsa yanmayan benzin bujiyi simsiyah yapabilir.

    Bunlarda sıkıntı yoksa yapılması gerekenler
    Önce silindirlerde kompresyon testi yapılması lazım. Bunun ucuz bi cihazı var ama tecrübe de lazım

    http://www.otoaparatlari.com/images/...b883f1045d.jpg

    Kılavuzlarda motoru önce ne kadar ısıtacağın sonra kaç derecedeyken (60 derece 3000 devirde olması lazım) bu cihazı kullanarak ölçeceğin yazar ama bunu sen değil usta yapacak.

    Bu işlemlerin tümünden sonra zaten herşey ortaya çıkmış olur.
    Çok sağol hocam Şu Çetin ustanın tam adresi konumu nedir bilir misin? Veya telefonu varsa...
    UNdocab bunu beğendi.

  8. #8
    UNdocab - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2011
    Motosikleti
    Hyosung GT650, RT125
    Açık adres hatırlamıyorum.Ararsan sana adresi tarif eder.
    Beykoz Çetin Usta 0532 731 10 77

    Tüm hyolara çalışıyor ama özellikle 650 modelinde herşeyi yapar. Hatta istersen motoruna 6. vites de takabilir Yaptığı bazı motorlar var.

  9. #9
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    bujiyi iki conta ile takıp geçici çözüm üretebilirsin..

    ne kadar süre idare eder bilinmez belki ömür boyu belki 5000 km..

    supap gayd lastiğine de baktır en basit değiştirilebilir ve ucuz nokta burasıdır..

  10. #10
    bassturbin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xj6 Diversion F
    Buji piposundanda yapar o yağlamayı buji ateşleme yapmaz cüzzi miktarda silindirdeki yağ yanmaz benzinle birlikte karartır silindir içini ve bujiyi, önce buji piposundan başlanmalı işe, sonra silindir içi piston basıncı ölçülecek sonra iki silindir ortalama aynı değerde çıkarsa yakıt sistemi kontrol edilir.

    Anlattıklarınıza göre ateşleme tam yapmıyor eğer motor çok hor kullanılmış veya eski değilse...

  11. #11
    UNdocab - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2011
    Motosikleti
    Hyosung GT650, RT125
    Sonuçta 8 10 yaşında motorlar bunlar. Genelde değişim zamanı gelmiş ürünler değişmediği için bozuldukça değişiliyor
    Önce sorunu tespit ettir kesin sonuca ulaş. Sonra sorun pipo veya ateşleme bobini olma ihtimali yüksek, eğer sorun bunlarsa. Tavsiyem orhinal alma şu linklerden işine gelen hangisiyse onu al

    Bunlar Vstrom 1000 bobinleridir. Hyosung 650 ile direk tak kullan uyumlu. Ben 40.000 km dir bunları kullanıyorum.Orjinaller daha bozulmadan ben değiştirdim.
    Daha stabil ürünlerdir ve birdaha bobin pipo derdi diye birşey yaşamazsın.(Bobinler mitsubhi,pipolar ve kablo NGK)

    http://www.ebay.com/itm/03-Suzuki-DL...721f6f&vxp=mtr

    http://www.ebay.com/itm/SUZUKI-DL100...8a8ec1&vxp=mtr

  12. #12

    Üyelik
    12 Ekim 2015
    Motosikleti
    Hyosung GV650
    Alıntı bassturbin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Buji piposundanda yapar o yağlamayı buji ateşleme yapmaz cüzzi miktarda silindirdeki yağ yanmaz benzinle birlikte karartır silindir içini ve bujiyi, önce buji piposundan başlanmalı işe, sonra silindir içi piston basıncı ölçülecek sonra iki silindir ortalama aynı değerde çıkarsa yakıt sistemi kontrol edilir.

    Anlattıklarınıza göre ateşleme tam yapmıyor eğer motor çok hor kullanılmış veya eski değilse...
    Yok hocam motor çok temiz kullanıldı daha 20.000 de.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 10:23 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:20 ----------

    Alıntı UNdocab adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sonuçta 8 10 yaşında motorlar bunlar. Genelde değişim zamanı gelmiş ürünler değişmediği için bozuldukça değişiliyor
    Önce sorunu tespit ettir kesin sonuca ulaş. Sonra sorun pipo veya ateşleme bobini olma ihtimali yüksek, eğer sorun bunlarsa. Tavsiyem orhinal alma şu linklerden işine gelen hangisiyse onu al

    Bunlar Vstrom 1000 bobinleridir. Hyosung 650 ile direk tak kullan uyumlu. Ben 40.000 km dir bunları kullanıyorum.Orjinaller daha bozulmadan ben değiştirdim.
    Daha stabil ürünlerdir ve birdaha bobin pipo derdi diye birşey yaşamazsın.(Bobinler mitsubhi,pipolar ve kablo NGK)

    http://www.ebay.com/itm/03-Suzuki-DL...721f6f&vxp=mtr

    http://www.ebay.com/itm/SUZUKI-DL100...8a8ec1&vxp=mtr
    Çok teşekkür ederim ilgilendiğiniz için fakat segmandan değilse gerçekten çok iyi bir haber olacak benim için. Kesin sonuç için nereye götüreyim? Çetin usta mı? Yoksa başka isimler de var mı daha iyi?

  13. #13
    ZümeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ağustos 2015
    Şehir
    Dünya
    Motosikleti
    Me Te Doquz
    Ne yaptın baktırdın mı ?
    Sonucu da paylaş es geçme ;)
    Derin olan kuyu değil, kısa olan ip'tir.

  14. #14
    UNdocab - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2011
    Motosikleti
    Hyosung GT650, RT125
    Milletin ağzına bakma Çetin Ustaya git.

    Segman olsa deli gibi yağ yakması beyaz duman atması, leş gibi yağ kokması lazım. O sebeple değildir diye tahmin ediyorum.
    Çetin ustaya genelde bakımsız, yağsız kalmış ağır sorunlu motorlar gittiği için segman mevzusu bile oraya gelenler içinde basit birşey olarak kalır.

    Yinede ben oyumu şarj(konjektör, statör) veya bobinden yana kullanıyorum

    Konjektör, statörse. Benimle irtibata geç. Sakın orjinal parça alma boşuna

  15. #15
    draggy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Dragstar 650
    Alıntı UNdocab adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Açık adres hatırlamıyorum.Ararsan sana adresi tarif eder.
    Beykoz Çetin Usta 0532 731 10 77

    Tüm hyolara çalışıyor ama özellikle 650 modelinde herşeyi yapar. Hatta istersen motoruna 6. vites de takabilir Yaptığı bazı motorlar var.
    O nasıl oluyor?

  16. #16

    Üyelik
    02 Haziran 2007
    Şehir
    eskişehir
    Motosikleti
    Kawasaki VN 800
    Sekman kaçağı diyen ömründe kaç kere yağ sekmanı takmış pistona ne alaka yahu elimizde zor çeviriyoruz onu , kardeş karbüratörü sök , eriyebilecek conta ve oringleri çıkart yatır tinere bütün parçaları bir gece beklesin sonra çıkar benzinle yıka hava ayarını 2 şer tur yap topla hava filtresini de iyice temizle kesmezse sıkıntı büyük .


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)