Elektrikli motosiklet projesi
Reklamlar
-
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Arkadaşlar, uzun zamandır aklımda olan uzun zaman içinde harcamakta olduğum yakıt masrafından tasarruf etmemi saylayacak e-bike üzerine araştırmalar yapıyorum. Belli bir aşamaya geldim.
İçerik şöyle olacak,
- 15kw gücü karşılayabilecek controller, çekiş kontrol sistemli,
- 520cell li-ion pil, 200amper sürekli, 300amper anlık akım verebilecek 96v luk, 6200wattlık pil paketi. Ortalama 1200 ve üzeri şarj sayısı beklentili. Ortalama 150km menzil verebilecek.
- Pil sıcaklığı 25c° nin üzerine çıktığında devreye girecek sıvı soğutma sistemi. (pil ömrünü uzatmak için 25°c nin üzerine pek çıkmaması için)
- 1,8kw lık şarj cihazı (ortamala 3,5saatte tam şarj)
- Arka tekerde hub motorlu ortalama hız 70km/h en yüksek hız ortalama 120km/h olacak.
- Elektronik gidon amortisörü
- Abs (olmassa olmaz)
- Toplam ağırlık 70kg (ön görülen)
Pil maliyeti yaklaşık 6500TL olacak, 150km menzil ve 1200 defa şarj edilmesi durumda 0,036TL/km maliyet olacak. Daha fazla gitmesi durumda maliyet 0,02TL/km ye kadar düşüyor. Yaklaşık 180.000km toplam pil menzili oluyor. Aracımla yıllık ortalama 20.000km ve 6000TL masrafım olduğunu düşünürsek 180.000 km sonunda 54.000TL yakıt masrafımın olacağı yerde 6500TL pil maliyetim olacak. 3 senede motosikletin tamamına yaptığım masraf kendini tamamen amorti edip devamında kara geçmeye başlayacağım.
Ancak önümde şöyle bir engel var. Artık bu tür elektrikli araçlara tescil alınması gerekiyor. Tescil uygunluk belgesi nasıl nerden alabilirim bilmiyorum. Yada alınabilir mi onu da bilmiyorum. Bu konuda bilgisi olan arkadaşlar bilgi verirlerse çok sevinirim.
Tekeriniz düz bassın.
Reklamlar
-
Takipteyim kolay gelsin gelişmeleri bekliyoruz
Kendilerine, “Yeryüzünde bozgunculuk yapmayın“ denildiğinde
“Bizler sadece düzeltenleriz“ derler.
Oysa onlardır asıl bozguncu; farkında bile değiller. 2.12
-
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Eyvallah. Şu tescil işini çözmem lazım. Yoksa polis çevirmesinde direkman el koyulacak.
-
Derin olan kuyu değil, kısa olan ip'tir.
-
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
o pahalı. Şöyle bişey de var. Motor gücü, hızı ve motosiklet ağırlığı arttıkça km başına harcayacağı enerji artacağı için parasal avantajı ortadan kalkıyor. Örnek vermek gerekirse hafif ve 70km/h civarı giden hafif bir motosiklet 25-35watt/km enerji harcarken hızlı, güçlü ve ağır olanlar 75-100watt/km ortalama enerji harcıyor. Yüksek hızlarda 300watt/km yi geçiyor. 50-60km de bile pilini bitirebilirsiniz. Avantaj noktasında durum böyle şu andaki pil teknolojisi ile en azından. Elektrikli araçların önünü tıkayan tek şey pil teknojisi şu anda. Benim yapmak istediğim daha çok buna yakın bişey olacak aynı zamanda pedal çevrilebilecek; http://www.vectorebike.com/bikes/typ...0000-watt.html
-
Tebrikler konu hakkında bilgim yok ama şu vatandaşların sana ilham vermesini temenni ederim.
http://www.makersturkiye.com/
Dünyada şu sıralar iyice popüler olmaya başlayan bir akım var , özetle kendin yap diyorlar adına .
Bir de TEDX konferansı var buradaki vatandaşın.
-
Olumsuz düşüncelere ek olarak yapılmışı var diyenleri duymazlıktan gelmeni tavsiye ederim.
Fikrin gayet güzel. Bir şekilde birileri biryerden başlamalı.
Sende çok fazla hesaba kitaba takılma. Mühendislik dediğin şey önce yapıp sonra formule çevirmekten ibarettir.
Youtube da şarjlı matkapla bile bisikletini motorlu araca çevirenlerin çalışmalarını izleyebilirsin.
Şimdi çok fazla hesaba girmeden çalışmalarına başla derim. Nasıl olsa ilk seferde olmayacak. Birçok hata yapacaksın ve yaptığın aracı hatalarını telafi ederek geliştireceksin.
Kolay gelsin.
-
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
-
Ben bisiklete bi tane benzinli çim motorunu zor taktım, 1km zor yürüdü. Sen elektrikli motosiklet mi yapacan. Yani yanlış anlama tasarlarsın planlarsın da senin anlattığın özelliklerde bir prototip üretmek bile nerden baksan 100 bin lirayı aşar. Bi sürü imalathane ve fabrika ile kanka olman lazım istediğin özel parçaları az sayıda ve ucuza yaptırabilmek için.
-
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Yok oyle abarttiginiz gibi bisey yok. Tum elektronik ekipmanlari hazir aliyorsunuz zaten. Calistigim yerde atolyenin celik konstruksiyon bolumu var. Saseyi de cizip, celik flanslarini disarida bir yerde plazmada kestirio kaynak islerini bizim atolyede yaptiririm. Sasenin en fazla 200tl gibi bir maliyeti olur. En karmasik isde sase zaten. Gerisi parayi basip almaya bakar. Ama diger aksam da pahali. Yinede dediginiz rakamlara cikmiyor. Doviz kuru dusmesse ortalama 15.000tl gibi bir maliyeti olur ama tahminime gire hergun 60km ise gidip gelsem 8-10sene baska bir masrafi olmayacak. Buji istemez, yag, yag filtresi, egzantrik istemez, aku istemez, 1300tl ye lastik istemez, zincir istemez, km gittigi icin deger kaybina ugramaz vs. Yaklasik 180.000km sonunda sadece 6500tl ye pil desimi olacak. Tek sikintim trafikten tescil almak. Nasil yapilir, mumkun mu bilmiyorum.
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:31 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:22 ----------
Fiyatlari yazayim;
Motor 1000dolar
On suspansiyon 600dolar
16kw Controller, cekis kontrollu 650 dolar
Pil kontrol unitesi 120 dolar
Arka amortisor elimde mevcut
Abs sistemi elimde mevcut
Kaliper, disk vs 1000dolar
Sarj cihazi 250dolar
Elektronik gidon amortisoru 50dolar
Piller 2000 dolar
Yani ortalama rakam boyle olacak. Herhangi bir kesif yapmiyorum. Is tamamen hazir urunleri bilgisayar kasasi gibi toplamaktan ibaret.
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:42 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:31 ----------
Eklemeyi unuttum. Motosikletin ayni zamanda yokus asagi giderken yavaslamak icin, yada fren yapildiginda mevcut kinetik eneryiji yavaslarken elektrige donusturerek pilleri tekrar sarj etme ozelligi olacak. Bu ozellik de controller ile beraber geliyor.
-
öncelikle tebrik ederim hocam. donanımhaber sitesinde fiat lineayı tamamen elektrikliye dönüştüren, trafiğe çıkartabilmesi için de tip onay belgesi çıkartan bir mühendisin konusu vardı,bu tip projeleri olan kişlerin sorularına da cevaplar veriyodu hocam. google aramalarında felan çıkıyor, belki bataryalar ıvır zıvır konusunda ondan fikir alabilirsin. Milletin anlattığı kadar zor bir iş değil elektrikli araçlar, avrupada insanlar kendi garajlarında bu dönüşümü yapabiliyorlar.
kolay gelsin iyi çalışmalar.
-
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Bahsettiginiz yaziya birkac yil once rastlamistim. 300.000tl gibi belge maliyeti yuzunden belgeyi almaktan vazgecmisti diye kalmis aklimda. Ote yandan elektrikli araclarin mekanigi yakitlilara gore hem daha kolay hem daha az maliyetli. Teslada bile maliyetin buyuk bir bolumunu piller teskil ediyor.
-
Özelliklerini yazdığın batarya setini 2000 dolara bulabilirsen haber ver biz de alalım Elektrikli bisikletlerin dandik Ni-Mh akü takımları bile 1000 liraya dayandı dolar artışıyla.
-
bilginozi adlı üyeden alıntı
Yok oyle abarttiginiz gibi bisey yok. Tum elektronik ekipmanlari hazir aliyorsunuz zaten. Calistigim yerde atolyenin celik konstruksiyon bolumu var. Saseyi de cizip, celik flanslarini disarida bir yerde plazmada kestirio kaynak islerini bizim atolyede yaptiririm. Sasenin en fazla 200tl gibi bir maliyeti olur. En karmasik isde sase zaten. Gerisi parayi basip almaya bakar. Ama diger aksam da pahali. Yinede dediginiz rakamlara cikmiyor. Doviz kuru dusmesse ortalama 15.000tl gibi bir maliyeti olur ama tahminime gire hergun 60km ise gidip gelsem 8-10sene baska bir masrafi olmayacak. Buji istemez, yag, yag filtresi, egzantrik istemez, aku istemez, 1300tl ye lastik istemez, zincir istemez, km gittigi icin deger kaybina ugramaz vs. Yaklasik 180.000km sonunda sadece 6500tl ye pil desimi olacak. Tek sikintim trafikten tescil almak. Nasil yapilir, mumkun mu bilmiyorum.
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:31 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:22 ----------
Fiyatlari yazayim;
Motor 1000dolar
On suspansiyon 600dolar
16kw Controller, cekis kontrollu 650 dolar
Pil kontrol unitesi 120 dolar
Arka amortisor elimde mevcut
Abs sistemi elimde mevcut
Kaliper, disk vs 1000dolar
Sarj cihazi 250dolar
Elektronik gidon amortisoru 50dolar
Piller 2000 dolar
Yani ortalama rakam boyle olacak. Herhangi bir kesif yapmiyorum. Is tamamen hazir urunleri bilgisayar kasasi gibi toplamaktan ibaret.
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:42 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:31 ----------
Eklemeyi unuttum. Motosikletin ayni zamanda yokus asagi giderken yavaslamak icin, yada fren yapildiginda mevcut kinetik eneryiji yavaslarken elektrige donusturerek pilleri tekrar sarj etme ozelligi olacak. Bu ozellik de controller ile beraber geliyor.
rakamları topladığında 5000 USD yi geçiyor. Kusura bakma ama neyden tasarruf sağlayacaksın anlamadım. 15000TL malzemeye verip bir de tescil ile uğraşacaksın ( o kısım hepten yaş)Onun yerine 10000TL ya sıfır bir motor al 5000TL da yakıt parası yap.
-
Bir satışta olan motosiklet de ben önereyim
Projen için tarz ve teknoloji (ç)alıntısı yapabilirsin.
http://www.bbc.com/autos/story/20150...ng-the-chopper
-
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
yeknet adlı üyeden alıntı
rakamları topladığında 5000 USD yi geçiyor. Kusura bakma ama neyden tasarruf sağlayacaksın anlamadım. 15000TL malzemeye verip bir de tescil ile uğraşacaksın ( o kısım hepten yaş)Onun yerine 10000TL ya sıfır bir motor al 5000TL da yakıt parası yap.
Üstteki yorumlarda tasarruf olayını anlatmıştım. Yılda arabamla işe gidip gelirken 30+30km sadece yakıt parası 5-6000TL gidiyor yılda. Arabanın diğer masrafları hariç. Böyle bir motosikletle 8-10 yıl yakıt parası vermemeyi planlıyorum. Uzun vadede 30.000TL nin üzerinde tasarruf oluyor. Sonrasında ise sadece 2000usd pil masrafı ile yine 180-200.000km menzil gidebileceğim. Tescil olayı riskli, bu yüzden bilen birileri çıkar mı diye sordum.
---------- Mesajlar birleştirildi - 08:38 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:16 ----------
Mengu16 adlı üyeden alıntı
Özelliklerini yazdığın batarya setini 2000 dolara bulabilirsen haber ver biz de alalım
Elektrikli bisikletlerin dandik Ni-Mh akü takımları bile 1000 liraya dayandı dolar artışıyla.
Bahsini ettiğim bataryalar bunlar; Teslanın araçlarında da kullandığı bataryadır aynı zamanda, 7000adet gibi bir sayıda Tesla araçlarının tabanına yerleştirilmiş. 18650 li-ion diye geçer, adet fiyatı 5usd civarında. Normal şartlarda 600sarj ömrü varken. Tesla pil ömürlerini uzatmak için çeşitli yöntemler geliştirerek 1200-2000 şarj ömrüne ulaşmıştır. Bu yöntemler arasında pillere yük bindiğinde ısındıkları için likit soğutma sistemi ve kışın soğukta kullanıldıklarında zarar gördükleri için ısıtma sistemidir. Ayrıca bahsettiğiniz elektrikli bisikletteki örneğin 1kw batarya varsa onu çıkarıp yerine li-ion pil koyarsanız aynı hacme daha fazla pil gücü sığdırmış olursunuz. Örneğin 1,5kwh gibi. Elektrikli araçlarda li-ion tercih edilmesinin yegane sebebi budur.
https://www.google.com.tr/search?q=n...4oaGLe7PqVM%3A
-
bilginozi adlı üyeden alıntı
Üstteki yorumlarda tasarruf olayını anlatmıştım. Yılda arabamla işe gidip gelirken 30+30km sadece yakıt parası 5-6000TL gidiyor yılda. Arabanın diğer masrafları hariç. Böyle bir motosikletle 8-10 yıl yakıt parası vermemeyi planlıyorum. Uzun vadede 30.000TL nin üzerinde tasarruf oluyor. Sonrasında ise sadece 2000usd pil masrafı ile yine 180-200.000km menzil gidebileceğim. Tescil olayı riskli, bu yüzden bilen birileri çıkar mı diye sordum.
---------- Mesajlar birleştirildi - 08:38 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:16 ----------
Bahsini ettiğim bataryalar bunlar; Teslanın araçlarında da kullandığı bataryadır aynı zamanda 7000adet gibi bir sayıda Tesla araçlarının tabanına yerleştirilmiş. 18650 li-ion diye geçer, adet fiyatı 5usd civarında. Normal şartlarda 600sarj ömrü varken. Tesla pil ömürlerini uzatmak için çeşitli yöntemler geliştirerek 1200-2000 şarj ömrüne ulaşmıştır. Bu yöntemler arasında pillere yük bindiğinde ısındıkları için likit soğutma sistemi ve kışın soğukta kullanıldıklarında zarar gördükleri için ısıtma sistemidir.
https://www.google.com.tr/search?q=n...4oaGLe7PqVM%3A
Dostum eğer gerçekten niyetin varsa yapmaya buraya yazmak yerine yapmaya başlaman daha iyi olur gibi. Zira @Mengü16 nın da dediği gibi fiyatları nasıl ve nereden hesapladın ama benim de aklıma yatmadı pek. Parekende bir iş için çok daha yüksek bir bedel ödersin gibi geliyor bana.
Keza hiç bir parçada sıkıntı yaşamayacağın varsayımıyla gidiyorsun ki bu büyük bir hata.
Yukarıda arkadaş lafı kervan yolda düzülür'e getirmiş ama mühendislik maalesef öyle işlemiyor. Hesabını kitabını adam gibi yapmadan yola çıkarsan uzun vadede patlıyorsun ve bütün emeklerin boşa gidiyor.
Neyse umarım dediğim gibi olmaz, ben yanılırım, sen başarırsın ve biz de seninle gurur duyarız. Diğer türlü şu an için boş laf olarak geliyor bana.
Kolay gelsin.
Cellat uyandı yatağında bir gece || "Tanrım" dedi "Bu ne zor bilmece :
Öldürdükçe çoğalıyor adamlar || Ben tükenmekteyim öldürdükçe..."
Ataol Behramoğlu
-
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Buraya yazmamın tek sebebi belki tescil ettirme ile ilgili bilgili birileri çıkıp yardım eder diye. Aracımın plaka takip işlerini yapan şahısla görüştüm plaka çıkartılmıyor dedi. İstenmiyor plaka dedi. Haberleri okuyorum elektrikli bisikletler bağlanıyor yazmışlar. Yani o kadar para harcadıktan sonra el koyulması çok üzücü olur. Daha önceki mesajlarımda da yazdığım gibi böyle bir motosiklet yapmak elektrik, elektronik bilginiz varsa bilgisayar kasası toplamaktan farksız. İstediğiniz hızda ve güçte sistemler kurabilirsiniz. Ben ekonomi açısından 70-120km/h ortalama hızda gidecek bir sistem planladım.
-
Fikrin çok güzel, bende bir süre konu üzerine kafa yordum ancak bazı buyuk problemler var. Örneğin trafiğe çıkmak için onay alabilme ihtimalin çok zor sanırsam tip onayı için aynı araçtan 3 tane yapman ve testlere sokman lazım ki bu kurumlar ülkemizde yok. Yapacağın en mantıklı çözüm (YK-27 SPORTSMAN) tarzı hazır yapılmış bir araç alıp onu istediğin özelliklere modifiye etmek. en azından yola çikma konusunda sorun yaşamazsın.
-
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
uowarden adlı üyeden alıntı
Fikrin çok güzel, bende bir süre konu üzerine kafa yordum ancak bazı buyuk problemler var. Örneğin trafiğe çıkmak için onay alabilme ihtimalin çok zor sanırsam tip onayı için aynı araçtan 3 tane yapman ve testlere sokman lazım ki bu kurumlar ülkemizde yok. Yapacağın en mantıklı çözüm (YK-27 SPORTSMAN) tarzı hazır yapılmış bir araç alıp onu istediğin özelliklere modifiye etmek. en azından yola çikma konusunda sorun yaşamazsın.
Son çare ben de onu düşündüm. Bahsettiğiniz elektrikli motosiklete ruhsat alıp kendi yaptığıma kullanmak.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)