Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 12

Elektrikli motosiklet projesi

    REKLAM ALANI
  1. #21
    ZümeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ağustos 2015
    Şehir
    Dünya
    Motosikleti
    Me Te Doquz
    İlgili Uygulama:

    Kod:
     maddesinde 12 Temmuz 2013 tarih ve 6495 sayılı kanunun 13. maddesinde yapılan değişikliğin ardından elektrikli bisikletlerde plaka ve ehliyet kontrolüne başladı.
    
    Elektrik kapasitesi 0,26 kilowattın üzerinde olan elektrikli bisiklet sürücülerine A sınıfı ehliyeti olup olmadığını soruluyor. Yapılan sorgulamalar kapsamında sürücünün A sınıfı ehliyeti yoksa Karayolları Kanunu’nun 36. maddesi uyarınca 1609 TL para cezası kesilerek elektrikli bisikletlere el konulacak. Öte yandan elektrikli bisikletin sürücüye vekâleten verildiği öğrenilirse bisiklet sahibine de 1609 TL cezai yaptırım uygulanacak.
    İlgili Madde
    Kod:
    Bisiklet : (Değişik: 12/7/2013-6495/13 md.) Üzerinde bulunan insanın adale gücü ile pedal veya el ile tekerleği döndürülmek suretiyle hareket eden motorsuz taşıtlardır. Azami sürekli anma gücü 0,25 KW’ı geçmeyen, hızlandıkça gücü düşen ve hızı en fazla 25 km/saate ulaştıktan sonra veya pedal çevrilmeye ara verildikten hemen sonra gücü tamamen kesilen elektrikli bisikletler de bu sınıfa girer.

    Özel imalat araçların nasıl tescil edildiğine dair araştırma yaptım fakat pek bir şey bulamadım.

    Normal prosedür için aşağıdakiler geçerli lakin yerli imalat için
    teknik belge, fatura, ötv gibi konuları içeren maddeler hakkında ne yapılabilir bilmiyorum.

    1. Fatura ve faturayı düzenleyen bayinin yetki belgesi.
    2. Uygunluk belgesi.(Teknik Belge)
    3. Zorunlu Mali Mesuliyet Sigortası.
    4. ÖTV ödeme belgesi aslı.
    5. T.C. kimlik numarasını gösteren belge (Nüfus Cüzdanı, Sürücü Belgesi, Pasaport )
    6. Tescil ve Trafik belgesi. (Trafik Tescil Şube veya Bürosu'ndan)
    7. Şoförler Odası'ndan yeni kayıt dosyası.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat
    bilginozi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Temmuz 2006
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    600rr ABS - 2008
    Alıntı ZümeR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İlgili Uygulama:

    Kod:
     maddesinde 12 Temmuz 2013 tarih ve 6495 sayılı kanunun 13. maddesinde yapılan değişikliğin ardından elektrikli bisikletlerde plaka ve ehliyet kontrolüne başladı.
    
    Elektrik kapasitesi 0,26 kilowattın üzerinde olan elektrikli bisiklet sürücülerine A sınıfı ehliyeti olup olmadığını soruluyor. Yapılan sorgulamalar kapsamında sürücünün A sınıfı ehliyeti yoksa Karayolları Kanunu’nun 36. maddesi uyarınca 1609 TL para cezası kesilerek elektrikli bisikletlere el konulacak. Öte yandan elektrikli bisikletin sürücüye vekâleten verildiği öğrenilirse bisiklet sahibine de 1609 TL cezai yaptırım uygulanacak.
    İlgili Madde
    Kod:
    Bisiklet : (Değişik: 12/7/2013-6495/13 md.) Üzerinde bulunan insanın adale gücü ile pedal veya el ile tekerleği döndürülmek suretiyle hareket eden motorsuz taşıtlardır. Azami sürekli anma gücü 0,25 KW’ı geçmeyen, hızlandıkça gücü düşen ve hızı en fazla 25 km/saate ulaştıktan sonra veya pedal çevrilmeye ara verildikten hemen sonra gücü tamamen kesilen elektrikli bisikletler de bu sınıfa girer.

    Özel imalat araçların nasıl tescil edildiğine dair araştırma yaptım fakat pek bir şey bulamadım.

    Normal prosedür için aşağıdakiler geçerli lakin yerli imalat için
    teknik belge, fatura, ötv gibi konuları içeren maddeler hakkında ne yapılabilir bilmiyorum.

    1. Fatura ve faturayı düzenleyen bayinin yetki belgesi.
    2. Uygunluk belgesi.(Teknik Belge)
    3. Zorunlu Mali Mesuliyet Sigortası.
    4. ÖTV ödeme belgesi aslı.
    5. T.C. kimlik numarasını gösteren belge (Nüfus Cüzdanı, Sürücü Belgesi, Pasaport )
    6. Tescil ve Trafik belgesi. (Trafik Tescil Şube veya Bürosu'ndan)
    7. Şoförler Odası'ndan yeni kayıt dosyası.
    Teşekkür ederim. Donanım haberde lineaya tip onay belgesi alan 1 yıl uğraşmış ve 250.000TL ye mal oldu demiş. Ben onun yerine gidip 2000TL ye elektrikli bisiklet alıp onun belgeleriyle benim yapacağım motosiklete ruhsat almayı düşünüyorum.

  3. #23
    Sinan Er - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mart 2006
    Şehir
    Türkmenistan
    Motosikleti
    BMW F650 GS
    Hala olumsuz fikirler ortaya koyan arkadaşlar var. Sanki aya çıkacaksın da uzay mekiği yapacaksın.

    Ben bir link vereyim. Pc toplamak kadar kolay olduğunu anlasınlar.

    Bu sitede elektrikli iki ve dört tekerlekli araç yapabileceğiniz bütün yürür parçalar ve kontroller var.

    Aşağıya o siteden birkaç foto koyuyorum. Bütün parçaların fiyatları da var.









    bilginozi ve zapalka bunu beğendiler.

  4. #24

    Üyelik
    02 Haziran 2007
    Şehir
    eskişehir
    Motosikleti
    Kawasaki VN 800
    Aselsan'ın mühendisleri de böyle öldürüldü

  5. #25
    mehmetenis - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Haziran 2014
    Şehir
    İstanbul/Avcılar
    Motosikleti
    Honda NC 750X-2014

  6. #26

    Üyelik
    24 Temmuz 2014
    Şehir
    Ankara-Alanya
    Benim de aklımda eski bir ss motosiklet alıp gövde içerisini komple bataryalar ile doldurmak var. Yurtdışında bir çok örneği var, yapması çok kolay ama maddiyatı biraz ağır. Öyle bir proje yaparsam buradan paylaşırım ama yakın zaman içerisinde zor
    sparrow07 bunu beğendi.

  7. #27
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat
    bilginozi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Temmuz 2006
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    600rr ABS - 2008
    Alıntı Kuru Fasülye adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benim de aklımda eski bir ss motosiklet alıp gövde içerisini komple bataryalar ile doldurmak var. Yurtdışında bir çok örneği var, yapması çok kolay ama maddiyatı biraz ağır. Öyle bir proje yaparsam buradan paylaşırım ama yakın zaman içerisinde zor
    Ben de ilk etapta öyle olmasını planlıyordum ama motosiklet şasesi kullanmak her manada maliyeti yükseltiyor. Maliyetten kasıt şasenin kendi tutarı değil. Öyle bir şase için lastikler kalın olacağı için daha büyük ve yüksek voltajlı motor kullanmak gerekiyor. Motor büyük olunca controler de büyük olmaz zorunda. Sonra piller de daha fazla oluyor yüksek voltaj ve daha yüksek akım için. Bu donanımdaki motosiklet 200kg ağırlığa rahat ulaşıyor. Tüm bu donanımı kurunca enerji sarfiyatı da artıyor. 30watt/km harcayacaksa 75-100watt arası harcamaya başlıyor. Bu yüzden ben daha çok bisiklet yakın bir sistem kurmayı planlıyorum. 6-16kw güç 70-120km/h hız için şehiriçi kullanım için oldukça yeterli.


2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)