Yüksek Devirde Siyah duman kawasaki 636c 50000km
Reklamlar
-
21 Aralık 2015, 06:37
#21
Motor subapları doğru calısmadıgı zaman yağı egzozda biriktiriyor çalıştırınca bu görüntü ortaya çıkıyor..aynısı başıma geldi yukardaki bir arkadas mavi beyaz duman demis fakat bu calısma sıstemıne gucune ve bunun gıbı calısma sıstemıne gore farklılık gosterebılcegını dusunuyorum baska motorda mavı beyaz yanan yag bende nıye gri duman halinde atsın yoksa
Reklamlar
-
25 Aralık 2015, 04:00
#22
valla abi subabtan bujiden neydendir anlamadım gitti ama senin söyledigin mantıklı geldi . çünkü motoru ilk çalıştırdıgımda yağ tanecikleri ve buhar cıkıyor geliyor egzozdan motorun derecesi 70 oldugunda bütün buharlar felan kesiliyor yag tanecikleri kesiliyor fakat 13bin devirde felan siyah duman atıyor artık neydendir bilemiyorum yetkili servis bile çözümedi bu motoru tabi buraya yakın servisten bahsediyorum . adama soruyor bu siyah duman ne boşver dumanı diyor ... sadece paraya bakıyor .. hakkımhelal olmasın öle adamlar a
:DDDD
-
25 Aralık 2015, 04:56
#23
ridos adlı üyeden alıntı
valla abi subabtan bujiden neydendir anlamadım gitti ama senin söyledigin mantıklı geldi . çünkü motoru ilk çalıştırdıgımda yağ tanecikleri ve buhar cıkıyor geliyor egzozdan motorun derecesi 70 oldugunda bütün buharlar felan kesiliyor yag tanecikleri kesiliyor fakat 13bin devirde felan siyah duman atıyor artık neydendir bilemiyorum yetkili servis bile çözümedi bu motoru tabi buraya yakın servisten bahsediyorum . adama soruyor bu siyah duman ne boşver dumanı diyor ... sadece paraya bakıyor .. hakkımhelal olmasın öle adamlar a
:DDDD
o senin söylediğin siyah noktacıklar yağ değil
aslında yanma odasından çıkan kurum
soğuk havalarda motoru ilk çalıştırdığımızda egsoz içerisindeki elyaflar su buharı yapar motordan egsoza kadar giden headers boruları dahil
bu yüzden ilk çalıştırmada beyaz bir buhar görünür bu aslında motorun sağlıklı çalıştığına işarettir yağ yakma problemini göstermez
siyah noktacıklar ( senin yağ olarak adlandırdığın ) bunlarda egsoz içerisinde oluşan su buharına karışmış olan kurum bağlarıdır
elini egsozun yakınında tutarsan ve elini hemen arkasından koklarsan hafif bir kurum kokusu alırsın
elini avuşturduğunda su buharı gidince kayma kaybolur eğer yağ ise kaygan ve parlak bir şekilde kalır elinde
bende motoru çalıştırdığımda ara sıra elimi egsoza yakın tutarak kontrol ederim bu şekilde
bu arada ısı bir dereceden sonra daha aşağı düşmez mesela benim 600f'imde 80 altına düşüremezsin anlık 79 görünür sadece buda termostat müşürü ile ilgili bir durum kendini 80 derecede açıyor ve motorda radyatorden gelen soğuk suyun devrini sağlıyor 79 olunca kapanıyor ve yeni soğuk su gelmediği için ısınarak yine açıyor hemen kendini
yazında 90 altına düştüğünü görmedim pek
ayrıca radyatordeki karışımda önemli bir konu mesela benim motosikletimin kitapçığında yazan değer 3lt antifriz koyuyorsan 1 lt su koyacaksın veya yarı yarıya yapacaksın diyor hava durumuna göre
siyah durumuna gelince
motorunda performans egsozu var mı ? var ise yakıt haritasından dolayı bunu yapması normaldir biraz
hava filtren artık pislenip tıkanmışsa ve aldığın yakıt kalitesi düşükse yapar
yağ kontrolünü nasıl yaptığında önemli bir konu motoru stop eder etmez haznede düşen yağa bakıyorsan yanlış yaparsın sabah motora binmeden önce kontrol etmek daha sağlıklı olur sehpaya kaldırıyorsan sadece arka veya ön tekerlek havada iken olmaz ya 2 tekerlekte yerden aynı yükseklikte olmalı yada 2 tekerlekte düz bir zemine basmalıdır
ayrıca kullanım katoloğunda 15w-50 mi yazıyor yoksa servisin sana ilettiği mi bu şekilde
katoloktaki belirtilen yağı kullanmak daha iyidir
benim motoruma yaşından dolayı 15w-50 yağ koymalısın diyen çok oluyor ama 10w40 5100 serisi motul yağ ile ne bir eksilme problemi yaşıyorum ne de yağ yakma problemi 80bindeki makina için motora bakmak ile alakalı birazda
Hayat çok küçük bir olasılık ile gerçektir...
Bunu size kanıtlayabilirim !
-
25 Aralık 2015, 05:12
#24
Motorum orjinal egzoz var görunuyor fakat çigerleri ile oynamışlar . buji hava filtre ve yağ yağ filtresi degiştirecem zaten 10/40 yağ yazıyor katalokta ama kimisi hava cok sıcakken servisler kullanılmasını öneriyor. motoru çalıştırmadan önce yagını kontrol ediyorum düz zeminde blooktaki camda iki çizgi var
bu alt çizginin hemen üstünde kalıyor yukardaki cizgide olması gerektigini söyleyenler ama hep alt cizgide kalıyor
Buhar içinde söylediginin aynı mantıklı yanlız bikere motoru ısıttım 10 km yol gittim işimi yaptım motor sogumustu motoru ateşledim bi baktım egzozdan aşır derecede denecikler atmaya başladıı yanllız hava cok soguktu elyaflar cok asarı derecede olmuştur kurumlarla beraber gelince tanecikler büyümüş olabilir
tşkler
resim temsilidir:D
-
25 Aralık 2015, 09:30
#25
Eğer çok fazla kurum olduğunu düşünüyorsanız karbon temizleme (Carbon clean)işlemini yaptırmanız işe yarayabilir. Ancak bunu benzin deposuna kimyasal ilave şeklinde değil de bunun için tasarlanmış özel makinaya bağlatarak yapmanızı tavsiye ederim. Bu işlem tüm sübapları ve civarındaki kurumu temizliyor. Yıllar evvel otomobilime yaptırmış ve faydasını görmüştüm. Selamlar.
2012 Bmw F800gs

; 2016 Mondial RX3i (2016-18); 2003 Bmw R 1150R (2009-17); 2006 Honda Shadow VT 750 C (2009-10); 2006 Ramzey QM 250 Cruiser (2006-10); 2006 Ramzey QM 200 Enduro (2006-9); 1990 350 cc çift silindir Jawa (1990-93); 1979 vitessiz Puch (1979+).
-
26 Aralık 2015, 23:32
#26
-
30 Aralık 2015, 16:39
#27
-
30 Aralık 2015, 17:30
#28
ridos adlı üyeden alıntı
Hocam sulu kurum mu, yağ mı bilemem ama, gördüğüm şey lastiklerin bitmiş. Dikkat et. Tekerin düz bassın.
-
30 Aralık 2015, 18:31
#29
Abicim tşkler yanlız motor grajda yattıgı için lastikleri degişmedim sezon açılışındadegiştirecem .... hepimizin tekeri düz bassın inşalllah
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)