Varyatör Kayışı Değişimi ve Varyatör Sökme Aparatı Yapımı
Reklamlar
-
Süper Moderatör
Eveeeet, uzun yıllar olmuş böyle başlık açmayalı
Bir yakınımın SYM Joymax 250'sini 9000 bakımına götürmesi, standart bakım haricinde varyatör kayışının da eskimeye başladığının ve değişmesinin tavsiye edilmesi ile başladı her şey. ve fiyatının da orjinal için 550 TL yan sanayi için 250 TL olarak bildirilmesi ile
Karar vermek için beni aradı telefonla, abi böyle böyle diye. Dedim lan deli misin öküz alırız o paraya, sen standart bakımı yaptır kayışı biz hallederiz.
Çoktandır da tamir bakım vs yapmamıştım, iyi geldi
Kayış boyutumuz ile ilgili hiç bir bilgi bulamadığımız için, önce kayışı söküp sonra yenisini almaktan başka çaremiz yoktu. Kayışı kolayca bulup bulamayacağımızdan emin olmadan sökmeye niyetlendik. Hadi bismillah dedik.
Birilerine yardımcı olur diye de fotoğrafladık aşamaları;
Bu modelde aliminyum varyatör kapağının üzerinde bir de plastik koruma kapağı var,
Plastik kapak söküldükten sonra havalandırma için koyulan sünger filtre çıkıyor karşımıza,
Süngerin altında sert plastikten bir koruma ızgarası var,
Aliminyum kapağı sökmek için hava filtre kutusunu da sökmek gerekiyor, tamamen sökmeye gerek yok. Biraz yukarı esnese yeter,
ve kapağı söktük,
O da ne, varyatör ve debriyajı dışa doğru esneterek kayışı bollaştırıp sıyırma tekniği ile çıkarma şansımız yok. Çünkü kayış arka kapak hizasından önde değil, bazı scooter larda kapağı söktükten sonra kayışı esneterek sökebilirsiniz.
Baktım ki varyatörü sökmekten başka çare yok, lan iyide bu sökülmüyor! Boyuna dönüyor namussuz
Ağaç sıkıştırdık olmadı, destek verdik olmadı, dedim ki lan bunun üzerindeki karşılıklı iki delik kesin sökme ve takma ile ilgili. buraya göre bir aparat anahtar vs olmalı ki varyatörü sabit tutsun bizde somunu sökelim.
İnternetten aparatın varlığını görünce hemen kendimiz de bir tane yapalım dedik, madem başladık bu iş hal olsun.
Önce ağaç ya da mdf mi kullansak idaretenlik vs diye düşünürken dükkanda ince bir kutu profil bulduk, 10x20 mm idi sanırım ölçü.
Merkez dükkanımda (motorumun da durduğu yer) her türlü alet ekipman var çok şükür ama şubede imkanlar biraz kısıtlı, takım çantasını getirdik ama avuç taşlama kaynak mak. filan aklımıza gelmedi
Nalburdan aldığımız bir demir testere ucu ve matkap ile bahsettiğim profili göz kararı kesip deldim, uymasa bir kaç delik daha açardım. ama bende ne göz varmış ki tek seferde oldu
vida ve somunlar ile aparatı topladım,
Bu şekilde işe yarayacak,
Lokma kolu gücü iletmemize yetmedi, kolu uzatarak güce fayda sağladık,
Kayışı söküp elimize aldık ve göztepe sanayinin yolunu tuttum, arabalarda rastlanılan bir ölçü olmadığı için bulamadım. Bostancı sanayiyi tavsiye ettiler, bastım gittim. bir iki parçacıya baktıktan sonra sanayinin girişindeki ilk caddede sağda küçük bir rulman ve kayış satan dükkanda buldum.
Esnaf motosiklet konusuna hakim, dayco'nun listesini açıp modele göre ölçüyü bulup kayışı çıkardı. Ölçü tablosunda da kayışları eşleştirdim yine de.
Elinde her model scooter için kayış bulundurduğunu yazdı, DAYCO çok büyük ve kaliteli bir kayış üreticisi. Yanlış hatırlamıyorsam japon malı,
sökülen parçalar,
Önce arka tarafı yerine yerleştirdim, sonra kasnakları esneterek kayışı bollandırdım ve ön tarafıı taktım. resim kasnak gerginken çekilmiş, kayış gevşediğinde öndeki milden uzaklaşıyor.
Bu sefer tersine doğru kullandım aparatı ve sıkmaya başladık,
Her sıkmadan önce besmele çekip yalama yapmamak için fazla abanmadım, bu konuda vukuatlarım var
Geriye doğru kapakları toparladık ve hava filtre kutusunu yerleştirdik, siz sökerken vida boylarına dikkat edin. ben sadece vida başı ve ölçülerine dikkat edip bardağa atmıştım. Takarken baktım ki iki tanesinin boyu biraz farklı, kıslar nereye denk gelir diye tahmin edip elle tüm boşluğu aldıktan sonra sıktım vidaları.
Kayışa 110 TL ödedik, gerisi el emeği. Ve neredeyse eminim ki orjinal kayıştan daha kaliteli bir kayış taktık.
"normal insanlar bir yerden bir yere gitmek için araba kullanırlar, motorcular ise motosiklet kullanmak için bir yerlere giderler"
Reklamlar
-
ellerıne saglık paylasımın ıcn de cok cok tesekkurler
ancak resımler gozukmuyor
burdan yazsaydın sana olculerını verırdım
hatta 3 hafta once satın alıp halen taktıramadıgım kayısın resmını de paylasırdım
senın bahsettıgın motorla benım motorun (sym gts250) aynı sanırım
ben ıstanbuldan aldım ftıhkılıc motomarkettı sanırım 125tl ye aldım
ancak pıyasada 40tl olan arka balataları antalya dokucu da 9 tl ye bulup sıparıs etmem ve bır suru baska ozel mesele halen kayısı taktırtamadım
benım motor 23000km de
kayısı aldıgın dukkanın telefonun verırsen cok sevınırım.zıra ıkı sene sonra yıne ıhtıyac oldugunda hıc arastırmadan arar ordan ısterız
sımdıden tesekkurler kal saglıcakla
-
Süper Moderatör
Resim yükleme sitelerinin yıllar sonra itnelik yapmasından dolayı kendi google drive hesabımdan verdim fotoğraf linklerini, ondan gözükmedi sanırım
sonra girip url değişikliği yaptım ama chrome da gözüken fotolar firefox da gözükmüyor, inşaallah görmek için google üyeliği gerekmiyordur.
Olmadı resimleri başka bir şekilde görünür yaparım, du bakalım olmuş mu?
-
Kendi işini kendin yap kalan parayla gez iç eğlen, 550 ödemek varken 110 liraya işi halletmek ne güzel elinize sağlık. Eli tamir, sök tak işlerine yatkın olmayana da böyle bir dost şart
Tugay Boruzan. Çanakkale'den Selamlar.
-
-
Bende havalı tabanca var iki varyatörü de söküp takıyo çok rahat Krank üzerine bağlanan manyeto, Cub motorun debriyaj tası gibi yerine sıkı oturan şeyleri sökmek için havalı tabanca şart oluyo yoksa krank'a çok yük bindirmiş olurum açarken.
-
bende zinciri nasıl yaglarım die dusunuorum okurken hayran kaldım ya... fotolar cıkmıs gayet sorun yok bu arada..
-
Selamlar. Bu konudan bakarak bu gun piaggio x9 250 nin balatalarini temizleyip tasin icini ve balatalari bi guzel balata spreyi ile yikadim. Elinize saglik. Fotograflar cok detayli
-
03 Haziran 2017, 10:47
#9
Olcay bey kayısı aldığın yerını adresini mail olarak atabilir misiniz bana serviste varyator kayışları çok pahalı yardım edebilir misiniz
şimdiden teşekkürler
mail adresim
gundogana@hotmail.com
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 4 kullanıcı var. (0 üye ve 4 misafir)