'FreedoMoto' - 250cc'den 300cc'ye bir Süpermoto Projesi
Reklamlar
-
Merhaba Arkadaşlarım, Dostlarım, Züpermotocular, Gırosçular ve bilimum modifiye sevenler !
Bu bir süpermoto 'big bore' ve aynı zamanda 'görsel' değişim projesidir. İsmini 'FreedoMoto' koydum.
Motor : Mondial Extreme Süpermoto 2011 model.
Amaç : 250cc'den 300cc ye silindir piston kiti ve bu kite uygun silindir kafası ile bir performans artışı.
Kapsam : Uzun vadeli kullanılacak bir motosiklet olarak düşünüldüğü, ömrünün uzun olması istendiği için baştan aşağı, keyfi parça değişimlerini içerir. Aynı zamanda hem fonksiyonel hem de görsel bir takım modifikasyonlar ve değişimler mevcuttur.
Aslına bakarsanız motorun baştan aşağı yenilenmesi de diyebiliriz.
Not : Kullanılan parçaların listesini vermem istenirse, seve seve yazarım ama baya uzun
Başlıyoruz !!!
İlk başta motoru tanıyalım.
Mondial Extreme Süpermoto isimli bu arkadaş, esasen yurtdışında 'Shineray 250 Supermotard' ismiyle tanılır.
Tabi ki çinde üretilmiş bir motor. Ancak tarihi eskilere, çoook eskilere dayanıyor :D
Honda'nın 1989 - 93 yılları arasında ürettiği NX 250 modelinin, motor bloğu üretim tezgahını bu Çinli arkadaşlarımız satın alıyor.
Motorun terminolojideki motor bloğu kodu ' AX-1 ' zaten motorun bloğunda da bu yazıyor.
Su soğutmalı (çift radyatör), 4 valfli, 13 e bir kompresyon değerine sahip, 6 plakalı ıslak debriyaj sistemi ve 6 vitesli şanzumanıyla,
tamamen Honda'nın AX-1 motor bloğunun birebir kopyası.
İddia edilen gücü 24 PS ki gerçek olduğunu düşünüyorum.
Motorun ön süspansiyonları/forkları zamanında Showa ile uzun süre çalışmış FaceTech firmasına ait.
Hem kompresyon hem rebound ayarı mevcut ki bu az rastlanan birşeydir.
Arkada yine aynı firmanın klasik tip, Monoshock gazlı süspansiyonu mevcut, onunda rebound ayarı mevcut.
110 / 80 / 17 ve 140 / 70 / 17 lastik ebatlarına sahip, telli jantları mevcut.
Amma ciddi yazıyorum be peehhh..
Gelelim ilk zamanlara ;
Herşey, Ankarada'ki bir arkadaşımdan motoru almamla başladı. Motor, normal kondisyonunda çalışır vaziyetteydi. Gayet memnunduk fakat bir kaç fonksiyonel sıkıntısı yok değildi.
Örneğin debriyajın kavramaya geçmekte zorlanması, ön frenin performansının çok düşük olması, radyatör hortumu kapak girişinden su sızdırması gibi. Aynı zamanda, kışın uzun süre soğukta beklemesinden sonraki ilk marşta çok fazla zorlandığı için marş motoru da yanmıştı. Bir de sağ radyatörde küçük bir çatlak mevcuttu, arkadaşım bu çatlağı sanayi de doldurtmuş fakat benim aklım hep ordaydı.
Onun haricinde motorun çalışması ve performansıyla ilgili bir sıkıntımız yoktu.
Motoru memleketim İzmir'e, aile evimizin bahçesine getirdim .
Beni uzun ve zorlu bir çalışmanın beklediğini biliyordum, aslında hiç ellemesem mi diye kendime sorduğum olmadı değil..
Ama her seferinde, ellerim sıfırdan birşey yaratmanın, hayalimdeki motoru tek başıma bütün zorluklarına katlanarak yapabilecek olma düşüncesi, beni bütün bu süreçte motive etti.
Yanlız büyük bir sıkıntım vardı.. Yalnızdım... Bana takıldığım noktalarda ve tecrübe isteyen yerlerde yardım eden, elini uzatan 30 yıllık Mehmet Ustam dışında kimsem yoktu. Allah ondan razı olsun, pırlanta gibi bir insan.
Neyse artık girizgahı bırakıp, amatörce çektiğim fotoğraflarla süreci anlatmanın vakti geldi sanırım.
Baştan söylüyorum, tek başıma olduğum için ne yazık ki yeterince fotoğraf çekemedim.
Açıkçası uğraştığım şeylerin arasında fotoğraf çekmek aklımın ucundan bile geçmedi.
Başlangıç için bir fikir vermesi adına ilk fotoğrafı koyuyorum..
Devam edecek...
Reklamlar
-
-
Takipteyiz
-
-
-
-
Durmak yok ! Yola devam ! 2023'e kadar bitirmeliyim !!!
Bu arada, benim aynı zamanda Mondia Extreme Max modelli bir de cross'um var. Bu Mondial sevgisi erden geliyor ben de anlamadım valla. Herşey tesadüfi gelişti :D Halbusi ben caponcu idim. DRZ'm ile mutlu idim. Emme gönül istedi bir delilik, Allah verdi gani gani :D
Motoru Ankara'dan getirdim. Ve bir iki gün dinlendikten sonra, işe koyulmaya başladım.
İlk başta doğru alet edevatı almak, gerekli ekipmanları toplamak ve tabi ki bu süreçte kullanacağım 'Big Bore Kit'i ve 'Silindir Kafası'nı sipariş geçmem gerekiyordu.
Şimdi ben oldukça karmaşık, ingilizce gerektiren bir sipariş yolu izledim. Bildiğiniz ya da bilmediğiniz üzere bu tip motorların parçaları aliexpress'te mevcut. En azından bazı temel parçalar. Ancak sizin ve benimde eskiden zannettiğim gibi, bu parçalar aliexpress'te hiç de ucuz değil..
Evet, ben de çok önceden araştırmaya başlamıştım..
Daha derine indim, gittikçe daha derine !! daha !! :D
Bu motorun çindeki üreticilerine nasıl ulaşabilirdim ?? Çünkü bırakın 300cc Big Bore Kit'i orjinal parçaları bile Mondial'den almanın imkanı yoktu. Hem çok pahalıya veriyorlar hem de temin edemiyorlar.. Yazık..
Evet nediyordum. Heh, daha derine inmeye başladım daha derine, bu parçalara nasıl daha ucuza, en azından aliexpressten daha ucuza ulaşabilirdim ??
Ve sonunda muhteşem bir site keşfettim. 'TaoBao.com'
Evet bu sitenin olayı şu : Bu çin yerel satış sitesi. Bir nevi çinin gittigideyor'u da denilebilir.
Sizin ve benim aliexpress.com'da gördüğümüz bütün ürünler burda bazen 1/2 bazen 1/3 oranında daha ucuza satılıyor.
Ancak bir sorun vardı !
Bu siteden yurtdışı alımı yapmak imkansız, site yerel çalışıyor ve çince.
Bu sorunu da araştırmalarım sonucu çözdüm. Nasıl mı ?
TaoBao Focus isimli şirketle. Bu emiceler taobao.com üzerinden sizin için parçaları alıyorlar %10 komisyonla ve size kargoyla gönderiyorlar.
Ancak uyarayım, Çinden kargo hiç de sandığınız kadar ucuz değil. Aslına bakarsanız aliexpress.com daki ürünlerin daha pahalı olmasının sebebi biraz da bundan.
Adamlar freeshipping derken aslında düşük maliyetli ürüne kargo parası ekliyorlar. Hatta çoğu zaman ürünün değerinden de fazla.
Ama taobao.com'un avantajı sadece ucuzluk falan değil. Kaldı ki kargo ve komisyon ücretiyle aliexpress.com ile aynı kapıya çıkabiiyor.
taobao.com sınırsız çeşitlilik ve aradığınız her parçanın mevcudiyeti ile dikkati çekiyor.
Nitekim ben de parçaları burdan aldım. Ancak çok da ucuza gelmedi fakat en azından aradığım parçalara ulaşabildim.
bkz. taobao.com , taobaofocus.com
Uyarı ! Bu işler zor işler, yıpratıcı işler. Özellikle parçayı aramak (çince bir sitede), bulmak, aracı firmayla iletişime geçmek, parçaları almak, parçaların kontrolünü yapmak, kargo hesaplamaları, kargonun TR'ye ulaşması, tonla ürünü ticari amaç olmadan güm rükten çekmeye çalışmak !!!!
Uyarı 2 ! Bu tür bir işlemde yapılacak kadar çok ürünü ticari işlem olmadan gümrükten çekmek, yürek ister !!! :D
Hem kargonun maddi/fiyat yönünden büyüklüğü hem de hacim ve kg olarak büyüklüğünden dolayı imkansıza yakın. Ama ben inancımla imkansızı başardım, gümrük memuruna yaklaşık 1 saat dil döküp ağlamam gerekti ! :D
Ancak bu şekilde beyanname açtırmadan, sadece kdv + gümrük vergimi ödeyerek ürünü teslim alabildim ki ben bile haa şaşırıyorum nası yaptım diye :D
-
-
Takip + başarılar ve kolay gelsin bileğinize kuvvet
-
Devam !!!
Bu bilgiler değerli ama çok detaylı, biraz da sıkıcı bilgilerdi. İşin biraz daha teknik kısmına girmenin zamanı geldi.
Yaklaşık 10 gün sonra parçalar elime ulaştı. Baya pahalı bir alışveriş oldu, yani bayaa :D
Gelen parçalar ;
Not : Gelen parçaların motor bloğu ile ilgili olanlarının hepsi Orjinal Shineray üretimidir. Yani motorun asıl üreticisinin.
Buna silindir piston kiti de dahildir. Çünkü çinde bu motorun bir de 300cc olanı mevcut.
- 300cc Complete Cylinder&Piston Kit
(76mm çaplı) Silindir, Piston, Sekmanlar, Piston Pimi, Pim tutucu sekmanlar, Metal conta.
- 300cc (76mm silindire uyumlu) Cylinder Head Housing - Silindir Kafası/Kapak
Not: Neden orjinal silindir kafasını kullanmadığımı altta çok çarpıcı bir bilgi ile açıklayacağım.
- Sübap aksamları komple ; sübaplar, yaylar, şimler, tutucular, yağ keçeleri, kadehler
- Eksantrik milleri intake ve exhaust olmak üzere 2 tane. Aslında ikizdir bunlar ama yönü var işte.
- Komple Conta seti (ki bu motorun kullanıcılarına bir kıyağım olacak, contaların ölçüerini çıkardım yani çizdim. Elimde var artık. Kilingrit conta tipi olduğu için, 0.5mm kalınlığındaki klingrit rulo contadan istediğim zaman kesebiir durumdayım. Ama ihtiyacım yok açıkçası)
- Sağ radyatör tankı
- Marş motoru
- Komple orjinal sinyal takımı
- Stop lambası
- Far
- Regülatör, ateşleme bobini, başlangıç rölesi
- Komple kablo takımı
- Sağ sol konsollar/tuş takımı.
- Kübütör kapağı contası
falan fişman valla ben bile sıkıldım..
Hepsinin çıkması elimde duruyor, ne yapacağım bilmiyorum artık :D
Neyse artık başlıyorum !
İlk başta motorun sıkıntısız seyahat etmesi için, radyatör ve marş motorundan başladım değiştirmeye.
Statör kapağını sökmekle başlıyoruz ! Aynı zamanda statörün halini de görmüş oldum.
Canavar gibi hiç birşey yok !
Zaten yaptığım akü ölçümlerinde motor çalışırken aküye gelen 14 ile 14.5 volt arası bir enerji ölçmüştüm.
Ki bu aralık akünün şarj edilebilmesi için yeter de artar bile.
Devam edecek...
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:56 ----------
Napıyoruz ? Durmuyoruz !
Hemen ardından Marş motorunun ve radyatörün sökülmesi. Takibinde yerine yenilerinin takılması.
Marş Motorunu söktüğümde gördüğüm manzaraya şaşırmadım desem yalan olur. Arkadaş o nasıl bir kömürleşmedir ya ?
Sen o hale nasıl geldin loooo ? Allahtan sıfır parçalar vardı elimde..
Devam etti...
-
İnşallah bizede yer vardır takipteyim
-
Safları sıklaştıralım, arkayı beşleyelim beyler !
İlginiz için teşekkür ederim. Bunlar daha sadece başlangıç daha neler olacak neler...
O ka fazla şey yaptım ki ben de geriye döndüğümde, ya ben bunları kendi başıma ne akla hizmet yaptım diyorum..
Deli dyollağ bana, desinlev devişemem, mevsimler devişemez, vay.
devam edeceğim (aslında bitti de, part part veriyorum inceden)
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:32 ----------
Devam ! Devam !
Parçalar adeta yerlerine oturmak için sabırsızlanıyorlar, abi ! beni tak ! diyorlar..
Ve artık başlıyorum, gece gündüz demeden sürecek 2 aylık bir çalışmanın startını verdim.
Motoru dağıtıyorum.. herşey sökülecek, sadece şasi, radyatörler, gidon ve süspansiyon sistemleri kalacak.
-
Takipteyim. Mengü nerede? Bir sürü teknik sorusu olacaktır şimdi :D
-
-
Sokollu adlı üyeden alıntı
sağol desteğin için. onu sattım maddi sıkıntılar falan..
Teker döner, dünya durur..
-
Uu supermoto alırım bi dal.
-
Mesajım bulunsun. Sonucu merakla bekliyoruz.
-
elinize sağlık çok güzel ve başarılı bende İzmir deyim yardıma gelebilirim seve seve.
-
Takip. Merakla bekliyorum sonucu
-
oo sm topiği alırım bi dal bu arada bendede bu moto calibre var bende düşünüyordum motoru cc yi yükseltmeyi acaba komple kit vede marş motoru kaça geldi toplam maliyet olarak
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler