motor biraz hızlı gaz verinde stop ediyor. rölantiyi en aza ayarladığım için sanırım, toparlayamıyor kendini. rölantiyi yükseltmenin yakıt tüketimi haricinde zararı olur mu?
motor biraz hızlı gaz verinde stop ediyor. rölantiyi en aza ayarladığım için sanırım, toparlayamıyor kendini. rölantiyi yükseltmenin yakıt tüketimi haricinde zararı olur mu?
Motor soğukken 1. vitese takarken tak diye vurur, bunun da çok bi zararı olmaz.
Bende dün itibariyle boştayken bire alınca stop etme sorununu rolanti ayarını yükselterek çözdüm. Ama kitapçıktan mutlaka uygun rolanti seviyesine bakmalısın kafana göre yapma. Çok yaparsan hararet sıkıntısı ve yakıt artışı ilk başına geleceklerden. Yada kulağıma güvenirim diyorsan kendin ayarla veya bilen birine yaptır
Arkadaslar benim hep merak ettigim bisey var , mesela uzun yola giderken rolentiyi 5 inci viteste 5-6 bin lere felan ayarlasak hic gaza dokunmadan elimiz serbest gitsek nasil olur yada olabilir mi
Olmaz. Rölantide 5/6 bin de verilen gaz 5 viteste 2000 devir bile zor çevirir belki. Eğer 5 vitese göre ayarlarsanizda bu sefer rölantide 13 bin devir felan çevirir. Motor zorlanir ve hararet yapar, hava soğutmali ise motor sişer ve stop eder.
**edit:değerler sallamadir. Bilimsel bi veri değildir. Bunun için her motorda farklı hesap yapmak lazım zaten. Tahmini değerlerdir ama böyle olacaktır
**ikinci edit:jigle işinizi görür
Olması gerekenden düşüktedir eğer stop ediyorsa. Biraz yükseltirsen iyi olur. Rölantideki sarsıntıda nispeten azalır.
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:02 ----------
Rölanti vitese bağlı değil. Kaça ayarlarsan onda kalır, her viteste değişmez (:. Yani evet olur. Motorun canına okumak istiyorsan hatta süper olur. (:
hacı viteste rölanti olmazki rölanti boşta iken olur sen boştayken 8 bin devir yaparsan misal vitese taktığında en az 8 bin devir olmaz. giren hava fazlalaşıcağından dahada düşer. ve zaten motor zorlanıcağından 8 bin devir ceviremez arkadaş galiba rolantimi 5 bin yapyım vitese takıncada gaz vermeden gidebiliyim uzun yolda derdinde. o yüzden jigleyi önerdim. saygılar. forumda böyle bilgiler konuşsa keşke atarlı klavye delikanlıları dişında
Rölantide iken gazı ani denebilecek bir şekilde açınca stop etmesi genelde hava ayarından olur.
Motordaki bazı sorunları çözmek için rölanti yükseltilmemesi gerektiği çoğu kullanma klavuzunda yazar.
Dostum viteste giderken gazdan elini komple çek, rölantide gidersin. Motorda zor düşersin o devire ama arabada dene daha rahat gözlemlersin. Yanlış bir fikir oluşmuş kafanda, bir tekrar araştır derim.
Şöyleki yapı çok karışık değil aslında.
Parlak sarı kelebek gaz teline bağlı, gazı çektikçe yukarı gider. Yakıt akışına izin verir. Ne kadar çok asılırsan o kadar çok yakıt akar. Altındaki baş aşağı duran vida ise rölantiyi ayarlar. Yani akışın belirli bir miktarın altına düşmesini engeller. Vidayı sıktıkça , ucu yukarı gider, kelebeği açar, minimum aktarılan yakıt miktarı artar ve rölanti devri yükselir.
Gördüğün gibi vitesle bir ilintisi yok. Her viteste ve boşta rölanti aynıdır.
Karbüratörlü motorda bir incele anlarsın ne demek istediğimi.
Rölanti ayarı, kitapçıkta yazan değerlerde olmalıdır. Değerin altı, sarsıntılı çalışmaya. STOP etmelere neden olur. Değerin üstü ise gaz bırakıldığında motor frenini azaltacağı gibi şehir içinde fazladan ısınmaya neden olur
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)