Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Marş motoru zorlanıyor sorun olur mu ?

    REKLAM ALANI
  1. #1
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Cg motorumu 210cc'ye çıkardım, 650km kadar ayak marşı kullandım, marş dişli bilyası bozuktu yeni dişli taktım. Artık marş motorunu kullanıyorum çalıştırırken. Orjinal 3 bilyalı marş kitlemesi ve orjinal marş motoru var hâla. Marş basarken kalkış noktası üst ölü noktaya yakın olursa bazen marş motoru az bi hamle yaptıktan sonra duruyor. Elimi düğmeden çekip yeniden basıyorum motor 1 saniye içinde çalışıyor. Bu şekilde ne kadar gider marş motorum ? Aküm 5 amper Cub aküsü, normali 6.5 amperdir Cg'lerin. Onun da etkisi var mı zorlanmaya ?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    cenkito - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2010
    Şehir
    Adana/Çukurova - Muğla/Fethiye
    Motosikleti
    MONDİAL X-TREME MAXX 200
    akun zayıf ondan olabilir
    bir zararı olmaz, modifiye sonrası yukselen strok ve sıkıstırma oranından dolayı mars motoru zorlanır
    piyasadaki 200 luk mars motoru ve dişli setlerini vs alma hepsi yalan dolan,işe yaramaz.
    3bilyalı kavrama en kötü ihtimal sıyırır bos döner onun harıcınde sorun yapmaz...
    Mengu16 bunu beğendi.

  3. #3
    UNdocab - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2011
    Motosikleti
    Hyosung GT650, RT125
    Büyük piston takmanın etkisi ile marş motoru zorlanıyorken daha fazla akım çeker aküden. Kaliteli akü yığılmayı az yapar.
    Yani zorlandığında atıyorum 12 volttan 9 voltlara kadar iner. Kötü akü ise 4lere kadar iner.
    Şimdi sen hem amper düşürmüşsün hemde tahminim vasat bir akü aldın.
    Akünü amperi yüksek ve orta kalite bir akü alırsan bu sorun büyük ölçüde geçer.
    Birde motoru boşta çalıştırırsan iyice çözülür.

  4. #4
    cenkito - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2010
    Şehir
    Adana/Çukurova - Muğla/Fethiye
    Motosikleti
    MONDİAL X-TREME MAXX 200
    bende de durum aynı , yakında 3,5 yıllık orjınal akuyu orjınal yeni akuyle değiştirecem
    fark gözlemlersem sana yazarım
    (6 yada 7 amper olmalı benim aku)

  5. #5
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Abus marka sanırım akü, 5 amperlik cub aküsü. Dandik bişey olsa 2.5 yıldır işimi görmezdi. 8-9 ayda bozulurdu. Orjinal akü 6 ay gitti.

  6. #6
    capozzz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Nisan 2014
    Şehir
    İzmir, Güzelyalı
    Motosikleti
    Dragstar 1100 sport
    Çok bildiğimden değil ama, hani ben olsam uygulanmışlardan örnek alırım. Tek silindir 200-250 cc motorlarda hangi akü kullanılıyorsa onu takarım. Marş motorunun da belirli bir süreden sonra iflas etme olasılığı var, bu süreyi boş geçirmektense 200-250 cc çıkma marş motoru da bakarım.

  7. #7
    UNdocab - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2011
    Motosikleti
    Hyosung GT650, RT125
    Voltmetre bagla marsa basarken ne kadar yigildigina bak

  8. #8
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Farlar açıkken de marş basabiliyo aslında, o kadar da ölmüyo far ışığı.

  9. #9
    UNdocab - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2011
    Motosikleti
    Hyosung GT650, RT125
    Voltmetrede ısrarcıyım :D

  10. #10
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Alıntı UNdocab adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Voltmetrede ısrarcıyım :D
    Ona da bakarız

  11. #11
    cenkito - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2010
    Şehir
    Adana/Çukurova - Muğla/Fethiye
    Motosikleti
    MONDİAL X-TREME MAXX 200
    Alıntı Mengu16 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ona da bakarız
    ampermetre ile ölçüm yaptım

    eger yanlıs ölçmediysem 0,20 A cıktı yanı akum ölü

    yeniyi takınca ona da bakacam. yarın uzun yola cıkıyorum sabah muhtemelen yeni akuyu takmıs olurum

    ölçümü ve yazısı sonraya kalabilir ama

    not: akum orjınalde 7 Amper imiş

    yeniye baktım
    banno1957 bunu beğendi.
    Adım CEM
    MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
    Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz

  12. #12
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Alıntı cenkito adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ampermetre ile ölçüm yaptım

    eger yanlıs ölçmediysem 0,20 A cıktı yanı akum ölü

    yeniyi takınca ona da bakacam. yarın uzun yola cıkıyorum sabah muhtemelen yeni akuyu takmıs olurum

    ölçümü ve yazısı sonraya kalabilir ama

    not: akum orjınalde 7 Amper imiş

    yeniye baktım
    0.2 amper ölçümünde bir yanlışlık vardır. Marş basan akü o kadar ölü olamaz. Ben de egzozu değiştirdikten, hava filtresi ayarladıktan sonra uzun yola çıkıcam motorla. 740km civarı motor, açıkçası çok takmıyorum rodajı. Hatta 1000km'ye 80km hızla çevreyolunda tamamlayacağım motoru.

  13. #13
    cenkito - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2010
    Şehir
    Adana/Çukurova - Muğla/Fethiye
    Motosikleti
    MONDİAL X-TREME MAXX 200
    Alıntı Mengu16 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    0.2 amper ölçümünde bir yanlışlık vardır. Marş basan akü o kadar ölü olamaz. Ben de egzozu değiştirdikten, hava filtresi ayarladıktan sonra uzun yola çıkıcam motorla. 740km civarı motor, açıkçası çok takmıyorum rodajı. Hatta 1000km'ye 80km hızla çevreyolunda tamamlayacağım motoru.
    ilk calısmada sogukken calısmıyor
    sıcakken mars alıyor, o duruma geldi
    benimde 880 km gidiş daha sonrasında dönüş var.
    banno1957 bunu beğendi.
    Adım CEM
    MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
    Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz

  14. #14
    cenkito - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2010
    Şehir
    Adana/Çukurova - Muğla/Fethiye
    Motosikleti
    MONDİAL X-TREME MAXX 200
    akuyu değiştim ,asıtını ilave edip taktım, calıstırmaya fırsatım olmadı, 24 saat yattı
    bugun calıstırdım tek marsda ilk basısta sorunsuzca aldı
    banno1957 bunu beğendi.
    Adım CEM
    MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
    Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz

  15. #15
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Alıntı cenkito adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    akuyu değiştim ,asıtını ilave edip taktım, calıstırmaya fırsatım olmadı, 24 saat yattı
    bugun calıstırdım tek marsda ilk basısta sorunsuzca aldı
    İyiymiş benim motorun devir kesmesini de buji yapıyomuş. Bugün çevreyoluna çıkıp yardırınca tehşisi koydum. Aslında çok tehlikeli bi durum, erken ateşleme yapıyo yüksek devirde veya yokuşta kastırınca 7000 devir üzeri. Vuruntu yapıyo yani pistonu delebilir piston kolunu kırabilir, aşırı ısınan buji erken ateşliyor. Sanırım daha kısa bir buji takmalıyım. Cg'nin D8EA orjinal bujisi 200'lük kapağa da olur demişti herkes.

  16. #16
    cenkito - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2010
    Şehir
    Adana/Çukurova - Muğla/Fethiye
    Motosikleti
    MONDİAL X-TREME MAXX 200
    olmasına oluyorda ben DPR8EA-9 kullanıyorum bence daha iyi

  17. #17
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Alıntı cenkito adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    olmasına oluyorda ben DPR8EA-9 kullanıyorum bence daha iyi
    Vuruntu yaptı mı hiç yapmadıysa alırım. Artık sorunun bujide olduğu çok belli. Subaplarla ilgisi yok bildiğin erken ateşliyo motor.

  18. #18
    cenkito - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2010
    Şehir
    Adana/Çukurova - Muğla/Fethiye
    Motosikleti
    MONDİAL X-TREME MAXX 200
    Alıntı Mengu16 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Vuruntu yaptı mı hiç yapmadıysa alırım. Artık sorunun bujide olduğu çok belli. Subaplarla ilgisi yok bildiğin erken ateşliyo motor.
    egzantirik ayarı tam ise bujı yapabilir
    benim motorda hiç vuruntu yok dip gazda da rolantidede

    birde volantı kontrol et, T de iken gercekten de piston ust olu noktada mı diye
    Adım CEM
    MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
    Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz

  19. #19
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Alıntı cenkito adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    egzantirik ayarı tam ise bujı yapabilir
    benim motorda hiç vuruntu yok dip gazda da rolantidede

    birde volantı kontrol et, T de iken gercekten de piston ust olu noktada mı diye
    Egzantrik ayarsız oldu mu subap ayarı yaparken hemen belli eder kendini. Zaten rölantide de o kadar güzel çalışıyo ki motor. Hiç bu kadar düzenli olmamıştı çalışması.

  20. #20
    cenkito - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2010
    Şehir
    Adana/Çukurova - Muğla/Fethiye
    Motosikleti
    MONDİAL X-TREME MAXX 200
    Alıntı Mengu16 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Egzantrik ayarsız oldu mu subap ayarı yaparken hemen belli eder kendini. Zaten rölantide de o kadar güzel çalışıyo ki motor. Hiç bu kadar düzenli olmamıştı çalışması.
    birde volantı kontrol et, T de iken gercekten de piston ust olu noktada mı diye
    Adım CEM
    MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
    Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)