Marş motoru zorlanıyor sorun olur mu ?
Reklamlar
-
20 Ağustos 2015, 11:29
#1
Cg motorumu 210cc'ye çıkardım, 650km kadar ayak marşı kullandım, marş dişli bilyası bozuktu yeni dişli taktım. Artık marş motorunu kullanıyorum çalıştırırken. Orjinal 3 bilyalı marş kitlemesi ve orjinal marş motoru var hâla. Marş basarken kalkış noktası üst ölü noktaya yakın olursa bazen marş motoru az bi hamle yaptıktan sonra duruyor. Elimi düğmeden çekip yeniden basıyorum motor 1 saniye içinde çalışıyor. Bu şekilde ne kadar gider marş motorum ? Aküm 5 amper Cub aküsü, normali 6.5 amperdir Cg'lerin. Onun da etkisi var mı zorlanmaya ?
Reklamlar
-
20 Ağustos 2015, 11:37
#2
akun zayıf ondan olabilir
bir zararı olmaz, modifiye sonrası yukselen strok ve sıkıstırma oranından dolayı mars motoru zorlanır
piyasadaki 200 luk mars motoru ve dişli setlerini vs alma hepsi yalan dolan,işe yaramaz.
3bilyalı kavrama en kötü ihtimal sıyırır bos döner onun harıcınde sorun yapmaz...
-
20 Ağustos 2015, 11:41
#3
Büyük piston takmanın etkisi ile marş motoru zorlanıyorken daha fazla akım çeker aküden. Kaliteli akü yığılmayı az yapar.
Yani zorlandığında atıyorum 12 volttan 9 voltlara kadar iner. Kötü akü ise 4lere kadar iner.
Şimdi sen hem amper düşürmüşsün hemde tahminim vasat bir akü aldın.
Akünü amperi yüksek ve orta kalite bir akü alırsan bu sorun büyük ölçüde geçer.
Birde motoru boşta çalıştırırsan iyice çözülür.
-
20 Ağustos 2015, 11:44
#4
bende de durum aynı , yakında 3,5 yıllık orjınal akuyu orjınal yeni akuyle değiştirecem
fark gözlemlersem sana yazarım
(6 yada 7 amper olmalı benim aku)
-
20 Ağustos 2015, 11:48
#5
Abus marka sanırım akü, 5 amperlik cub aküsü. Dandik bişey olsa 2.5 yıldır işimi görmezdi. 8-9 ayda bozulurdu. Orjinal akü 6 ay gitti.
-
20 Ağustos 2015, 12:19
#6
Çok bildiğimden değil ama, hani ben olsam uygulanmışlardan örnek alırım. Tek silindir 200-250 cc motorlarda hangi akü kullanılıyorsa onu takarım. Marş motorunun da belirli bir süreden sonra iflas etme olasılığı var, bu süreyi boş geçirmektense 200-250 cc çıkma marş motoru da bakarım.
-
20 Ağustos 2015, 12:36
#7
Voltmetre bagla marsa basarken ne kadar yigildigina bak
-
20 Ağustos 2015, 12:37
#8
Farlar açıkken de marş basabiliyo aslında, o kadar da ölmüyo far ışığı.
-
20 Ağustos 2015, 13:30
#9
Voltmetrede ısrarcıyım :D
-
20 Ağustos 2015, 13:31
#10
UNdocab adlı üyeden alıntı
Voltmetrede ısrarcıyım :D
Ona da bakarız
-
21 Ağustos 2015, 15:08
#11
Mengu16 adlı üyeden alıntı
Ona da bakarız
ampermetre ile ölçüm yaptım
eger yanlıs ölçmediysem 0,20 A cıktı yanı akum ölü
yeniyi takınca ona da bakacam. yarın uzun yola cıkıyorum sabah muhtemelen yeni akuyu takmıs olurum
ölçümü ve yazısı sonraya kalabilir ama
not: akum orjınalde 7 Amper imiş
yeniye baktım
Adım
CEM
MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz
-
21 Ağustos 2015, 15:20
#12
cenkito adlı üyeden alıntı
ampermetre ile ölçüm yaptım
eger yanlıs ölçmediysem 0,20 A cıktı yanı akum ölü
yeniyi takınca ona da bakacam. yarın uzun yola cıkıyorum sabah muhtemelen yeni akuyu takmıs olurum
ölçümü ve yazısı sonraya kalabilir ama
not: akum orjınalde 7 Amper imiş
yeniye baktım
0.2 amper ölçümünde bir yanlışlık vardır. Marş basan akü o kadar ölü olamaz. Ben de egzozu değiştirdikten, hava filtresi ayarladıktan sonra uzun yola çıkıcam motorla. 740km civarı motor, açıkçası çok takmıyorum rodajı. Hatta 1000km'ye 80km hızla çevreyolunda tamamlayacağım motoru.
-
21 Ağustos 2015, 16:06
#13
Mengu16 adlı üyeden alıntı
0.2 amper ölçümünde bir yanlışlık vardır. Marş basan akü o kadar ölü olamaz. Ben de egzozu değiştirdikten, hava filtresi ayarladıktan sonra uzun yola çıkıcam motorla. 740km civarı motor, açıkçası çok takmıyorum rodajı. Hatta 1000km'ye 80km hızla çevreyolunda tamamlayacağım motoru.
ilk calısmada sogukken calısmıyor
sıcakken mars alıyor, o duruma geldi
benimde 880 km gidiş daha sonrasında dönüş var.
Adım
CEM
MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz
-
23 Ağustos 2015, 00:02
#14
akuyu değiştim ,asıtını ilave edip taktım, calıstırmaya fırsatım olmadı, 24 saat yattı
bugun calıstırdım tek marsda ilk basısta sorunsuzca aldı
Adım
CEM
MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz
-
23 Ağustos 2015, 00:10
#15
cenkito adlı üyeden alıntı
akuyu değiştim ,asıtını ilave edip taktım, calıstırmaya fırsatım olmadı, 24 saat yattı
bugun calıstırdım tek marsda ilk basısta sorunsuzca aldı
İyiymiş benim motorun devir kesmesini de buji yapıyomuş. Bugün çevreyoluna çıkıp yardırınca tehşisi koydum. Aslında çok tehlikeli bi durum, erken ateşleme yapıyo yüksek devirde veya yokuşta kastırınca 7000 devir üzeri. Vuruntu yapıyo yani pistonu delebilir piston kolunu kırabilir, aşırı ısınan buji erken ateşliyor. Sanırım daha kısa bir buji takmalıyım. Cg'nin D8EA orjinal bujisi 200'lük kapağa da olur demişti herkes.
-
23 Ağustos 2015, 00:14
#16
olmasına oluyorda ben DPR8EA-9 kullanıyorum bence daha iyi
-
23 Ağustos 2015, 00:16
#17
cenkito adlı üyeden alıntı
olmasına oluyorda ben DPR8EA-9 kullanıyorum bence daha iyi
Vuruntu yaptı mı hiç yapmadıysa alırım. Artık sorunun bujide olduğu çok belli. Subaplarla ilgisi yok bildiğin erken ateşliyo motor.
-
23 Ağustos 2015, 00:19
#18
Mengu16 adlı üyeden alıntı
Vuruntu yaptı mı hiç yapmadıysa alırım. Artık sorunun bujide olduğu çok belli. Subaplarla ilgisi yok bildiğin erken ateşliyo motor.
egzantirik ayarı tam ise bujı yapabilir
benim motorda hiç vuruntu yok dip gazda da rolantidede
birde volantı kontrol et, T de iken gercekten de piston ust olu noktada mı diye
Adım
CEM
MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz
-
23 Ağustos 2015, 00:21
#19
cenkito adlı üyeden alıntı
egzantirik ayarı tam ise bujı yapabilir
benim motorda hiç vuruntu yok dip gazda da rolantidede
birde volantı kontrol et, T de iken gercekten de piston ust olu noktada mı diye
Egzantrik ayarsız oldu mu subap ayarı yaparken hemen belli eder kendini. Zaten rölantide de o kadar güzel çalışıyo ki motor. Hiç bu kadar düzenli olmamıştı çalışması.
-
23 Ağustos 2015, 00:25
#20
Mengu16 adlı üyeden alıntı
Egzantrik ayarsız oldu mu subap ayarı yaparken hemen belli eder kendini. Zaten rölantide de o kadar güzel çalışıyo ki motor. Hiç bu kadar düzenli olmamıştı çalışması.
birde volantı kontrol et, T de iken gercekten de piston ust olu noktada mı diye
Adım
CEM
MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)