Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

sürüş esnasında silkeleme

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    06 Eylül 2014
    Şehir
    kayseri
    Motosikleti
    lifan tay 100 - 2012 / emisol 2014 / artık yok :)
    vites 3'ten 4'e veya 4'ten 5'e atıp gaza bastığımda, veya mevcut vites ve hızda giderken sanki arkamdan biri asılıp bırakıyormuş gibi olması neye işaret eder?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    oguzhan6161 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ağustos 2009
    Şehir
    Zonguldak/KDZ.Ereğli
    Yine avans ayarına işaret eder. Motor öksürür.
    kordinaryus bunu beğendi.

  3. #3

    Üyelik
    26 Eylül 2014
    Şehir
    Konya
    Bildiğim kadarıyla bu arkadan asılma hissinde motorda(alt motor) bi sıkıntı var galiba.Ah aklım işte motorda benimde başıma gelmişti ama gidip yaptırdık hiç ne sorduk ne de izledik yaparken Ama sen tamirciye götürdüğünde bence vaktin varsa biraz seyret, öğrenmek cidden faydalı.

  4. #4

    Üyelik
    06 Eylül 2014
    Şehir
    kayseri
    Motosikleti
    lifan tay 100 - 2012 / emisol 2014 / artık yok :)
    Alıntı oguzhan6161 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yine avans ayarına işaret eder. Motor öksürür.
    avans ayarı neden bozulur, nasıl yapılır hocam? internetteki bilgiler hep araba üzerine.

  5. #5
    oguzhan6161 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ağustos 2009
    Şehir
    Zonguldak/KDZ.Ereğli
    Alıntı kordinaryus adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    avans ayarı neden bozulur, nasıl yapılır hocam? internetteki bilgiler hep araba üzerine.
    Hocam kısaca bir arkadaş forumda anlatmış ;

    Karbüratörlerde iki adet ayar vidası bulunur. Birisi rölanti ayar vidası (ki kendisinin gaz kelebeğinin açıklığını değiştirmekten başka bir numarası yoktur) diğeri de CO ayar (ya da herkesin bildiği şekliyle hava ayar) vidası. CO ayar vidası rölantiden itibaren düşük devirlere kadarki (yaklaşık 2000 RPM) hava-yakıt karışımını ayarlamaya yarar. Bu devirlerden sonra pilot meme ve ana meme devreye girer ve CO ayar vidasının etkisi azalır.

    CO ayarı çok kabaca şöyle yapılabilir:

    1. CO ayar vidasını (ki bu vida genelde karbüratör üzerinde ulaşılması zor bir yerdedir ve bu vidayla oynamak için özel uzun tornavida benzeri aletler kullanılır. Senin motorunda nasıldır bilemiyorum) önce sonuna kadar sık.

    2. Sonra yaklaşık 2.5 tur kadar aç.

    3. Motoru çalıştır ve normal çalışma sıcaklığına getir. Rölanti ayar vidasıyla rölantisini ayarla.

    4. CO ayar vidasını yavaşça sıkmaya başla. Bir noktada rölanti düşmeye ve düzensizleşmeye başlayacak. Bu noktada dur ve ayar vidasını saat istikametinin tersi yönünde bu sefer turları sayarak gevşetmeye başla. Rölanti önce düzelecek ve sonra yeniden düşüp düzensizleşmeye başlayacak. Bu noktada dur.(Diyelim vidayı 6 tam tur çevirdin)

    5. Bu iki nokta arasında vidayı kaç tur döndürdüysen yarısı kadar sık. (Bu örnekte vidayı 3 tam tur sıkacaksın)

    6. Rölanti ayar vidasıyla yeniden rölantini ayarla.

    Hayırlı olsun, karbüratörünü ustalara elletme
    afu35 bunu beğendi.

  6. #6
    ZümeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ağustos 2015
    Şehir
    Dünya
    Motosikleti
    Me Te Doquz
    Deniz seviyesinden tırmanıp torosların zirvesine çıkarsan avans ayarı bozulur.
    (Örnek Antalya-Konya arası alacabel mevkii)
    Hatta LPG li ve karbüratörlü eski tip araçlar yol kenarına çekip hava filtresini açarlar..
    Dönüşte bu sefer boğulmadan dolayı koli bandı yada gazete ile yarım yamalak kapatırlar..
    Derin olan kuyu değil, kısa olan ip'tir.

  7. #7
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Alıntı oguzhan6161 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam kısaca bir arkadaş forumda anlatmış ;

    Karbüratörlerde iki adet ayar vidası bulunur. Birisi rölanti ayar vidası (ki kendisinin gaz kelebeğinin açıklığını değiştirmekten başka bir numarası yoktur) diğeri de CO ayar (ya da herkesin bildiği şekliyle hava ayar) vidası. CO ayar vidası rölantiden itibaren düşük devirlere kadarki (yaklaşık 2000 RPM) hava-yakıt karışımını ayarlamaya yarar. Bu devirlerden sonra pilot meme ve ana meme devreye girer ve CO ayar vidasının etkisi azalır.

    CO ayarı çok kabaca şöyle yapılabilir:

    1. CO ayar vidasını (ki bu vida genelde karbüratör üzerinde ulaşılması zor bir yerdedir ve bu vidayla oynamak için özel uzun tornavida benzeri aletler kullanılır. Senin motorunda nasıldır bilemiyorum) önce sonuna kadar sık.

    2. Sonra yaklaşık 2.5 tur kadar aç.

    3. Motoru çalıştır ve normal çalışma sıcaklığına getir. Rölanti ayar vidasıyla rölantisini ayarla.

    4. CO ayar vidasını yavaşça sıkmaya başla. Bir noktada rölanti düşmeye ve düzensizleşmeye başlayacak. Bu noktada dur ve ayar vidasını saat istikametinin tersi yönünde bu sefer turları sayarak gevşetmeye başla. Rölanti önce düzelecek ve sonra yeniden düşüp düzensizleşmeye başlayacak. Bu noktada dur.(Diyelim vidayı 6 tam tur çevirdin)

    5. Bu iki nokta arasında vidayı kaç tur döndürdüysen yarısı kadar sık. (Bu örnekte vidayı 3 tam tur sıkacaksın)

    6. Rölanti ayar vidasıyla yeniden rölantini ayarla.

    Hayırlı olsun, karbüratörünü ustalara elletme
    Senin anlattığın şey hava ayarı. Avans ayarı ise bu tip motorlarda mevcut değil, avans ayarı sabittir. Ateşleme zamanını ayarlamaya avans ayarı denir.

  8. #8
    numangokce - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Eylül 2012
    Şehir
    Ankara Sincan
    Motosikleti
    "Bade" bajaj discover 125st
    Alıntı ZümeR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Deniz seviyesinden tırmanıp torosların zirvesine çıkarsan avans ayarı bozulur.
    (Örnek Antalya-Konya arası alacabel mevkii)
    Hatta LPG li ve karbüratörlü eski tip araçlar yol kenarına çekip hava filtresini açarlar..
    Dönüşte bu sefer boğulmadan dolayı koli bandı yada gazete ile yarım yamalak kapatırlar..
    Sızın anlattıgınızın avansla ılgısı yok. Bahsettıgınız eskı tıp lpglı araclarda avans ayarı dıstrıbutor saga sola cevırılerek yapılır.

    Atesleme avansı: pıston atesleme zamanı ıcın uon'ye ılerlerken bujının ateslenmesı zamanına verılen ayar.

    Sızın dedıgınız hava emıs ayarı.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)