titreşim engelliyici krank balansör sistemini jinluna uyarlama
Reklamlar
-
03 Haziran 2006, 23:56
#1
arkadaşlar bende jin lun var malum motorda da artık demeye gerek yok titreşim sorunumuz var sorunların zaten ana kaynağıda bu yoksa motorumdan memnunum sormak istediğim şu bu Zealsun Zs 150-19 modelinde malum TİTREŞİMİ ENGELLEYİCİ KRANK BALANSÖR SİSTEMİ var bu sistemi jin luna uyarlaya bilirmiyim yani jinluna takabilirmiyim ve faydası olurmu.
bu sorum sadece ben değil diğer jinluncu arkadaşların derdinede çözüm olucakdır. o yüzden sadece bana değil yüzlerce jinlun cuya yardım etmiş olucaksınız.
Reklamlar
-
04 Haziran 2006, 00:03
#2
eğer bu sorunun cevabını bilen varsa bende çok merak ediyorum.eski bir jinlun kullanıcısı olarak.
logaritma haklı yüzlerce kişiye yardımcı olacak bilen biri.
-
04 Haziran 2006, 01:15
#3
Merhaba arkadaşlar;Sizin makinelerdeki vibrasyon sorununu fabrikanız çözmüş.
Bunu tabiiki buradaki yetkili servisten öğrendim ve makinanın üzerinde de gördüm.Bu alet(balansör) 2006 modeller de fabrikasyon olarak takılı bir şekilde geliyor.Motor bloğunun ön alt kısmın da ön tekere doğru bir çıkıntı var 2006 modeller de,işte o çıkıntının içindeki alet balansörmüş ve vibrasyonu tamamen
kestiği söyleniyor. Fabrika bu işlemi yeni makinalarda standart hale getirmişse,belki de önceki modeller için de sonradan takılmak üzere(isteyene)
yedek parça olarak servislere dağıtmış olabilir,bi araştırın isterseniz.Umarım yardımcı olabilmişmdir.Sevgi ve selamlar.
-
04 Haziran 2006, 01:46
#4
arkadaşlar,
bizim tabirimizle bu olay dengelemedir. statik ve dinamik durumdaki kuvvet ve moment hesaplarıyla dengelemede konulacak karşı ağırlıklar bulunur. bu hesaplamalarla dengeleme büyüklükleri(dengeleme ağırlıkları) bulunduğu gibi, bunların yeri ve açısı da bulunur.
her krankın(en azından her marka ve modelde; hatta üretimin kalite standartlarının kötü olması sabebiyle aynı modelde bile farkedebilir) üstüne konunlacak dengeleme büyüklükleri, yeri ve açısı farklıdır. bunun sebebi her krankın boyutlarının, ağırlıklarının ve şeklinin farklı olmasıdır.
bu hesaplarla dengeleme büyüklükleri, yeri ve açısı bulunmuşsa, kranklara uygulanabilir. ancak bu kolay bir işlem değildir. uzman olan birisinin bunu yapması gerekir. zaten bu dengeleme daha üretim aşamasında gerçekleştirilmeli ve krank ona göre imal edilmelidir. sonradan uygulanabileceğini pek sanmıyorum. krank değişirse olabilir. çünkü benim bildiğim, hesaplardan sonra krankın bu ağırlıklkar üstünde olacak şekilde üretildiği.
titreşimin sebebi, krankın dengelenmemiş olmasından kaynaklanıyor tabi ki. dengeleme yapılmadığı için krank belli bir devirde dönerken dengelenmemiş krank büyüklükleri farklı momentler ve kuvvetler oluşturarak krankı dönme ekseninden uzaklaştırmaya çalışır. bu da titreşime sebep olur. yüksek devirlerde bu eksenden uzaklaşma eğilimi daha fazla olacaktır.
umarım açıklamam faydalı olmuştur.
benim tavsiyem bu konuyu iyice bilen ve daha önce uygulamış olan biririn gerçekleştirmesi olacak.
ben de bu konuyu teoride bilmeme rağmen, pratiğe dökmek apayrı bir olaydır.
cause suicide is painless / It brings on many changes / And I can take or leave it if I please, /
and you can do the same thing if you please
-
04 Haziran 2006, 02:19
#5
hocam sağolda sıfırına koymaları bir işime yaramazki aten satmayı planlıyorumda eyer ucuza şu titreşimi balansör gibi bir sistemle halledebilirsem kullanırım valla motorumdan çünkü hiç bir sıkıntım yok tek sıkıntım titreşim.
-
04 Haziran 2006, 22:48
#6
Balansörü takamazsınız. Çünkü balansöre uygun yuva, kran dişlisi, uygun motor kovanı vs olması gerekiyor. Bunları uyarlayacağınıza hurda faturalı çıkma bir 2006 motoru uygulayın daha iyi olur.
"Bir insanın bildiğini zannettiği bir şeyi öğrenmesi imkansızdır." (Epiktetos)
-
05 Haziran 2006, 00:58
#7
hocam kim uğraşır onla satarım gider sağolasın.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler