Er6n Kendi Yaptığım Bakımdan Sonra Gaz Kesme Sorunu
Reklamlar
-
18 Ağustos 2015, 08:42
#1
Herkese günaydın, bir ay önce 2006 model er6n aldım bakım ihtiyacı vardı kendim yapayım dedim.
İki gün önce yağ filtresi ve yağı değiştirdim, depoyu söküp hava filtresini çıkardım önce ılık sabunlu suyla yıkadım sonra kurutup geri taktım ama bu işlemi yaparken depoyu bir elimle tutarak yaptım yani benzin hortumunu ve kabloları sökmedim. Sonra ertesi gün motoru çalıştırdım 1.viteste gaz kesme yaptığını farkettim stop etmiyor ama motor tekliyor sadece 1. Viteste. Bugün işe gelirken motoru biraz zorlayım dedim 160 a kadar hiç zorlanmadan çıktı sonra yavaş yavaş hız düşmeye başladı gaz kolunu sonuna kadar çekmeme rağmen 140 a kadar düştü. 5. Vitese düşürünce düzeldi. Daha fazla zorlamadım.Belki de sorun tüm viteslerde var ama düşük devirde yapmadığı için farketmemiş olabilirim.
Aklıma gelen 2 ihtimal var;
1.hava filtresi düzgün demizlenmedi ya içi nemli kaldı ya da gözenekler iyice tıkandı
2.benzin hortumu katlı kaldı gazı çok açınca benzin yetmiyor. Çünkü içerisi baya dar bi alandı.
Aklınıza gelen başka birşey var mı ne yapmam gerekir. Şimdiden teşekkür ederim
---------- Mesajlar birleştirildi - 08:42 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:40 ----------
Not:Bakımdan önce zorlanmadan 200 e kadar çıkıyordu
Reklamlar
-
18 Ağustos 2015, 09:08
#2
hava filtresini çıkardım önce ılık sabunlu suyla yıkadım sonra kurutup geri taktım
yukarıda anlattınığız hava filtresine mi yaptınız
-
18 Ağustos 2015, 09:12
#3
Hava filitresi yıknmaz değiştirilir. Gözenekler suyla iyice pörsüyüp kapandığı için hava almıyordur motor.
-
18 Ağustos 2015, 09:17
#4
07DFB18 adlı üyeden alıntı
hava filtresini çıkardım önce ılık sabunlu suyla yıkadım sonra kurutup geri taktım
yukarıda anlattınığız hava filtresine mi yaptınız
Evet birçok yerde gördüm duydum bunu. Yanlış bi işlem mi olmuş?
-
18 Ağustos 2015, 09:19
#5
afu35 adlı üyeden alıntı
Evet birçok yerde gördüm duydum bunu. Yanlış bi işlem mi olmuş?
abi ne yaptın yaa ne olur sök at filtreyi motoruna yazık...
-
18 Ağustos 2015, 09:32
#6
Şimdi sen söyleyince tekrar tekrar baktım konulara da kafam karıştı. Yıkamaktan veya hava tutmaktan bahsediyo çoğu kişi. En kötü değiştiririm dediğin gibi. Sorun düzelsin de sıkıntı yok
-
18 Ağustos 2015, 09:36
#7
Sünger filtre ise tabi ki yıkanabilir. Benzin veya hava hortumu katlanması daha makul geldi bana
-
18 Ağustos 2015, 09:39
#8
K&N gibi sünger filitre alırsan bundan sonra yıkar yıkar kullanırsın
Bende var. Adam milyon km garanti vermiş filitresine
-
18 Ağustos 2015, 09:44
#9
Filtre bu olayı netleştirelim kafam karıştı
-
18 Ağustos 2015, 09:54
#10
filtreyi takmadan kullan bakalım ne olacak en azından kesin çözüm
sonrasında yasdal arkadaşımızın dediğine bakarsın ya da ilk önce onun kine
-
18 Ağustos 2015, 09:55
#11
Söylediğiniz seçeneklere ek olarak.ER-6 ların tam sistemini bilmiyorum ama bazı araçlarda hava filtre kutularında hava akış sensörü tarzı bir şey oluyor.Tam emin olmamakla beraber belki sökme takma sırasında o sensörde bir problem olmuş olabilir.
-
18 Ağustos 2015, 09:55
#12
Adamlar şurda bu konuyu tartışımış
http://www.riderforums.com/ninja-650r-maintenance/51750-air-filter-question.html
Galiba ülkelere göre filitre bazılarında yıkanabilir bazılarında ise değişmesi gereken filitre olarak üretiliyor.
Interestingly the US model has a washable foam/sponge filter that must be washed out and re-oiled if it needs cleaning.
....
Seninki hangi tip emin olman lazım
-
18 Ağustos 2015, 10:04
#13
Okudum da o kadar İngilizcem yetmedi hocam ama birisi bulaşık deterjanı ile yıkamış anladığım kadarıyla.
-
18 Ağustos 2015, 10:21
#14
UNdocab adlı üyeden alıntı
Adamlar şurda bu konuyu tartışımış
http://www.riderforums.com/ninja-650r-maintenance/51750-air-filter-question.html
Galiba ülkelere göre filitre bazılarında yıkanabilir bazılarında ise değişmesi gereken filitre olarak üretiliyor.
http://asianconnection71.com/020609ER6nSrvc4.jpg
Seninki hangi tip emin olman lazım
Amerikan versiyonlarından ince yağlı süngerdenmiş filtre yıkama işlemi sonrasında tekrardan yağlanması gerekiyormuş.
Özgürlüğün en büyük düşmanı halinden memnun kölelerdir.
-
18 Ağustos 2015, 10:22
#15
filtreden supheleniyorsaniz, o plastik muhafazanin icine girecek boyutlarda, bildiginiz koltuk sungerlerinden kesebilirsiniz, onu takip o sekilde denerseniz sorun hava filtresinden mi degil mi anlarsiniz. Zararli bir islem degil, hava filtresiz kullanmakdan cok daha mantikli ve guvenlidir, ben yeni filtrem gelene kadar bir haftaya yakin bu sekilde kullandim ve hicbir sorun cikarmadi. Tabii ki orjinal filtre gibi uzun omurlu bir uygulama degil bu, sadece gecici olarak kullanabilirsiniz haberiniz olsun.
hava akis sensoru gibi bilumum dalgalarda sorun olursa, cihaz efi isigini yakarak size bunu bildirir, eger araci calistirip ilerledikten sonra, ekrandaki kirmizi isik gitmiyorsa, o zaman hata koduna bakmaniz lazim.
bu sekilde sorunu cozemezseniz, depoyu komple sokun, alttaki baglantilari iyice kontrol edin, belki buji kablosunu germis ve oynatmissinizdir ve atesleme de sorun oluyordur, ya da dediginiz gibi benzin hortumunda sikinti olmustur, gerci yakit pompasi olan aletler bunlar ama eger hortum katlandiysa yeterince benzin cekemiyor da olabilir.
depoyu sokerken benzin hortumununun baglantisini ayirmaya dikkat edin, klipsli bir ucu vardir, fazla zorlayip cekistirmeyin.
hava filtresi almayi dusunurseniz de orjinalin neredeyse aynisi olan hiflo filtre, wemoto.com da zamaninda 15 dolara falan almistim, haberiniz olsun.
-
18 Ağustos 2015, 10:25
#16
Amerikan versiyonu ninja650 olarak geçiyo yağlı olduğunu sanmıyorum zaten aldığımda yağ falan yoktu üzerinde. Sıfırı an itibariyle 135 lira. En iyisi bi kez daha depoyu söküp temizleyim kablo hortum vesayre kontrol edeyim sorun devam ederse ustaya gösteririm herkese yorumları için teşekkürler
-
18 Ağustos 2015, 11:06
#17
Hocam motorunu bir kenara koy, yeni filtreyi sipariş ver, takana kadar da kullanma. Koltuk süngeri falan da kullanma.
Filtredeki ıslaklık bir şekilde toplanıp motora giderse sıkıntı çıkarabilir.
Eğer yıkanabilir olduğu özellikle belirtilmiyorsa filtre yıkanmaz, hava üfletmek de çok bir işe yaramaz. Firmaların fabrika çıkışı yıkanabilir filtre koyduğu da pek görülmüş değildir.
Filtrede sünger olması yıkanabilir olduğunu kesinleştirmez. Kağıt filtrenin önüne kurum tutsun diye konmuş da olabilir.
Sensör sök tak sırasında direkt darbe almazsa sıkıntı çıkarmaz.
Belirtiler su ve sabunun filtreyi haşat ettiğini gösteriyor. Muhtemelen arada kalan nem henüz çıkmamış ve filtre tıkalı. Bu yüzden yükse akış gerektiren tam gaz yüksek devir kullanımlarında 'gaz yemiyor'. Vakit geçip kurudukça düzelmiş gibi gözükebilri ama filtre çok büyük ihtimalle hasar almış olacak. Arka tarafında koruma vs. de yoksa parçalanıp motoroun içine kaçması olası. ama koruma muhtemelen vardır.
ER6N sevdiğim motorlardandır, yapma bu eziyeti ona
Son olarak, hava geçemeyecek kadar tıkanmadığı sürece dolu filtrenin hiçbir şeye zararı olmaz. Hatta daha faydalıdır çünkü gözeneklerin arası dolu olduğu için daha iyi filtreler. En büyük zararı %2-3 yakıt tüketimini artırır. Çekişten düşene kadar dolmadığı sürece hayati gerekliliği yoktur. Özetle filtrenin değişim zamanı geldiği zaman dokunmayın, siparişinizi verin gelene kadar bekleyin. Ya da filtreye verecek parayı bulana kadar bekleyin. 1000-2000-5000 km geçsin sorun değil. Motorun ömrüne hiçbir etkisi olmaz.
-
18 Ağustos 2015, 11:57
#18
Süper Moderatör
Arkadaşların dediği gibi filtre K&N veya benzeri bir üreticinin yıkanabilir filtresi değil ise filtreyi sabunlu su ile yıkamaman lazım.
Tabi ki bunu filtrenin sünger olduğunu varsayarak söylüyorum, yok eğer kağıt filtre ise eyvah ki eyvah
Bir çok ustanın ve kullanıcının yaptığı kağıt filtreye basınçlı hava tutmak da çok zararlıdır, kağıdın gözenek yapısını bozar ve toz zerreciklerinin motora kaçmasını sağlar.
Filtre değişim km'sine göre uygun bir sarf malzemesidir, periyodik süresi dolunca değişirsin. Tabiki bu süre kullanıma bağlı çok tozlu ortamda oldukça kısalır veyahut çok yağış alan ve tozsuz bir şehirde baya bir uzar.
Filtrenin durumu ne halde diye merak edip açtığınız en fazla yapmanız gereken;
Kağıt filtreler için toz emiş yönüne dikkat ederek yere vurup üzeerindeki kaba tozu dökmek,
Sünger filtreler için ise yine toz emiş yönüne dikkat ederek kirli yönünden değilde temiz yönünden akan musluk altına tutmak ve iyice kuruduğuna emin olmak.
"normal insanlar bir yerden bir yere gitmek için araba kullanırlar, motorcular ise motosiklet kullanmak için bir yerlere giderler"
-
18 Ağustos 2015, 13:37
#19
Öğle arası tekrar söktüm depoyu ve altında ne var ne yok kontrol ettim. Depoya giren benzin hortumu ve kablo dışında küçük bir hortum daha var o katlanmış şekildeydi. Onu düzelttim filtreyi tekrar söktüm ve baktım gayet iyi durumda gibi geldi. Bi tur attım denedin değişme var umarım o hortumdandır akşam iş dönüşü bi topspeed denemesi daha yapcam o zaman da olmazsa bakacaz bi çaresine. Hepiniz sağolun
-
19 Ağustos 2015, 19:54
#20
Şaka gibi ama sorun ne hava filtresinde ne de katlanan hortumdaymış. Dün sorunun devam etmesi üzerine ustaya gittim bujilere bakalım dedi. Bujileri çok ters bi yere yapmışlar ulaşmak için mafsallı lokmayla bile baya uğraştık ve bujilerin sıkılmadığını veya zamanla gevşediğini gördük. İkisi de neredeyse fırlamak üzereydi. İçerisi yağdan darmaduman olmuş. Bujileri değiştirdik ve motora can geldi, hemen çevre yoluna çıktım denedim 160 dan sonra gaz yemeyen motor 200 ye kadar zorlanmadan kısa sürede çıktı. Sorunum çözülmüş oldu arkadaşlar yardımcı olmaya çalışanlara teşekkür ederim.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)