8000 devirde kesiciye giriyor
Reklamlar
-
02 Ağustos 2015, 13:30
#1
Yeni topladığım Cg 210 motor 8000 devirde kesiciye giriyo. Ben de eskiden karbüratörlü motorda kesici olurmu ya derdim ama aynen enjeksiyonlu motor gibi saydırıyo kesiciye girince. Boşta 8000 devirde yolda 5. viteste de 7500 devirde kesiciye giriyo. 150'lik karbüratör yetmiyo arada tıkanıyo diye 250'lik karbüratörü taktım ama daha kötü oldu. Acaba gaz pistonunun iğnesi 150'liğe göre mi ayarlı ? Bu karbüratörü gidip 150'lik motora da takanlar var diye ayarı 150'liğe göre mi yaptılar. Gaz iğnesini ayarlamam mı gerek ? Motorun sıkıştırma oranı oldukça yüksek, krankı da değiştirdiğim için pistonun alçakta kalması söz konusu değil.
Karbüratörüm linktekinin aynısı http://www.kalyoncumotor.com/cg-250-...&category_id=0
Reklamlar
-
02 Ağustos 2015, 14:56
#2
Silindir kapağında sorun kesinlikle.
Artık subap yaylarımı kısadır, yoksa silindir kapağımı kısa bilmiyorum.
Kesiciye girmesinin karbüratörle falan alakası yok. Silindir kapağı devir çevirmesine izin vermiyor.
Nerden mi biliyorum, aynısı bana da oldu ve tek değiştirdiğim şey silindir kapağıydı.
Düzgün bi silindir kapağı bul, muhtemelen sana sattıkları benim aldığım gibi aşırı kalitesiz.
-
02 Ağustos 2015, 15:06
#3
subaplar yüksek devirde geç kapanırsa kesiciye girmiş gibi olur motor..
-
02 Ağustos 2015, 15:11
#4
Kesici var mı ki kesiciye girsin ?
-
02 Ağustos 2015, 15:53
#5
viper17 adlı üyeden alıntı
Silindir kapağında sorun kesinlikle.
Artık subap yaylarımı kısadır, yoksa silindir kapağımı kısa bilmiyorum.
Kesiciye girmesinin karbüratörle falan alakası yok. Silindir kapağı devir çevirmesine izin vermiyor.
Nerden mi biliyorum, aynısı bana da oldu ve tek değiştirdiğim şey silindir kapağıydı.
Düzgün bi silindir kapağı bul, muhtemelen sana sattıkları benim aldığım gibi aşırı kalitesiz.
Eski karbüratörle 9000 deviri buldu hem de 5. viteste ama. Yaylarda bişey varsa da yayları değiştiririm. Kapak bloğunu değiştirmeye gerek yok.
-
02 Ağustos 2015, 16:04
#6
kesici gibi yapıyorsa sorun üst kapaktan olabilir küçük geliyordur kapak. daha doğrusu subaplar ve kanalları küçük geliyordur. uzun rampa aşağı biraz sal kesiciye girdiği devirde biraz tekler felan sonra o deviride geçerse sıkıntı subapların küçük gelmesi
-
02 Ağustos 2015, 16:10
#7
125'lik üst kapakla 150'lik silindiri 12000 km kullandım, böyle bişey yapmadı. 9000-9500 devir aralığında saatlerce sürüyordum motoru, en fazla da 10500 deviri gördüm 5. viteste. Sadece sıkıştırma oranının 11 olmasından dolayı rölantide durmayıp stop ediyordu uzun süre rölantide beklettiğimde. Silindir kapağım Cg 200, bundan da şüphem yok hem Youtube videolarından araştırdım hem de 8'lik egzoz saplaması sadece 200'lüklerde var.
-
02 Ağustos 2015, 16:23
#8
125 lik kapakla 65,5 silindir topladım ben silindirin üstünden de aldırdım piston aşağıda kalıyordu. sonuç devir kesici meydana geldi subapları büyütmeyi tornacı kabul etmedi bende matkap ucuna takıla freze uç mu ne diyorlardı tam hatırlamıyorum onunla emme ve egzoz kanallarını genişlettim sonuç hüsran rampadaki o asılma gitti. sendeki de aynı soruna benziyor silindir 65,5 degilmiydi ? üst kapakta 63,5 luk standart 200 lük kapak sanırım
-
02 Ağustos 2015, 19:44
#9
Üst kapak yarım küre çapı 59mm, benim silindir 65.5mm. Youtube'da Lifan Cg 200(63.5) tamir videoları var. Benim üst kapakla birebir aynı olduğu görülüyor dikkatli bakınca. Daha büyük Cg 200 üst kapak yok zaten. Bu arada karbüratör iğnesiyle oynamak bi işe yaramadı daha dengesiz çalıştı. Eski ayara getirdim.
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:51 ----------
Hava filtresinin biraz etkisi var devir kesmede, hatta hava emişinin çevresindeki siyah bant bile etkiliyor filtre ile karbüratör arasına koyduğum hortumu tutturmak için sardığım. Bandıda çıkarınca 9000 deviri buldu, karbüratörün jetlerinin emişini zorlaştırıyomuş. Yine de az 9000 devir ama, 11000 deviri rahat bulması lazım. Motorda rahatsız edici bi titreşim yok, videoda ayak marşı dans ediyor ama hem marş miline sıktığım cıvata gevşemiş hem de çok sıkı bir parça değil zaten oynak baya. Yolda giderken eski karbüratörle 9000 deviri bulmuştum, çok bi titreşim yapmıyo. Artçı ayaklıkları dahil rahatsız edici titreşimi yok.
-
03 Ağustos 2015, 09:56
#10
O motorda baska bir sey var sanki bendeki boyle degildi tofaslarin enjeksiyonlusundaki kesici gibi senin motor hava almiyor olabilir hava filtresini borusunu karburatorden tamamen sok rahat hava alsin motor birde oyle dene istersen
-
03 Ağustos 2015, 15:45
#11
Facebook'da bir motor parçacısıyla görüştüm dedi ki motor boğuluyo, karbüratör iğnesini yukarı al 1 kademe. Akşam deneyeceğim.
-
03 Ağustos 2015, 17:16
#12
Mengu16 adlı üyeden alıntı
Facebook'da bir motor parçacısıyla görüştüm dedi ki motor boğuluyo, karbüratör iğnesini yukarı al 1 kademe. Akşam deneyeceğim.
iğne hangi çentikte idi simdi ?
Adım
CEM
MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz
-
03 Ağustos 2015, 17:18
#13
cenkito adlı üyeden alıntı
iğne hangi çentikte idi simdi ?
Şu an ve videoda ortada, 5 çentikin ortasında. Bir üste alıp gazı kısıcam.
-
03 Ağustos 2015, 17:22
#14
Adım
CEM
MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz
-
03 Ağustos 2015, 19:21
#15
cenkito adlı üyeden alıntı
boguluyorda olabilir, bencede bir yukarı kaldırıp denemekde fayda var
benim makinada suan gaz kolu acık iken ne ayak marsı nede mars motoru motoru calıstırmıyor
sıkıstırma cok yuksek oldugundan dönmüyor, ama rolantide cok rahat calısıyor
benim iğne orta seviyede ancak çin malı karburatörlerin hepsi aynı olmayabilir
her ne kadar sözde aynı fabrikadan cıkma da olsalar
Benim el marşı bile orjinal haliyle motoru çalıştırıyo ama bilyası bozuk olduğu için çok tercih etmiyorum, anca trafikte uygunsuz bir yerde stop ederse ayaktan çalıştıracak durumum yoksa elden çalıştırıyorum. Yakında alıcam yenisini marş dişlisinin. Sıkıştırma oranı aşırı değil ama normal seviyede. Üst ölü noktada silindir ile piston sıfır mesafede, üst kapak ile arada sadece contanın oluşturduğu boşluk var.
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:26 ----------
İğneyi bi tık yukarı kaldırınca kendine geldi motor. Resmen boğuluyomuş. 9750 deviri gördüm kesme de yapmadı. Subap ayarım tam olsaydı 11000'e vurdururdum. Fazla zorlanamaz ayarsızken, subaplarda az bişey boşluk var itecekler yerinden çıkar düşer bakarsın
-
04 Ağustos 2015, 08:39
#16
sorununu hallettiğine sevindim
benim aku 3,5 yıllık , birde ben debriyaj tasınıda değişmiştim,
76-18 olan oranı 70-21 yapmıstım,
benim motordaki su ankı zor calısma ya akuden yada oran değişiminden kaynaklı olabilir
-
04 Ağustos 2015, 09:17
#17
Benim akü de 2 yıllık. Cub aküsü 5 amper. Farlar açık bile marş basıyo. Marş kitlemesi de orjinal.
-
04 Ağustos 2015, 09:41
#18
Mengu16 adlı üyeden alıntı
Benim akü de 2 yıllık. Cub aküsü 5 amper. Farlar açık bile marş basıyo. Marş kitlemesi de orjinal.
benim mars kitleme de 20 bilyalı belki ondan cevirmede zorlanıyor olabilir
ama sadece sabah ilk marsda , pesinden normal alıyor oda
Adım
CEM
MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz
-
cenkito adlı üyeden alıntı
benim mars kitleme de 20 bilyalı belki ondan cevirmede zorlanıyor olabilir
ama sadece sabah ilk marsda , pesinden normal alıyor oda
konuyu hortlatacam ,cenkito benim en son aldığım marş kavrama da 8 bilyalı şimdi benim motorda el marşı ile çalışmıyor tık ediyor duruyor. önceden sorun yoktu 125 lik 3 bilyalı varken .motorcuda tesisatı hemen değiştirelim dedi .bu kavramayı orjinale çevirirsem sıkıntı gidermi acaba. yada 200 lük kavramanın rahat çalışması için marş motorunuda mı değişmek gerekiyor.
-
samet6630 adlı üyeden alıntı
konuyu hortlatacam ,cenkito benim en son aldığım marş kavrama da 8 bilyalı şimdi benim motorda el marşı ile çalışmıyor tık ediyor duruyor. önceden sorun yoktu 125 lik 3 bilyalı varken .motorcuda tesisatı hemen değiştirelim dedi .bu kavramayı orjinale çevirirsem sıkıntı gidermi acaba. yada 200 lük kavramanın rahat çalışması için marş motorunuda mı değişmek gerekiyor.
200'lük yada 250'lik diye marş motoru yok demişti cenkito. Aynı marş motoruna 250'lik adı altında fazla para vermeyin. Normalde 125'lik marş sisteminin 200'lük motoru ilk harekette az bişey ıkınarak döndürse bile sorunsuz çalıştırması lazım. Bende öyle oluyo çünkü. 3 bilyalı marş kitlemesi sorun değil.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)