Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Balansör iptali / avantaj / dezavantaj ?

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    17 Mayıs 2011
    Başlık soru gayet net ve açık , titreşim artışı dolayısı ile vida/vida yatak kırımı, bağlantı elemanları kırımı aklıma gelen şeyler, peki avantajlar ne olabilir?

    Sanırım krank kuweti nisbi oranda artacak, peki blok içerisinde açılan yer dolayısı ile( komple sökme düşüncesindeyim ) yağlama performansı artacak gibi bir hiss var?

    Uzun yolda kullanımda titreşim harici negibi olumsuzluklar yaşarım?

    Lütfen konuda bilgi sahipleri yazsınlar, fikir yürütme kaabiliyetim zaten var üstü kalsın hesabı.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    24 Mart 2015
    Ne bicim soru bu. İstersen bi sok aynanin titresiminden arkayi goremedigin zaman seve seve takarsin.

  3. #3
    cenkito - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2010
    Şehir
    Adana/Çukurova - Muğla/Fethiye
    Motosikleti
    MONDİAL X-TREME MAXX 200
    egerki balansör merkezinden yag gecisi varsa, yaglamayı kötü de etkileyebilir

    iyi arastırmak lazım, tek avantajı tork artısı ki hanzoda fazlasına gerek yok bence

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 20:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:43 ----------

    Senin derdinin dermani aslinda kucuk bir yag radyatorunden geciyor. Ama zorluk ve teknik acisindan balansor iptalinden biraz daha zor olabilir.
    Bence, Bu tür teknik islerde
    İmkansiz diye birsey yoktur biraz daha fazla zaman ve masraf vardir
    Carbondioxid ve banno1957 bunu beğendiler.
    Adım CEM
    MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
    Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz

  4. #4

    Üyelik
    17 Mayıs 2011
    Alıntı cenkito adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    egerki balansör merkezinden yag gecisi varsa, yaglamayı kötü de etkileyebilir

    iyi arastırmak lazım, tek avantajı tork artısı ki hanzoda fazlasına gerek yok bence

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 20:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:43 ----------

    Senin derdinin dermani aslinda kucuk bir yag radyatorunden geciyor. Ama zorluk ve teknik acisindan balansor iptalinden biraz daha zor olabilir.
    Bence, Bu tür teknik islerde
    İmkansiz diye birsey yoktur biraz daha fazla zaman ve masraf vardir
    İşin gücün rast gitsin, sıhhatin daim olsun, salatalık zerzevat maydonoz dolu ortamlarda en azından teknik konuda şıpp diye fikirdaşını anlayan birilerinin olması paha biçilemez

    Bende hanzo satılırsa ne ala, satılmaz ise ilkin sıfırlama silindir piston, sonrası 6.vites deneme, ve yağ soğutma peşindeyim, bunlar ön araştırmalar , kısmet bakalım hele..
    cenkito bunu beğendi.

  5. #5
    cenkito - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2010
    Şehir
    Adana/Çukurova - Muğla/Fethiye
    Motosikleti
    MONDİAL X-TREME MAXX 200
    Simartma beni d.tum kalkmasin
    silindirin ve contalarinin alttan ustten ayrintili resmini ve kartel silindir baglanti.temas yerinin resmini bulur isen ulasabilirsen bana yolla. Bir fikrim olabilir, hemide cok kolay
    ayrinti resimlerde sakli
    Adım CEM
    MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
    Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz

  6. #6
    serkanADH13 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2006
    Şehir
    İ.S.T G.o.paşalı ,,''Sakarya'lı''
    Motosikleti
    Motor Tamircisi :) 0,535,939,20,86 :)
    Sen 6 vites yapmadan motoru acınca berı ara,
    bende satışını yapıyorum 6 vıtes sanzumanın,

    ölculerını caplarını yazarsın mıllerın duruma gore olmaz ıse en azından elınde kalmaz,,,
    cenkito ve Carbondioxid bunu beğendiler.

  7. #7

    Üyelik
    20 Ağustos 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    BMW F 750 GS
    Bu işi neden yapmak istiyorsun ? Performans artışı olacaktır ama muhtemelen motor bir süre sonra kırılacaktır. Üstelik şanzımanın da zarar görme ihtimali var. Ayrıca balansör mekanizmasının yağlama işinde de bir fonksiyonu varsa, sandığının aksine yağlama kötüleşebilir hatta belki de şu anda konulan yağ miktarı fazla da gelebilir. Sonuç olarak neler olacağını yapınca göreceksin.
    Carbondioxid bunu beğendi.

  8. #8
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Alıntı serkanADH13 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sen 6 vites yapmadan motoru acınca berı ara,
    bende satışını yapıyorum 6 vıtes sanzumanın,

    ölculerını caplarını yazarsın mıllerın duruma gore olmaz ıse en azından elınde kalmaz,,,
    Neyin ölçüsü lazım usta ? Cg 200 5 vites takım var sıfır. Bide Cg125 5 vites takım var hasarlı. Yarın modifiyeye başlayacağım 1-2 güne bildiririm sana ölçüleri.

  9. #9

    Üyelik
    17 Mayıs 2011
    Alıntı serkanADH13 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sen 6 vites yapmadan motoru acınca berı ara,
    bende satışını yapıyorum 6 vıtes sanzumanın,

    ölculerını caplarını yazarsın mıllerın duruma gore olmaz ıse en azından elınde kalmaz,,,
    Bu iyi olur Serkan ustam, ancak motor Cg değil, zongshen zs177mm denen meretin en güçlü versiyonu, 25 temmeuza kadar ilan sürem var sonunda satılmaz ise silindir set yenilenip, megelli 6. vites uydurmaya çalışacağım.

    Örnek : Hyo gv650 5. vitesen sonraki versiyonda 6. vitese upgrade, sanırırım ve umuyorum versiyonlar uyar o sırada seni rahatsız edebilirim.

  10. #10
    serkanADH13 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2006
    Şehir
    İ.S.T G.o.paşalı ,,''Sakarya'lı''
    Motosikleti
    Motor Tamircisi :) 0,535,939,20,86 :)
    gruplar 2 seriidir,,,
    biri ince uzun DEBRİYAJ GRUBU,
    Dieri ÖN DİŞLİ MİLİDİR,,,

    uzunlukları lazım,
    uzunlukları kurtarırsa oturacaktır,

    Ve motoru toplamadan once hilaller takılır şanzuman dizilir sekromeç toplanır ve vitesler test edilir,,,

    Duruma Göre ZIRT PIRT SÖKÜP TOPLAMAMAK İÇİN...

    Carbondioxid bunu beğendi.

  11. #11

    Üyelik
    17 Mayıs 2011
    Alıntı Seko adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu işi neden yapmak istiyorsun ? Performans artışı olacaktır ama muhtemelen motor bir süre sonra kırılacaktır. Üstelik şanzımanın da zarar görme ihtimali var. Ayrıca balansör mekanizmasının yağlama işinde de bir fonksiyonu varsa, sandığının aksine yağlama kötüleşebilir hatta belki de şu anda konulan yağ miktarı fazla da gelebilir. Sonuç olarak neler olacağını yapınca göreceksin.
    Perf zaten nirvanada memnunum ancak 6. vites biraz uzzunca yolda şart sebebi 5.vites ideal yırtınmadan sürü 80-90km, (max 160 yapabiliyor kıçı yırtarak)
    Hasılı son viteste 100-120 aralığında 4-6bin devirde yırtınmadan ve motor ömrünü yemeden bu seviyeye getirmek, bütün dert bu, tabii alet esas itibarı ile arazi olsada yasal ve plakalı olan bu aleti ekseriyetle asfaltta kullanıyorum bu durumda üksek devir ve yüksek benzin sarfı oluşuyor, sat başka al formülü olsada bu performans sonras beni ncak 600++cc keser malum ona ütçe şuan yok mesele bu.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:32 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:55 ----------

    Alıntı cenkito adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    silindirin ve contalarinin alttan ustten ayrintili resmini ve kartel silindir baglanti.temas yerinin resmini bulur isen ulasabilirsen bana yolla. Bir fikrim olabilir, hemide cok kolay
    ayrinti resimlerde sakli
    CONTA YANAL ÖLÇÜ 127.5 MM



    CONTA DİKEY ÖLÇÜ 145 MM



    CONTA İÇ ÇEPER ÖLÇÜ 77.5 MM



    Mevcut durumda sökül değil , ancak tamamen sökülü hali başka forumda mevcut aynı ayak marşlı versiyonun kaliteli sökülü görüntüleri , umarım fikir verir.

    http://www.livingincebuforums.com/ip...orbike/page-51

    ...

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:39 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:32 ----------

    Alıntı serkanADH13 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    gruplar 2 seriidir,,,
    biri ince uzun DEBRİYAJ GRUBU,
    Dieri ÖN DİŞLİ MİLİDİR,,,

    uzunlukları lazım,
    uzunlukları kurtarırsa oturacaktır,

    Ve motoru toplamadan once hilaller takılır şanzuman dizilir sekromeç toplanır ve vitesler test edilir,,,

    Duruma Göre ZIRT PIRT SÖKÜP TOPLAMAMAK İÇİN...

    http://i.hizliresim.com/ZVNXPa.jpg

    Serkan ustam ön dişliin oturduğu MİL'i ölçsem çapını şuan kalınlık olarak bir fikir verirmi**??

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:57 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:39 ----------

    ÖN DİŞLİ MİL ÇAP = 22 MM



    Yağ kir için kusra bakmayın, gerçi baksanızda olur " BEN PASAKLI ADAMIM "
    cenkito bunu beğendi.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)