Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 12

Otomatik Zincir yağlama sistemi (50TL maliyetli)

    REKLAM ALANI
  1. #21
    sabotaj - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ekim 2008
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    MZ 325 Panzerfaust
    Paylaşan arkadaşa teşekkür ederim. Gerçekten faydalı ve öğretici bir video.
    Scotoil'ın masrafından daha az bu videodaki sistemden birazcık daha pahalı olan arada bir ürün daha var. (Loobman)
    Prensip olarak serum damlatma mekanizması ile yapılmış el yapımı güzel bir set.
    Ben sipariş verdim. Kullanan arkadaşların yorumları da olumlu.
    Üretici İngiltere'de bir şahıs
    Web sitesi: http://www.loobman.co.uk/index.asp
    bilginozi bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat
    bilginozi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Temmuz 2006
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    600rr ABS - 2008
    Alıntı LynXMaSTeR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    zinciri motor yağı ile mi yağlıyor bu zamazingo?
    Doğrudur. 10-40 motor yağı ile sürekli yağlı ve temiz oluyor. Scottoiler harici piyasadaki otomatik yağlama sistemleri de motor yağı kullanıyorlar onlardan esinlenerek ben de motor yağı seçtim gayet verimli oldu.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 08:31 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:23 ----------

    Alıntı sabotaj adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Paylaşan arkadaşa teşekkür ederim. Gerçekten faydalı ve öğretici bir video.
    Scotoil'ın masrafından daha az bu videodaki sistemden birazcık daha pahalı olan arada bir ürün daha var. (Loobman)
    Prensip olarak serum damlatma mekanizması ile yapılmış el yapımı güzel bir set.
    Ben sipariş verdim. Kullanan arkadaşların yorumları da olumlu.
    Üretici İngiltere'de bir şahıs
    Web sitesi: http://www.loobman.co.uk/index.asp
    Ben de daha öncesinde bu sistemi incelemiştim bu da motor yağı ile çalışıyor ve söyle sıkıntılar olabilir; örneğin 20°c sıcaklıkta sistemi 10sn damlatma yapacak ve kesilecek şekilde ayarlarsanız 1-2 damla atıyor, ama hava sıcaksa 35°c cıvarında bu sefer 10sn de 10damla atıyor. Zaman ayarlı bir sistemde hava sıcaklığına göre damlatma sıklığını değiştirebiliyorsunuz ama Loobman gibi titresim bazlı bir sistemde istemediğiniz bir sıklıkta damlatma yapabileceğini düşünüyorum. Örneğin marmaris gezimizde giderken gece yolculuk yaptığımız için 600km de 50ml yağ gitti ama dünüşte gündüz yola cıktık ve hava sıcak olduğu için 200km sonunda 100ml yağın tamamını boşalttığını ve lastiğe de epey bir yağ sıçradığı gördüm. Sonuç olarak gündüz çıkılacaksa farklı damlatma sıklığı gece cıkılacaksa farklı damlatma sıklığı olmak zorunda.
    edim1234xxx bunu beğendi.

  3. #23
    EKONOMİ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ekim 2013
    Motosikleti
    MOTORU SATTIM GİTTİ
    Alıntı bilginozi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    200km sonunda 100ml yağın tamamını boşalttığını ve lastiğe de epey bir yağ sıçradığı gördüm.

    Desene motor artik yağ eksiltiyor

    Bir ara serum hortumu kullanarak yağlama sistemi yapma projem vardı. Yurtdışından 12v su pompası getirdim düğmeye bas yağlasın hesabı.

    Damlama sistemi serum hortumu ile pratik ve ucuza halledilebilir.
    serum hortumu aparati dışarıdan hava alabiliyor.şişeye 2. Delik acmak zorunda kalınmıyor.
    damlama sıklığı da ayar düğmesiyle manuel ayarlanabiliyor.
    En ucunda da serum ignesi var onuda disli ye yakin monte edin işlem tamam.
    İyi olmasi icin illa pahalı olmasi gerekmiyor

    Uzun yola cikmadigim için sisteme pek gerek olmuyor
    200 300 km de bir yagla tamam
    yasdal bunu beğendi.

  4. #24
    yasdal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Şubat 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Triumph 1200 Jawa Classic /1971 ve E-bike sukutır
    uçtaki damlatma kısmındaki telli mekanizma uyduruk duruyor. Eğip bükebileceğiniz sert bir ince boru ile orada hem daha stabil hem de daha şık bir damlatma sistemi yapabilirsiniz sanıyorum. KAya abinin bahsettiği (GV650i) vakumlu sistem de gayet iyidir. Orada da bildiğim kadarıyla eski bir benzin pompası ile sistemi çalıştırıyordu. Manifoldun çalışma basıncı ile sistem devreye giriyor, motor durduğunda akış duruyordu. Memnun kalmazsan bu sistemden bi haberleş istersen. Devreler mevreler güzel olmuş ama motorun titreşimine dayanmayacağı kanaatindeyim ben de.

  5. #25
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat
    bilginozi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Temmuz 2006
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    600rr ABS - 2008
    Alıntı yasdal adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    uçtaki damlatma kısmındaki telli mekanizma uyduruk duruyor. Eğip bükebileceğiniz sert bir ince boru ile orada hem daha stabil hem de daha şık bir damlatma sistemi yapabilirsiniz sanıyorum. KAya abinin bahsettiği (GV650i) vakumlu sistem de gayet iyidir. Orada da bildiğim kadarıyla eski bir benzin pompası ile sistemi çalıştırıyordu. Manifoldun çalışma basıncı ile sistem devreye giriyor, motor durduğunda akış duruyordu. Memnun kalmazsan bu sistemden bi haberleş istersen. Devreler mevreler güzel olmuş ama motorun titreşimine dayanmayacağı kanaatindeyim ben de.
    Telli kısım biraz kaba duruyor doğru. Ama normalde yandan bakınca çok aşağıda olduğu için görünmüyor. O yüzden ben de pek önemsemedim. Daha iyisi tabiki yapılabilir. Her şey hayal gücünüzle sınırlı. Kaya abinin dediği sistem de mutlaka iyidir. Bu benim kolayıma daha çok geldiği için bunu seçtim. Kaya abi de bir video paylaşsa çok yararlı olurdu.

  6. #26
    bassturbin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xj6 Diversion F
    10 40 yağ 100 de 200 sıçratır ve gerçekten yağlama için zincirde durmaz, teflonlu aşırı yapışkan yağ zor duruyor zaten.Sıcak havada oda atıyor sıçrıyor.Bence çok gereksiz bir sistem bedava verseler takmam motoruma.

  7. #27
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat
    bilginozi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Temmuz 2006
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    600rr ABS - 2008
    1,5 dakikada 1 damla verince sprey zincir yağından daha az sıçrıyor. Zinciri ne zaman kontrol etsem sürekli yağlı. Kullanıp kullanmamak tercih meselesidir. Ama ben sprey zincir yağı ile uğraşmaktan bıktığım için bu yola başvurdum çok memnunum.
    bassturbin ve edim1234xxx bunu beğendiler.

  8. #28
    Drayke - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Temmuz 2012
    Şehir
    KOCAELİ
    Motosikleti
    ER6N
    Alıntı Olcay Avşar adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yıllar yıllar önce,

    aseton şişesi, selenoid valf, akvaryum hortumu ve vanasi ile motoruma bir sistem kurup bir kış boyunca kullanmistim.

    fotoğraflayip guzel ve akici bir dil ile sitede paylaşmistim. fakat kesin resimler kurbaga olmuştur.

    zamanlayiciya cok fazla ihtiyac yok cunku bir vana vasitasi ile damlama suresini ayarlamistim, mevsim degistikce yag akiskanligida değişiyor.

    fakat cok temiz oldugu soylenemez, işin içine yag girdikten sonra illaki cant ve lastikte kirlenme oluşuyor.

    uzun yol yolculuğu yapsam hemen sistemi kurar dönünce geri sokerim.
    olcay bey ne yağı kullanırsak kullanalım illa janta ve lastiğe bulaşıyor. fakat zincir yağı haricindeki motor yağları sadece janta değil zincirin dönme kuvvetiyle fren diskinede sıcrayıp bulaşmakta,sizin yaptığınız sistemde diske bulaşıp balataların diski tutmaması gibi bir şey olmuşmuydu.

  9. #29
    LynXMaSTeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ağustos 2014
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    Honda CBR 650F | Honda CB750 Hornet
    bu yöntem daha çok vakit kaybı, spreyle 2 dakkada fısfıs hallediyorum ben

  10. #30
    SizofrenMacaPapazi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Haziran 2007
    Şehir
    istanbul/Beylikdüzü
    Motosikleti
    bmw 1974 R60 , AS 200 GY
    Alıntı Ezio41 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben de videoyu sen çektin zennettim . Türkçe yazıp ingilizce mi anlatıyorsun yoksa . Siz otomatik yağlamadan önce , şu motorunuzda abs'yi bi çalışır hale getirin .
    imzanda alçak gönüllülükten bahsediyorsun yorumunda imzanla çelişiyorsun bu ne perhiz bu ne lahana turşusu
    bilginozi bunu beğendi.
    Faruk YAVUZ

  11. #31
    Süper Moderatör Olcay Avşar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mayıs 2005
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    Honda NC 750X
    Alıntı Drayke adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    olcay bey ne yağı kullanırsak kullanalım illa janta ve lastiğe bulaşıyor. fakat zincir yağı haricindeki motor yağları sadece janta değil zincirin dönme kuvvetiyle fren diskinede sıcrayıp bulaşmakta,sizin yaptığınız sistemde diske bulaşıp balataların diski tutmaması gibi bir şey olmuşmuydu.
    fazla yağlama yapinca janta sicradigi oluyordu, ama diske hic bulasmadi. zaten disk diğer tarafta.

    kisin sik sik yagmurda kullaninca cok faydali, ama yazin kuru günlerde sehir icinde pek gerek yok.

    500 km de bir yaglamak yeterli bence de.

  12. #32
    Süper Moderatör Olcay Avşar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mayıs 2005
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    Honda NC 750X
    Alıntı bilginozi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    örneğin 20°c sıcaklıkta sistemi 10sn damlatma yapacak ve kesilecek şekilde ayarlarsanız 1-2 damla atıyor, ama hava sıcaksa 35°c cıvarında bu sefer 10sn de 10damla atıyor.
    Aslında sıcaklık ile ayarlı bir sistem kursak neredeyse kusursuz olur, damlama aralığını belirli bir zamana göre değilde yağın sıcaklığına (akışkanlığına) göre ayarlasa mesela.

    Atıyorum yağ tankındaki yağ 30 derece iken 20 saniyede 5 sn açık kalsın selenoid, yağ ısısı 20 derece iken 20 saniyede 10 saniye mesela?
    "normal insanlar bir yerden bir yere gitmek için araba kullanırlar, motorcular ise motosiklet kullanmak için bir yerlere giderler"

  13. #33
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat
    bilginozi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Temmuz 2006
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    600rr ABS - 2008
    Onun için programlama bilgisi gerekir sanırım. Rasberry pi, Arduino gibi sistemlerle olur diye tahmin ediyorum. Benim kullandığım devre hazır satılan bir zaman ayarlı röle devresi. Ama sıcaklık gerçekten büyük etken. Örneğin Bursadan marmarise gece giderken 600km de mesafede 50ml lik yağ tankı yarıya kadar azalmıştı. Ama gündüz dönerken 150-200km de 50ml lik yağın tamamı boşalmıştı. Serinde 8sn de 1 damla atarken sıcakta 8sn de 8 damla atıyor. Bu yüzden scottoiler ın kullandığı gibi yazın kalın yağ, kışın ince yağ kullanmak olayı çözer diye düşünüyorum. Zaman ayarı yapmak 1dk bile sürmüyor. Yola çıkılacak hava sıcaklığına dikkat ettikten sonra sıkıntı olmuyor. Nasıl bir rahatlık anlatamam. Spreyle yağlama ne angarya bir işmiş yahu.


2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 4 kullanıcı var. (0 üye ve 4 misafir)