Otomatik Zincir yağlama sistemi (50TL maliyetli)
Reklamlar
-
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Arkadaşlar merhaba,
Daha önce birkaç başlıkta otomatik zincir yağlama sistemi ile meşgul olduğumdan bahsetmiştim. Sistemin montajını geçen hafta tamamladım.
Prensip olarak zamanlayıcı devre, solenoid valf ve yağ tankından oluşmakta. Bildiğimiz 10-40 motor yağı ile çalışıyor. Zamanlayıcı devre üzerinden istediğiniz zaman aralığında belirlediğiniz süre kadar damlatma yaptırabiliyorsunuz. Kontak anahtarına bağladım. Kontak açınca devreye giriyor. Sprey ile yağlamada olduğu gibi motoru kirletmiyor ve en önemlisi zincir temizleme derdi kalmadı. Tahmin ediyorum ki 1LT yağ ile 10.000km kadar gidilebilir. Daha az da gitse sorun değil zira 1LT yağ 10TL benzinliklerde.
Reklamlar
-
Kocaeli İl Temsilcisi
Ben de videoyu sen çektin zennettim . Türkçe yazıp ingilizce mi anlatıyorsun yoksa . Siz otomatik yağlamadan önce , şu motorunuzda abs'yi bi çalışır hale getirin .
Honda CBF 150 < Kawasaki Z 250 SL < Yamaha MT-25 < Yamaha XJ6 Diversion F
-
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Dostum lütfen seviyeyi bozma. Çalışıp çalışmaması benim sorunum.
-
Kardeşim konuşmuştuk bu konuyu daha önce, selenoid siparişini verdim aliexpress sen haftaya gelir inşallah.
Bende otomatik yada manuel ama illa selenoidli yağlama yapacağım.
Teşekkürler
yaş:34 evli 2 çocuklu (bajaj boxer kullanmakta.)
salcano wolf: 0 km (05.01.2013)...->....45.000km (13.01.2016) !...
bajaj boxer: 0 km (13.01.2016)...->.... ?
-
Uğraşmasını sevene güzel bişey ama yurtdışından 100$ gibi bir paraya alarm getirtip onun bile sadece alarm kısmını bağlatan birisi olarak şahsen özellikle abs gibi dijital sistemleri bulunan motorlara sonradan elektrikli birşeylerin bağlanmasından korkuyorum, Allah korusun bunlar narin aletler, sonradan takılan şeylerin yapacağı en küçük bir elektrik arızası telefisi çok zor sonuçlara neden olabilir, bilmiyorum belki de işin elektrik kısmından hiç anlamadığım için bana öyle geliyo olabilir de ama hislerime güvenen biri olarak çokta elektriği kurcalamamak gerektiğini düşünüyorum, bu iş alışkanlık yapar, alarmla başlar otomatik yağlama ile devam eder, otomatik katlanır plakalık eklenir, sinyalli aynalar takılır vs.vs. dikkatli olun üzmeyin bizi sizleri seviyoruz...
-
Süper Moderatör
Yıllar yıllar önce,
aseton şişesi, selenoid valf, akvaryum hortumu ve vanasi ile motoruma bir sistem kurup bir kış boyunca kullanmistim.
fotoğraflayip guzel ve akici bir dil ile sitede paylaşmistim. fakat kesin resimler kurbaga olmuştur.
zamanlayiciya cok fazla ihtiyac yok cunku bir vana vasitasi ile damlama suresini ayarlamistim, mevsim degistikce yag akiskanligida değişiyor.
fakat cok temiz oldugu soylenemez, işin içine yag girdikten sonra illaki cant ve lastikte kirlenme oluşuyor.
uzun yol yolculuğu yapsam hemen sistemi kurar dönünce geri sokerim.
-
Olcay Avşar adlı üyeden alıntı
Yıllar yıllar önce,
aseton şişesi, selenoid valf, akvaryum hortumu ve vanasi ile motoruma bir sistem kurup bir kış boyunca kullanmistim.
fotoğraflayip guzel ve akici bir dil ile sitede paylaşmistim. fakat kesin resimler kurbaga olmuştur.
zamanlayiciya cok fazla ihtiyac yok cunku bir vana vasitasi ile damlama suresini ayarlamistim, mevsim degistikce yag akiskanligida değişiyor.
fakat cok temiz oldugu soylenemez, işin içine yag girdikten sonra illaki cant ve lastikte kirlenme oluşuyor.
uzun yol yolculuğu yapsam hemen sistemi kurar dönünce geri sokerim.
O konunun resimleri kurbağa. Yokmu yedekleri falan ? (Şerefsiz imageshack)
yaş:34 evli 2 çocuklu (bajaj boxer kullanmakta.)
salcano wolf: 0 km (05.01.2013)...->....45.000km (13.01.2016) !...
bajaj boxer: 0 km (13.01.2016)...->.... ?
-
Süper Moderatör
aslinda zamaninda arsivledigim cd lere baksam belki, ama zor bir ihtimal
-
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Olcay Avşar adlı üyeden alıntı
Yıllar yıllar önce,
aseton şişesi, selenoid valf, akvaryum hortumu ve vanasi ile motoruma bir sistem kurup bir kış boyunca kullanmistim.
fotoğraflayip guzel ve akici bir dil ile sitede paylaşmistim. fakat kesin resimler kurbaga olmuştur.
zamanlayiciya cok fazla ihtiyac yok cunku bir vana vasitasi ile damlama suresini ayarlamistim, mevsim degistikce yag akiskanligida değişiyor.
fakat cok temiz oldugu soylenemez, işin içine yag girdikten sonra illaki cant ve lastikte kirlenme oluşuyor.
uzun yol yolculuğu yapsam hemen sistemi kurar dönünce geri sokerim.
Sizin yaptığınız çalışma hala bir yerlerde duruyor. Daha birkaç hafta önce bir yerde rastlayıp okumuştum. Hatta ben de aseton şişesi gibi birşey kullanacaktım ama sonradan rc araba yakıt tankı daha kullanışlı geldi.
-
14 Temmuz 2015, 00:45
#10
Öncelikle tebrikler Çok basit ancak faydalı duruyor. Yalnız iki sorum olacak,
Videoda sanki o-ringlere yağ gelmiyormuş gibi, ben mi yanlış görüyorum ya da yorumluyorum?
Hani dişli-zincir teması için tamam da, o-ringler için de yağlama lazım değil mi
Bir de temizleme gene de gerekir kanaatindeyim, toplanan toz-kir-çamur nasıl çıkacak?
-
14 Temmuz 2015, 01:43
#11
Dusty adlı üyeden alıntı
Öncelikle tebrikler
Çok basit ancak faydalı duruyor. Yalnız iki sorum olacak,
Videoda sanki o-ringlere yağ gelmiyormuş gibi, ben mi yanlış görüyorum ya da yorumluyorum?
Hani dişli-zincir teması için tamam da, o-ringler için de yağlama lazım değil mi
Bir de temizleme gene de gerekir kanaatindeyim, toplanan toz-kir-çamur nasıl çıkacak?
Temizleme gerekmez kolay kolay, ben 6000km'yi aşkın loobman zincir yağlama kullanıyorum, mantık aynı ama benimki mekanik, elle basıyorsun yağlama oluyor ve arkadaş gibi 10w40 yağ koyuyorum, ama ben ilk bakımda motordan çıkan atık yağı kullanıyorum, halen bitmedi meret. Yağ çok ince ve akışkan olduğu için kir çamur tutmuyor, akıp gidiyor toz kir zincirden. Yani öyle sprey yağlar gibi bir yapışkanlı/mumlu olayı olmadığı için çamur olayı falan da yok, dolayısıyla temizlemeye gerek de yok.
Aslında yaz için 140 numara zincir yağı, kış ,için de 90 numara zincir yağı çok daha kullanışlı oluyor diye okudum, sıçrama da en aza iniyor. Motor yağım bitince elimdeki bunlardan alıp deneyeceğim.
Emin olun o ringler de o yağlamadan nasibini alır, zira o yağ sıçrayarak canta/tekere kadar bile güzelce ulaşıyor çok ince olduğu için. Ama tasarımın o ringi daha rahat yağlaması konusunda bir bakıma haklısınız, aslında direkt zincire değilde benim kullandığım sistemdeki gibi arka dişlinin sağlısollu yanlarına yağı ulaştırsa çok daha etkili olur diye düşünüyorum.
Şu şekilde: LİNK TAbi böyle çatal ağıslı bir aparat/parça bulmak yapmak gerekebilir/zor olabilir.
-
14 Temmuz 2015, 09:20
#12
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Dusty adlı üyeden alıntı
Öncelikle tebrikler
Çok basit ancak faydalı duruyor. Yalnız iki sorum olacak,
Videoda sanki o-ringlere yağ gelmiyormuş gibi, ben mi yanlış görüyorum ya da yorumluyorum?
Hani dişli-zincir teması için tamam da, o-ringler için de yağlama lazım değil mi
Bir de temizleme gene de gerekir kanaatindeyim, toplanan toz-kir-çamur nasıl çıkacak?
Ben de yağın o-ringlere ulaştığı kanaatindeyim. Zira pahalı otomatik yağlama sistemlerindeki damlatma prensibi ile aynı. Dişliye yakın bir yerden zincire damlatıp oradan da yayılması sağlanıyor.
-
14 Temmuz 2015, 10:23
#13
eline saglık iyi bir çalışma olmuş ancak kaç waat çekiyor bazı bilhassa 250 cc sınıfı motorlarda elektirik sıkıntısı yaşanıyor.birde zamanlayıcı filan narin görünüyor su degdiğinde bozulabilir.aslında vakkumluyu tercih etseniz malzemesi daha kolay bulunuyor ve bozulması çok zor bir sistem para olarakda daha ucuza mal olur. zincire damlalıkta 2 tarafa vermek daha güzel yaglıyor.bende tek tarafa vermiştim baktım zincirin diger tarafı kuru.ince plastik borudan cımbız gibi bir damlalık yaptım şimdi 2 tarafta güzel yaglanıyor.birde yazın en az 140 numara dişli yagı kullanır iyi ayarlarsanız canta sıcratma çok azalıyor. vakumlu yapmak istiyen olursa yardımcı olurum.
-
14 Temmuz 2015, 10:31
#14
peki zinciri komple kapatsak plastik korumayla. ve korumanın içinde yağ olsa. plastiğin içinde sağa sola sıçrasa tekrar zincire yapışsa olabilir mi böyle bir şey?
-
14 Temmuz 2015, 10:36
#15
emeğine sağlık,iyi çalışma olmuş.
-
14 Temmuz 2015, 11:22
#16
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
gv650i adlı üyeden alıntı
eline saglık iyi bir çalışma olmuş ancak kaç waat çekiyor bazı bilhassa 250 cc sınıfı motorlarda elektirik sıkıntısı yaşanıyor.birde zamanlayıcı filan narin görünüyor su degdiğinde bozulabilir.aslında vakkumluyu tercih etseniz malzemesi daha kolay bulunuyor ve bozulması çok zor bir sistem para olarakda daha ucuza mal olur. zincire damlalıkta 2 tarafa vermek daha güzel yaglıyor.bende tek tarafa vermiştim baktım zincirin diger tarafı kuru.ince plastik borudan cımbız gibi bir damlalık yaptım şimdi 2 tarafta güzel yaglanıyor.birde yazın en az 140 numara dişli yagı kullanır iyi ayarlarsanız canta sıcratma çok azalıyor. vakumlu yapmak istiyen olursa yardımcı olurum.
Çok çok az akım çekiyor. İlk denemelerde evde pil ile çalıştırdım 3-4 saat sonunda pil neredeyse hiç azalmamıştı.
-
14 Temmuz 2015, 11:58
#17
gv650i adlı üyeden alıntı
eline saglık iyi bir çalışma olmuş ancak kaç waat çekiyor bazı bilhassa 250 cc sınıfı motorlarda elektirik sıkıntısı yaşanıyor.birde zamanlayıcı filan narin görünüyor su degdiğinde bozulabilir.aslında vakkumluyu tercih etseniz malzemesi daha kolay bulunuyor ve bozulması çok zor bir sistem para olarakda daha ucuza mal olur. zincire damlalıkta 2 tarafa vermek daha güzel yaglıyor.bende tek tarafa vermiştim baktım zincirin diger tarafı kuru.ince plastik borudan cımbız gibi bir damlalık yaptım şimdi 2 tarafta güzel yaglanıyor.birde yazın en az 140 numara dişli yagı kullanır iyi ayarlarsanız canta sıcratma çok azalıyor. vakumlu yapmak istiyen olursa yardımcı olurum.
benim aldığım selenoid 110ma akım çekiyormuş. çok zorlamaz herhalde aküyü ?? (tabi daha postada gelmedi. haftaya gelir. deneyeceğim hemen)
http://tr.aliexpress.com/item/DC12V-...305952944.html
yaş:34 evli 2 çocuklu (bajaj boxer kullanmakta.)
salcano wolf: 0 km (05.01.2013)...->....45.000km (13.01.2016) !...
bajaj boxer: 0 km (13.01.2016)...->.... ?
-
21 Temmuz 2015, 09:11
#18
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Bursa-Marmaris turunda sistemi kullandım. 600km yolda yaklaşık 50ml yağ gitti. Ne kadar alakalıdır bilmiyorum ama önceden 40-50km gittikten sonra çok ince titreşimler yüzünden ellerimde elcikleri hissedemeyecek seviyede uyuşma oluyordu o his kayboldu. Sadece 200km de bir yakıt ikmali için durduk sıkıntı yaşatmadı. En çok hoşuma giden yanı da zincir pırıl pırıl görünüyor.
-
24 Ağustos 2015, 01:33
#19
motosiklet üstünde toplasan aşağı yukarı 2250 km tecrübem var lakin teorik olarak çok araştırıyorum ve öğrenmeye çalışıyorum, bu sistem için mutlaka sizi rahatsız edeceğim. görüşmek dileğiyle bilgilerin için çok teşekkürler.
-
24 Ağustos 2015, 04:06
#20
zinciri motor yağı ile mi yağlıyor bu zamazingo?
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)