Otomatik Zincir yağlama sistemi (50TL maliyetli)
Reklamlar
-
24 Ağustos 2015, 05:04
#21
Paylaşan arkadaşa teşekkür ederim. Gerçekten faydalı ve öğretici bir video.
Scotoil'ın masrafından daha az bu videodaki sistemden birazcık daha pahalı olan arada bir ürün daha var. (Loobman)
Prensip olarak serum damlatma mekanizması ile yapılmış el yapımı güzel bir set.
Ben sipariş verdim. Kullanan arkadaşların yorumları da olumlu.
Üretici İngiltere'de bir şahıs
Web sitesi: http://www.loobman.co.uk/index.asp
Reklamlar
-
24 Ağustos 2015, 08:31
#22
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
LynXMaSTeR adlı üyeden alıntı
zinciri motor yağı ile mi yağlıyor bu zamazingo?
Doğrudur. 10-40 motor yağı ile sürekli yağlı ve temiz oluyor. Scottoiler harici piyasadaki otomatik yağlama sistemleri de motor yağı kullanıyorlar onlardan esinlenerek ben de motor yağı seçtim gayet verimli oldu.
---------- Mesajlar birleştirildi - 08:31 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:23 ----------
sabotaj adlı üyeden alıntı
Paylaşan arkadaşa teşekkür ederim. Gerçekten faydalı ve öğretici bir video.
Scotoil'ın masrafından daha az bu videodaki sistemden birazcık daha pahalı olan arada bir ürün daha var. (Loobman)
Prensip olarak serum damlatma mekanizması ile yapılmış el yapımı güzel bir set.
Ben sipariş verdim. Kullanan arkadaşların yorumları da olumlu.
Üretici İngiltere'de bir şahıs
Web sitesi: http://www.loobman.co.uk/index.asp
Ben de daha öncesinde bu sistemi incelemiştim bu da motor yağı ile çalışıyor ve söyle sıkıntılar olabilir; örneğin 20°c sıcaklıkta sistemi 10sn damlatma yapacak ve kesilecek şekilde ayarlarsanız 1-2 damla atıyor, ama hava sıcaksa 35°c cıvarında bu sefer 10sn de 10damla atıyor. Zaman ayarlı bir sistemde hava sıcaklığına göre damlatma sıklığını değiştirebiliyorsunuz ama Loobman gibi titresim bazlı bir sistemde istemediğiniz bir sıklıkta damlatma yapabileceğini düşünüyorum. Örneğin marmaris gezimizde giderken gece yolculuk yaptığımız için 600km de 50ml yağ gitti ama dünüşte gündüz yola cıktık ve hava sıcak olduğu için 200km sonunda 100ml yağın tamamını boşalttığını ve lastiğe de epey bir yağ sıçradığı gördüm. Sonuç olarak gündüz çıkılacaksa farklı damlatma sıklığı gece cıkılacaksa farklı damlatma sıklığı olmak zorunda.
-
24 Ağustos 2015, 08:59
#23
bilginozi adlı üyeden alıntı
200km sonunda 100ml yağın tamamını boşalttığını ve lastiğe de epey bir yağ sıçradığı gördüm.
Desene motor artik yağ eksiltiyor
Bir ara serum hortumu kullanarak yağlama sistemi yapma projem vardı. Yurtdışından 12v su pompası getirdim düğmeye bas yağlasın hesabı.
Damlama sistemi serum hortumu ile pratik ve ucuza halledilebilir.
serum hortumu aparati dışarıdan hava alabiliyor.şişeye 2. Delik acmak zorunda kalınmıyor.
damlama sıklığı da ayar düğmesiyle manuel ayarlanabiliyor.
En ucunda da serum ignesi var onuda disli ye yakin monte edin işlem tamam.
İyi olmasi icin illa pahalı olmasi gerekmiyor
Uzun yola cikmadigim için sisteme pek gerek olmuyor
200 300 km de bir yagla tamam
-
24 Ağustos 2015, 09:40
#24
uçtaki damlatma kısmındaki telli mekanizma uyduruk duruyor. Eğip bükebileceğiniz sert bir ince boru ile orada hem daha stabil hem de daha şık bir damlatma sistemi yapabilirsiniz sanıyorum. KAya abinin bahsettiği (GV650i) vakumlu sistem de gayet iyidir. Orada da bildiğim kadarıyla eski bir benzin pompası ile sistemi çalıştırıyordu. Manifoldun çalışma basıncı ile sistem devreye giriyor, motor durduğunda akış duruyordu. Memnun kalmazsan bu sistemden bi haberleş istersen. Devreler mevreler güzel olmuş ama motorun titreşimine dayanmayacağı kanaatindeyim ben de.
-
24 Ağustos 2015, 10:09
#25
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
yasdal adlı üyeden alıntı
uçtaki damlatma kısmındaki telli mekanizma uyduruk duruyor. Eğip bükebileceğiniz sert bir ince boru ile orada hem daha stabil hem de daha şık bir damlatma sistemi yapabilirsiniz sanıyorum. KAya abinin bahsettiği (GV650i) vakumlu sistem de gayet iyidir. Orada da bildiğim kadarıyla eski bir benzin pompası ile sistemi çalıştırıyordu. Manifoldun çalışma basıncı ile sistem devreye giriyor, motor durduğunda akış duruyordu. Memnun kalmazsan bu sistemden bi haberleş istersen. Devreler mevreler güzel olmuş ama motorun titreşimine dayanmayacağı kanaatindeyim ben de.
Telli kısım biraz kaba duruyor doğru. Ama normalde yandan bakınca çok aşağıda olduğu için görünmüyor. O yüzden ben de pek önemsemedim. Daha iyisi tabiki yapılabilir. Her şey hayal gücünüzle sınırlı. Kaya abinin dediği sistem de mutlaka iyidir. Bu benim kolayıma daha çok geldiği için bunu seçtim. Kaya abi de bir video paylaşsa çok yararlı olurdu.
-
24 Ağustos 2015, 11:07
#26
10 40 yağ 100 de 200 sıçratır ve gerçekten yağlama için zincirde durmaz, teflonlu aşırı yapışkan yağ zor duruyor zaten.Sıcak havada oda atıyor sıçrıyor.Bence çok gereksiz bir sistem bedava verseler takmam motoruma.
-
24 Ağustos 2015, 11:26
#27
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
1,5 dakikada 1 damla verince sprey zincir yağından daha az sıçrıyor. Zinciri ne zaman kontrol etsem sürekli yağlı. Kullanıp kullanmamak tercih meselesidir. Ama ben sprey zincir yağı ile uğraşmaktan bıktığım için bu yola başvurdum çok memnunum.
-
24 Ağustos 2015, 11:46
#28
Olcay Avşar adlı üyeden alıntı
Yıllar yıllar önce,
aseton şişesi, selenoid valf, akvaryum hortumu ve vanasi ile motoruma bir sistem kurup bir kış boyunca kullanmistim.
fotoğraflayip guzel ve akici bir dil ile sitede paylaşmistim. fakat kesin resimler kurbaga olmuştur.
zamanlayiciya cok fazla ihtiyac yok cunku bir vana vasitasi ile damlama suresini ayarlamistim, mevsim degistikce yag akiskanligida değişiyor.
fakat cok temiz oldugu soylenemez, işin içine yag girdikten sonra illaki cant ve lastikte kirlenme oluşuyor.
uzun yol yolculuğu yapsam hemen sistemi kurar dönünce geri sokerim.
olcay bey ne yağı kullanırsak kullanalım illa janta ve lastiğe bulaşıyor. fakat zincir yağı haricindeki motor yağları sadece janta değil zincirin dönme kuvvetiyle fren diskinede sıcrayıp bulaşmakta,sizin yaptığınız sistemde diske bulaşıp balataların diski tutmaması gibi bir şey olmuşmuydu.
-
24 Ağustos 2015, 13:39
#29
bu yöntem daha çok vakit kaybı, spreyle 2 dakkada fısfıs hallediyorum ben
-
24 Ağustos 2015, 14:03
#30
Ezio41 adlı üyeden alıntı
Ben de videoyu sen çektin zennettim . Türkçe yazıp ingilizce mi anlatıyorsun yoksa .
Siz otomatik yağlamadan önce , şu motorunuzda abs'yi bi çalışır hale getirin .
imzanda alçak gönüllülükten bahsediyorsun yorumunda imzanla çelişiyorsun bu ne perhiz bu ne lahana turşusu
-
24 Ağustos 2015, 22:01
#31
Süper Moderatör
Drayke adlı üyeden alıntı
olcay bey ne yağı kullanırsak kullanalım illa janta ve lastiğe bulaşıyor. fakat zincir yağı haricindeki motor yağları sadece janta değil zincirin dönme kuvvetiyle fren diskinede sıcrayıp bulaşmakta,sizin yaptığınız sistemde diske bulaşıp balataların diski tutmaması gibi bir şey olmuşmuydu.
fazla yağlama yapinca janta sicradigi oluyordu, ama diske hic bulasmadi. zaten disk diğer tarafta.
kisin sik sik yagmurda kullaninca cok faydali, ama yazin kuru günlerde sehir icinde pek gerek yok.
500 km de bir yaglamak yeterli bence de.
-
Süper Moderatör
bilginozi adlı üyeden alıntı
örneğin 20°c sıcaklıkta sistemi 10sn damlatma yapacak ve kesilecek şekilde ayarlarsanız 1-2 damla atıyor, ama hava sıcaksa 35°c cıvarında bu sefer 10sn de 10damla atıyor.
Aslında sıcaklık ile ayarlı bir sistem kursak neredeyse kusursuz olur, damlama aralığını belirli bir zamana göre değilde yağın sıcaklığına (akışkanlığına) göre ayarlasa mesela.
Atıyorum yağ tankındaki yağ 30 derece iken 20 saniyede 5 sn açık kalsın selenoid, yağ ısısı 20 derece iken 20 saniyede 10 saniye mesela?
"normal insanlar bir yerden bir yere gitmek için araba kullanırlar, motorcular ise motosiklet kullanmak için bir yerlere giderler"
-
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Onun için programlama bilgisi gerekir sanırım. Rasberry pi, Arduino gibi sistemlerle olur diye tahmin ediyorum. Benim kullandığım devre hazır satılan bir zaman ayarlı röle devresi. Ama sıcaklık gerçekten büyük etken. Örneğin Bursadan marmarise gece giderken 600km de mesafede 50ml lik yağ tankı yarıya kadar azalmıştı. Ama gündüz dönerken 150-200km de 50ml lik yağın tamamı boşalmıştı. Serinde 8sn de 1 damla atarken sıcakta 8sn de 8 damla atıyor. Bu yüzden scottoiler ın kullandığı gibi yazın kalın yağ, kışın ince yağ kullanmak olayı çözer diye düşünüyorum. Zaman ayarı yapmak 1dk bile sürmüyor. Yola çıkılacak hava sıcaklığına dikkat ettikten sonra sıkıntı olmuyor. Nasıl bir rahatlık anlatamam. Spreyle yağlama ne angarya bir işmiş yahu.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)