Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Conta değişiminden sonra yaşadığım problem

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    20 Eylül 2013
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    CBR250R Repsol/SATILDI
    Motorum silindir üst contadan terleme yapıyordu. Miktar artınca açtık, pistonun üstündeki kurumları, subaplardaki kurumları temizledik. Topladık. Yağ değiştirdik, 80 km yol yapıp bugün tekrar yağ değiştirdim. Anormal herhangi bir ses yok. Ancak bazı sıkıntılar yaşıyorum;
    1- Gaz kolunu bıraktığımda devir düşüyor, 3 bin d/d civarında 3-5 saniye kalıp sonra rolantiye dönüyor.
    2- İlk kalkışlarda fazla gaz açarsam önce yemiyor gaz, sonra normal şekilde ivmeleniyor.
    Yukardaki sorunların kaynağı ne olabilir?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Karbüratöre daha önceden patlak üst contaya göre hava ayarı ve rölanti ayarı yapıldıysa düzgün iş yapan üst contaya göre anormal karbüratör ayarları ile motoru kullanıyor olabilirsin. Üst contanın gidik olması silindir kompresyonunu falan düşürüyo.
    efendy06 bunu beğendi.

  3. #3

    Üyelik
    02 Haziran 2007
    Şehir
    eskişehir
    Motosikleti
    Kawasaki VN 800
    1. normal aslında olması gereken bu
    2. Hava ayarı yap

    ayrıca karbüratöre hava girişi ve manifoltu vidayı kırmadan sıkabildiğiniz kadar sıkın yani motor kendine kaçak bulamasın fark eder
    efendy06 bunu beğendi.

  4. #4
    serkanADH13 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2006
    Şehir
    İ.S.T G.o.paşalı ,,''Sakarya'lı''
    Motosikleti
    Motor Tamircisi :) 0,535,939,20,86 :)
    Subapların sıkı Durumda olabılır,
    Manifolttan Hava Alıyor olabilir,

    Motorda FAZLA HAVA GİRİŞİ Söz konusu...
    efendy06 bunu beğendi.

  5. #5

    Üyelik
    20 Eylül 2013
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    CBR250R Repsol/SATILDI
    Alıntı Mengu16 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Karbüratöre daha önceden patlak üst contaya göre hava ayarı ve rölanti ayarı yapıldıysa düzgün iş yapan üst contaya göre anormal karbüratör ayarları ile motoru kullanıyor olabilirsin. Üst contanın gidik olması silindir kompresyonunu falan düşürüyo.
    Kompresyonu düşürcek kadar kaçak yoktu, hatta kaçak bile yoktu, hafiften terletme yapıyordu. Ben gıcığım öyle yağlı görmeye, o yüzden değiştirdim. Rölanti ve hava ayarı yapıldı tekrar. Muhtemelen manifolttan hava alıyor. Karbüratör ile manifoldun arasında bir ek varya dirsek gibi, adını bilmiyorum onun. Onunla karbüratör arasında conta var ama motor ile o dirseğimsi parçanın arasında conta yok, sert plastikten bir malzeme var, o da ordan hava almasını engellemez. Araya sıvı conta mı sürmek lazım?

    Alıntı mterayes26 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    1. normal aslında olması gereken bu
    2. Hava ayarı yap

    ayrıca karbüratöre hava girişi ve manifoltu vidayı kırmadan sıkabildiğiniz kadar sıkın yani motor kendine kaçak bulamasın fark eder
    Aslında olması gereken bu derken ne kast ettiniz gerçekten anlamadım. Motor boğuluyor. Eskiden yoktu bu sıkıntı. Normal olsa eskiden de olmazmıydı?

    Hava ayarı yaptım biraz daha düzeldi.

    Alıntı serkanADH13 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Subapların sıkı Durumda olabılır,
    Manifolttan Hava Alıyor olabilir,

    Motorda FAZLA HAVA GİRİŞİ Söz konusu...
    Serkan bey, subaplar gevşek hafiften. Çok inceden ses yapıyor. Manifolttan hava almasını önlemek için ne yapabilirim? Sıvı conta kullanabilirmiyim orda?
    Evet Manuş Baba dinliyor, kitap, gazete okuyor ve düşünüyorum...
    Düşünün, düşünmekle ölmüyor insan...

  6. #6

    Üyelik
    02 Haziran 2007
    Şehir
    eskişehir
    Motosikleti
    Kawasaki VN 800
    Alıntı efendy06 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kompresyonu düşürcek kadar kaçak yoktu, hatta kaçak bile yoktu, hafiften terletme yapıyordu. Ben gıcığım öyle yağlı görmeye, o yüzden değiştirdim. Rölanti ve hava ayarı yapıldı tekrar. Muhtemelen manifolttan hava alıyor. Karbüratör ile manifoldun arasında bir ek varya dirsek gibi, adını bilmiyorum onun. Onunla karbüratör arasında conta var ama motor ile o dirseğimsi parçanın arasında conta yok, sert plastikten bir malzeme var, o da ordan hava almasını engellemez. Araya sıvı conta mı sürmek lazım?





    Aslında olması gereken bu derken ne kast ettiniz gerçekten anlamadım. Motor boğuluyor. Eskiden yoktu bu sıkıntı. Normal olsa eskiden de olmazmıydı?

    Hava ayarı yaptım biraz daha düzeldi.



    Serkan bey, subaplar gevşek hafiften. Çok inceden ses yapıyor. Manifolttan hava almasını önlemek için ne yapabilirim? Sıvı conta kullanabilirmiyim orda?
    Kullanırken dikkat et emiş esnasında silindire çekecek kadar olmasın
    TÜRK CHOPPER TÜRKİYE ESKİŞEHİR İL TEŞKİLATI - O ERRORDU DİSİPLİN OLDU

  7. #7

    Üyelik
    20 Eylül 2013
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    CBR250R Repsol/SATILDI
    Alıntı mterayes26 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kullanırken dikkat et emiş esnasında silindire çekecek kadar olmasın
    Sıvı conta kuruduktan sonra silindire çekilme riski var mı hocam?

    Egzoz gevşemiş, kaçırıyormuş, onu hallettik ama hala tam randımanlı çalışmıyor.
    Evet Manuş Baba dinliyor, kitap, gazete okuyor ve düşünüyorum...
    Düşünün, düşünmekle ölmüyor insan...


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)