Zincir Bakımı (Anlatım + Fotoğraf) :cat:
Reklamlar
-
Moderatör
Sevgili arkadaşlar,bu konuda size yapmış olduğum zincir temizliğinden söz edeceğim.
Vitesli motosiklet kullanan arkadaşların ortak problemlerinden bir tanesi arka tekerlek ve zincir..Eğer biraz da kıl birisiyseniz o zaman nefretlik bir durum diye ifade edebiliriz. Ben arka tekerleğimin zincirden sıçrayan yağ damlaları ile dolmasına tahammül edemeyen birisi olarak buna bir formül arayışı içerisindeydim. Daha önce birbirinden farklı birçok zincir yağı denememe rağmen sıçratmayanı malesef bulamamıştım.(Krem yağlar dahil) Sonuç hep aynı idi.. Hepimizin bildiği ve gördüğü gibi, zincirin dönmesi ile, ve tozun toprağında yapışması sonucu arka jantımız,dişlimiz ve zincirimiz malesef her daim iğrenç bir görüntü oluşturur. En son Motul'un C5 zincir kremini almıştım, jantı temizleyip, zinciri temizlemeden eski yağın üzerine tatbik edip denediğimde bu kremin de sıçradığını gördüm ve açıkçası bütün hevesim tekrar kaçmıştı, bir tek sevindirici yanı sprey yağlar kadar zor değil, daha kolay temizlenebiliyor olması idi..
Kaderime boyun eğmiştim, taki bugüne kadar. Bu gün zinciri dişlisi jantı per perişan olmuş motosikletime biraz zaman ayırıp temizlemeye kalkıştım.
İşe dişliyi ve zinciri temizlemek ile başladım. Bu uygulamada daha önce balata spreyinden tutun, bir çok çözücü kullanmıştım, (Gaz yağı bulamadığım için) zinciri ve dişliyi arındırmak gerçekten zor bir işti ve hep ötelediğim bir işti..Yağı basıp devam etmek kolaydı. Bu gün biraz inat ettim ve bir şişe gaz yağı bulabildim..
Ayrıca bir de nalburdan sert uçlu bir boya badana fırçası aldım. İnce ve kılları sert. Ayrıca fırçanın kıllarını da ortasından kestim, daha sert ve kazıma etkisi oluşturması açısından. (Resim temsili)
Bir plastik bardağa doldurduğum gaz yağı ile önce zinciri ve dişliyi temizlemeye başladım. Daha önce gaz yağı denememiş arkadaşlara şiddet ile tavsiye ederim, oldukça iyi bir çözücü görevi görüyor ve birikinti oluşturmuş yağ ve pisliği 1-2 dakikalık fırça çalışması ile söküp atabiliyorsunuz.
Tabi elinize bir eldiven takmayı unutmayın
Pisliğini arındırdığım zincirimi bir başka fırça ile su ile duruladım.(Motosikleti yıkamacılarda hiç yıkatmayan birisiyim) Siz yıkatabilirsiniz. Sonrasında zinciri kuru bir bez ile kuruladım. Akabinde arka lastik temizliğini tamamladım ve ulaştığım sonuç aşağıdaki gibi.
Aslına bakarsanız buraya kadar herşey olağan ve beklediğim gibi. Asıl süpriz buradan sonra karşıma çıktı ve bu günü gerçekten mutlu tamamlamama sebep oldu.
Temizlik işi bittikten sonra Motul C5 ile zincirin yağlamasını yaptım ve 45 dakika yapışması için beklemeye bıraktım.. Sonrasında yağın dişliler ile tam anlamı ile kavuşması için bir tur attım. Aslında bu tur birazda sıçrayacak olan yağın temizliğe kalkışmışken janta bulaşması, ve tekrar jantı temizleyip bir sonraki yağlamaya kadar daha temiz ve yağsız bir arka lastik görmek içindi.
80-90 km hız ile iftar sonrası Meter'den İncirliye ve tekrar Mertere döndüm. Ve işte süpriz! Yağı temizlemek için arka lastiğe baktığımda 1 tek damla bile yağ olmadığını gördüm, C5 işe yarıyor mu dersiniz ? Şimdilik bu kadar.. Kafamda tek bir kaygı var, yüksek hızlara çıktığımda sıçrayıp sıçramayacağı.. Sonuç ne olursa olsun, tekrar burada paylaşıyor olacağım.
Motorunuz ve tekerinizin hep temiz olması dileği ile..
Bu konuda benimle aynı dertten yakınanlara bilgi aktarmak açısından paylaşmak istedim, umarım sizlere de faydası olur.
Sevgiler.
Reklamlar
-
Oldukça faydalı bir konu olmuş, zaman alıpta uğraşmışsın bir çok insan adına ilk teşekkürü ben edeyim
-
Yalnız şuna dikkat edilmesi gerekiyor bence.Zinciri bez ile temizlerken motoru çalıştırıp vitese takıp zincir dönsün bezin arasında kurulansın demeyin yoksa parmağınız kaptırırsınız..
Güzel konu teşekkürler...
-
-
Su kullanma kısmı kafama yatmadı, gazyagida her yerde yok, mazot kullanarak yapsak.??
-
Blindfire adlı üyeden alıntı
Su kullanma kısmı kafama yatmadı, gazyagida her yerde yok, mazot kullanarak yapsak.??
onu da kullanabilirsin. kokusu hemen geçmez yalnız :D
-
eline emegine saglik
paylastigin icin de cok tesekkurler
gazyagi ile temizlikten sonra su ile durulama olayini bilmiyordum.
deniyecem.
fikir icin cok tesekkurler.
motul C5in yaklasik ne kadarini kullandin?
yaklasik kac yaglama yapabilirsin?
ben C2 kullaniyorum ve sicratiyor.
degistimeyi dusundum senin paylasimindan sonra.
-
normal'de benim zincirim herzaman temiz ve yağlıdır ancak ön dişlinin olduğu kapak ve çevresi yağ sıçramasından kaynaklı katman gibi olmuştu vitesi kapağı söküp boya tabancasına benzin doldurup tertemiz yaptık oralarıda temizlemeniz iyi olur.
motülün c5 kremini kesinlikle tavsiye ederim
-
Sanırım motosiklet kullanmanın en eziyetli yönü zincir. Gerçekten zincirin pisliği başka oluyor :-)
Önceden zincşr temizlemeyle falan çok uğraştım ama tam bir eziyet.
Baktım bu iş böyle olmaz, Ybrnin 25tl lik zincir dişli takımlarından alıyorum. 8.000kmde bir komple değiştiriyorum.
Zincir dişli değişmek bana zincir temizlemekten daha pratik geliyor hemde kafam rahat oluyor.
Bu arada güzel paylaşım emeğine sağlık
yaş:34 evli 2 çocuklu (bajaj boxer kullanmakta.)
salcano wolf: 0 km (05.01.2013)...->....45.000km (13.01.2016) !...
bajaj boxer: 0 km (13.01.2016)...->.... ?
-
04 Temmuz 2015, 09:38
#10
bende gaz yagı denemedım hiç mazotla hallettım ısımı bayada ıs gördu altarnatıf olarak ama zıncır yaglandıktan sonra baya beklemek lazım yoksa atıyordur bende r12 zincir yağlama spreyi kullanıyordum temızledıkten sonra fıs fıs sabaha kadar beklıyordu sabah mıs gıbı.şimdi birsey sorucam mazot biraz yaglı oldugu için yağ sıktıgımda her hangı bır sıkıntıya yol acmadı gaz yagı acaba kurulasakta orda yuzeyde tabaka olusturup sıkılan yagın tutunma özellıgını yok edıyormudur? bundan dolayımı atıyordur yoksa beklenmedıgı ıcınmı ?
-
04 Temmuz 2015, 09:44
#11
Basınçlı suyla zinciri temizleyip, kauçuklu gres ve 10w-40 yağ karışımıyla zinciri yağlıyorum. Bi zararını görmedim, arka tekere de hiç yağ sıçramıyor.
-
04 Temmuz 2015, 09:50
#12
Mengu16 adlı üyeden alıntı
Basınçlı suyla zinciri temizleyip, kauçuklu gres ve 10w-40 yağ karışımıyla zinciri yağlıyorum. Bi zararını görmedim, arka tekere de hiç yağ sıçramıyor.
gres benimde aklıma gelmıişti ama işe yararmı kestırememıstım
Yolların Kralı Değil ! Kuralı Vardır..
-
04 Temmuz 2015, 09:55
#13
Mükemmel bi paylaşım olmuş elinize sağlık bende motul c4 ve valvoline yağ kullandım ama her ikisi de maalesef sıçratıyordu, bu sefer sizin önerinizi deneyeceğim bakalım sonuç ne olacak
-
04 Temmuz 2015, 10:11
#14
Mazot o-ringlere zarar verir diyorlar, ben de gazyağı kullanıyorum o yüzden. Diş fırçası ve bir bezle de böyle mükemmel zincire ulaşabiliyorsunuz
Yağlama içinse würth'ün dry lube yağını kullanıyorum, onun da sıçradığına şahit olmadım. Ayrıca toz kir de toplamıyor kesinlikle. Yağlama periyodum(yağ görünmüyor, içim rahat etmiyor, o açıdan) arttı, zinciri temizleme periyodum hayli düştü. Tavsiye ederim.
-
04 Temmuz 2015, 10:17
#15
ayzek adlı üyeden alıntı
gres benimde aklıma gelmıişti ama işe yararmı kestırememıstım
Pulsar'a çok güzel oldu o yaptığım zincir bakımı. Mondial'de kullanılmış yağı zincire sürüp geçiyorum.
-
04 Temmuz 2015, 10:25
#16
Arkadaşlar durum şudur ki; aslında bu bahsi geçen temizlik ayda 1 en kötü ihtimalle iki ayda bir yapılması gerekiyor. Genel olarak kullanıldığı üzere (daha tutucu olan yağlar da dahil) zinciri temizlemeden yağlamanın zincire de pek bir faydası olmuyor çünkü alttaki katmandan dolayı üzerine sıktığınız yağ tutunamıyor.
Arka tekerde olan sıçrantıların (siz birde ön dişli ve çevresini görün) sebebide tam olarak bu.
o-ringsiz zincirler için tinerde bekletmek de aynı çözümü sunacaktır. Aytıca hem oringli hem oringsiz zincirlerde temizlik için zinciri sökmeden kullanabileceginiz endustriyel solvent cleanerlar (bazıları penetrant remover diye de geçer) vardır. Basincli sprey kutudadir tahmini 10 15 liradır en az 2 3 defa zinciri temizleyebilmenize olanak sağlar.
Sonrasinda ayni sekilde yaglamayi yapar sıçtrantıdan kurtulursunuz.
-
04 Temmuz 2015, 10:33
#17
Basınçlı su sıkmak o-ringlere zarar vermez mi acaba?
-
04 Temmuz 2015, 10:53
#18
Blindfire adlı üyeden alıntı
Su kullanma kısmı kafama yatmadı, gazyagida her yerde yok, mazot kullanarak yapsak.??
gazyağını sana istediğin zaman gönderirim arkadaşım sen yeter ki iste
-
04 Temmuz 2015, 10:57
#19
Temizlemek için greenstrong tavsiye edebilirim. Hiç uğraşmadan eldivensiz iş çözülüyor.
-
04 Temmuz 2015, 11:05
#20
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
50TL gibi bir rakama tam elektronik damlatma zaman ayarlı otomatik yağmala sistemi yapılabildiğinden bahsetsem ? 1 litre 10-40 yağ alsanız heralde 50.000Km gider.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)