Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Silindir eteği, krank arası mesafe ?

    REKLAM ALANI
  1. #1
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Piston üst ölü nokta silindirin bitimine sıfırken, silindir eteği kranka sıfır oluyor normalmidir ? CG 200 balansörlü krank ve CG 200 65.5mm silindir aldım. Silindirin üzerinde biraz boşluk mu kalacak yoksa silindirin eteğinden tornada biraz aldırayım mı ? 56.5mm CG 125 silindirinin eteği 2.8 cm. CG 200 65.5mm silindirin eteği 3.1 cm. Yeni silindirin eteğinden 3 mm aldırmak gerekir mi yoksa piston tam tepe noktada olmayacak mı ?
    Fotoğrafları ekledim aşağı



    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    02 Haziran 2007
    Şehir
    eskişehir
    Motosikleti
    Kawasaki VN 800
    vurmuyorsa hiç sıkıntı değil , yoksa her ucu bklu değnek . Biyel uzasa veya etek kısalsa zamanlama şaşabilir

  3. #3
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Karteri açmadan önce üst kapak ve silindiri çıkardığımda yeni silindiri koyup bi deneyeceğim. Silindir eteği krank'a sürtüyor mu diye. Eski ve yeni kranklarımın strokları farklı olsa da volan çapı aynı sonuçta. 125-150cc silindirlerin etek boyu, alt çıkıntı kısmı 2.8 santim. Yeni silindirde 3.1 santim ölçtüm. Bu uzunluk artışı sorun olur mu acaba ?

  4. #4
    boora - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ekim 2012
    Motosikleti
    yamaha ybr 125 esd
    Kartele koymadan belli olmaz bence piston asagida kalabilir. Gozden kacirdigin bir yer olabilir. Tornada silindirin altindan aldirirsin sikinti olursa da

  5. #5

    Üyelik
    02 Haziran 2007
    Şehir
    eskişehir
    Motosikleti
    Kawasaki VN 800
    DOSTUM motoru döndür bakalım sürtecek mi , olmazsa silindir eteğini aldırınca düzelir 3 cm faln

  6. #6
    cenkito - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2010
    Şehir
    Adana/Çukurova - Muğla/Fethiye
    Motosikleti
    MONDİAL X-TREME MAXX 200
    silindir etegi kranka degmiyorsa ellemene gerek yok.

    resimler ucmus

  7. #7
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Alıntı cenkito adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    silindir etegi kranka degmiyorsa ellemene gerek yok.

    resimler ucmus
    Resimleri görebiliyorum, resimleri yüklediğimden farklı bi bilgisayardan girdiğim halde. Sizinle aynı durumdayım yani. Sayfayı bi yenilerseniz resimler gelir belki.

  8. #8
    cenkito - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2010
    Şehir
    Adana/Çukurova - Muğla/Fethiye
    Motosikleti
    MONDİAL X-TREME MAXX 200
    sorun bende de olabilir
    firefox ve chrome ekran cıktısı

    http://i.hizliresim.com/QAjkBG.jpg

    http://i.hizliresim.com/XvZnkj.jpg
    mterayes26 bunu beğendi.

  9. #9
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Alıntı cenkito adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sorun bende de olabilir
    firefox ve chrome ekran cıktısı

    http://i.hizliresim.com/QAjkBG.jpg

    http://i.hizliresim.com/XvZnkj.jpg
    Başka bi siteye yükledim şimdi, umarım görürsünüz aşağıda.


  10. #10
    cenkito - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2010
    Şehir
    Adana/Çukurova - Muğla/Fethiye
    Motosikleti
    MONDİAL X-TREME MAXX 200
    sorun yoka benziyor
    zaten motora takınca piston üste sıfır olmaz, birkac mm bosluk kalır
    o zaman da asagısı yukselir
    krank rulmanları orjınal kartele buyuk gelebilir
    onları değişirken egzantirik dişli konumuna cok dikkat et
    subab zamanı kacmasın


    canım cekti valla imkanım olsa

    bende bu gün tekrar baslarım üst segment modifiyeye
    Adım CEM
    MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
    Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz

  11. #11
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Krank rulmanlarına baktırdım orjinal krankım ile aynı dedi parçacı. Gözle fark edemeyeceği bir fark mı var ? Rulman numarasından ölçüleri araştırıcam.

  12. #12
    cenkito - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2010
    Şehir
    Adana/Çukurova - Muğla/Fethiye
    Motosikleti
    MONDİAL X-TREME MAXX 200
    Alıntı Mengu16 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Krank rulmanlarına baktırdım orjinal krankım ile aynı dedi parçacı. Gözle fark edemeyeceği bir fark mı var ? Rulman numarasından ölçüleri araştırıcam.
    rulman numaralarına bakabilir yada kumpaslada ölçebilirsin.
    benim orjınal krankla senin orlınal aynı,
    ama benim aldıgım 200 cc krankın rulmanlar buyukdü,

    bu arada orjınal krank rulmanlarının numaralarını bana yollarsan sevinirim,
    orjınal krankı da tamamlayacam, rulmansız yatıyor suan
    Adım CEM
    MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
    Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz

  13. #13
    serkanADH13 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2006
    Şehir
    İ.S.T G.o.paşalı ,,''Sakarya'lı''
    Motosikleti
    Motor Tamircisi :) 0,535,939,20,86 :)
    rulmanlar aynı ıse piston pimini kontrol et,
    bazıan 16 mm perno olabiliyor (piston pimide perno derler)

    balansorlu ve balansorsuz krank'lar ayrı olur,

    Bu arada blok ile silindir farkı olabılır,
    şu anda sana oturumuyor gıbı gorunebılır fakat takmadan anlasılmaz,

    once sök dene ve öyle tekrar tartışalım....
    Sıkıntı yaşadığın yerlerde arayabilirsin...

  14. #14
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Pernoda sıkıntı yok zaten fotoğrafta piston, piston koluna takılmış durumda pernosuyla. Balansörlü CG 200 Zongshen krank aldım. Silindirim 65.5 ve üst kapağım da Zongshen CG 200. Tam takım Zongshen oldu fason marka olmasındansa çok iyi

    Solda motorun üzerinden ilk 5000km sonunda söktüğüm 125'lik silindir (şuan 150'lik var). Sağda da yeni aldığım CG 200 65.5 silindir var. CG 200'ün contası eski silindire oturuyor. Silindir saplamalarının yerlerinde sorun yok.

    Silindir yüksekliklerinde fark var haliyle.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 00:40 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:37 ----------

    Yeni aldığım krank'ın rulmanları 1989 model Cg 125'in rulmanları ile aynı. 63/28/18(PS), Heralde benim kartere uyacaktır.
    http://www.motorcycleproducts.co.uk/...1-p-85275.html

  15. #15

    Üyelik
    02 Haziran 2007
    Şehir
    eskişehir
    Motosikleti
    Kawasaki VN 800
    Cenkito , avans boşluğu o , ozaman biyel tam dik durmaz küçük cc lerde çok önemli değil

  16. #16
    serkanADH13 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2006
    Şehir
    İ.S.T G.o.paşalı ,,''Sakarya'lı''
    Motosikleti
    Motor Tamircisi :) 0,535,939,20,86 :)
    aldıgın krank'ın kolu daha uzun olmalı,
    Çünki O SİLİNDİR SENIN KINDEN BUYUK,,,

    Eger senın motordan cıkan krank ıle aynı boyda ıse kol o sılındır olmayacaktır,

    Bu arada eger senın motor ORJINALDE 150 CC ise silindir saplamaları delikleri denk gelmeyebilir,

    Onları kontrol et,

  17. #17
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Alıntı serkanADH13 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    aldıgın krank'ın kolu daha uzun olmalı,
    Çünki O SİLİNDİR SENIN KINDEN BUYUK,,,

    Eger senın motordan cıkan krank ıle aynı boyda ıse kol o sılındır olmayacaktır,

    Bu arada eger senın motor ORJINALDE 150 CC ise silindir saplamaları delikleri denk gelmeyebilir,

    Onları kontrol et,
    Teşekkür ederim ilgilendiğiniz için. Yeni krankın kolu tabiki orjinal kranktan uzun. CG200 66 yazıyor üzerinde. Silindir saplamalarının uzunlarını takıcam ama dediğim gibi saplamaların yerlerinde sorun yok. Silindir tabanı dahil 125/150'lik ile aynı.

  18. #18
    serkanADH13 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2006
    Şehir
    İ.S.T G.o.paşalı ,,''Sakarya'lı''
    Motosikleti
    Motor Tamircisi :) 0,535,939,20,86 :)
    Söylemek istediğim şey buydu,
    150 cc blok saplamaları mesela 15 mm ara mesafesi varsa,

    200 cc motorlarda 18 mm olabılıyor,
    söylemek istediğim buydu,,,

    Eğer sorun yok ise problem yoktur,,,



  19. #19
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Pistonu kranka takınca, alt ölü noktadaki piston krank arası mesafe. Krankı elimde çevirdiğimde bile takılma yapmıyor heralde motor çalışırken piston dik olarak inip çıktığı için hiç sorun olmaz.

  20. #20
    serkanADH13 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2006
    Şehir
    İ.S.T G.o.paşalı ,,''Sakarya'lı''
    Motosikleti
    Motor Tamircisi :) 0,535,939,20,86 :)
    hiçbir sorun olmaz kardeşim sıkma canını,
    o piston o kadar esnese üst kapağı mm sıyırıyor yoksa PARÇALARDI,,,
    Mengu16 bunu beğendi.


1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)