Mengu ne yaptin,
toplamayi bitirdin mi?
son durum nedir
Tatildeyim, dönünce şanzıman rulmanlarını gaziantep'te bi parçacıdan getirdikten sonra modifiyeye girişicem.
Karter'e sıkışık bi şekilde silindir oturdu. Önce bi yere dayanıyo 4-5 mm havada kalıyo hafif çekiçleyince oturuyo. Krank dönüşünde sorun yok. Contaları koyunca 3-4 mm daha yükselir motor.
Parçalarda sorun olmadığını görünce başladım motoru dağıtmaya. Yarın akşama modifiye biter anormal bir durum çıkmazsa.
Mengu son durum nedir?
Arkadaşlar yenı parca alındıgı ve takıldıgı zaman,
ilk işlemden son işleme kadar (Komple bloğu kapatana kadar) Her işlem sonrası Vites geçişlerini kontrol edin,
Geçen gün arkadaşın birine yardıma gittim,
Motor çalışıyor 1,,2,,3 normal geçiş yapıyor,
4..5 vitesler ÜZERİNE ÇIKIP ZIPLAYINCA (o kadar sert yani) anca geçiyordu,,,
Blok kapakları arasında civataların gırdıgı delıklere denk gelen 2 adet KLAVUZ BURÇ vardır,
bu arkadaş bunları unutmus ve blok hafıf çapraz duruyordu,
Civataları gevşetip sağlam 2 TIK işlemi uyguladım PLASTİK ÇEKİÇ ile,
motor kendine geldi
Yani UFACIK BİR HATA DAHİ CANINIZI SIKABİLİR,,,
Sürekli Kontrol gerekir,
Ne Zamana Kadar mı???
Taaaki Motoru MARŞ YAPANA KADAR...
Motoru bu elemana versem 2 dakkada toplardı. Dişlileri birbirine karıştırıp yeniden diziyo dalga geçer gibi
Bu cocuk HUİVAN YOU hint'li...
çok akıllı ve çok çabuk öğrenen bir kardeşimiz,
Gerçi bunca şeyi öğrenmesi 6 ayı buldu,,,
Nereden'mi Biliyorum
Öğretmeni (USTASI) BENDİM ;)
1 saattir Cg125 servis kitapçığı ve yukardaki videoya göre dişli diziyorum ama hâla sıkıntılı gibi. 1 tane pulu da bulamadım en genişlerinden videoda 2:31'de takılan pul. Sabah en eski şanzımanının çıkma parçalarına bakarım artık.
Bide Cg 200 şanzımanın vites topu farklı olmalı, kesin. Çünkü vites hilallerinin bağlandığı yerlerdeki malzemenin kalınlığı farklı. Dişliler gerektiği gibi ileri-geri hareket etmez, vites topu sıkışır Cg 200 için değilse.
Ne lanet bişeymiş krankı değiştirip karteri kapasam şimdiye test sürüşünü yapmıştım motorun.
Aynen sanziman isinden bende nefret ediyorum
sordugun surulara da ne yazikki cvbim yok
cunku bilgim yok
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:10 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:35 ----------
Vites topu demissin
herseyi yapip vidalari sikinca vits topu donmuuyor mu yoksa baska sikintimi var
Adım CEM
MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz
Vites topu dönmüyo, 1-2 vitese geçiyo ama hepsi değil. 200'lüğün vites yolları farklı. Eskisini de geri takamıyorum çok karıştı. Servis kitapçığına göre ince bir pul olmalı, debriyajı destekleyen üzerinde marş dişlisi olan dişli ile mil arasında ama 3 takım dişli var elimde öyle bi pul hiç yok, üçü de mi kaybolur Başka bi pulun çevresini taşlayıp uydurucam bişeyler. Neyse, giden en fazla bi 100 lira daha para olur yedek motorum var zaten yaya kalmam
Kartel ara contayi netten mi aldin orjinal mondial mi
Netten aldiysan piyasadaki contalar ince
Orjinali 0,50 mm olmali
vites topu uzerindeki pulu montajda takmazsan sikisan top rahatlar
Conta takımını 125mx diye aldım ama uymadı. Eski conta ile idare ediyorum. Kalyoncu motora ve mondiale bildiricem.
Kaybettim dediğim puldan bir adet imal ettim. İç ölçüsü tutan pul vardı dışını minik taşlama aleti ile mengeneye sıkıp taşlayarak, arada pulu ölçerek doğru ölçüde ve olabildiğince yuvarlak şekilde imal ettim. Bir de debriyaj tarafındaki milde bir dişliyi ters taktığımı fark ettim. Onu da düzelttim şanzıman çalıştı. Motoru hemen kapayıp denemeyeceğim tabiki 2 gündür kendi haline terk ettim terasta açık havada yatıyo güzel bi temizlikten geçmesi lazım. Gidip 1 adet daha sıfır şanzıman alsam çok pis koyar Biri hasarlı 3 takım şanzıman var elimde.
Mengü baya ugrasiyorsun motorla isin rast gitsin
ne yaptın mengu?
son durum nedir?
marsa basabildin mi
Motoru toplamak için motorun içine, bütün parçalara hava tutmam lazım. Ama kompresöre bağladığım hava tabancasını bulamadım. Bu akşam bulursam bulurum, bulamazsam yenisini alıcam. Sonra yavaş yavaş toplarım. En kötü haftasonu yola çıkarırım. Acelem yok işe Pulsar ile gidip geliyorum. Cg 200 vites topunu bugün onu satan bir parçacıya sordum, 125'likten farklıymış. Almayacam vites topunu ama çekindim ben bu şanzımandan. Onun yerine debriyaj tasını değiştiricem 21-70 dişlili olandan. Zaten boşluk yapmış biraz, değişse iyi olur. Balansörlü motorum var diye iş çıkarmaz dimi debriyaj tası da ?
Adım CEM
MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)