Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Silindir eteği, krank arası mesafe ?

    REKLAM ALANI
  1. #21
    cenkito - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2010
    Şehir
    Adana/Çukurova - Muğla/Fethiye
    Motosikleti
    MONDİAL X-TREME MAXX 200
    Alıntı mterayes26 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Cenkito , avans boşluğu o , ozaman biyel tam dik durmaz küçük cc lerde çok önemli değil
    pardon ,avans boslugu hangisi anlayamadım ?
    Adım CEM
    MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
    Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    cenkito - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2010
    Şehir
    Adana/Çukurova - Muğla/Fethiye
    Motosikleti
    MONDİAL X-TREME MAXX 200
    Mengu ne yaptin,
    toplamayi bitirdin mi?
    son durum nedir

  3. #23
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Tatildeyim, dönünce şanzıman rulmanlarını gaziantep'te bi parçacıdan getirdikten sonra modifiyeye girişicem.

  4. #24
    cenkito - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2010
    Şehir
    Adana/Çukurova - Muğla/Fethiye
    Motosikleti
    MONDİAL X-TREME MAXX 200
    Alıntı Mengu16 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tatildeyim, dönünce şanzıman rulmanlarını gaziantep'te bi parçacıdan getirdikten sonra modifiyeye girişicem.
    iyi tatiller

    bnde tatilde sayılırım fethiye de ailemin yanındayım
    Adım CEM
    MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
    Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz

  5. #25
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Karter'e sıkışık bi şekilde silindir oturdu. Önce bi yere dayanıyo 4-5 mm havada kalıyo hafif çekiçleyince oturuyo. Krank dönüşünde sorun yok. Contaları koyunca 3-4 mm daha yükselir motor.
    Parçalarda sorun olmadığını görünce başladım motoru dağıtmaya. Yarın akşama modifiye biter anormal bir durum çıkmazsa.
    cenkito bunu beğendi.

  6. #26
    cenkito - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2010
    Şehir
    Adana/Çukurova - Muğla/Fethiye
    Motosikleti
    MONDİAL X-TREME MAXX 200
    Mengu son durum nedir?

  7. #27
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Alıntı cenkito adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Mengu son durum nedir?
    Şanzımanla uğraşıyorum daha. Cg 200 takamadım eskisini de geri takamadım. Yanlış bişeyler var. Cg 200 vites topu gerekirmiki

  8. #28
    serkanADH13 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2006
    Şehir
    İ.S.T G.o.paşalı ,,''Sakarya'lı''
    Motosikleti
    Motor Tamircisi :) 0,535,939,20,86 :)
    Arkadaşlar yenı parca alındıgı ve takıldıgı zaman,
    ilk işlemden son işleme kadar (Komple bloğu kapatana kadar) Her işlem sonrası Vites geçişlerini kontrol edin,

    Geçen gün arkadaşın birine yardıma gittim,
    Motor çalışıyor 1,,2,,3 normal geçiş yapıyor,
    4..5 vitesler ÜZERİNE ÇIKIP ZIPLAYINCA (o kadar sert yani) anca geçiyordu,,,

    Blok kapakları arasında civataların gırdıgı delıklere denk gelen 2 adet KLAVUZ BURÇ vardır,
    bu arkadaş bunları unutmus ve blok hafıf çapraz duruyordu,

    Civataları gevşetip sağlam 2 TIK işlemi uyguladım PLASTİK ÇEKİÇ ile,
    motor kendine geldi

    Yani UFACIK BİR HATA DAHİ CANINIZI SIKABİLİR,,,

    Sürekli Kontrol gerekir,
    Ne Zamana Kadar mı???

    Taaaki Motoru MARŞ YAPANA KADAR...

  9. #29
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX

    Motoru bu elemana versem 2 dakkada toplardı. Dişlileri birbirine karıştırıp yeniden diziyo dalga geçer gibi

  10. #30
    serkanADH13 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2006
    Şehir
    İ.S.T G.o.paşalı ,,''Sakarya'lı''
    Motosikleti
    Motor Tamircisi :) 0,535,939,20,86 :)
    Bu cocuk HUİVAN YOU hint'li...

    çok akıllı ve çok çabuk öğrenen bir kardeşimiz,
    Gerçi bunca şeyi öğrenmesi 6 ayı buldu,,,

    Nereden'mi Biliyorum

    Öğretmeni (USTASI) BENDİM ;)

  11. #31
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    1 saattir Cg125 servis kitapçığı ve yukardaki videoya göre dişli diziyorum ama hâla sıkıntılı gibi. 1 tane pulu da bulamadım en genişlerinden videoda 2:31'de takılan pul. Sabah en eski şanzımanının çıkma parçalarına bakarım artık.

    Bide Cg 200 şanzımanın vites topu farklı olmalı, kesin. Çünkü vites hilallerinin bağlandığı yerlerdeki malzemenin kalınlığı farklı. Dişliler gerektiği gibi ileri-geri hareket etmez, vites topu sıkışır Cg 200 için değilse.

    Ne lanet bişeymiş krankı değiştirip karteri kapasam şimdiye test sürüşünü yapmıştım motorun.

  12. #32
    cenkito - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2010
    Şehir
    Adana/Çukurova - Muğla/Fethiye
    Motosikleti
    MONDİAL X-TREME MAXX 200
    Aynen sanziman isinden bende nefret ediyorum
    sordugun surulara da ne yazikki cvbim yok
    cunku bilgim yok

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 11:10 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:35 ----------

    Alıntı Mengu16 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Þanzýmanla uðraþýyorum daha. Cg 200 takamadým eskisini de geri takamadým. Yanlýþ biþeyler var. Cg 200 vites topu gerekirmiki
    Vites topu demissin
    herseyi yapip vidalari sikinca vits topu donmuuyor mu yoksa baska sikintimi var
    Adım CEM
    MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
    Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz

  13. #33
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Alıntı cenkito adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aynen sanziman isinden bende nefret ediyorum
    sordugun surulara da ne yazikki cvbim yok
    cunku bilgim yok

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 11:10 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:35 ----------



    Vites topu demissin
    herseyi yapip vidalari sikinca vits topu donmuuyor mu yoksa baska sikintimi var
    Vites topu dönmüyo, 1-2 vitese geçiyo ama hepsi değil. 200'lüğün vites yolları farklı. Eskisini de geri takamıyorum çok karıştı. Servis kitapçığına göre ince bir pul olmalı, debriyajı destekleyen üzerinde marş dişlisi olan dişli ile mil arasında ama 3 takım dişli var elimde öyle bi pul hiç yok, üçü de mi kaybolur Başka bi pulun çevresini taşlayıp uydurucam bişeyler. Neyse, giden en fazla bi 100 lira daha para olur yedek motorum var zaten yaya kalmam

  14. #34
    cenkito - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2010
    Şehir
    Adana/Çukurova - Muğla/Fethiye
    Motosikleti
    MONDİAL X-TREME MAXX 200
    Kartel ara contayi netten mi aldin orjinal mondial mi
    Netten aldiysan piyasadaki contalar ince
    Orjinali 0,50 mm olmali
    vites topu uzerindeki pulu montajda takmazsan sikisan top rahatlar

  15. #35
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Conta takımını 125mx diye aldım ama uymadı. Eski conta ile idare ediyorum. Kalyoncu motora ve mondiale bildiricem.

  16. #36
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Kaybettim dediğim puldan bir adet imal ettim. İç ölçüsü tutan pul vardı dışını minik taşlama aleti ile mengeneye sıkıp taşlayarak, arada pulu ölçerek doğru ölçüde ve olabildiğince yuvarlak şekilde imal ettim. Bir de debriyaj tarafındaki milde bir dişliyi ters taktığımı fark ettim. Onu da düzelttim şanzıman çalıştı. Motoru hemen kapayıp denemeyeceğim tabiki 2 gündür kendi haline terk ettim terasta açık havada yatıyo güzel bi temizlikten geçmesi lazım. Gidip 1 adet daha sıfır şanzıman alsam çok pis koyar Biri hasarlı 3 takım şanzıman var elimde.
    cenkito bunu beğendi.

  17. #37

    Üyelik
    07 Nisan 2013
    Şehir
    Kırklareli Babaeski
    Motosikleti
    Mh Drift 125>Rx3i Evo Abs
    Mengü baya ugrasiyorsun motorla isin rast gitsin
    Mengu16 bunu beğendi.

  18. #38
    cenkito - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2010
    Şehir
    Adana/Çukurova - Muğla/Fethiye
    Motosikleti
    MONDİAL X-TREME MAXX 200
    ne yaptın mengu?
    son durum nedir?
    marsa basabildin mi

  19. #39
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Motoru toplamak için motorun içine, bütün parçalara hava tutmam lazım. Ama kompresöre bağladığım hava tabancasını bulamadım. Bu akşam bulursam bulurum, bulamazsam yenisini alıcam. Sonra yavaş yavaş toplarım. En kötü haftasonu yola çıkarırım. Acelem yok işe Pulsar ile gidip geliyorum. Cg 200 vites topunu bugün onu satan bir parçacıya sordum, 125'likten farklıymış. Almayacam vites topunu ama çekindim ben bu şanzımandan. Onun yerine debriyaj tasını değiştiricem 21-70 dişlili olandan. Zaten boşluk yapmış biraz, değişse iyi olur. Balansörlü motorum var diye iş çıkarmaz dimi debriyaj tası da ?

  20. #40
    cenkito - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2010
    Şehir
    Adana/Çukurova - Muğla/Fethiye
    Motosikleti
    MONDİAL X-TREME MAXX 200
    Alıntı Mengu16 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motoru toplamak için motorun içine, bütün parçalara hava tutmam lazım. Ama kompresöre bağladığım hava tabancasını bulamadım. Bu akşam bulursam bulurum, bulamazsam yenisini alıcam. Sonra yavaş yavaş toplarım. En kötü haftasonu yola çıkarırım. Acelem yok işe Pulsar ile gidip geliyorum. Cg 200 vites topunu bugün onu satan bir parçacıya sordum, 125'likten farklıymış. Almayacam vites topunu ama çekindim ben bu şanzımandan. Onun yerine debriyaj tasını değiştiricem 21-70 dişlili olandan. Zaten boşluk yapmış biraz, değişse iyi olur. Balansörlü motorum var diye iş çıkarmaz dimi debriyaj tası da ?
    tas değil ama debriyaj karsılıgı sorun olur
    balansörlü modelin krank karsılıgı ince oluyor
    piyasadaki 70-21 ler ise balansörsüzler için oldugundan krank dişlisi kalın oluyor
    tornacıda kestirmen gerek
    yada komple balansörü iptal etmen gerek

    Adım CEM
    MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
    Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz


2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)