Manisa-İzmit yolculuğu sonrası farkettiğim yağ sızıntısı Ybr 125 Esd
-
21 Haziran 2015, 18:03
#1
Merhaba arkadaşlar, 2014 model ybr 125 esd motosikletimde karter bölgesinden olduğunu tahmin ettiğim yağ sızıntısı var. Motor 16.500kmde. Şimdiye kadar ne bir yağ eksiltme ne de bir yağ kaçağı tespit etmemiştim. Perşembe sabahı Manisadan çıktım yola, motoru hiç sıkıştırmadan 80civarı hızlarla seyahat ettim hep,sıkıntısız çok rahat bir şekilde İzmit'e vardım. Motor şimdi zemin kattaki evin balkonunda, 3gündür duruyor, bu gün yere damlamış yağ farkettim, motoru 2-3dk çalıştırıp 2-3dk da yağın süzülmesini bekleyerek yağ seviyesine baktım,en tepede olması gereken yağ hizası çubuğun yarısına geliyor anca. Bu gün pazar olduğu için motorcuya gidemeyip size sormak istedim, izmitin yabancısıyım yağ alıp eklemeyi düşünüyorum burada da 5 gün daha kalacağım.
Resimler bunlar,
Sorun ne olabilir, yağ karterden mi kaçıyor acaba ?
Problem ciddi mi ?
Bu resim yağ sızıntısını ilk farkettiğimde çektiğim,
Bu resimde yağ, kırmızı ile işaretlediğim yerde birikip damlıyor, orası karter falan değil, yağ ile alakası yok ama tahminime göre biryerden oraya süzülüp orda birikiyor ve damlıyor.
Reklamlar
-
21 Haziran 2015, 20:27
#2
Dostum yaklaşık 2000 km Ybr üzerindeyim ama İzmir Aliğa'da otomasyon üzerine çalışıyorum.Resimi net seçemesemde eğer kartelde değil yoksa ki böyle olursa yağın ne zaman bittiğini anlamazsın bile, sorun bakır O-ring yada Klingirit malzeme sırdırmazlıkların çatlamıştır.Kaçak buradan kaynaklanıyor olabilir.Tertemiz temizle kartel bölgesini nokta atışı yapmaya çalış kaçağı bul sırdırmazlıksa değiştir.
Şimdiden geçmiş olsun umarım en yakın zamanda sorunu çözersin.Hayırlı akşamlar..
-
21 Haziran 2015, 20:43
#3
Selcuk89 adlı üyeden alıntı
Dostum yaklaşık 2000 km Ybr üzerindeyim ama İzmir Aliğa'da otomasyon üzerine çalışıyorum.Resimi net seçemesemde eğer kartelde değil yoksa ki böyle olursa yağın ne zaman bittiğini anlamazsın bile, sorun bakır O-ring yada Klingirit malzeme sırdırmazlıkların çatlamıştır.Kaçak buradan kaynaklanıyor olabilir.Tertemiz temizle kartel bölgesini nokta atışı yapmaya çalış kaçağı bul sırdırmazlıksa değiştir.
Şimdiden geçmiş olsun umarım en yakın zamanda sorunu çözersin.Hayırlı akşamlar..
Teşekkür ederim kardeşim,
Sorun eğer dediğiniz parçalarsa, bunun sebebi ne olabilir ? Bir yere çarpmadım yada motoru çok sıkıştırmadım da, çin malı dandik motor da değil ki bu hemen böyle bi sorunla karşılaşayım anlamadım gitti valla.
Peki sorun dediğiniz parçalarsa problem kolay halledilir mi yoksa masraflı uğraştırıcı bişey mi ?
Bilgilerinizi paylaşırsanız sevinirim, yarın öbürgün motoru tamire gittiğimde tamirden anlamıyoruz diye olmadık şeyleri yutturmasınlar.
-
21 Haziran 2015, 21:47
#4
rebirth adlı üyeden alıntı
Teşekkür ederim kardeşim,
Sorun eğer dediğiniz parçalarsa, bunun sebebi ne olabilir ? Bir yere çarpmadım yada motoru çok sıkıştırmadım da, çin malı dandik motor da değil ki bu hemen böyle bi sorunla karşılaşayım anlamadım gitti valla.
Peki sorun dediğiniz parçalarsa problem kolay halledilir mi yoksa masraflı uğraştırıcı bişey mi ?
Bilgilerinizi paylaşırsanız sevinirim, yarın öbürgün motoru tamire gittiğimde tamirden anlamıyoruz diye olmadık şeyleri yutturmasınlar.
usta eski kasa vrdı bnde 3 yıl 40.000 km kullandm benden önceki de 30 bin ypmstı 70 bin km hiç bi yag sızıntısı olmadı motorda seninki sıkıntılı bi durum garantin varsa şanslısın.arkadasın dedigi dogru orayı güzelce bi mazotla temizle spreyle sık fırçayla sil güzelce parlayınca kuru bi bzle sil ama servise gitsen onlarda yapar diye düşünüyorum . Yarın ilk işin bulundugun bölgedeki yamaha servisine gitmek olsun.
-
21 Haziran 2015, 22:23
#5
Ahmetcan45 adlı üyeden alıntı
usta eski kasa vrdı bnde 3 yıl 40.000 km kullandm benden önceki de 30 bin ypmstı 70 bin km hiç bi yag sızıntısı olmadı motorda seninki sıkıntılı bi durum garantin varsa şanslısın.arkadasın dedigi dogru orayı güzelce bi mazotla temizle spreyle sık fırçayla sil güzelce parlayınca kuru bi bzle sil ama servise gitsen onlarda yapar diye düşünüyorum . Yarın ilk işin bulundugun bölgedeki yamaha servisine gitmek olsun.
İzmit'deyim şimdi, yabancısıyım buranın. Burda uğraşmadan eksilen yağı tamamlasam beni İzmit'den Manisa'ya problemsiz götürür mü ?
-
21 Haziran 2015, 22:24
#6
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Ybr'de ilk defa görüyorum bu sıkıntıyı.
Kocaeli'de Şişman motosiklet yetkili servistir.
Oraya bi gösterin. Olmadı ben Kocaeli/Değirmendere'deyim. Bizim buradaki ustamıza da bir gösteririz.
En azından teşhis konusunda net ve doğru bir karar verir düşüncesindeyim.
-
21 Haziran 2015, 22:44
#7
rebirth adlı üyeden alıntı
Teşekkür ederim kardeşim,
Sorun eğer dediğiniz parçalarsa, bunun sebebi ne olabilir ? Bir yere çarpmadım yada motoru çok sıkıştırmadım da, çin malı dandik motor da değil ki bu hemen böyle bi sorunla karşılaşayım anlamadım gitti valla.
Peki sorun dediğiniz parçalarsa problem kolay halledilir mi yoksa masraflı uğraştırıcı bişey mi ?
Bilgilerinizi paylaşırsanız sevinirim, yarın öbürgün motoru tamire gittiğimde tamirden anlamıyoruz diye olmadık şeyleri yutturmasınlar.
Sorun parça olarak değilde birbirinin karşılığı olan parçalarda sızdırmazlık görevi gören şerit levhalar var malzeme bu. Genellik ile press kağıt plastik ya da bakır türevi malzemelerden imal ediliyor.
Bu malzemeleri basan civatalar gevşemiş olabilir.Temizledikten sonra nerede kaçak varsa çevressindeki civata-somunları kontrol et gevşeyen varsa sık.
Hala kaçak varsa conta çatlatmıştır.Kaçağın olduğu bölgedeki contayı yenilemen lazım.Bunu işi bilmiyorsan ustaya yaptır.
Yağ seviyeni sıklıkla kontrol et kaçak olsa da ilave edip istediğin yere götürür korkma.
Bir ihtimal kirden gözükmediği için kartelde sıkıntı olabilir bunu da uygun yere parça kaynatırlar.Sorun çözülür..
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:40 ----------
rebirth adlı üyeden alıntı
Teşekkür ederim kardeşim,
Sorun eğer dediğiniz parçalarsa, bunun sebebi ne olabilir ? Bir yere çarpmadım yada motoru çok sıkıştırmadım da, çin malı dandik motor da değil ki bu hemen böyle bi sorunla karşılaşayım anlamadım gitti valla.
Peki sorun dediğiniz parçalarsa problem kolay halledilir mi yoksa masraflı uğraştırıcı bişey mi ?
Bilgilerinizi paylaşırsanız sevinirim, yarın öbürgün motoru tamire gittiğimde tamirden anlamıyoruz diye olmadık şeyleri yutturmasınlar.
Birde bu klingirit parça sıcak-soğuk görmesi durumunda sertleşir ve malzeme özelliğini kaybeder.Diğer seçenek dediğim gibi kartel bölgesini temizle ve civata sıkılık kontrollerini yaptıktan sonra daha sağlıklı cevaplar bulacaksın...
-
22 Haziran 2015, 00:26
#8
Uğur Ak adlı üyeden alıntı
Ybr'de ilk defa görüyorum bu sıkıntıyı.
Kocaeli'de Şişman motosiklet yetkili servistir.
Oraya bi gösterin. Olmadı ben Kocaeli/Değirmendere'deyim. Bizim buradaki ustamıza da bir gösteririz.
En azından teşhis konusunda net ve doğru bir karar verir düşüncesindeyim.
Ybr'yi almadan önce uzun süre araştırdım, her yola gelecek problemsiz masrafsız hangi motoru alayım diye, herşey beni ybrye götürdü ama şanssızlık mıdır nedir bu olan.
Ben Yahyakaptandayım, telefonda haritadan baktığımda Şişman motosikletin 2.4km uzaklıkta olduğunu gördüm, yarın oraya bir göstereyim ozaman. Motorun garanti belgesi faturası falan yok yanımda ama...
Umarım kolay halledilecek bişeydir.
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:24 ----------
Selcuk89 adlı üyeden alıntı
Sorun parça olarak değilde birbirinin karşılığı olan parçalarda sızdırmazlık görevi gören şerit levhalar var malzeme bu. Genellik ile press kağıt plastik ya da bakır türevi malzemelerden imal ediliyor.
Bu malzemeleri basan civatalar gevşemiş olabilir.Temizledikten sonra nerede kaçak varsa çevressindeki civata-somunları kontrol et gevşeyen varsa sık.
Hala kaçak varsa conta çatlatmıştır.Kaçağın olduğu bölgedeki contayı yenilemen lazım.Bunu işi bilmiyorsan ustaya yaptır.
Yağ seviyeni sıklıkla kontrol et kaçak olsa da ilave edip istediğin yere götürür korkma.
Bir ihtimal kirden gözükmediği için kartelde sıkıntı olabilir bunu da uygun yere parça kaynatırlar.Sorun çözülür..
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:40 ----------
Birde bu klingirit parça sıcak-soğuk görmesi durumunda sertleşir ve malzeme özelliğini kaybeder.Diğer seçenek dediğim gibi kartel bölgesini temizle ve civata sıkılık kontrollerini yaptıktan sonra daha sağlıklı cevaplar bulacaksın...
Dostum içimi rahatlattın teşekkür ederim,civata gevşemesi yada contadan kaynaklanan bir sorunsa öyle çok zahmetli masraflı falan olmaz heralde diye düşünüyorum ozaman.
2-3 ay kadar önce Manisa-Turgutluda Yamaha servisinde biyel kolu krank rulmanı falan değişmişti o bu yağ kaçağının sebebi o servisteki ustanın motoru toplarken işini iyi yapmaması olabilir mi ? Eksik yağı tamamlayıp direkt ona götüreyim olmasa
-
22 Haziran 2015, 00:56
#9
rebirth adlı üyeden alıntı
Ybr'yi almadan önce uzun süre araştırdım, her yola gelecek problemsiz masrafsız hangi motoru alayım diye, herşey beni ybrye götürdü ama şanssızlık mıdır nedir bu olan.
Ben Yahyakaptandayım, telefonda haritadan baktığımda Şişman motosikletin 2.4km uzaklıkta olduğunu gördüm, yarın oraya bir göstereyim ozaman. Motorun garanti belgesi faturası falan yok yanımda ama...
Umarım kolay halledilecek bişeydir.
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:24 ----------
Dostum içimi rahatlattın teşekkür ederim,civata gevşemesi yada contadan kaynaklanan bir sorunsa öyle çok zahmetli masraflı falan olmaz heralde diye düşünüyorum ozaman.
2-3 ay kadar önce Manisa-Turgutluda Yamaha servisinde biyel kolu krank rulmanı falan değişmişti o bu yağ kaçağının sebebi o servisteki ustanın motoru toplarken işini iyi yapmaması olabilir mi ? Eksik yağı tamamlayıp direkt ona götüreyim olmasa
kendin vermişsin aslında cevabı. büyük ihtimalle adam toplarken hata yaptı civataları tam sıkamadı contada problem var gibi gözüküyor o bölgede yağ kaçıracak başka bir kısım yok çünkü
-
22 Haziran 2015, 01:07
#10
boora adlı üyeden alıntı
kendin vermişsin aslında cevabı. büyük ihtimalle adam toplarken hata yaptı civataları tam sıkamadı contada problem var gibi gözüküyor o bölgede yağ kaçıracak başka bir kısım yok çünkü
Adama parayla iş yaptırırken bile bin tane afra tafra çekiyoruz, yamaha nasıl servis veriyor bunlara anlamıyorum yahu
-
22 Haziran 2015, 01:32
#11
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
rebirth adlı üyeden alıntı
Ybr'yi almadan önce uzun süre araştırdım, her yola gelecek problemsiz masrafsız hangi motoru alayım diye, herşey beni ybrye götürdü ama şanssızlık mıdır nedir bu olan.
Ben Yahyakaptandayım, telefonda haritadan baktığımda Şişman motosikletin 2.4km uzaklıkta olduğunu gördüm, yarın oraya bir göstereyim ozaman. Motorun garanti belgesi faturası falan yok yanımda ama...
Umarım kolay halledilecek bişeydir.
Evet oldukça yakın sayılır Yahyakaptan'a. Ola ki orada sorun çözülemez burda da baktırabiliriz.
-
22 Haziran 2015, 17:17
#12
Yağ sızıntısının sebebi karter yada motor bloğundan değilmiş, vites kolu keçesinden sızdırıyormuş, keçe değişsecek dedi usta,
kaç para
20TL ,
iyi korktuğum gibi bişey değilmiş dedim,
keçe değişsecekken problemin esas sebebini gördü usta, vites kolu mili eğilmiş hafifden,
orjinali ile değişti, problem kalmadı.
İlgilenen arkadaşlara çok teşekkür ederim.
İzmit-Yahyakaptan'daki Yamaha servisindeki Ahmet ustaya da çok teşekkür ederim, adam gibi adam. Daha önce motorumda değişen krang parçaları için para(580TL) ödememem gerektiğini garantiden komple krangın değişmesi gerektiğini ve benden boşuna para aldıklarını söyledi,bu işin peşine düş dedi. Tam Yamaha'dan ve servislerinden soğumuşken Ahmet usta iyi geldi.
-
22 Haziran 2015, 18:29
#13
rebirth adlı üyeden alıntı
Yağ sızıntısının sebebi karter yada motor bloğundan değilmiş, vites kolu keçesinden sızdırıyormuş, keçe değişsecek dedi usta,
kaç para
20TL ,
iyi korktuğum gibi bişey değilmiş dedim,
keçe değişsecekken problemin esas sebebini gördü usta, vites kolu mili eğilmiş hafifden,
orjinali ile değişti, problem kalmadı.
İlgilenen arkadaşlara çok teşekkür ederim.
İzmit-Yahyakaptan'daki Yamaha servisindeki Ahmet ustaya da çok teşekkür ederim, adam gibi adam. Daha önce motorumda değişen krang parçaları için para(580TL) ödememem gerektiğini garantiden komple krangın değişmesi gerektiğini ve benden boşuna para aldıklarını söyledi,bu işin peşine düş dedi. Tam Yamaha'dan ve servislerinden soğumuşken Ahmet usta iyi geldi.
Sorunun çözüldüğüne sevindim.Keçe dediği yuvarlak içi yüzeye basan plastik bir parça işçilikle 20 TL ye kapattıysan iyidir.Yağ kaçağından dolayı sorunun nerede olduğunu göremediğimiz için yardımcı olamadık.Bu malzeme de uzun süre sıcak soğuk görünce sertleşir görevini yani sızdırmazlığı sağlayamaz.Ybr hakkındaki düşüncelerin değişmesin uzun süre sorunsuz kullanırsın.Kazasız sürüşler dilerim...
-
22 Haziran 2015, 19:27
#14
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Geçmiş olsun,sorunun bu kadar basit çözülmesi sevindirici.
-
23 Haziran 2015, 00:24
#15
Uğur Ak adlı üyeden alıntı
Geçmiş olsun,sorunun bu kadar basit çözülmesi sevindirici.
Uğur bey, size de ayrıca çok teşekkür ederim,
Yabancısı olduğum bu şehirde "ilgileniriz, bizim ustaya gösterelim olmazsa" gibi sözleriniz içimi rahatlatmıştı. Yağ değişimi ile 100TL'ye hallettik.
Servisdeki Ahmet usta bizi yabancı görüp yolmaya çalışmak yerine hem fiyatta bi güzellik yaptı hem de muhabbeti ile samimiyeti ile 10 numara bi adam, servislere yolunuz düşüerse ona gidin derim.
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:24 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:11 ----------
Selcuk89 adlı üyeden alıntı
Sorunun çözüldüğüne sevindim.Keçe dediği yuvarlak içi yüzeye basan plastik bir parça işçilikle 20 TL ye kapattıysan iyidir.Yağ kaçağından dolayı sorunun nerede olduğunu göremediğimiz için yardımcı olamadık.Bu malzeme de uzun süre sıcak soğuk görünce sertleşir görevini yani sızdırmazlığı sağlayamaz.Ybr hakkındaki düşüncelerin değişmesin uzun süre sorunsuz kullanırsın.Kazasız sürüşler dilerim...
Teşekkür ederim kardeşim, o resimlerden bişey anlaşılması mümkün değildi aslında , Perşembe günü o sıcak havada Manisaizmit yapınca, 3gün sonra da yerde yağ görünce panik oldum, Ybr taş gibi motordur aslında o yol koymaz ona da,
Turgutludaki Yamaha servisi "izmire tam gaz gittiin için bozmuşsun motoru" falan filan deyip ybrye çin malı dandik motor muamelesi yapınca ybrden oldukça soğumuştum.
İzmitteki Yamaha servisinde Yamahanın nekadar ciddi ve müşteri memnuniyetine önem veren bi kurum olduğunu ve Ybr'nin de hiç de öyle dandik hemen bozulacak , tam gaz gitmeye gelmeyecek bir motor olmadığını Ahmet usta sayesinde gördüm.
Ama öncesinde gerçekten ybr aldığıma pişman bi vaziyette idim, düşünsene garantiden değişmesi gereken parça yüzünden 1 yılını doldurmamış motora 600TL masraf çıkarıyorlar serviste, yahu bu çin malı motor mu Yamaha bu tam gaz gitmeyle bozulur mu diyorum, bozulur tabi tam gaz sürersen yine bozulur diyor, keşke baştan iyi bi servise denk gelseymişim de Yamahadan ybrden soğumasaymışım,
İyi dileklerin için teşekkür ederim kardeşim, sana da kazasız belasız sürüşler dilerim
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)