Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

954 RR hararet 120 de

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    12 Haziran 2015
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Honda CBR 954 RR 169 hp
    Selamın aleyküm arkadaşlar 3 gün önce 2003 CBR 954 RR aldım şehir içinde 70 80 de giderken hararet hemen yükseliyo 2-3 saniyede 1 derece artıyor fan açıyor ama halen yükselmeye devam ediyor ancak istop ettiğimde kontagı açıp fanı çalıştırıyorum. ancak öyle düşüyor. hararet 90 da iken 400 500 metre gidiyorum tekrardan hararet 115 e kadar dayanmış maksimum 120 oldu az önce. 120 olması sıkıntı olurmu motor açısından forumlarda araştırdım bişey olmaz diyorda ayrıca aniden yükselmesi hararetin neyden kaynaklıdır başına gelen varsa yardımcı olursa sevinirim. fan 97 de açıyor.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    18 Ağustos 2014
    Şehir
    Ankara Balgat
    Motosikleti
    Yamaha YBR ESD '10 / Honda CBR 929RR '01
    Kardeşim geçmiş olsun. Bendede 929rr var bi küçük kardeşi. Ankara Bahçelievlerde oturuyorum. Bazen korkmadan trafikte 7. Caddeye girebiliyorum. Mesela geçen ay Galatasaray kutlamasına gittim yarım saat falan trafikte aragaz çekip durdum hararet 102 den yukarı çıkmıyor. Senin sorunun ise termostatının yüksek dereceli olması 110'luk ve 122'lik ayrıca dahada düşük derecelide var. İnternetten bulabilirsen halledebilirsin. 2. Bi sorun ise hararet müşürü olabilir. Bozuk ise değeri yanlış gösteriyordur.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 11:13 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:34 ----------

    Unutmadan 120 derece çok fazla bi makina için. Derhal bi ustaya göster. Gözardı etme.

  3. #3
    essegesse - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Aralık 2006
    Şehir
    İstanbul kadıköy
    Motosikleti
    Kymco New Grand Dink 250--Honda CB 900F Hornet
    Ya da radyatör peteklerin tıkalı olabilir.

  4. #4

    Üyelik
    18 Ağustos 2014
    Şehir
    Ankara Balgat
    Motosikleti
    Yamaha YBR ESD '10 / Honda CBR 929RR '01
    Alıntı essegesse adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ya da radyatör peteklerin tıkalı olabilir.
    Haklısın buda bi teori. Antifriz varsa motorda tıkanıklığı azda olsa açabilir. Kesin bişey diyemeyiz.

  5. #5
    s.e.c - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Kasım 2011
    Şehir
    İzmir Bergama
    Motosikleti
    Duke 250, Mt25 abs, Cb250r, cbr 1000rr, Yamaha Fz8
    Hocam bence bir baktırın derim. Benim 1000rr şehir içinde ışıklarda durdugumda 103 derece falan görüyor ama fan açınca düşüyor.
    Uzun yolda da 6. vites 110 km/h ile giderken yaz aylarında 78-80 derece civarlariında seyrediyor.

  6. #6
    initial-D - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2013
    Motosikleti
    FJR 1300
    fan açınca düşmesede sabit kalması lazım en azından

  7. #7
    Coach_k - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Temmuz 2014
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Xciting R
    Normalde 100 dereceyi görmeden fan açması lazım, yada 105 bunlar ciddi sıcaklıklardır. Hareket eden motor eğer 60-70km hızlarla gidiyorsa sıcaklığı artmaz ve 80-90 bandında kalır ama dur kalk ve 15-20km hızda yürür tempoda sıcaklık artmaya başlar ve fan açar bu normal. Basit tabir ile hareket eden motor hararet yapmaz. Eğer yapıyorsa bunun birinci sebebi radyatördeki su görevini tam yapamadığı içindir. Antifriz li su belirli zaman periyodların da değişmediğinde işlevselliğini kaybeder. Eğer bu su karışımı yeni değişmişse o zaman arıza müşürlerde veya termostat kısmındadır. Aşırı yüksek sıcaklıkda motora binmek pek sağlıklı değildir, Allah korusun contayı yakarsınız. Malumunuz motorda yağ altta, su üstte dolaşır....

    İşin püf noktası, antifriz ve su kısmı. eğer motorunuzun radyatöründe sadece su varsa, sakın antifriz ile desteklemeyin. Yan granajları söküp güzelce radyatörün tüm suyunu boşaltın tekrar %50 - %50 antifriz - saf su karışımı ile değiştirin....

  8. #8
    Phoenixs - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Temmuz 2012
    Şehir
    Ankara :)
    Motosikleti
    S1000RR
    Üstad radyatör e konulan antifriz su vs içeride hava varsa böyle sıkıntılar oluyor motorun ters tarafında hava vidası var çok güzel şekilde havası alına alına konulmalı ve bence yağı da iyisinden motul koyun birde termostat ı 105 dereceye ayarlayın 105 de fan açsın

  9. #9
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    25 Ağustos 2014
    Şehir
    İzmir
    12 yillik motor. Radyator, hortumlar, fan, musurler, kablolar hepsinin yenisiyle degisimi gerekir ayrica su devirdaim pompasida kontrol edilmeli.yillar icinde radyator bozuluyor, cok hassas bir parca uzerindeki peteklerin %10 luk bir kismi bile yamulsa hasar gorse radyatorun degismesi lazim.

  10. #10

    Üyelik
    12 Haziran 2015
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Honda CBR 954 RR 169 hp
    petekte sıkıntı yok sadece bağlantı yerinde ezilme var üst tarafta 2 3 cm kadar delikleri açık sıkıntı yok.
    Ayrıca Ankarada usta olarak önerebileceğiniz kimler vardır. Mamak Akdere de Yunusların motorlarına bakan servis var dün akşam konuştum pazartesi getir bakalım dedi. daha farklı önerileriniz varsa şimdiden teşekkür ederim

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 19:31 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:20 ----------

    Alıntı initial-D adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    fan açınca düşmesede sabit kalması lazım en azından
    sıkıntı orda işte köpek gibi dönüyor fan ama halen yükseliyor

  11. #11

    Üyelik
    23 Aralık 2014
    Şehir
    KAYSERİ
    Motosikleti
    KAWASAKİZX10 SRAD750 600F CBR1000RR VE CBR954RR
    KARDESIM 3 YIL KULLANDIM 954RR AYNI SORUN 2 3 DEFA FARKLI MOTORDA VE 954RR DA BASIMA GELDI SENIN SORUN SILINDIR KAPKAK CONTASININ YIRTIK VEYA CATLAK OLUŞTURMASI DAHA NET ANLATAYIM GOREVİ :Silindir kapak contası motordaki ön önemli sızdırmazlık elemanlarından birisidir.Silindir kapak contası silindirlerde oluşan aşırı sıcaklık ve basıncın motor bloğuna geçmesini engeller. Silindir kapağı ve motor bloğu arasında conta görevi görür. Ayrıca yanma odasıyla motor bloğu arasında soğutma suyu sızıntısını önler. ki senın problemın cozumu yuzde 99 conta degışımı piyasada 230 tl bır cozumude egzoz boyası var yuksek ısılara dayanan ustana soktur boya tekrar tak mumkunse tabı sıfırını al 954rr ın bır sıkıntısıda gomlek arızası contayı degışırken baktır ustana gomlek basılıysa fan dugmesı koydur 70 de ac yoksa glopaj yapar yuksek ısıda


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)