motorda vites düşürme ayrıntılı ama anlatcak var mı acıll ?
motorda vites düşürme ayrıntılı ama anlatcak var mı acıll ?
arkadaşlar ben yeni ehliyet alacağım fakat merak ettiğim bişey var 1 aşağı 2 yukarı 3,4,5 yukarı. 1.si 5 de giderken nasıl boşa atıyoruz ? 2.si vites düşerken 5,4,3,2,1 ve boş olarak mı düşüyor yoksa 5,4,3,2 boş olarak mı düşüyor ? :D
En alt vites 1. vitestir 1-Boş-2-3-4-5 diye gider vitesler. Boş 1 ve 2. vitesler arasındadır yani. 5. vitesten boşa geçmek istediğinde teker teker düşüreceksin vitesi.
Ben de merak ediyorum, motor yokuşta gaz yememeye başladı vites düşürmek gerekiyorsa, frene basıp yavaşlıyorsun vites düşürmek gerekiyorsa veya virajda vites değiştirmek gerekiyorsa nasıl olacak Sanırım hepsi tecrübe edilerek mükemmelleşecek şeyler ve birazda debriyajla ilgili, ama düşe düşe de öğrenmeyelim demi. Bu iş nasıl yapılıyor anlatabilecek var mı.
motosikletler sıralı şanzıman olduğu için 1 den 3 e, 3 ten 5 e, 5 ten 1 e gibi vites ayarlamaları yapamazsın.
1 altta, boş ortada, 2 ve üstü de yukarıda olduğu için, 2 den hafif aşağıya basarak direk boşa da alabilirsin, iyice bastırırsan 1. vitese de alabilirsin, o tamamen ayağının hassasiyetiyle alakalı bi durum. ancak 1. vitese alıp emin olduktan sonra boşa almak daha mantıklı geliyor bana, çünkü bazı motosiklet modellerinde vites göstergesi olmaz, ben genellikle debriyaj çekili vaziyette 1. vitese kadar tekmeliyorum vites kolunu, sonra hafif yukarı çıkarıp boşa alıyorum.
Kalkış hariç kolay ya.zaten 2-3-4-5 geçmesi çok kolay. ben dragstar 650 ile başladım.artçı olmak dışında motosiklet kullanmadım. ama çok uzun süre bisiklet ve araba kullandım. Torosta ögrendim araba kullanmayı dragstar gibi araba full + full manuel . Ahaha motorun sesine göre vites atmak şart öyle devir göstergesi falan yok. velhasıl sonra otomatiğe geçtim ama mantığı bildikten sonra motorda kullanmak zor olmadı 30 km sürdüm geçen ama kalkışlara çalışmam lazım ışıklaraa bi hata yaptımı arkanda kuyruk oluyo söven sayan korna derken işler daha çok karışıyo
Uzun lafın kısası araba kullanmayı biliyosanjz ve bisiklet kullanabiliyosanız bence korkucak bişi yok. He tabi trafiği okumakta önemi tabix. Ben bir buçuk senedir bi fiil yoldayım.etkisi oluyo bunların
Ek olarak motorda 5 ten boşa 4 ten boşa atılmazmı falan konuşulmuş konuda bana kalırsa bunu yapmak ustalık gerektirir yoksa şansızan iptal olur.motor bile gidebilir.5 e attık 100 le gidiyoruz diyelim boşa atıp sonra da karıştırda hızlı iken 2 ye atıp yada 3 e atıp tekrar gaz verilirse büyüm ihitmal motor dağılır gereksiz bi attaksiyon gibi duruyo. 1 zaten sadece kalmışta lazım yavaşlansa bile 2 le devam edibilir
Vites 5 veya 4ten bosa neden alinir, insan hangi durumlarda boyle bir seye ihtiyac duyar. Fantazi olsun diyemi soruluyo bu 😉
Beyler diyelim 3. viteste gidiyoruz, viraja gireceğiz 15-20 ile. Acemi olduğumuz için yavaş dönüyoruz. Burda viraja girmeden 2'ye düşmemiz mi gerekiyor yoksa virajdan çıkınca tekrar hızlanacağımızda mı 2'ye atmamız gerekiyor?
Başka bir senaryo: 3. viteste gidiyoruz, ışıklara geldik, kırmızı yanıyor. Yavaşlarken debriyajı sıkıyoruz, hala 3. vitesteyiz, durduktan sonra 2 ve 1. Doğru mu?
https://www.youtube.com/watch?v=Z4azlND0Ygs izle hocam youtube da büssürü örnek var
pratik yapman lazım arkadaşım bir yakınından rica et bence
1. Virajda çekişteki değişimin motorun stabilizasyonunu bozmaması için genelde vites değiştirilmemelidir. Dolayısıyla girmeden önce düşürüp, çıktığında yükseltmelisiniz vitesi.
2. Işıklarda durduktan sonra vites değiştirebilirsiniz ancak pek çok motosiklette vites geçişleri durunca zorlaşabilir. Bu sebeple durmadan önce vitesi ayarlamak daha doğru olur ama durduktan sonra da vitesi değiştirmenin bir sakıncası yoktur.
Road never ends but life does. Ride to live, live to ride.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)