ön freni cok abartmıssınız harbiden.scooterların ön freninden daha az tehlikelidir vitesli motorda.çünkü scooterlarda genel olarak lastik küçük oldugundan daha fazla kayar.düz giderken basarsan bişeyo olmaz tabi dönerken basarsan öpersin yeri.yanlışım varsa söyleyin lütfen.
Cevaplarınız için teşekkürler arkadaşlar.
Beyler benim tek merak ettiğim olay boş vites olayıdır..
100 le giderken vitesi boşa nasIL alIcaz mesela? 2 den aşağI indirirken boş yerine 1 geçmezmi mesela??
Ve birde 6. viteste giderken debriyaja basıp bir daha yukarı çeksek nolur? 7e geçmiceine göre =) bu çok aklıma takıldı =)
Tekbir R1 No1 Denizli. .
ekuzdere,
7 ye geçmez böyle taş gibi birşey olur yani sabit kalır pedal oynamaz. 100 le giderken boş vitesede atarsın 1 e de atarsın eline birşey geçmez
Evindeki muhabbet kuşunu, bebe şampuanı ile yıkayan insanlardan zarar gelmez
bugün öğlenden sonra almak için bir chopperı görmeye gidicem hiç vitesli motor kullanmadım vites göstergeside sadece boşu N yi göstermekte biraz zor olucak ama hadi hayırlısı bakalım TEK TEK tüm sayfalı okudum birazda araba kullanma tecrübemiz var inş kazasın belasız alabilirim XGJAO 200-8
lan sabah sabah ..arabadaki gibide sallanıyo mu bu boşta..
ben 1 hafta oldu vitesli motor alalı toplam 45-50 km anca yapabildim hava koşulları mağlum şimdi vites arttırırken debriyajı sonuna dek sıkmamamız mı laızm ben sonuna dek basıp öyle vitesi atıyorum sonra yavaşça bırakıp hareketimi yada kalkışımı sağlıyorum..birde az önce yokuş aşağı inerken frene basıyordum motorun stop etmemesi için debriyajada basim dedim az kaladı yere yapışıyordum göt attı motor bayağ yanlıyarak indim yokuşu :D ne yapmam lazım benim yani bu şekil yerlerde
güzeell sevdim bu topici
Dört tekerlek bedenini,iki tekerlek ruhunu hareketlendirir.. :cat:
kardeşim alıcan vitesli motor yada arkadaşının varsa kullanmadııgı emanet olan çıkçan meraya denemeler yapçan genel olarak vitesli motorlarda 1.vites aşağı 2-3-4-5 yukarıdır 1.vites ile 2.vites arsında boş wardır 1.vitesten hafif ayağını yukarı kaldırınca boşa atmış olursunburdan bukadar olur arkaşlarında dediği gibi en sağlıklısı uygulamalı öğrenimdir okey ;)
Ya ben birtek şunu anlamadım bende hiç vitesli kullanmadım vitesli motorda stop ettirdigimizde otamatik boşa geçior sonra motoru calıstırıp vıtes koluna bırkere basıp debrıyajı bırakıp hafif gaz verip kaldırıyoruz sonra bagırınca motor vites kolunu kaldırıp ayagamızla 2 ye atıoruz 3,4,5 viteslerde boyle galiba bu degilmi ?
otomatil boşa geçmiyor
çalışması için illa boşta olması gerekmez debriyaja basıp çalıştırırsın
sonra 1.vitese atarsın
Napıyosun Napıyosun :D:D:D
---------- Post added at 17:28 ---------- Previous post was at 17:24 ----------
O aralığı yakalayabilecegin sürece tabiki degişir.Hatta cok seri hızlanma yapacaksan zaten debriyajı kullanmadan tak tak yukarı cekeceksin vitesi. Benim f imde durum böyle yani
eline saglık mujdat okadar ugrasıp video hazırlamıssın
arkadaslar bu böyle olmayacak dedim gittim bi yer buldum orda vitesli motor kullandım 100 metre surdum.Normal araba gibi surdum hersey cok guzeldı tabi son 80 metreye kadar. Motor çinmalı yuan 150 cc dokuluyordu zaten tekerlekler berbattı yolda cakıllıydı.Bende ön freni scooter gibi sanıordum.Ama simdi anladım degilmis. Yol cakıllı fren cok sert motor çinmalı tekerlek berbat = Düşmek... :D kaptım işi ama rezil olduk bida ön fren asla skmıcam. Cünkü skınca oluyor
Mevzu vitesten ön frene kaymış gibi olacak ama şöyle söyliyim arka fren yavaşlamak için ön fren durmak için kullanılır. Panik frende (Acil duruş için) ise iki fren birden kullanılır. Ben trafikte ve yavaş hızlarda genellikle ön freni kullanıyorum. Çünkü ani duruşlar ve kısa izleme mesafesi oluyor. Eğer vitesli motosiklete yeni başlıyor iseniz trafiğe çıkmadan önce bir iki saat boş bir alanda pratik yapmanızı öneririm. Ya da daha iyisi Güvenli Sürüş Eğitimlerini şiddetle tavsiye ederim.
Öncelikle merhaba; ben bu forum sitesinden cok şey ögrendım ama bazı eksıklik ve sormak istedigim sorular var..
A2 ehlıyet sınavına gırdım. motor:95 trafık:65 ilk yardım:80 aldım (bunun sebebı ılk yardımda kalma sansım yuksek dıye full oraya calıstım :DD )
ama abım bana para verıcek ve kendıme motor alıp, modifiye ve benzeri şeyler yapıcam. Asıl olay '' 125mh drift mondial '' kullanmayı bılmıyorum hep otomatık motor kullandım ee ehlıyet sınavından gecemedıgım ıcınde tekrar sınava gırıp kazandıktan sonra dıreksıyon derslerıne baslanıcak. bu sürede yaklasık 2 bucuk ay surecek o zamana kadar motor garajda yatsın mı :D
1. bu debrıyajlı motor sistemini anlamadım pek. anladıgım su pratık olmadıgı ıcın: bosa al motor marşla, debriyaj basılı tut vitesi asagı ındır, yavascana debrıyajı bırakken cok az gaz ver, sonra debrıyajı yıne cek, vitesi yukarıya kaldır, 2ye gecmıs oluyo debrıyajı yavas yavas bırakırken az az gaz ver devamlı boyle. (( PEKI lambalara gelınce o kadar hızlı nasıl kalkıyo motorlar anlamadım))
2. Motor sıfır alıcam, alıcagım yer: ötv+kdv odeyıp motor 1 gun sonra teslım edıyo sonra trafık takıpcıye gıdıp ne dıcem, yanı bu motorun polıs durdurdugunda gec demesı ıcın neler gereklı aklımda kalan vıze var onun gıbı ayrıa bana kaca patlar??
BİDE izmir-Karşıyaka oturan varsa face ekleyebılırse ordan konusalım belkı bı içki ısmarlama karşılıgı bana vıtes motor kullanımını gosterır :D www.fb.me/xenophiaa
NOT: bide tek anladıgım olay bu debriyaj motor 50 de gıderken hızı bozmadan durmadan istedigin vitese gecirebilmeyi saglıyo yani sabitliyici gibi bişeymi??
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)