Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
4. sayfa BirinciBirinci ... 2345 SonuncuSonuncu

Vitesli motor nasıl kullanılır?

    REKLAM ALANI
  1. #61

    Üyelik
    16 Eylül 2008
    Şehir
    MersiN
    Motosikleti
    F5SS&CBR125
    Alıntı G.BEREKET adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Şimdi konuyu görünce hemen vitesli motor kullananlara bir kaç soru sorayım dedim.
    Şimdi bende motora yeni başlayacağım ilk başlarda scooter istiyordum ama zamanla kararım değişmeye başladı paramı topladığım an alıcağım motoru tabi öncesinde ehliyetimi.(ehliyete 1ay falan kaldı yaşımın dolmasına) hemen sorulara geçiyorum;

    1-Vitesli motorda ön fren neden bu kadar tehlikeli?

    2-Yolda giderken bir anda durmak istedim veya yavaşlamak istedim 2 frenide sıkarken debriyajıda sıkmam gerekiyormu yani bunu biraz açıklarmısınız?

    3-Ve son soru motoru kaldırırken debriyaja basıyoruz ve arabada olduğu gibi gazı veriyoruz ve debriyajı çekiyoruz tek yöntem bu mu?Yani demişsiniz motor altından kaçabilir falan gazı vermeden motoru nasıl kaldırabiliriz ki?
    sevgili arkadaşım ön fren tehlikeli değildir.hatta motoru durduran ön frendir


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #62
    thecoolzzz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Aralık 2008
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Yamaha XJ6
    ön freni cok abartmıssınız harbiden.scooterların ön freninden daha az tehlikelidir vitesli motorda.çünkü scooterlarda genel olarak lastik küçük oldugundan daha fazla kayar.düz giderken basarsan bişeyo olmaz tabi dönerken basarsan öpersin yeri.yanlışım varsa söyleyin lütfen.

  3. #63

    Üyelik
    27 Aralık 2008
    Cevaplarınız için teşekkürler arkadaşlar.

  4. #64

    Üyelik
    06 Aralık 2008
    Şehir
    denizli
    Motosikleti
    2005-Cbr 125
    Beyler benim tek merak ettiğim olay boş vites olayıdır..
    100 le giderken vitesi boşa nasIL alIcaz mesela? 2 den aşağI indirirken boş yerine 1 geçmezmi mesela??

    Ve birde 6. viteste giderken debriyaja basıp bir daha yukarı çeksek nolur? 7e geçmiceine göre =) bu çok aklıma takıldı =)
    Tekbir R1 No1 Denizli. .

  5. #65
    cousinecruis - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ekim 2008
    Motosikleti
    Bmw R 1150 GS
    ekuzdere,
    7 ye geçmez böyle taş gibi birşey olur yani sabit kalır pedal oynamaz. 100 le giderken boş vitesede atarsın 1 e de atarsın eline birşey geçmez
    Evindeki muhabbet kuşunu, bebe şampuanı ile yıkayan insanlardan zarar gelmez

  6. #66

    Üyelik
    06 Aralık 2007
    Motosikleti
    Gilera Runner VXR 200
    Alıntı cousinecruis adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ekuzdere,
    7 ye geçmez böyle taş gibi birşey olur yani sabit kalır pedal oynamaz. 100 le giderken boş vitesede atarsın 1 e de atarsın eline birşey geçmez
    arka tekerlek motor kompresyonundan dolayı kilitlenmezmi . ?

  7. #67
    cousinecruis - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ekim 2008
    Motosikleti
    Bmw R 1150 GS
    Alıntı salina adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arka tekerlek motor kompresyonundan dolayı kilitlenmezmi . ?
    Debriyajı bırakmaman şartıyla yazmamışım düzelttim
    Evindeki muhabbet kuşunu, bebe şampuanı ile yıkayan insanlardan zarar gelmez

  8. #68
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    14 Eylül 2010
    Şehir
    İst/Pendik
    Motosikleti
    ÇaPPıR..../XGJAO-200-8
    bugün öğlenden sonra almak için bir chopperı görmeye gidicem hiç vitesli motor kullanmadım vites göstergeside sadece boşu N yi göstermekte biraz zor olucak ama hadi hayırlısı bakalım TEK TEK tüm sayfalı okudum birazda araba kullanma tecrübemiz var inş kazasın belasız alabilirim XGJAO 200-8

  9. #69
    oguzhan6161 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ağustos 2009
    Şehir
    Zonguldak/KDZ.Ereğli
    arabadaki gibide sallanıyo mu bu boşta..
    lan sabah sabah ..

  10. #70
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    14 Eylül 2010
    Şehir
    İst/Pendik
    Motosikleti
    ÇaPPıR..../XGJAO-200-8
    ben 1 hafta oldu vitesli motor alalı toplam 45-50 km anca yapabildim hava koşulları mağlum şimdi vites arttırırken debriyajı sonuna dek sıkmamamız mı laızm ben sonuna dek basıp öyle vitesi atıyorum sonra yavaşça bırakıp hareketimi yada kalkışımı sağlıyorum..birde az önce yokuş aşağı inerken frene basıyordum motorun stop etmemesi için debriyajada basim dedim az kaladı yere yapışıyordum göt attı motor bayağ yanlıyarak indim yokuşu :D ne yapmam lazım benim yani bu şekil yerlerde

  11. #71

    Üyelik
    04 Aralık 2010
    Şehir
    kütahya
    Motosikleti
    Ekimde geliyoo hyosung gt 250 R
    güzeell sevdim bu topici
    Dört tekerlek bedenini,iki tekerlek ruhunu hareketlendirir.. :cat:

  12. #72

    Üyelik
    08 Şubat 2011
    Motosikleti
    Mondial RF 150
    kardeşim alıcan vitesli motor yada arkadaşının varsa kullanmadııgı emanet olan çıkçan meraya denemeler yapçan genel olarak vitesli motorlarda 1.vites aşağı 2-3-4-5 yukarıdır 1.vites ile 2.vites arsında boş wardır 1.vitesten hafif ayağını yukarı kaldırınca boşa atmış olursunburdan bukadar olur arkaşlarında dediği gibi en sağlıklısı uygulamalı öğrenimdir okey ;)

  13. #73

    Üyelik
    17 Ekim 2011
    Motosikleti
    Yamaha ybr 125
    Ya ben birtek şunu anlamadım bende hiç vitesli kullanmadım vitesli motorda stop ettirdigimizde otamatik boşa geçior sonra motoru calıstırıp vıtes koluna bırkere basıp debrıyajı bırakıp hafif gaz verip kaldırıyoruz sonra bagırınca motor vites kolunu kaldırıp ayagamızla 2 ye atıoruz 3,4,5 viteslerde boyle galiba bu degilmi ?

  14. #74
    Volkan Serezli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Şubat 2009
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Honda CBR 250R
    otomatil boşa geçmiyor
    çalışması için illa boşta olması gerekmez debriyaja basıp çalıştırırsın
    sonra 1.vitese atarsın

  15. #75

    Üyelik
    08 Nisan 2010
    Şehir
    Ataşehir - Levent İstanbul
    Motosikleti
    2006 R1 ;)
    Alıntı @hmedim adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ben kendim 4. 5. vitesten bile tek dokunuşla vitesi boşa alabiliyorum .....:
    Napıyosun Napıyosun :D:D:D

    ---------- Post added at 17:28 ---------- Previous post was at 17:24 ----------

    Alıntı sternboy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bende hiç vitesli kullanmadım ondan çok dikkatli okudum yazıları. benim sorum şu olacak debriyaja basmasak vites deişmezmi?
    O aralığı yakalayabilecegin sürece tabiki degişir.Hatta cok seri hızlanma yapacaksan zaten debriyajı kullanmadan tak tak yukarı cekeceksin vitesi. Benim f imde durum böyle yani

  16. #76

    Üyelik
    09 Nisan 2011
    Şehir
    yalova/türkiye
    Motosikleti
    kanuni scooter merlin 150 cc , 2012 model
    vitesli motosiklet nasıl kullanılır
    müjdat demir yalova/türkiye 17/11/2011

  17. #77

    Üyelik
    17 Ekim 2011
    Motosikleti
    Yamaha ybr 125
    eline saglık mujdat okadar ugrasıp video hazırlamıssın

  18. #78

    Üyelik
    17 Ekim 2011
    Motosikleti
    Yamaha ybr 125
    arkadaslar bu böyle olmayacak dedim gittim bi yer buldum orda vitesli motor kullandım 100 metre surdum.Normal araba gibi surdum hersey cok guzeldı tabi son 80 metreye kadar. Motor çinmalı yuan 150 cc dokuluyordu zaten tekerlekler berbattı yolda cakıllıydı.Bende ön freni scooter gibi sanıordum.Ama simdi anladım degilmis. Yol cakıllı fren cok sert motor çinmalı tekerlek berbat = Düşmek... :D kaptım işi ama rezil olduk bida ön fren asla skmıcam. Cünkü skınca oluyor

  19. #79

    Üyelik
    26 Temmuz 2011
    Şehir
    İstanbul
    Mevzu vitesten ön frene kaymış gibi olacak ama şöyle söyliyim arka fren yavaşlamak için ön fren durmak için kullanılır. Panik frende (Acil duruş için) ise iki fren birden kullanılır. Ben trafikte ve yavaş hızlarda genellikle ön freni kullanıyorum. Çünkü ani duruşlar ve kısa izleme mesafesi oluyor. Eğer vitesli motosiklete yeni başlıyor iseniz trafiğe çıkmadan önce bir iki saat boş bir alanda pratik yapmanızı öneririm. Ya da daha iyisi Güvenli Sürüş Eğitimlerini şiddetle tavsiye ederim.

  20. #80

    Üyelik
    29 Mart 2013
    Şehir
    izmir/Karşıyaka
    Motosikleti
    mondial 125 MH Drift
    Öncelikle merhaba; ben bu forum sitesinden cok şey ögrendım ama bazı eksıklik ve sormak istedigim sorular var..

    A2 ehlıyet sınavına gırdım. motor:95 trafık:65 ilk yardım:80 aldım (bunun sebebı ılk yardımda kalma sansım yuksek dıye full oraya calıstım :DD )
    ama abım bana para verıcek ve kendıme motor alıp, modifiye ve benzeri şeyler yapıcam. Asıl olay '' 125mh drift mondial '' kullanmayı bılmıyorum hep otomatık motor kullandım ee ehlıyet sınavından gecemedıgım ıcınde tekrar sınava gırıp kazandıktan sonra dıreksıyon derslerıne baslanıcak. bu sürede yaklasık 2 bucuk ay surecek o zamana kadar motor garajda yatsın mı :D

    1. bu debrıyajlı motor sistemini anlamadım pek. anladıgım su pratık olmadıgı ıcın: bosa al motor marşla, debriyaj basılı tut vitesi asagı ındır, yavascana debrıyajı bırakken cok az gaz ver, sonra debrıyajı yıne cek, vitesi yukarıya kaldır, 2ye gecmıs oluyo debrıyajı yavas yavas bırakırken az az gaz ver devamlı boyle. (( PEKI lambalara gelınce o kadar hızlı nasıl kalkıyo motorlar anlamadım))

    2. Motor sıfır alıcam, alıcagım yer: ötv+kdv odeyıp motor 1 gun sonra teslım edıyo sonra trafık takıpcıye gıdıp ne dıcem, yanı bu motorun polıs durdurdugunda gec demesı ıcın neler gereklı aklımda kalan vıze var onun gıbı ayrıa bana kaca patlar??
    BİDE izmir-Karşıyaka oturan varsa face ekleyebılırse ordan konusalım belkı bı içki ısmarlama karşılıgı bana vıtes motor kullanımını gosterır :D www.fb.me/xenophiaa

    NOT: bide tek anladıgım olay bu debriyaj motor 50 de gıderken hızı bozmadan durmadan istedigin vitese gecirebilmeyi saglıyo yani sabitliyici gibi bişeymi??


4. sayfa BirinciBirinci ... 2345 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler