Araba kullanmayı biliyorsan kaparsın ama benim gibi araba kullanmayı bilmiyor, debriyaj ve vites mantığınıda kavrayamamışsan motor üzerinde ki ilk 3 saati sadece ilk kalkış için harcıyorsun, zaten kalktıktan sonra devamı geliyor
o konulardan birini ben açmıştım, motosiklet şanzımanları sıralı şanzıman olarak geçiyor, arabalardaki gibi senkromenç sistemi yok o yüzden uygun devirlerde vitesler sorunsuz geçer, ama o aralığı çok iyi ayarlamak ve vites geçerken gazı kesmek gerekiyor, doğru yapıldığı taktirde aktarma organlarına bir zararı yok, ben binlerce kilometredir o şekilde kullanıyorum, benden önceki sahibide öyle kullanmış, daha tık demedi makina
arkadaşlar ben birşey merak ediyorum atıyorum 3 ile giderken debriyaja basıp yani basılı tutup fren yaptıktan sonra durulurmu
saygılar..
evet pratik sart ama ben cıbırı kullanmayı 1 kişiden akıl almadan kullanma klavuzundan ögrendm e 2 seneden fazla zaman olunca iyice geliştrdim kendimi ama egr sahibi yanndaysa motorsiklette yüksek ccli deilse sana pratik 2,3cümle olarak anlatırsa rahat kullanrsn problem cıkmaz,ben daha önce motor görmemiş cok arkadasımın gezmesi için verdim problem cıkmadan kullandılar ama cok önemli ayrıntı ön firen scooterlardaki gbi deil ön freni mümkün oldukca kullanmamaya kullanıcaksanızda tedbirli bi seklde cok yavas seklde vererek kullanmanızı belirtmek isterim,saygılar,iyi forumlar...
vallaha ben de tırstım şimdi nedir bu ön fren olayı?
nerde kullanıp nerde kullanmamak lazım?
ne 15dk'sı? sürmez bile. vitesliyi kullanamıyacak ne war. normal motosikleti kullanıyorsan vitesliyi hayli hayli kullanırsın. hiç de zor değil hem vitesliler daha zevkli bence : )) arkadaşın anlattığı gibi vitesi tak, hafif gaz ver, debriyajdan elini yavaş yavaş çek, motor bağırınca bas debriyaja, at ikiye bu kadar :D
ben ilk motosiklet sürmeyi 50cc'lik bi motorla öğrenmiştim. gerçi o motosiklet bile değil motorlu bisiklet :D ki 5 6 defa anca sürdüm.
sonra 150cc'lik debriyajlı bi motosiklet sürdüm. kalkışta, ilkinde stop ettirdim motoru sonradan alıştım o kadar. yani anlatmak istediğim hiç de zor değil :D
bak hatta crown xy 150'yi kullanmıştım :D
arkadaslar bende bısey sormak ıstıyorum.mesela 4. viteste gidiyorum yolda.aniden yavaslamam gerektı ama durmama gerek yok.hemen debriyaja basıp bosa alabılırmıyım vitesi yoksa once 3'e sonra 2'e sonra bosa mı almalıyım?
Boşa giderken önce 3 sonra 2'den geçmen gerekir.
1-3-8........................................138
FORUM KURALLARI ve KULLANIMI HAKKINDA
ben aranıza yeni katildım.bugun keeway 150 aldım uzun zamandır ilk motorum aslında fitesli ilk ve bende heyacan yaptı aslında fitesli kullanıyorum ama aldım dıyemı bilmem. benim sorum şu neden jikle ile calişiyor1. 2. sı jikle konusunu okudum bır mesajda jikle aşagı kapalı digerinde yükari diyor hangısı dogru beni bilgilendirirseniz sevinirim . birde motorcu degimi ögrendim güneş asfalt ten gitmiş..yazık oldu ..:queen:
ilginize teşekkür..
fites degıl vites depraj degıl debrıyaj ... hersey biraz bilgi, ve kendıne guvende bıtıyor
TÜRK CHOPPER TÜRKİYE ESKİŞEHİR İL TEŞKİLATI - O ERRORDU DİSİPLİN OLDU
Ardakaşlar Merhaba Ben Yıllardır Motorsiklet tutkunlarındanım daha önceden mobilet - scooter tarzı ufak motorlardan kullandım fakat artık kendi motorumu almak istiyorum.İnsallah Bu Haziran kendi Motorumu Alıcam.Küçük Motorla Başlamak İstemiyorum.Kafamda KAWASAKİ ZX-7R var.Bazı Kullanıcılarla Konustugumda Büyük Motorla Baslamanın DAha Faydalı oldugunu Soyledıler.Baslagıcda Cebınını bıraz Zorlayabılır ama Daha ıyı Kavrarsın dedıler.Zaten Kucuk Motorla Baslayıp Ogrenme Surecını Goz onunde Bulundurursam Daha sonradan CC Buyutmek ıstıyıcegım ıcın Aynı Mıktara Denk Gelebııcegını Soyledıler Benımde Kafama Yattı.Bıde Sızlerle Paylasmak ıstedım.Sızın Goruslerınız Neler?
Konuştuğun kişiler her kimlerse bir daha onlarla görüşme.
Kawasaki ZX-7R ile motosiklete başlanmaz. Önce küçük motor alıp zaman içinde büyütmek maliyetli olabilir. Belediyenin cenaze servisi daha az maliyetli tabiki. Vücudunu tıp fakültesine bağışlarsan maliyet sıfıra bile düşer.
Şimdi konuyu görünce hemen vitesli motor kullananlara bir kaç soru sorayım dedim.
Şimdi bende motora yeni başlayacağım ilk başlarda scooter istiyordum ama zamanla kararım değişmeye başladı paramı topladığım an alıcağım motoru tabi öncesinde ehliyetimi.(ehliyete 1ay falan kaldı yaşımın dolmasına) hemen sorulara geçiyorum;
1-Vitesli motorda ön fren neden bu kadar tehlikeli?
2-Yolda giderken bir anda durmak istedim veya yavaşlamak istedim 2 frenide sıkarken debriyajıda sıkmam gerekiyormu yani bunu biraz açıklarmısınız?
3-Ve son soru motoru kaldırırken debriyaja basıyoruz ve arabada olduğu gibi gazı veriyoruz ve debriyajı çekiyoruz tek yöntem bu mu?Yani demişsiniz motor altından kaçabilir falan gazı vermeden motoru nasıl kaldırabiliriz ki?
AMACIN NEYDİ PEKİ BAKALIM BİLMEYENLERE YARDIMCI OLUYORLARMI? DİYE SHOW YAPTIN.
BURADAKİ ARKADAŞLARIN İYİ NİYETLİ YAKLAŞIMINI KÖTÜYE KULLANMAYALIM ARKADAŞLAR.
ASLINDA BÖYLE SAÇMA SAPAN KONU AÇANLARA CEVAP BİLE YAZMAMAK LAZIM.HİÇ BİRŞEY BİLMİYORSA GİTSİN SÜRÜCÜ KURSUNDAN ÖĞRENSİN.
AGLARSA ANAM AGLAR GERISI PLAYBACK YAPAR,,,
G.BEREKET sorularına cevap vereyim,
1- Vitesli vitessiz ön fren tehlikeli değildir. Bazı arkadaşlar yeni başlayanlar için ön yargı oluşturacak cümleler kullanmışlar. Kafan karışmasın.
Ön fren hayati derecede önemlidir ama kullanmayı bilirsen. Viraj dönerken ön fren sıkılmaz mesela. Gerekiyorsa arka frene hafifçe devamlı basılır. Hatta yerine göre arka frene hafif basılı tutup yarım debriyaj ve sabit gazlada gidebilirsin. Virajda arka fren sıkılınca motor virajın içine daha çok yönelir. Hep motosiklet teorisi bunlar. Bu sitenin faydalı bilgiler, püf nokları linki var. Viraj dönme teknikleri ve fren teknikleri hakkındaki bilgileri mutlaka edinmen gerekir.
Önce teori, bilgi sonra tecrübe daha sağlıklı olur.
Motoru asıl durduran ön frendir. Tabi limon sıkar gibi sıkmak gerekir aniden değil. Bunula beraber arka frenine öyle sıkılması gerekirki minimum mesafede sağlıklı şekilde dursun.
2- Aniden durman gerekiyorsa tabikide 2 frenide kullanacaksın. Fakat limon sıkar gibi giderek artan bir basınçla. Bu esnada debriyaja sakın basma arka tekerlek kitlenir ve motorun yan yatar. İyice yavaşladıktan sonra ( motor teklemeye başlar debriyaj hala sıkılı değil) debriyaja bas ki motor stop etmesin.
3- Aynen arabadaki gibi. Kavrama noktasında zaten ben gidicem der motor anlarsın. Motor altımızdan kaçmaz uygun kullanırsak debriyaj ve gazı. Tabiki yeni başlayacağın için 500cc altı vitesli motorsikletler için söylüyorum. Spor modellerde yine birazdaha dikkatli ol.
Birde bu sitedeki motosiklet ile ilgili püf noktaları faydalı bilgileri mutlaka oku iyice öğren. Honda, Yamaha ve başka eğitim yerlerinden eğitimi şiddetle tavsiye ederim arkadaşım.
Ehliyetin hayırlı olsun, sevgiler.
Evindeki muhabbet kuşunu, bebe şampuanı ile yıkayan insanlardan zarar gelmez
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)