Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Akü değişimi nasıl yapılır?

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    29 Mayıs 2015
    Arkadaşlar merhaba,

    Forumda olduğum kadar motorsiklet konusunda da oldukça yeniyim. 250 CC Keeway Supershadowum var. Aküsü bitti normalde aküyü değiştirmeye gelip yardım edecek bi tanıdığım vardı ama gelemiyor kendisi. Yaşadığım yerin yakınlarında da bi usta olmadığı için götüremiyorum. Açıkçası bi tane usta var oda 200 liraya yakın bi masraf çıkartıyor bana. 95 lira zaten akünün fiyatı. Bende diyorum ki acaba aküyü kendim değiştirebilirmiyim? Bununla ilgili bildiğiniz çekilmiş video varmı? Yada dikkat etmem gereken bir püf nokta?

    Selamlar


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    hsk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Ağustos 2014
    Şehir
    ESENYURT
    Motosikleti
    DAELİM S2 250 SUZUKİ AN 125 HK MONDİAL MASH
    Takarsınız iki tane kutup başı var sonuçta.Aldığınız akü sıfır ise kontak kapatmadan 30dk kadar motorunuzu kullanın.
    Vaynakh ve eek bunu beğendiler.
    34 HSK 57
    ASYA AS125 T21 - DAELIM S2 250 - SUZUKI AN 125HK
    MONDİAL MASH

  3. #3
    MotorKafa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Mayıs 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF 1000 FA
    Hayatında daha önce tornavida gördüysen al eline.
    Üstte iki tane vidanın tuttuğu iki kablo var. O vidaları sök, kabloları çıkart.
    Aküyü al yere koy. Sonra yeni aküyü kutudan çıkar motordaki yerine koy.
    Kabloları yeni aküdeki yuvalara sok, vidaları sık.
    Sonra asfalta koyduğun aküyü al, 100 lira işçilik parası isteyen ustaya götür. "Bunu al enerjin bittiği zaman kıçına sok kullan" de
    eek, Sinan Aksu, Vaynakh ve 1 diğerleri bunu beğendiler..

  4. #4

    Üyelik
    29 Mayıs 2015
    Alıntı hsk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Takarsınız iki tane kutup başı var sonuçta.Aldığınız akü sıfır ise kontak kapatmadan 30dk kadar motorunuzu kullanın.
    Bi videoya denk gelmiştim.. Bi kabloyu önce takmanız lazım diyordu ama o videoyu sonra bulamadım. Varmı öyle bişey? Önce takılması gereken bi kablo? Bide Su bazlı aküler kısa ömürlü, sıkıntılı akülermidir? Diğerlerine oranla fiyatları daha ucuz.

    Alıntı MotorKafa adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hayatında daha önce tornavida gördüysen al eline.
    Üstte iki tane vidanın tuttuğu iki kablo var. O vidaları sök, kabloları çıkart.
    Aküyü al yere koy. Sonra yeni aküyü kutudan çıkar motordaki yerine koy.
    Kabloları yeni aküdeki yuvalara sok, vidaları sık.
    Sonra asfalta koyduğun aküyü al, 100 lira işçilik parası isteyen ustaya götür. "Bunu al enerjin bittiği zaman kıçına sok kullan" de
    Bu iyiydi :D

  5. #5
    hsk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Ağustos 2014
    Şehir
    ESENYURT
    Motosikleti
    DAELİM S2 250 SUZUKİ AN 125 HK MONDİAL MASH
    Önce - kutup'un sökülmesi gerektiği söylenir yani evet var öyle birşey.

    MUTLU AKÜDEN ALINTI:
    Aküler, kutup başları, terminaller ve ilgili parçalar kurşun, kurşun bileşimleri ve diğer bazı kimyasallar içermektedir. Ciddi sağlık sorunlarına yol açmaması için Akü ile ilgili her türlü çalışma sonunda elleriniz mutlaka bolca su ve sabunla yıkayın.

    Akü üzerinde ve çevresinde çalışırken daima koruma gözlüğü, maske ve eldiven takın.

    Akülerde oluşan hidrojen gazı son derece yanıcıdır. Şarj alanları iyi havalandırılmalıdır.

    Kıvılcım, alev, yanan sigara, kaynak, sürtünme ve statik elektriğin boşalması gibi diğer tutuşmaya yol açacak her tür nesne ve etkeni akülerden uzakta tutun. Aksi halde gaz ateş alıp, patlayabilir. Ayrıca bakım sırasında oluşabilecek kıvılcımlara engel olabilmek için ilk olarak topraklanmış kablo bağlantısının çıkartılıp yine en son olarak da bu bağlantının takılması gerekmektedir.

    Araçtan bir aküyü sökerken önce (-) negatif olan kutup başını sökün, araca aküyü takarken önce (+) pozitif kutup başını bağlayın.

    Şarj esnasında doğrudan devreleri bağlamayın veya sökmeyin. Kıvılcımdan kaçınmak üzere kablo başlıklarını bağlarken veya çıkartırken daima önce şarj ve test cihazlarını kapatın.

    Sulu aküleri herhangi bir yana 45 °C'den fazla eğmeyin. Aküler ciddi yanıklara sebep olabilecek sülfürik asit içerirler, asit ile temas halinde, temas yerini bol su ve sabun ile yıkayın. Göze asit kaçması halinde yıkamanın hemen arkasından tıbbi kontrolden geçin.

    Şarj, test veya aküden aküye bağlantı yaparken akünün üzerine eğilmeyin.

    Donmuş aküyü şarja bağlamadan önce 15°C'’a kadar ısınmasını bekleyin.

    Akü voltajının doğru yönde olduğunu görmeden araca takmayın.

    Aküleri ve elektroliti çocuklardan uzak tutun.

    Doğru kullanım için dikkat edilmesi gereken hususlar:

    Akünün yüzeyi temiz ve kuru tutulmalıdır.
    Akü bağlantı noktalarında gevşeme; oksitlenme olmamasına dikkat edilmelidir.
    Eğer akünün tipi uygunsa, akünün suyu kontrol edilmeli, azalma varsa “saf su” eklenmelidir. Kesinlikle Asit eklenmemelidir.
    Akünün uzun süreli kullanılmadan saklanacağı durumlarda tam şarjlı olmasına dikkat edilmelidir.
    Talimatları mutlaka okuyun ve uyun.

    Vaynakh bunu beğendi.
    34 HSK 57
    ASYA AS125 T21 - DAELIM S2 250 - SUZUKI AN 125HK
    MONDİAL MASH

  6. #6

    Üyelik
    29 Mayıs 2015
    Alıntı hsk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Önce - kutup'un sökülmesi gerektiği söylenir yani evet var öyle birşey.

    MUTLU AKÜDEN ALINTI:
    Aküler, kutup başları, terminaller ve ilgili parçalar kurşun, kurşun bileşimleri ve diğer bazı kimyasallar içermektedir. Ciddi sağlık sorunlarına yol açmaması için Akü ile ilgili her türlü çalışma sonunda elleriniz mutlaka bolca su ve sabunla yıkayın.

    Akü üzerinde ve çevresinde çalışırken daima koruma gözlüğü, maske ve eldiven takın.

    Akülerde oluşan hidrojen gazı son derece yanıcıdır. Şarj alanları iyi havalandırılmalıdır.

    Kıvılcım, alev, yanan sigara, kaynak, sürtünme ve statik elektriğin boşalması gibi diğer tutuşmaya yol açacak her tür nesne ve etkeni akülerden uzakta tutun. Aksi halde gaz ateş alıp, patlayabilir. Ayrıca bakım sırasında oluşabilecek kıvılcımlara engel olabilmek için ilk olarak topraklanmış kablo bağlantısının çıkartılıp yine en son olarak da bu bağlantının takılması gerekmektedir.

    Araçtan bir aküyü sökerken önce (-) negatif olan kutup başını sökün, araca aküyü takarken önce (+) pozitif kutup başını bağlayın.

    Şarj esnasında doğrudan devreleri bağlamayın veya sökmeyin. Kıvılcımdan kaçınmak üzere kablo başlıklarını bağlarken veya çıkartırken daima önce şarj ve test cihazlarını kapatın.

    Sulu aküleri herhangi bir yana 45 °C'den fazla eğmeyin. Aküler ciddi yanıklara sebep olabilecek sülfürik asit içerirler, asit ile temas halinde, temas yerini bol su ve sabun ile yıkayın. Göze asit kaçması halinde yıkamanın hemen arkasından tıbbi kontrolden geçin.

    Şarj, test veya aküden aküye bağlantı yaparken akünün üzerine eğilmeyin.

    Donmuş aküyü şarja bağlamadan önce 15°C'’a kadar ısınmasını bekleyin.

    Akü voltajının doğru yönde olduğunu görmeden araca takmayın.

    Aküleri ve elektroliti çocuklardan uzak tutun.

    Doğru kullanım için dikkat edilmesi gereken hususlar:

    Akünün yüzeyi temiz ve kuru tutulmalıdır.
    Akü bağlantı noktalarında gevşeme; oksitlenme olmamasına dikkat edilmelidir.
    Eğer akünün tipi uygunsa, akünün suyu kontrol edilmeli, azalma varsa “saf su” eklenmelidir. Kesinlikle Asit eklenmemelidir.
    Akünün uzun süreli kullanılmadan saklanacağı durumlarda tam şarjlı olmasına dikkat edilmelidir.
    Talimatları mutlaka okuyun ve uyun.

    Kardeş çok basit başladık olay çok karışık bir hal aldı :D

  7. #7
    eek - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Nisan 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Tracer 9
    Hocam senin para verip yaptıracağın usta bunların hangisine dikkat edecek zaten? Sen once - yazan tarafı, sonra + yazan tarafı sök, aküyü çıkar, yenisini yerleştir, + yazan once, - yazan sonra bitti gitti MotorKafa çok güzel anlatmış zaten, son tavsiyesini özellikle uygula
    Vaynakh bunu beğendi.

  8. #8
    shooter1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2013
    Şehir
    Manisa
    ilk - sonra + sök, takarken de +sonra -
    yanlışım varsa düzeltin
    kovboy03 ve Vaynakh bunu beğendiler.

  9. #9

    Üyelik
    29 Mayıs 2015
    Gayet yeterli ve güzel açıklamalar oldu Çok teşekkürler arkadaşlar en yakın zamanda uygulayacağım bu işlemleri


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)