arkadaşlar hondanın sitesinde gördüm bu modeli.. benim çok hoşuma gitti. sizlerin fikirlerinide merak ettim... anlayanlar , fiyat ve özelliklerini kıyaslayıp fikirlerini yazarlarsa çok sevinirim .. şimdiden teşekkürler...
arkadaşlar hondanın sitesinde gördüm bu modeli.. benim çok hoşuma gitti. sizlerin fikirlerinide merak ettim... anlayanlar , fiyat ve özelliklerini kıyaslayıp fikirlerini yazarlarsa çok sevinirim .. şimdiden teşekkürler...
Bence 4.5 milyara CBR125 alacağına istanbul motosiklet fuarını bekle Yamaha'nın fuarda tanıtılacak XT125X ini al.Çok daha mantıklı bence.Ayrıca 4.5 milyar bu motosiklet için (CBR125) inanılmaz bir rakam! Üstünde 1.5 milyar daha eklediğinde temiz 600 CC Racing makine bile bulabileceğini söyleyebilirim.RS125 bile CBR125'den çok çok başarılı.
1-Granajları rezalet.Madem motoru tam olarak gizlemeyecek o granajlar niye yapıldı?
2-Repsol modelini alırsan CBR125 Repsol Machine alıpta sokaklarda gezen Valentino Rossi gibi etrafta dolaşan bir sürü kişi göreceksin ve zaman sonra bayacak bu seni.
3- O kadar cılız ve hacimsiz duruyor ki Aprilia RS125 bu makinadan çok çok daha başarılı ve Hızlı.CBR'ın son hızına baktınmı bilmiyorum? Bu motosiklet taş çatlasın 130 geçmez.Bu motosiklete bağlayacağın parayla çok sorunlu olsa bile temiz bir RS125 alırsan çok daha iyi edersin.Son hızı 160-170 arasında gidip geliyor.(Kullanıma bağlı.)
4-Resmen Türkiye için sırf ''İTELEME'' amaçlı üretilmiş bir motosiklet bence. Başka bir ülkede vilayette satılırmı bilmem şüpheliyim.
ateş cevabın için çok teşekkür ederim. benim için çok aydınlatıcı oldu.
Ates, ne alakası var yaw iteleme için getiriliyo muhabbeti? Varaderosunuda üretiyorlar ama türkiyeye gelmedi.. Arz talep meselesi birader.. Bence öğrenmek isteyen sorunsuz sıfır olsun isteyen şekil isteyen alıncak en ideal makinalardan biri.. Çok methettiğin RS125 bir arıza çıkardığında kaça patlar bunda kaça patlar? Kaldıki Aprillianın parçasını 2 ay beklersin bunu maximum 1 hafta...
fidelaty, bence karar vermeden önce git motoru canlı gör.. Resimler bence çok net bilgi vermiyor..
Benim icin zoru basarmak kolaydir, imkansiz ise biraz zaman alir!”
Sinan Atasoy
Arz talep meselesine diyeceğim yok ki? Zaten Arz olmazsa talep olmaz sevgili dostum Sinan Bu makine ''İteleme'' başka hiç bir açıklaması yok.. Bu bahsettiğimiz motosikletlerin 600cc ve 1000 cclik versiyonlarını alamayan zavallı yurdum insanı için en azından CBR'ım var + Varadero'm var diyebilsin diye üretimi/ithalatı yapılmış tuzak bir makine! Yurtdışında kim bilir kaçtane satılacak?! Kaldı ki Yurtdışında Sıfır ve 2.el Motosikletlerin alım kolaylığı ve insanların maddi gücü konusunda hiç konuşmak istemiyorum herkes biliyor zaten.. Honda Teknolojisine+Kalitesine+Servis ve Yedek parça konusundaki hızına diyeceğim yok bu konuda aksini hiç bir zaman zaten söylemedim ki?
Ayrıca.. Madem Sıfır olsun temiz olsun öğrenmek için alıyorum mantığıyla motor alınacak illa CBR125 mi olması lazım bu motorun?Tamam Aprilia RS125'in sorunlu bir makine olduğunu zaten belirttim (Büyüklerimizde deneyimlerinden örnekler verdi.) ama bu kullanımlada doğru orantılı diye düşünüyorum.. Sen 125 CC makina Red line a varana dek 170 yapıyor diye her boş düzlük bulduğunda gazı kökliceksen 3 ay bile dayanmaz o motosiklet sana..CBR125'in teknik özelliklerinde gözünüze hiç mi bu motosikletin beygir gücü/sıkıştırma oranı çarpmadı yahu? 13.2 HP + 10.2 NM Torque var makinanın! Bu ne demek biliyor musun? Yanından MZ ETZ201 veya daha küçük bir motosikletin sana binimum gülebildiği her uvzuyla gürüp seni toz duman içerisinde kolayca bırakbileceğinin kanıtıdır? Hani CBR'ın vardı?Gazlasana?Bak üstünde Repsol'de yazıyor Hani Racer'in ya yarışlarda katılıyorsun! Puhahaha (Benim eski MZ 125SX Cross'um bile 12.1 NM Torque 15 HP sahipti!)
Resimlerin çok net gerçeği göstermediği herkesçe bilinen bir aşikar konu. Fakat Allah aşkına şu fotoğraftaki motosikletlerden en çok gözünüze rezalet+komedi görünen hangisi söylermisiniz?(Katılan?Katılmayan?)
Cevap veriyorum en sağdaki
Kaldıki belki alan ağır abi rolünü oynicak.. Peah dicek bende cbr sende mz ben senle kapışmam
Benim icin zoru basarmak kolaydir, imkansiz ise biraz zaman alir!”
Sinan Atasoy
Bence Honda Türkiyenin bu motoru getirmesinin en büyük nedeni yeni çıkacak olan trafik yasası ile 125cc motosikletleri A2 ehliyetsiz kullanabilecek olmanız. yoksa getireceklerini sanmıyorum. Hondanın bazı modelleri getirmeme nedenlerini çözemedim mesela Hornet600 . Bu snee piyasaya 125cc lik çinden getirilmiş birçok scooter görecegiz
CBR 125'i , 600RR ve 1000RRin yanına koyarsanız motor tabii ki sırıtacak ve kötü gözükecektir Kendi sınıfında motorlar ile kıyaslamak lazım.
Performans açısından birşey söylemem doğru olmaz hiç bilgim yok.
Bu motorun başlangıç seviyesindeki kullanıcılara hitab ettigi acik , genelde motosiklete ilk baslayacak kisilerin görünüşe önem verdikleride açık i: .
Ben , Ateşin dediği kadar kötü olmadığını düşünüyorum fiyat açısından 4.500ytl bu motor için abartı bi rakam değil(rs125in fiyatınada bakmak lazım) ama başlangıc seviyesinde motosiklet kullanımına alışılacak süreyi daha ucuz bi motorlada gecebilirsiniz.
Rs 125 daha CBr 125 den daha güzel bir motor ama Türkiye şartlarında Honda tercih edilmeli.
Aprilia Rs125
Teknik Özellikler Aprilia RS125
Model : RS 125
Fiyat : Motomax ana sayfasından inceleyiniz
Beygir Gücü ve Devir : 21,5 kW (29 HP) / 11000 RPM
Tork : 19,5 Nm / 10000 RPM
Motor Tipi : Tek silindirli, iki zamanlı, su soğutmalı
ÇapxStroke : 54 X 54,5 mm
Silindir Hacmi : 124,8 cc
Supap : -
Vites Kutusu : 6 vites
Şase : Yüksek torsiyon dayanımlı, Aluminyum
Ön lastik : 110/70 – ZR 17
Arka lastik : 150/60 – ZR 17
Ön fren : 320 mm çapında disk
Arka fren : 220 mm çapında disk
Dingil Aralığı : 1345 mm
Ağırlığı : 114 kg
Sele Yüksekliği : 805 mm
Yakıt Kapasitesi : 14 l
Azami Hız : 155 km/h
Model: Honda CBR 125R
Motor Sıvı soğutmalı, 4-zamanlı, 2 valfli, SOHC tek silindirli
Silindir çapı & strok (mm) 58 x 47.2
Motor hacmi (cc) 124.7
Sıkıştırma oranı 11 ; 1
Yakıt sistemi 28 mm VK tipi karbüratör
Max güç 13.2 hp/10000dev/dak
Max tork 10.1 Nm/8000dev/dak
Ateşleme Kapasitör deşarjlı (CDI)
Çalıştırma Elektrik
Şanzıman 6 vites
Aktarım O-Ringli zincir
Boyutlar (UxGxY)(mm) 1920x675x1070
Teker arası mesafesi (mm) 1.294
Sele yüksekliği (mm) 776
Yerden yükseklik (mm) 172
Yakıt deposu (litre) 10
Tekerlekler
Ön/Arka U-profilli 6 kollu alüminyum döküm
Lastikler Ön 80/90 17M/C 44P
Arka 100/80 17M/C 52P
Süspansiyon Ön 31 mm´lik teleskobik çatal, 109 mm esneme aralıklı
Arka Monoshock amortisör, 120 mm esneme aralıklı
Frenler Ön Çift piston kaliperli 276x4mm´lik hidrolik disk,
cüruflu metal balatalı
Arka Tek piston kaliperli 220x4mm´lik hidrolik disk,
cüruflu metal balatalı
Ağırlık 115 KG
[/u]
Skullhunter, 50cc ile 125 cc 11kw arasındaki motorlar için A1 ehliyet isteyecek, kalan makinaların ehliyeti direk A olacak..
Benim icin zoru basarmak kolaydir, imkansiz ise biraz zaman alir!”
Sinan Atasoy
JetAime, yanlış biliyorsun
125cc ye kadar A1 ehliye ve B sürücü ehliyeti olanlar kullanabilecek
Skullhunter, Çok detaylı olarak araştırdım, emniyete dahil sordum soruşturdum... B sınıfı ehliyet 50 cc ve aşağısı olmadığı sürece -ki bu aralık zaten ehliyet istemiyor- hiç bir surette iki tekerli araç kullanamaz..
Neyse Skull bu konuyu uzatıp sensin benim olayı yapmanın manası yok... Daha önce benzer bir tartışma yaşanmıştı.. Gerek yok ortamı germeye.. Sen onu doğru biliyorsun ben bunu.. Zaman seni yada beni illaki haklı çıkarır dostum
Benim icin zoru basarmak kolaydir, imkansiz ise biraz zaman alir!”
Sinan Atasoy
Senin dedigin şu anki geçerli yasa
Yeni çıkacak yasadan bahsetmistim
Skull dilersen mail adresini ver sana yeni yasayı göndereyim..
Orda açıkca hangi sınıf ehliyetle hangi araçları kullanabildiğin yazıyor..
Benim icin zoru basarmak kolaydir, imkansiz ise biraz zaman alir!”
Sinan Atasoy
arkadaşlar, ilginize çok teşekkür ediyorum. her mesajdan bir şeyler öğrenmiş oldum... müsadenizle birşey daha soracağım... bundan 3-4 sene evvel TRT de beyond 2000 isimli bir program vardı.. yeni teknolojileri tanıtıyordu.. orada bir sistem göstermişlerdi.. motorsiklet durduğu zaman yanlardan iki adet uzantı çıkıyor ve motoru dengeliyordu böylece sürücü dengesini sağlamak için ayaklarını kullanmak zorunda kalmıyordu... siz internette böyle bir sisteme rastladınızmı.. yada başka birşekilde bilginiz varmı.. varsa burada paylaşırsanız çok sevinirim...( bunu soruyorum çünkü bedensel engelliyim.. bir ayağımda kısalık ve zayıflık var... eğer bu sistem geliştirilmiş ve yaygınlaşmışsa, ben ve benim durumumdaki bir çok kişi motorsiklet kullanmanın keyfini yaşamış olacak" not:3 tekerlekli motorsikletler bir alternatif olabilir ama görünüş açısından çekici olmadıklarını düşünüyorum. o yüzden iki tekerlekli bir model üzerinde duruyorum.
CBR 125 çok kötü bir model
1- CBR bir süper sport modeli ismidir ve bunada süper sport demişler, yalan bayağı enduro gibi duruyo.
2- Yeni kullanan biri için sorun yaratabilir ve motordan soğumasına kadar bile gidebilir. Örnek: yeni kullanmaya başladınız bir hafta oldu aa kullanıyorum ama ne oldu sokağı dönerken çukur varmış ön teker girdi düştünüz ve sağ grenajı kırdınız kafa grenajıda çatlak hoppala kaskoda yok ( granaj fiyatlarını bilir arkadaşlar pahalıdır biraz.) ulan yaptırım çok para böle satayım uçuza gidiyo s.. böle işi der ve bırakabilir motorculuğu.
3- 125 lik bir motor için 4,500 ytl çok pahalı deymez. Grenaj kırrsanız en az motor parasının yarısı tutar, yani bununla düşmemek gerekiyor, böylecede başlangıç motoru olmaktan çıkıyor bana göre.
4- Madem süper sport daha hızlı gitmesi lazım o kadar bg yetmez az gelir.
bu kadar bence öööggg dedirtecek bir model cbr adına yakışmıyor.
yani olmamışşşş boşuna model kalabalığı.
Tanrı motor kullansaydı racing kullanırdı...
Kingston in Aksaray
(niye diye sormayın :((()
kingston o kadarda değil yani bizde de honda var ve bir sonraki motorumda %80 honda olacak. ben sadece CBR125 için yaptım o yorumları.
Tanrı motor kullansaydı racing kullanırdı...
Granajli Enduro
eeeeeeeeee honda harici servisi sorun cıkarmayacak ne marka motor var gidipte aprilla alıp bozulunca atacakmıyız hele ben bide kütahyada oturuyorum burada mobblet harici hiçbir motorun ne yedek parçası var nede servisi bence en uygun motosiklet servisi sorun çıkarmayan az yakan motorlar tabii bu kriterlere uyan motorlar parmakla sayılacak şekilde MONDİAL HAKKINDA GENİŞ BİLGİSİ OLAN VAAAAAAAAAAAAR MI???????
eeeeeeeeee honda harici servisi sorun cıkarmayacak ne marka motor var gidipte aprilla alıp bozulunca atacakmıyız hele ben bide kütahyada oturuyorum burada mobblet harici hiçbir motorun ne yedek parçası var nede servisi bence en uygun motosiklet servisi sorun çıkarmayan az yakan motorlar tabii bu kriterlere uyan motorlar parmakla sayılacak şekilde MONDİAL HAKKINDA GENİŞ BİLGİSİ OLAN VAAAAAAAAAAAAR MI???????
puhahahahahaAtes adlı üyeden alıntı
Kingston in Aksaray
(niye diye sormayın :((()
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)