önce yazdıgımı bir yap bakalım benzini geri atmaz çalışırsa karbüratörü temizlersin söktügünü yerine takarsan sıkıntı olmaz
önce yazdıgımı bir yap bakalım benzini geri atmaz çalışırsa karbüratörü temizlersin söktügünü yerine takarsan sıkıntı olmaz
filtreyi çıkartıp o delikten karbüratöre doğrumu sıkayım benzini yoksa filtrenin üzerinemi sıkmalıyım,
birçok soru sorup başınızı ağrıttıysam kusura bakmayın fakat eğer tamirci çağırmadan kendim halledebilirsem bu problemi kendime motosiklet konusunda güvenim gelecek inanın iki gündür motordan soğudum diyebilirim o kadar bozduki moralimi.
karburatoru cikarin buyuk ihtimal sorun onda.bir gun yolda giderken motor ansizin durmustu.atesleme vardi.karburatoru actigimda memenin gevseyip dustugunu gordum.taktim.yola devam.bir kere soksen kolay oldugunu anlarsin you tubeden izle istersen.kolay gelsin..
akşam dediklerinizi uygulayacağım,jikle açık ve kapalı vaziyettede denedim lakin sonuç alamadım,
benzini karburatöre dogru sıkmak gerekiyor bogazın içine ama çok fazla değil ufak bir şırınga ile püskürecek gibi bir taraftanda marşa basın benzin i çekiyormu gerimi atıyor anlamaya çalış.
marş dinamosu çaışıyor mu kontrol ettin mi ? o çalışıyor ise marş rubleside kitlenmiş olabilir. marş rublesinin yıkama ile bir ilgisi yok ama. kalitesiz parça ise ruble çabuk kilitlenmiş olabilir. ruble kilitlendiğinde motor dönemediği için çalışmıyor. marş sesinde bi anormallik farketmezsin ama. onu uzman birine söktürüp baktırman gerekir. bu sorunu bende yaşadım ve bu şekilde halletmiştim..
Cümleten hayırlı günler,dün akşam karbüratörü söküp içindeki benzinin geldiği delikli çubuklar dahil heryerini benzin ve hava ile temizledim ,ardından yerine yerleştirip tekrar bastım sonuç gene aynı, hava girişini elimle tam ve yarım kapayarak denedim sonuç aynı,rölanti ayarını değiştirerek denedim sonuç aynı, hava filtresini söküp marşa basarken içine şırınga ile benzin sıktım ama benzin olduğu gibi bu tarafa hava filtresi kabının tabanına aktı, siboplarda bi sıkıntı olduğunu düşünmeye başladım ,bu akşam biraz daha kurcalayacağım olmadı nakliye çağırıp 100 lira taşımaya bayılıcaz artık...
Birtaraftan marşa basın marşı bırakmadan ayak marşı varsa birlikte basın yalnız bunu yapmadan önce depoyu söküp benzini boşaltın içinde su olabilir temiz benzin koyun kontrol edin aynı durum benim başıma yıllar önce geldi boşu boşuna karburatör temizliği yaptım sorun benzinde su vardı depoyu söktum calismayı beceremeyince kamyonetle götürdüm bağcılar oktay motora baktı sorun yokdedi marsa bastı bırakmadan ayak karşına basıp çalıştırdı
---------- Mesajlar birleştirildi - 08:40 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:33 ----------
Depoda su yıkama esnasında kapaktan sizabilir deponun dibinde birikir su olup olmadigini musluğu yedeğe alıp benzin vitrinini çıkartın pet siseyebiraz tahliye edin bakalım su varsa belli olur depoyu dökmeden önce bakın birde fenerle depo içine bakın
Varsa boşaltip temizleyin sonra marsla birlikte ayak marşı basıp çalıştırmayı deneyin
Aynı motoru kullanıyoruz dostum aynı sorunu motoru bulduktan sonra ben yaşadım (Çalınmıştı!). Sorunun %90 ruble diyebilirim. rubleye sıkışan koruma sacı olabilir. Sana muhtemelen motor kitlemiş diyecekler. Rubleye baktırmadan sakın motoru elletme.
Apaçi olacaksan buna alışmalısın ...
motorda ayak marşı yok sadece el ile çalışıyor 'spil',dediğiniz deneyemeyeceğim o yüzden.depoyuda 2 önce boşalttım kovaya tamamen fakat içinde su var diyemem olsa üzerinde su yüzer belli olurdu sanırım.
'pathologist' rublede sıkıntı olsa marş hiç basmazmı yoksa marş dönmeye devam edermi çünkü basınca marş alıyor ama çalışmıyor motor ?
bu arada nasıl öyle bir hata yaptım bilmiyorum ama konu başlığında marş basmıyor yazmışım, affola
Kardeşim ben motordan pek anlayan biri değilim, söylediklerin benim de başıma geldi. ama bu kadar yazılan şeyle alakası olduğunu hiç sanmıyorum. Motorum çok sağlam bi yağmur yedi öyle ki 1 gün süren bir yağmur. Motoru çalıştırdım biraz gittim benzinciye kadar benzin aldım. Sonra çalışmadı motor, ayak marşı olmadı vurdurdum olmadı karbüratör jiklesiyle oynadım olmadı. Böyle bazen zor bela çalıştırıyorsun onda da gaz verince motor duruyor. Eğer yanlış anlamadıysam senin sorun böyle bir şey.. Tahminimce bu sorun benzin deposuna su kaçmasından ya da karbüratöre giden, çıkan borularda tıkanıklıktan kaynaklanıyor. Tavsiyem, yaptığın her şeyi eski haline çevir o şekilde çalıştır motoru (umarım çalıştırabiliyorsundur) benzin sıkıntın yoksa en azından bi 15 dk rölantide çalışsın hiç gaz falan verme bu arada, sonrasında gazı böyle çok milimetrik açarak devri yükselt.
bu akşam içime sinsin diye depoyu bi boşaltıp yeni benzin koyup deneyeceğim ,eğer çalışırsa dediğini uygularım ilgin için teşekkürler.
Pek çok öneri verilmiş çoğu ezbere olmuş. Motor yatak sarması denilen şey yağsız kalan yüzeylerin sürtünme ile yataklarını bozmasıdır. Yağsız kalan veya yağ eksilten motor genelde öncelikle iticileri ve egzantrik milini ve yatağını bozar daha sonra subap ya da alt tarafa zarar verir. Son olarak piston gömlek içinde sıkışır ve kitlenir. Ayrıca marş basan motorda marş rublesi bozuk olmaz. O dediğiniz marş rölesidir. Ki ateşleme varsa o da muhtemelen sağlamdır.
* Öncelikle motorun yanma odasında kaçak var mı onu kontrol edin. 3. 4. vitese takip itekleyin, teker kitlemiyorsa subap ya da sekmandan kaçırıyor demektir. Zor çalışmanın ilk nedeni bu. Çiğ benzin ya da yağ tahliyesinden fazla yağ atması ve tabi performans düşüklüğü belirtileridir.
*Karbüratöre gelen hortumlarda deponun icinde ya da benzin filtresinde son olarak da karbüratör jetlerinde tikaniklik olabilir ki sorun kuvvetle muhtemel budur.
*Karbüratör hava alıyor ya da hava ayarı fazla açıksa bu da bir nedendir.
*Son olarak hava hortumu katlanmış, hava filtresi kirlenmişse marş esnasinsa egzozdan yoğun benzin kokusu çıkıyorsa fazla benzinden boğuluyor demektir.
Bujiyi söküp bir miktar benzin damlatarak çalıştırmayı deneyin, yine stop ederse muhtemelen karbüratörünüz sıkıntılıdır.
son durum nedir halledebildin mi
Cümleten hayırlı akşamlar abilerim arkadaşlarım kardeşlerim, bikaçgündür bağa gidemedim stajımdan dolayı yarım saat önce motorun yanına daha önceden şarj olan akümü taktım besmele çekip marşa bastım motor çalıştı fakat rölanti baya açık devir yaklaşık 2500 de idi, gaz vermedim öyle bıraktım on dakika çalıştı, bu arada devir çubuğu yerinde durmuyor bi aşşa bi yukarı sarsıntılı çalışıyordu motor, gaz ayarını biraz kıstım stop edecek gene verdim, biraz gaz vereyim dedim 5000 devire gelmeden stop ettik, gene çalıştı gene aynı durum, bişey daha dikkatimi çekti çalışırken dur bi farı açayım dedim farı yakınca stop etti pat diye, Saygılar sevgiler
Merhabalar,motoru dün tamirciden çıkardım yapılan işlemlerin sibop ayarı karb.hava ayarı ve beyin değişimi olduğunu söyledi.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)