Yağ Soğutma Sistemi Radyatör
Reklamlar
-
Su soğutma yeter derecede sıhhatli çalışıyor motorumda, ancak fark ettğim şey, yağ'ın dolandığı alt blokta neredeyse el yakacak kadar ısınmakta (6-8km mesafede bile) , konuyu aratıp çıkan sayfaları inceledim ancak işime yarayan bir şey elde edemedim.
Yukarıda yazdığım girişgahı göz ardı ederisek , bu sistemi cg yahut başka tip motorlarda uygulayıp kullananlardan, ustalardan bilgi yardımı taleb ediyorum , aklıma takılan şey çeşitli görsellerde bir giriş bide çıkış ile yağ devir daim ettirilmekte.
Bu durumda yağ seviyesi ekstra artmaktamıdır? söz gelimi 1.5 litrelik yağ rezervine sahip motor için, bu sistem takıldığında miktar artıyormu örnek: 2 litre kadar?
Yine görsellerde kiminde alt boşaltım tapasına uygulanırken, bir başka tipte ise blok yan kapağa entegre edilmekte, sanırım benim motora yan kapaktan müdahale edilemez, ancak alt tapa uygun gibi.
Konu hakkında, uygulama alışveriş, randıman, test edebilmiş kullanıcılardan maaliyet ve temin başta olmak üzere ebad, performans/soğutmaya katkı olup olmadığı konusunda bilgi taleb ediyorum teşekkürler.
Reklamlar
-
Yazınız bir tuhaf olmuş yabancı olup Türkçeye çevrilmiş gibi yazılmış.Belkide başka ülkeden yazıyorda olabilirsiniz.
Motor yağına ayrıyetten yağ eklenirse motorun sıcaklığı düşmez.
Yağ soğutmalı motorlarda su+antifiriz yerine yağ motoru soğutur.
Sıcak havada motorun alt kısmı bahsettiğiniz gibi el değmeyecek kadar sıcak olması normal.
Su suğutmalı ise motorunuz ( cg den bahsetmişsiniz cg su soğutmalı değil hava soğutmalı, cbf 150 ybr 125 honda cg cgl 125 vs. vs.)
Hararet yapıyorsa suyu kaynatıyorsa radyatörden basınçlı sıcak kaynamış su atıyorsa, çalışması değişip rolantide duruyor veya tekliyorsa hararet yapmış demektir.
Zaten hararet yapan motorda başka sorun var demektir.Yanık kokularıda gelir motordan contalardan borulardan.
Ne marka model motorunuz var bunu belirtirseniz daha iyi yardımcı olunabilir veya proje olarak birşeylermi yapmak istiyor veya yapıyorsunuz belirtirseniz ben ve diğer arkadaşlarda yardım ederler..
-
bassturbin adlı üyeden alıntı
Yazınız bir tuhaf olmuş yabancı olup Türkçeye çevrilmiş gibi yazılmış.Belkide başka ülkeden yazıyorda olabilirsiniz.
Motor yağına ayrıyetten yağ eklenirse motorun sıcaklığı düşmez.
Yağ soğutmalı motorlarda su+antifiriz yerine yağ motoru soğutur.
Sıcak havada motorun alt kısmı bahsettiğiniz gibi el değmeyecek kadar sıcak olması normal.
Su suğutmalı ise motorunuz ( cg den bahsetmişsiniz cg su soğutmalı değil hava soğutmalı, cbf 150 ybr 125 honda cg cgl 125 vs. vs.)
Hararet yapıyorsa suyu kaynatıyorsa radyatörden basınçlı sıcak kaynamış su atıyorsa, çalışması değişip rolantide duruyor veya tekliyorsa hararet yapmış demektir.
Zaten hararet yapan motorda başka sorun var demektir.Yanık kokularıda gelir motordan contalardan borulardan.
Ne marka model motorunuz var bunu belirtirseniz daha iyi yardımcı olunabilir veya proje olarak birşeylermi yapmak istiyor veya yapıyorsunuz belirtirseniz ben ve diğer arkadaşlarda yardım ederler..
Başka ülke / çevirme yazı kısmı güzeldi ( halbuki kendimi duru saf Türkçeye hakim olarak bilirdim ), neyse cevap için teşekkür ederim , alt bloktaki yağ sıcaklığının yüksek olmasına normal demektesiniz , ilginç geldi bu bilgi, bahs ettiğim gibi kısa mesafe 6-8 km orta devir diyelim neyse.
İşin uygulama ve proje kurma kısmındayım, motorum çift radyatör petekli Apachi XZ250RM bloğu görsellerden merak eder iseniz , motor bloğu kodu ZS177MM .
http://www.motosiklet.net/forum/moto...m-basligi.html
Absürd gelebilir ancak sanki motorun su soğutma/yanma odası soğutma performansı tam olmasına rağmen!! , esas ısıya sebeb olan şey, yağın dolaşım yaptığı alt karter/blok ısınması gibime geliyor.
Hasılı kelam , yağ soğutma kiti temin edip uygulamak niyetindeyim, bu konuda tecrübeleriniz var ise merakla bekliyorum.
-
Bende hava soğutmalı vultureme yağ soğutucu kit düşünüyorum falcon un yeni bir motoru çıkmış fredoom onu inceledi motor bildiğimiz sıradan hava soğutmalı kartelin oradan biyerden bağlamışlar iki hortum var birde yağ radyatör ü var basit bi işlem gibi duruyor..
-
rozetli adlı üyeden alıntı
Bende hava soğutmalı vultureme yağ soğutucu kit düşünüyorum falcon un yeni bir motoru çıkmış fredoom onu inceledi motor bildiğimiz sıradan hava soğutmalı kartelin oradan biyerden bağlamışlar iki hortum var birde yağ radyatör ü var basit bi işlem gibi duruyor..
Basit gibi duruyor kısmına katılıyorum, ancak uygulama tam olarak nasıl gerçekleşiyor , gerçekten yağ'ı soğutabiliyormu , olası sıkıntıları nelerdir , toplam maaliyet hesabı nedir, hangi kit hangi modellere uyumlu olabiir , gibi sorular var.
Motorun zaten su soğutmalı neden dahası demeyin, dediğim gibi kısacık ve devirsiz sürüşler sonası dahi yağın dolandığı ve yağın kendisi oldukça ısınıyor , sonucunda sıksık yağ değişiyorum, ve motorun / debriyaj balatalarının / yağ pompası plastik dişlilerin ısıdan zarar gördüğünü düşünüyorum.
Umarım konu hakkında detaylı bilgiye sahip bir forumdaşımz bu soruları yanıtlar, ve müteşekkür oluruz.
-
Bildiğim kadarıyla arazide de sürüyorsunuz. Öncelikle bildiğim bir şeye cevap vereyim;motosiklete ekstra soğutucu hazne eklendiğinde o hazneye yağ pompalayacak sistemin dışında hazne ve pompanın hacmi kadar yağ eklenmesi gerekir. Aksi halde yağlama da sorunlar oluşabilir.
Bana kalırsa en basit çözüm belki bir nebze yağ radyatörünü büyütmek, hacim farkını yağ olarak eklemek veya radyatörü, fan ile desteklemek olabilir. (Araziyi düşününce en mantıklısı fan)
Ek olarak motorun ısınması da normaldir, özellikle çok soğuk olmayan havalarda.
Bu arada yağ radyatörüne dokunduğunuzda sıcak veriyordur diye düşünüyorum?
-
BatuhanK adlı üyeden alıntı
Bildiğim kadarıyla arazide de sürüyorsunuz. Öncelikle bildiğim bir şeye cevap vereyim;motosiklete ekstra soğutucu hazne eklendiğinde o hazneye yağ pompalayacak sistemin dışında hazne ve pompanın hacmi kadar yağ eklenmesi gerekir. Aksi halde yağlama da sorunlar oluşabilir.
Bana kalırsa en basit çözüm belki bir nebze yağ radyatörünü büyütmek, hacim farkını yağ olarak eklemek veya radyatörü, fan ile desteklemek olabilir. (Araziyi düşününce en mantıklısı fan)
Ek olarak motorun ısınması da normaldir, özellikle çok soğuk olmayan havalarda.
Bu arada yağ radyatörüne dokunduğunuzda sıcak veriyordur diye düşünüyorum?
Aynı dşüncedeyim tabii teorik olarak , yani extra petek konduğunda doğal olarak yağ miktarı artırılmalı diye düşünüyorm , anlayamadığım şey ise sizinde dediğiniz gibi yağı yağ radyatörüne itecek güç ne olacak, motorun kendi yağ pompası buna yetecekmidir, bağlantılar alt tapa, üstten, yada sıcak girişi alt tapadan alıp soğuyanı üst eklemeden rekor ile tekrar hazneye dönecek gibi, basit sorularım var.
Ekleme, motorumda " yağ soğutucu yok " sadece çift petekli fanlı su soğutma var, böyle olduğu halde , yağın ısısı hoşuma gitmiyor, başkaca sebebte aramıyrum, bulunduğum yer Adana kadar nemden bunaltmasada Hatay sıcağı , adamı dodurma gibi eritir en güney İl'de ikamet ediyorum umarım anlatabilmişimdir.
-
yağın sıcak olması çok normal, motoru stop ettikten 15 -20 dakika sonra bile yağa elinizle temas edemezsiniz yakar. yanma odasında çok ciddi bir ısı oluşmakta yağın en önemli özelliklerinden biriside bu sıcaklığı motordaki metal yüzeyden alıp kendisine aktarmasıdır. sanırım karterdeki yağ soğuk olur muhabbetini duymuşsunuz orda soğuktan kasıt en az 100 derecedir
-
ogzcngdk adlı üyeden alıntı
yağın sıcak olması çok normal, motoru stop ettikten 15 -20 dakika sonra bile yağa elinizle temas edemezsiniz yakar. yanma odasında çok ciddi bir ısı oluşmakta yağın en önemli özelliklerinden biriside bu sıcaklığı motordaki metal yüzeyden alıp kendisine aktarmasıdır. sanırım karterdeki yağ soğuk olur muhabbetini duymuşsunuz
orda soğuktan kasıt en az 100 derecedir
Elbette yağın bir diğer vazifesi soğumaya katkısı olması, ancak dediğim gibi, kısa mesafe düşük devir, hava sıcak, 2 senedir motor bende belkide ilk defa geçen gün akletim alt kartele dokunmayı.
Ölçmek mümkün olmadı , sanırım 100 dereceninde üstünde gibi hiss ettim, yağ soğuk olur deyimi ie ilgili bilgim yok, ancak bir nebzede olsa soğutulmalı bu yüzden kısmet olur ise gereken ne ise yapmaya karar verdim.
-
http://bikepost.ru/blog/26804/Radiat...-kitajtsa.html
Şöyle bişey yapmış Cg125'e rus abiler, Pulsar 200 almadan önce 150'lik çinli motorumu 219cc'ye çıkartmayı ve bu sayfadakileri uygulayıp yağ soğutma takmayı düşünüyodum.
-
Mengu16 adlı üyeden alıntı
Adam bildiğin bakır kulanmış , zekice burada anlamadığım motorun tepesine soğuyanı boşaltması? sübabların olduğu yerden aşağımı süzdürüyor yoksa hava soğutma kepi değişip yağ soğutmamı oluyor, bi yere varamadık doğrusu.
-
Motorun orjinalinde kapakta bu düzenek var zaten subapların üzerine soğumuş yağı basıyor bence akıllıca çünkü subaplar çok ısınıyor.
-
Aşağıdaki bağlantıda " hidroliq " nik'li bi motorcu arkadaş uğraşmış , ve altta bulunan scooter foruma üye olup " hidroliq " kullanıcısına ulaşabilen tanıyan varmıdır acaba, sırf konu dolayısı ile foruma üye olmak, eski konuyu hortlatmak istemem , hazırda scooter foruma üye olanlardan yardım taleb ediyorum.
Çalışmaları oldukça başarılı, ancak son sayfalarda projesini maaliyetli olduğu gerekçesiile rafa kaldırmış...
http://www.scooter.web.tr/kunena/98-...arati?start=18
-
-
Aynı şeyi bende çok düşündüm, araştırdım ama sonuçsuz kaldı. Takipteyim.
Cem bey, elinize bende düşmüş olabilirim
-
cenkito adlı üyeden alıntı
Ayrintilar yarina...
sorunu net anladim
cevabin bende.
dustun gene elime carbon
vay haline
Ne'zaman teşrif edecek diye bekliyordum , tamda özelmesaj ile taciz edecektim'ki.. yetişti kardeşim , beyin fırtınası lazım destek lazım^^
-
cenkito adlı üyeden alıntı
Ayrintilar yarina...
sorunu net anladim
cevabin bende.
dustun gene elime carbon
vay haline
valla iyi olur benimde projelerim arasında idi
HAYATI TESPİH YAPTIM KAH ÇEKİYORUUUM KAH SALLIYORUUUM......
-
Uzgunum yalniz carbon
ayrintilar bende ancakkkk senin is zor :(
cg ybr cbf vs kolay
Bir ara yolun duserde hanzonu incelersem belki yol bulunabilir.
Hesap makinasi ile mobilim
bana daha fazla iskence olmasin
yarin aksam gorusuruz
Adım
CEM
MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz
-
Sicaklik
Gostergesi olan araclara dikkat ettiyseniz termostat sicaklik 80 derecelere gelene kadar suyun akisini keser motorun isinmadini bekler .78 - 80 - 85 - 90 derece gibi farkli degerlerde calisan motorlar var . Motoru gereginden fazla sogutmakta istenilen bi durum degildir . Sabahlari soguk motorun vuruntulu ve duzensiz calismasi gibi . Ben olsam kafaya takmazdim . Yada ugrasmazdim su sogukmasi olan motora yag sogutmasi eklemekle . Belki fan modifiyesi yapilir . O da Daha soguk olmasini degil gerektiginde daha cabuk sogutulmasini saglar . Bence olmasi gerekende budur .
-
cenkito adlı üyeden alıntı
Uzgunum yalniz carbon
ayrintilar bende ancakkkk senin is zor :(
cg ybr cbf vs kolay
Bir ara yolun duserde hanzonu incelersem belki yol bulunabilir.
Hesap makinasi ile mobilim
bana daha fazla iskence olmasin
yarin aksam gorusuruz
Cem bey benim blok cg değil ama bekliyorum sizi. Belki ben de bu üstten eksantrikli zımbırtıya uydurmanın bir yolunu bulurum.
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:00 ----------
hasanfuat adlı üyeden alıntı
Sicaklik
Gostergesi olan araclara dikkat ettiyseniz termostat sicaklik 80 derecelere gelene kadar suyun akisini keser motorun isinmadini bekler .78 - 80 - 85 - 90 derece gibi farkli degerlerde calisan motorlar var . Motoru gereginden fazla sogutmakta istenilen bi durum degildir . Sabahlari soguk motorun vuruntulu ve duzensiz calismasi gibi . Ben olsam kafaya takmazdim . Yada ugrasmazdim su sogukmasi olan motora yag sogutmasi eklemekle . Belki fan modifiyesi yapilir . O da Daha soguk olmasini degil gerektiginde daha cabuk sogutulmasini saglar . Bence olmasi gerekende budur .
Hasan bey, mesele sadece ilk çalıştırma değil ki, ilk çalıştırmada zaten sabit olan bir radyatör soğutma vazifesini yerine getiremez fan kullanılmadan. Fan da hep çalışmayacağına göre mesele yok. Zaten ne yaparsanız yapın, ilk 5 dk'dan sonra motorun sağlıklı çalışma sıcaklığının altına düşüremezsiniz.
Evet Manuş Baba dinliyor, kitap, gazete okuyor ve düşünüyorum...
Düşünün, düşünmekle ölmüyor insan...
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)