Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Yağ Soğutma Sistemi Radyatör

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    17 Mayıs 2011
    Su soğutma yeter derecede sıhhatli çalışıyor motorumda, ancak fark ettğim şey, yağ'ın dolandığı alt blokta neredeyse el yakacak kadar ısınmakta (6-8km mesafede bile) , konuyu aratıp çıkan sayfaları inceledim ancak işime yarayan bir şey elde edemedim.

    Yukarıda yazdığım girişgahı göz ardı ederisek , bu sistemi cg yahut başka tip motorlarda uygulayıp kullananlardan, ustalardan bilgi yardımı taleb ediyorum , aklıma takılan şey çeşitli görsellerde bir giriş bide çıkış ile yağ devir daim ettirilmekte.

    Bu durumda yağ seviyesi ekstra artmaktamıdır? söz gelimi 1.5 litrelik yağ rezervine sahip motor için, bu sistem takıldığında miktar artıyormu örnek: 2 litre kadar?

    Yine görsellerde kiminde alt boşaltım tapasına uygulanırken, bir başka tipte ise blok yan kapağa entegre edilmekte, sanırım benim motora yan kapaktan müdahale edilemez, ancak alt tapa uygun gibi.

    Konu hakkında, uygulama alışveriş, randıman, test edebilmiş kullanıcılardan maaliyet ve temin başta olmak üzere ebad, performans/soğutmaya katkı olup olmadığı konusunda bilgi taleb ediyorum teşekkürler.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    bassturbin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xj6 Diversion F
    Yazınız bir tuhaf olmuş yabancı olup Türkçeye çevrilmiş gibi yazılmış.Belkide başka ülkeden yazıyorda olabilirsiniz.

    Motor yağına ayrıyetten yağ eklenirse motorun sıcaklığı düşmez.

    Yağ soğutmalı motorlarda su+antifiriz yerine yağ motoru soğutur.

    Sıcak havada motorun alt kısmı bahsettiğiniz gibi el değmeyecek kadar sıcak olması normal.

    Su suğutmalı ise motorunuz ( cg den bahsetmişsiniz cg su soğutmalı değil hava soğutmalı, cbf 150 ybr 125 honda cg cgl 125 vs. vs.)

    Hararet yapıyorsa suyu kaynatıyorsa radyatörden basınçlı sıcak kaynamış su atıyorsa, çalışması değişip rolantide duruyor veya tekliyorsa hararet yapmış demektir.

    Zaten hararet yapan motorda başka sorun var demektir.Yanık kokularıda gelir motordan contalardan borulardan.

    Ne marka model motorunuz var bunu belirtirseniz daha iyi yardımcı olunabilir veya proje olarak birşeylermi yapmak istiyor veya yapıyorsunuz belirtirseniz ben ve diğer arkadaşlarda yardım ederler..

  3. #3

    Üyelik
    17 Mayıs 2011
    Alıntı bassturbin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yazınız bir tuhaf olmuş yabancı olup Türkçeye çevrilmiş gibi yazılmış.Belkide başka ülkeden yazıyorda olabilirsiniz.

    Motor yağına ayrıyetten yağ eklenirse motorun sıcaklığı düşmez.

    Yağ soğutmalı motorlarda su+antifiriz yerine yağ motoru soğutur.

    Sıcak havada motorun alt kısmı bahsettiğiniz gibi el değmeyecek kadar sıcak olması normal.

    Su suğutmalı ise motorunuz ( cg den bahsetmişsiniz cg su soğutmalı değil hava soğutmalı, cbf 150 ybr 125 honda cg cgl 125 vs. vs.)

    Hararet yapıyorsa suyu kaynatıyorsa radyatörden basınçlı sıcak kaynamış su atıyorsa, çalışması değişip rolantide duruyor veya tekliyorsa hararet yapmış demektir.

    Zaten hararet yapan motorda başka sorun var demektir.Yanık kokularıda gelir motordan contalardan borulardan.

    Ne marka model motorunuz var bunu belirtirseniz daha iyi yardımcı olunabilir veya proje olarak birşeylermi yapmak istiyor veya yapıyorsunuz belirtirseniz ben ve diğer arkadaşlarda yardım ederler..
    Başka ülke / çevirme yazı kısmı güzeldi ( halbuki kendimi duru saf Türkçeye hakim olarak bilirdim ), neyse cevap için teşekkür ederim , alt bloktaki yağ sıcaklığının yüksek olmasına normal demektesiniz , ilginç geldi bu bilgi, bahs ettiğim gibi kısa mesafe 6-8 km orta devir diyelim neyse.

    İşin uygulama ve proje kurma kısmındayım, motorum çift radyatör petekli Apachi XZ250RM bloğu görsellerden merak eder iseniz , motor bloğu kodu ZS177MM .

    http://www.motosiklet.net/forum/moto...m-basligi.html

    Absürd gelebilir ancak sanki motorun su soğutma/yanma odası soğutma performansı tam olmasına rağmen!! , esas ısıya sebeb olan şey, yağın dolaşım yaptığı alt karter/blok ısınması gibime geliyor.

    Hasılı kelam , yağ soğutma kiti temin edip uygulamak niyetindeyim, bu konuda tecrübeleriniz var ise merakla bekliyorum.

  4. #4
    rozetli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Kasım 2012
    Şehir
    samsun
    Motosikleti
    mondial mr 150
    Bende hava soğutmalı vultureme yağ soğutucu kit düşünüyorum falcon un yeni bir motoru çıkmış fredoom onu inceledi motor bildiğimiz sıradan hava soğutmalı kartelin oradan biyerden bağlamışlar iki hortum var birde yağ radyatör ü var basit bi işlem gibi duruyor..
    Carbondioxid bunu beğendi.

  5. #5

    Üyelik
    17 Mayıs 2011
    Alıntı rozetli adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bende hava soğutmalı vultureme yağ soğutucu kit düşünüyorum falcon un yeni bir motoru çıkmış fredoom onu inceledi motor bildiğimiz sıradan hava soğutmalı kartelin oradan biyerden bağlamışlar iki hortum var birde yağ radyatör ü var basit bi işlem gibi duruyor..
    Basit gibi duruyor kısmına katılıyorum, ancak uygulama tam olarak nasıl gerçekleşiyor , gerçekten yağ'ı soğutabiliyormu , olası sıkıntıları nelerdir , toplam maaliyet hesabı nedir, hangi kit hangi modellere uyumlu olabiir , gibi sorular var.

    Motorun zaten su soğutmalı neden dahası demeyin, dediğim gibi kısacık ve devirsiz sürüşler sonası dahi yağın dolandığı ve yağın kendisi oldukça ısınıyor , sonucunda sıksık yağ değişiyorum, ve motorun / debriyaj balatalarının / yağ pompası plastik dişlilerin ısıdan zarar gördüğünü düşünüyorum.

    Umarım konu hakkında detaylı bilgiye sahip bir forumdaşımz bu soruları yanıtlar, ve müteşekkür oluruz.

  6. #6
    BatuhanK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ekim 2009
    Şehir
    İzmir
    Bildiğim kadarıyla arazide de sürüyorsunuz. Öncelikle bildiğim bir şeye cevap vereyim;motosiklete ekstra soğutucu hazne eklendiğinde o hazneye yağ pompalayacak sistemin dışında hazne ve pompanın hacmi kadar yağ eklenmesi gerekir. Aksi halde yağlama da sorunlar oluşabilir.
    Bana kalırsa en basit çözüm belki bir nebze yağ radyatörünü büyütmek, hacim farkını yağ olarak eklemek veya radyatörü, fan ile desteklemek olabilir. (Araziyi düşününce en mantıklısı fan)
    Ek olarak motorun ısınması da normaldir, özellikle çok soğuk olmayan havalarda.

    Bu arada yağ radyatörüne dokunduğunuzda sıcak veriyordur diye düşünüyorum?
    Carbondioxid bunu beğendi.

  7. #7

    Üyelik
    17 Mayıs 2011
    Alıntı BatuhanK adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bildiğim kadarıyla arazide de sürüyorsunuz. Öncelikle bildiğim bir şeye cevap vereyim;motosiklete ekstra soğutucu hazne eklendiğinde o hazneye yağ pompalayacak sistemin dışında hazne ve pompanın hacmi kadar yağ eklenmesi gerekir. Aksi halde yağlama da sorunlar oluşabilir.
    Bana kalırsa en basit çözüm belki bir nebze yağ radyatörünü büyütmek, hacim farkını yağ olarak eklemek veya radyatörü, fan ile desteklemek olabilir. (Araziyi düşününce en mantıklısı fan)
    Ek olarak motorun ısınması da normaldir, özellikle çok soğuk olmayan havalarda.

    Bu arada yağ radyatörüne dokunduğunuzda sıcak veriyordur diye düşünüyorum?
    Aynı dşüncedeyim tabii teorik olarak , yani extra petek konduğunda doğal olarak yağ miktarı artırılmalı diye düşünüyorm , anlayamadığım şey ise sizinde dediğiniz gibi yağı yağ radyatörüne itecek güç ne olacak, motorun kendi yağ pompası buna yetecekmidir, bağlantılar alt tapa, üstten, yada sıcak girişi alt tapadan alıp soğuyanı üst eklemeden rekor ile tekrar hazneye dönecek gibi, basit sorularım var.

    Ekleme, motorumda " yağ soğutucu yok " sadece çift petekli fanlı su soğutma var, böyle olduğu halde , yağın ısısı hoşuma gitmiyor, başkaca sebebte aramıyrum, bulunduğum yer Adana kadar nemden bunaltmasada Hatay sıcağı , adamı dodurma gibi eritir en güney İl'de ikamet ediyorum umarım anlatabilmişimdir.

  8. #8
    ogzcngdk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2012
    Şehir
    Bursa/Erdek
    Motosikleti
    Kuba Dragon 50 - Hero X Pulse 200 - Puch Maxi S
    yağın sıcak olması çok normal, motoru stop ettikten 15 -20 dakika sonra bile yağa elinizle temas edemezsiniz yakar. yanma odasında çok ciddi bir ısı oluşmakta yağın en önemli özelliklerinden biriside bu sıcaklığı motordaki metal yüzeyden alıp kendisine aktarmasıdır. sanırım karterdeki yağ soğuk olur muhabbetini duymuşsunuz orda soğuktan kasıt en az 100 derecedir
    Carbondioxid bunu beğendi.

  9. #9

    Üyelik
    17 Mayıs 2011
    Alıntı ogzcngdk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yağın sıcak olması çok normal, motoru stop ettikten 15 -20 dakika sonra bile yağa elinizle temas edemezsiniz yakar. yanma odasında çok ciddi bir ısı oluşmakta yağın en önemli özelliklerinden biriside bu sıcaklığı motordaki metal yüzeyden alıp kendisine aktarmasıdır. sanırım karterdeki yağ soğuk olur muhabbetini duymuşsunuz orda soğuktan kasıt en az 100 derecedir
    Elbette yağın bir diğer vazifesi soğumaya katkısı olması, ancak dediğim gibi, kısa mesafe düşük devir, hava sıcak, 2 senedir motor bende belkide ilk defa geçen gün akletim alt kartele dokunmayı.

    Ölçmek mümkün olmadı , sanırım 100 dereceninde üstünde gibi hiss ettim, yağ soğuk olur deyimi ie ilgili bilgim yok, ancak bir nebzede olsa soğutulmalı bu yüzden kısmet olur ise gereken ne ise yapmaya karar verdim.

  10. #10
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    http://bikepost.ru/blog/26804/Radiat...-kitajtsa.html
    Şöyle bişey yapmış Cg125'e rus abiler, Pulsar 200 almadan önce 150'lik çinli motorumu 219cc'ye çıkartmayı ve bu sayfadakileri uygulayıp yağ soğutma takmayı düşünüyodum.
    Carbondioxid bunu beğendi.

  11. #11

    Üyelik
    17 Mayıs 2011
    Alıntı Mengu16 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    http://bikepost.ru/blog/26804/Radiat...-kitajtsa.html
    Şöyle bişey yapmış Cg125'e rus abiler, Pulsar 200 almadan önce 150'lik çinli motorumu 219cc'ye çıkartmayı ve bu sayfadakileri uygulayıp yağ soğutma takmayı düşünüyodum.
    Adam bildiğin bakır kulanmış , zekice burada anlamadığım motorun tepesine soğuyanı boşaltması? sübabların olduğu yerden aşağımı süzdürüyor yoksa hava soğutma kepi değişip yağ soğutmamı oluyor, bi yere varamadık doğrusu.

  12. #12
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Motorun orjinalinde kapakta bu düzenek var zaten subapların üzerine soğumuş yağı basıyor bence akıllıca çünkü subaplar çok ısınıyor.

  13. #13

    Üyelik
    17 Mayıs 2011
    Aşağıdaki bağlantıda " hidroliq " nik'li bi motorcu arkadaş uğraşmış , ve altta bulunan scooter foruma üye olup " hidroliq " kullanıcısına ulaşabilen tanıyan varmıdır acaba, sırf konu dolayısı ile foruma üye olmak, eski konuyu hortlatmak istemem , hazırda scooter foruma üye olanlardan yardım taleb ediyorum.

    Çalışmaları oldukça başarılı, ancak son sayfalarda projesini maaliyetli olduğu gerekçesiile rafa kaldırmış...

    http://www.scooter.web.tr/kunena/98-...arati?start=18

  14. #14
    cenkito - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2010
    Şehir
    Adana/Çukurova - Muğla/Fethiye
    Motosikleti
    MONDİAL X-TREME MAXX 200
    Ayrintilar yarina...
    sorunu net anladim
    cevabin bende.
    dustun gene elime carbon
    vay haline
    Carbondioxid bunu beğendi.

  15. #15

    Üyelik
    20 Eylül 2013
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    CBR250R Repsol/SATILDI
    Aynı şeyi bende çok düşündüm, araştırdım ama sonuçsuz kaldı. Takipteyim.

    Cem bey, elinize bende düşmüş olabilirim

  16. #16

    Üyelik
    17 Mayıs 2011
    Alıntı cenkito adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ayrintilar yarina...
    sorunu net anladim
    cevabin bende.
    dustun gene elime carbon
    vay haline
    Ne'zaman teşrif edecek diye bekliyordum , tamda özelmesaj ile taciz edecektim'ki.. yetişti kardeşim , beyin fırtınası lazım destek lazım^^
    efendy06 ve cenkito bunu beğendiler.

  17. #17

    Üyelik
    19 Kasım 2006
    Şehir
    balıkesir edremit
    Motosikleti
    mondial mh 125 dirift
    Alıntı cenkito adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ayrintilar yarina...
    sorunu net anladim
    cevabin bende.
    dustun gene elime carbon
    vay haline
    valla iyi olur benimde projelerim arasında idi
    efendy06 bunu beğendi.
    HAYATI TESPİH YAPTIM KAH ÇEKİYORUUUM KAH SALLIYORUUUM......

  18. #18
    cenkito - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2010
    Şehir
    Adana/Çukurova - Muğla/Fethiye
    Motosikleti
    MONDİAL X-TREME MAXX 200
    Uzgunum yalniz carbon
    ayrintilar bende ancakkkk senin is zor :(
    cg ybr cbf vs kolay
    Bir ara yolun duserde hanzonu incelersem belki yol bulunabilir.

    Hesap makinasi ile mobilim
    bana daha fazla iskence olmasin
    yarin aksam gorusuruz
    Carbondioxid bunu beğendi.
    Adım CEM
    MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
    Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz

  19. #19
    hasanfuat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Temmuz 2009
    Şehir
    Tekirdağ
    Motosikleti
    ybr .13
    Sicaklik
    Gostergesi olan araclara dikkat ettiyseniz termostat sicaklik 80 derecelere gelene kadar suyun akisini keser motorun isinmadini bekler .78 - 80 - 85 - 90 derece gibi farkli degerlerde calisan motorlar var . Motoru gereginden fazla sogutmakta istenilen bi durum degildir . Sabahlari soguk motorun vuruntulu ve duzensiz calismasi gibi . Ben olsam kafaya takmazdim . Yada ugrasmazdim su sogukmasi olan motora yag sogutmasi eklemekle . Belki fan modifiyesi yapilir . O da Daha soguk olmasini degil gerektiginde daha cabuk sogutulmasini saglar . Bence olmasi gerekende budur .

  20. #20

    Üyelik
    20 Eylül 2013
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    CBR250R Repsol/SATILDI
    Alıntı cenkito adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Uzgunum yalniz carbon
    ayrintilar bende ancakkkk senin is zor :(
    cg ybr cbf vs kolay
    Bir ara yolun duserde hanzonu incelersem belki yol bulunabilir.

    Hesap makinasi ile mobilim
    bana daha fazla iskence olmasin
    yarin aksam gorusuruz
    Cem bey benim blok cg değil ama bekliyorum sizi. Belki ben de bu üstten eksantrikli zımbırtıya uydurmanın bir yolunu bulurum.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:00 ----------

    Alıntı hasanfuat adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sicaklik
    Gostergesi olan araclara dikkat ettiyseniz termostat sicaklik 80 derecelere gelene kadar suyun akisini keser motorun isinmadini bekler .78 - 80 - 85 - 90 derece gibi farkli degerlerde calisan motorlar var . Motoru gereginden fazla sogutmakta istenilen bi durum degildir . Sabahlari soguk motorun vuruntulu ve duzensiz calismasi gibi . Ben olsam kafaya takmazdim . Yada ugrasmazdim su sogukmasi olan motora yag sogutmasi eklemekle . Belki fan modifiyesi yapilir . O da Daha soguk olmasini degil gerektiginde daha cabuk sogutulmasini saglar . Bence olmasi gerekende budur .
    Hasan bey, mesele sadece ilk çalıştırma değil ki, ilk çalıştırmada zaten sabit olan bir radyatör soğutma vazifesini yerine getiremez fan kullanılmadan. Fan da hep çalışmayacağına göre mesele yok. Zaten ne yaparsanız yapın, ilk 5 dk'dan sonra motorun sağlıklı çalışma sıcaklığının altına düşüremezsiniz.
    cenkito bunu beğendi.
    Evet Manuş Baba dinliyor, kitap, gazete okuyor ve düşünüyorum...
    Düşünün, düşünmekle ölmüyor insan...


1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)