BMW F650 motor boğuluyor. Çözüm önerisi olan?
Reklamlar
-
Selamlar. 4 yıldır garajda duran 1997 model bir F650 motosikletimiz var. Motorda karbüratör ve silindir kapağı contası kaynaklı boğulma ve hatta hiç çalışmama sorunu vardı. 1 Yıldır birkaç ustaya gösterildikten sonra bana geldi ve ben de İzmir'de yaşadığımdan dolayı tek ve en iyi çözüm olarak düşündüğüm Manisa Rıdvan Usta'ya götürdüm. Çok da güzel gereken herşeyi yaptı. Manisa'dan İzmir'e zaman zaman boğularak motoru getirdim. Ve sorunlarım şuanda şöyle,
1- Motorda ön tarafa doğru yüklendiğimde, orta sehpada durduğu yerde rölantide çalışırken bile boğulup duruyor.
2- Yolda giderken ivmeden dolayı motor geriye yaslandığından gayet kız gibi giden motor, gaz kesince öne yaslandığından gazı 2 3 saniye geç alıyor.
3- Motor stop ettikten sonra yaklaşık 10 dakika hiç çalışmıyor fakat 10 dakika sonra ilk günkü gibi tıkır tıkır çalışıyor, orta sehpada denedim yaklaşık 4 5 dakika rölantide çalıştıktan sonra yine durup bi 10 dakika çalışmıyor.
Rıdvan Usta'yı arayıp sorunu aynen ilettiğimde bana elektrik aksamının yenilenmesi gerektiğini söyledi ki baktığımda heryerinde elektrik bandıyla gayet amatörce yapıştırılmış kablolar görüyorum, bir de bana konjektörümün çin malı olduğunu ve motordaki dengesizliğin, stop etmenin ve çalışmamanın bundan olduğunu söyledi Motor aksamının ve karbüratörün üzerine basa basa kesinlikle herhangi bir sorunu olmadığını da ekledi.
Şimdi benim merak ettiğim ve anlamadığım konu şu,
Bir motor neden ayak sehpasındayken rölantide düzgün çalışırken öne yüklendiğinde stop eder bu karbüratörle ilgili midir?
Yine aynı şekilde yolda gaza yüklendiğimde gayet iyi giden motor, gaz kestiğimde ve yine haliyle öne yaslandığında durur ve bir süre çalışmaz? Yİne karbüratöre mi bağlanmalı?
Ve konjektörün dandik oluşu ya da arızalı oluşu motorun çalışma ritmini etkiler mi? Karbüratör?
Konuyla ilgili bilgisi olan arkadaşların ciddi yardımına ihtiyacım var. Neyi değiştirmem gerektiğini kestiremiyorum. Konjektörüme baktım, orjinaliyle aynı değil resimlerden anladığım kadarıyla ve bağlantı kabloları orjinalde 7 iken şuan üzerinde duranda 6... Karbüratörün kesinlikle ellenmeye ihtiyacı olmadığını Rıdvan Usta söylüyor. Kafam karıştı.
Biraz uzun oldu ama umarım yardımcı olabilirsiniz. Teşekkür ederim
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:31 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:23 ----------
Kimsenin bir fikri yok mu? :D
Reklamlar
-
Benzin deposu sökülüp tüm yakıt sistemi temizlenmeli son parçasına kadar.
Bir de muhtemel konjektör aküyü besleyemiyor, bu kadar bakımdan sonra akü sağlamdır sanırım ?
-
Akü sağlam. Yeni alındı. Konjektörün yetersiz oluşu motorun ritmini bozar mı? Ve neden bu motoru öne doğru bastırınca, burnuna doğru, stop ediyor ben bunu çözemedim. Mantığım bana dengede durması gereken birşeyin dengesi bozulduğu için işlev görmediğini söylüyor ama hangi parça?
-
Konjektörle ilgili bir sorun olup olmadığını anlamak gayet basit. Voltmetre ile ölçün bakın. Değerler düşük ise suçu direk konjektöre atmamak lazım, sonrasında statörün ölçülmesi gerekir. Sorun varsa ikisinden birinden çıkar.
-
uygun olmayan konjektör bu sorunu yapabilir, yukarıda yazıldığı gibi değerlere bakmak lazım
-
Konjektör şarj elemanıdır elektrik kesmesi ile alakasu yoktur . Ayrıca senin sorunun tamamen tesisat sorunu bir yerde sıyrık kopuk kırık var . Eskişehire getirebilme imkanın olursa cillop gibi yaparız .
-
çözüm basit, konjektörü değiş. yakıt sistemeni temizlet kurum bağlamışta olabilir at katkısını falan çık yola gazla 1 depo bitene kadar motora rahat verme. sonra kendine gelir
-
Hocam çok iyi bilmem ama karbüratorden çıkan manifolt borusu var ordan hava alıyor olabilir benzer bir sorun yaşamıştım
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)