Hocam şöyle izah edeyim konuyu, yüksek süratte yapılan kazalarda koruma takozu motorunuzu tam anlamıyla korumayı vaad etmez. Hatta gereğinden uzun takozlar motor sürüklenirken yerdeki bir çukura vs ye takılıp motorunuzun takla atmasına bile sebep olabilir.
Koruma takozunun asıl işlevi nispeten daha düşük süratlerde düşmeniz veya dururken motoru yan yatırmanız halinde tüm motor ağırlığının yan grenajlara binmemesi ve grenajların parçalanmaması için.
Pronix takozları takmadan önce inceledim. Dış kısmı siyah renkli delrin (veya benzer türevi olan sağlam plastik bir malzeme). İç kısmına (civatanın geçtiği deliğe) ise çelik bir boru çakılmış. Yani takoz dıştan göründüğü gibi sadece plastik değil. Takozu taktıktan sonra açıkta metal kısmı kalmıyor, dış kısım komple plastik, yani içteki civatanın içinden geçtiği metal kısmın pas yapması çok zor bir ihtimal.
Herhangi bir kaza yapmadığım veya malzemeyi teste sokmadığım için kesin ve net konuşamam ama şöyle bir ele alıp incelediğimde bana sağlam ve kaliteli hissi vermişti.
Kullanım sırasında da herhangi bir sorun yaşamadım. Motoru sattığım arkadaşla arada sırada görüşüyorduk, oda herhangi bir sorundan bahsetmedi. Geçenlerde oda satmış motoru 600lük racing almış, emektar eski motorumun en son durumunu bilmiyorum
Bence tercih edilebilir. Malzeme kalitesi ve işçiliği iyi duruyordu. Ama yine belirteyim, herhangi bir kaza anında ne sonuç verir, yeterli korumayı sağlar mı???
"evet yüzde yüz korur, evet çok sağlamdır" diyemem.
Ben motor yan ayaktayken düşerse veya kaygan zeminde düşük hızda yana yatırırsam korusun diye takmışdım takozları.