konuyu dagıtmak gibi olmasın ama
tek silinfir motorlarda torku belirleyen baslıca etken silindir hacmidir
aynı hacme sahip motorlarda ise piston kol yolu uzun yani stroku fazla olanın
torku fazladır ve genelde de alt devirde bu torka ulasır
http://i.hizliresim.com/7kbBja.jpg
amma velakin carbon senin motor özel bir kopya tasarım F1 aracları gibi
piston mumkun oldugunca geniş ama strok kısa.
buda motorunun dakikada cevirebildiği maxımum devri arttırıp
kullanma sırasında sunme tabir edilen olayı yaptırıyor.
motor yuksek devirlere cıkabiliyor.
uzun stroklu motorlarda ise dakikadaki devir cevirebilme sayısı nispeten düşük oluyor
bunun sebebi ise sanıyede yada birim zamanda pistonun silindir
içindeki katetmesi gereken mesafenin uzun olmasından kaynaklı.
senin motor gibi hanzo power bir motorda uygun krank, egzantirik zinciri silindir vs bulanabilirse
düsük devirdeki tork arttırılabilir
ama aynı hacimde çap düşecegi için silindir kapagıda kuculmeli, kucuk yere sıgacak sekilde
ya 2 subaba düşmeli yada mevcut 4subab bayagı kucultulmeli
tabi buda bir dez avantaj olacaktır
vs vs vs vs vs vs...