Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Sekman kaçağı çatırtı yapar mı ?

    REKLAM ALANI
  1. #21
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Alıntı yaşar deniz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Pistonlarda tepeli yada çukur gibi seçenekler bulunabiliyormu .?
    Emme ve egzoz subapları için girintiler var pistonun tepesinde, Emme'nin girintisi daha fazla subap büyük olduğundan haliyle. Çukur yok anca tornada yaptırırsınız böyle bi değişikliği. Piston seçeneği normalden farklı olarak kısa etekli var sıkıştırma oranını baya düşürüyor. Silindiri değiştirmeden stroku uzatmaya da yarar aynı zamanda, bu durumda sıkıştırma düşmez ama silindir yüksekliğini uydurmak zor olabilir.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22

    Üyelik
    26 Nisan 2015
    Şehir
    istanbul/Ataşehir
    Kısa etekli pistonda çap seçenekleri bulunabiliyormu acaba.?

  3. #23

    Üyelik
    17 Mayıs 2011
    Alıntı yaşar deniz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    12mm strok artışı tork eğrinizi düşük devirlere doğru çekicek .
    Daha az vites değiştireceksiniz bu sürüş konforunu arttıracaktır.
    Şu anda kullanılan ve 219cc için kullanacağınız silindir kapaklarının yanma odalarının kaç cc olduğunu biliyormusunuz.
    Sıkıştırmayı hesap ederdik.
    Hocam , muazzam bilgiye haizsiniz anlaşılıyor, bu hesaplamalar ile yapılabilecek modifikasyon hesabı gerçekten tutarlı oluyormu.? ve geri dönüşü olabilirmi?

    Tork'u 7500-8000 aralığında zirve yapan aracın tork değeri kaybı olmadan düşük devire aktarımı mümkünmü? yoksa bir kayıp oluşurmu?

    Yazılardan anladığım kadarı ile, bir ilmihal ve uzman bulduk, kıymetini bilelim.

  4. #24
    EKONOMİ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ekim 2013
    Motosikleti
    MOTORU SATTIM GİTTİ
    kartere benzin karışmasının nasıl önüne geçebiliriz?

  5. #25

    Üyelik
    26 Nisan 2015
    Şehir
    istanbul/Ataşehir
    Alıntı Carbondioxid adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam , muazzam bilgiye haizsiniz anlaşılıyor, bu hesaplamalar ile yapılabilecek modifikasyon hesabı gerçekten tutarlı oluyormu.? ve geri dönüşü olabilirmi?

    Tork'u 7500-8000 aralığında zirve yapan aracın tork değeri kaybı olmadan düşük devire aktarımı mümkünmü? yoksa bir kayıp oluşurmu?

    Yazılardan anladığım kadarı ile, bir ilmihal ve uzman bulduk, kıymetini bilelim.
    İltifat etmişsiniz teşekkür ederim.
    Sadece teknik konularda bazı tecrübelerim var.
    Birazda yaşlıyım .

    Çap ve strok'un tork'la olan ilşkisini iyi anlatan bir sayfa ekledim.
    Bu konuyla ilgilendiğinize göre işinize yarayacaktır.

    İlk üç resim ve metinler sırasıyla Hacim,Kol yatağı ve krank anayatağı merkez mesafesi (pin offset) ve Piston yüzey alanını izah ettikten sonra dördüncü resim tork'un oluşmasındaki silindir basıncı ,silindir yüzey alanı ve pin offset ilişkisini anlatıyor.
    Beşinci resimde çap ve strok'un tek başlarına tork a fazla etki edemedikleri bunun piston basıncına (Yanma odası hacmi,sıkıştırma oranı,içeri giren hava yakıt miktarı)bağlı olduğunu izah etmiş.

    Fakat burada sizin sorunuz olan tork un devirle ilişkisi anlatılmamış.
    Sorunuzun cevabı hem kol boyu hemde kank pin offset in uzatılması veya kısaltılması ile başlayan egzantrik milinin derecesine devam eden süpap yaylarının adedi ve sertliğine kadar giden bir konu.

    Tabii ki bunlar hesaplamayla yapılması gereken değişiklikler. ve sonuçları amatörcede yapılsa,doğru hesaplamayla tutarlı olur.

    Geri dönüşüde nekadar ileri gittiğinize bağlıdır.

    Sevgiler

    http://craig.backfire.ca/pages/autos/making-power
    Carbondioxid, cenkito ve crxforever bunu beğendiler.

  6. #26
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Alıntı yaşar deniz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kısa etekli pistonda çap seçenekleri bulunabiliyormu acaba.?
    62mm, 65.5mm ve 67mm kısa etekli piston var.

    Alıntı EKONOMİ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    kartere benzin karışmasının nasıl önüne geçebiliriz?
    Motorun zarar görmüş parçalarını değiştirerek engelleyebilirsin anca.

  7. #27

    Üyelik
    17 Mayıs 2011
    Alıntı yaşar deniz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İltifat etmişsiniz teşekkür ederim.
    Sadece teknik konularda bazı tecrübelerim var.
    Birazda yaşlıyım .

    Çap ve strok'un tork'la olan ilşkisini iyi anlatan bir sayfa ekledim.
    Bu konuyla ilgilendiğinize göre işinize yarayacaktır.

    İlk üç resim ve metinler sırasıyla Hacim,Kol yatağı ve krank anayatağı merkez mesafesi (pin offset) ve Piston yüzey alanını izah ettikten sonra dördüncü resim tork'un oluşmasındaki silindir basıncı ,silindir yüzey alanı ve pin offset ilişkisini anlatıyor.
    Beşinci resimde çap ve strok'un tek başlarına tork a fazla etki edemedikleri bunun piston basıncına (Yanma odası hacmi,sıkıştırma oranı,içeri giren hava yakıt miktarı)bağlı olduğunu izah etmiş.

    Fakat burada sizin sorunuz olan tork un devirle ilişkisi anlatılmamış.
    Sorunuzun cevabı hem kol boyu hemde kank pin offset in uzatılması veya kısaltılması ile başlayan egzantrik milinin derecesine devam eden süpap yaylarının adedi ve sertliğine kadar giden bir konu.

    Tabii ki bunlar hesaplamayla yapılması gereken değişiklikler. ve sonuçları amatörcede yapılsa,doğru hesaplamayla tutarlı olur.

    Geri dönüşüde nekadar ileri gittiğinize bağlıdır.

    Sevgiler

    http://craig.backfire.ca/pages/autos/making-power
    Dolu açıklamalar, konu bana göre fazla grift ,buna rağmen bişeyler kapmıyorda değilim , şimdi aklımdakleri saçıp konu sahibinin konusunu fazla dağıtmayayım, takibe devam.

  8. #28

    Üyelik
    26 Nisan 2015
    Şehir
    istanbul/Ataşehir
    Mengu 16 piston ve piston kolu hafifletip parlatma ile ilgili tecrübeniz oldumu hiç.
    Yada silindir kapağı fazlalıkları alma.

  9. #29
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Alıntı yaşar deniz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Mengu 16 piston ve piston kolu hafifletip parlatma ile ilgili tecrübeniz oldumu hiç.
    Yada silindir kapağı fazlalıkları alma.
    Yok benim bu konuda tek tecrübem 125'lik silindiri söküp orjinal yedek parça kullanarak motoru 150'lik yapmak oldu.

  10. #30

    Üyelik
    26 Nisan 2015
    Şehir
    istanbul/Ataşehir
    Motorsiklet yedek parçalarının resimlerinden gördüğüm kadarıyla ,
    Bütün biyel kolları,pistonlar,silindir kapakları ve krank ağırlıkları çok çapaklı .
    Özellikle biyel kolu ve pistonlarda yapılacak hafifletme ve parlatma ile emme,egzost portlarında yapılacak genişletme ve parlatma işlemi ummadığınız kadar iyi sonuçlar verebilir.
    Motorunuzda modifiye yapmayı düşündüğünüz için işinize yarayabilir bilgiler vermek istedim.

    Tabii bu hafifletme ve parlatma işleri biraz sabır,emek ister ama otomobil motorlarından bildiğim sonuçlar hep iyi olmuştur.

  11. #31
    cenkito - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2010
    Şehir
    Adana/Çukurova - Muğla/Fethiye
    Motosikleti
    MONDİAL X-TREME MAXX 200
    Alıntı Carbondioxid adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam , muazzam bilgiye haizsiniz anlaþýlýyor, bu hesaplamalar ile yapýlabilecek modifikasyon hesabý gerçekten tutarlý oluyormu.? ve geri dönüþü olabilirmi?

    Tork'u 7500-8000 aralýðýnda zirve yapan aracýn tork deðeri kaybý olmadan düþük devire aktarýmý mümkünmü? yoksa bir kayýp oluþurmu?

    Yazýlardan anladýðým kadarý ile, bir ilmihal ve uzman bulduk, kýymetini bilelim.
    Carbon elbette yapilir ancak karisik ve zor is senin motora
    Cuma ya konuya donerim
    Carbondioxid bunu beğendi.
    Adım CEM
    MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
    Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz

  12. #32
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Alıntı yaşar deniz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motorsiklet yedek parçalarının resimlerinden gördüğüm kadarıyla ,
    Bütün biyel kolları,pistonlar,silindir kapakları ve krank ağırlıkları çok çapaklı .
    Özellikle biyel kolu ve pistonlarda yapılacak hafifletme ve parlatma ile emme,egzost portlarında yapılacak genişletme ve parlatma işlemi ummadığınız kadar iyi sonuçlar verebilir.
    Motorunuzda modifiye yapmayı düşündüğünüz için işinize yarayabilir bilgiler vermek istedim.

    Tabii bu hafifletme ve parlatma işleri biraz sabır,emek ister ama otomobil motorlarından bildiğim sonuçlar hep iyi olmuştur.
    Limitlerde çalışacak kadar sağlam bi motor değil ve o işlemleri düzgünce yapabilecek tornacı dünya para ister hem, ağırlıkları tutturamayız titreşim artar.

  13. #33

    Üyelik
    26 Nisan 2015
    Şehir
    istanbul/Ataşehir
    Belkide fazla titreşimi bu koldaki ve kranktaki çapakların fazlalığı ve düzensizliği yapıyor olabilir.
    Tabii limitleri zorliycak kadar talaş kaldırmamak gerek.
    Biyel kolu için tornada yapılacak işlemi anlatan video linki ekledim.
    Tornacının yapacağı çok zor değil asıl tornadan sonra elde yapılacaklar zahmetli. Tornada 50 gr eksiltmiş elde daha 100gr a yakın eksiltilebir
    motorsikletlerin 8 bin devir civarında çalıştığını hesaba katarsak azımsanmayacak bir güç artışı olur.

    https://www.youtube.com/watch?v=bThiGTY0-wA

  14. #34
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Alıntı yaşar deniz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Belkide fazla titreşimi bu koldaki ve kranktaki çapakların fazlalığı ve düzensizliği yapıyor olabilir.
    Tabii limitleri zorliycak kadar talaş kaldırmamak gerek.
    Biyel kolu için tornada yapılacak işlemi anlatan video linki ekledim.
    Tornacının yapacağı çok zor değil asıl tornadan sonra elde yapılacaklar zahmetli. Tornada 50 gr eksiltmiş elde daha 100gr a yakın eksiltilebir
    motorsikletlerin 8 bin devir civarında çalıştığını hesaba katarsak azımsanmayacak bir güç artışı olur.

    https://www.youtube.com/watch?v=bThiGTY0-wA
    Yorumlarda adama iyi sövmüşler ben de pek kusursuz iş yaptığını göremedim doğrusu, piston kolundan tutup tornayı çevirdi. Cg motorun piston kolu bundan çok farklı bu videodaki işlemi uygulayacak yer yok.

  15. #35

    Üyelik
    26 Nisan 2015
    Şehir
    istanbul/Ataşehir
    Video,piston kolunun tesviyesi ile alakalı fikir verir diye düşünmüştüm .
    Tornayı kullanan arkadaşın yaptığı hataları yapmamak bakımından ders alınacak bir yönüde var tabii.

    Aslolan yüksek devirlerde piston,kol krank üçlüsü üzerinde oluşan merkezkaç kuvvetinin,hafifletme ile motor veriminin lehine artması.

  16. #36
    cenkito - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2010
    Şehir
    Adana/Çukurova - Muğla/Fethiye
    Motosikleti
    MONDİAL X-TREME MAXX 200
    Alıntı cenkito adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Carbon elbette yapilir ancak karisik ve zor is senin motora
    Cuma ya konuya donerim
    konuyu dagıtmak gibi olmasın ama

    tek silinfir motorlarda torku belirleyen baslıca etken silindir hacmidir

    aynı hacme sahip motorlarda ise piston kol yolu uzun yani stroku fazla olanın

    torku fazladır ve genelde de alt devirde bu torka ulasır



    amma velakin carbon senin motor özel bir kopya tasarım F1 aracları gibi

    piston mumkun oldugunca geniş ama strok kısa.

    buda motorunun dakikada cevirebildiği maxımum devri arttırıp

    kullanma sırasında sunme tabir edilen olayı yaptırıyor.

    motor yuksek devirlere cıkabiliyor.

    uzun stroklu motorlarda ise dakikadaki devir cevirebilme sayısı nispeten düşük oluyor

    bunun sebebi ise sanıyede yada birim zamanda pistonun silindir

    içindeki katetmesi gereken mesafenin uzun olmasından kaynaklı.

    senin motor gibi hanzo power bir motorda uygun krank, egzantirik zinciri silindir vs bulanabilirse

    düsük devirdeki tork arttırılabilir

    ama aynı hacimde çap düşecegi için silindir kapagıda kuculmeli, kucuk yere sıgacak sekilde

    ya 2 subaba düşmeli yada mevcut 4subab bayagı kucultulmeli

    tabi buda bir dez avantaj olacaktır

    vs vs vs vs vs vs...
    Carbondioxid ve yaşar deniz bunu beğendiler.
    Adım CEM
    MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
    Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz

  17. #37

    Üyelik
    17 Mayıs 2011
    Alıntı cenkito adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    konuyu dagıtmak gibi olmasın ama

    tek silinfir motorlarda torku belirleyen baslıca etken silindir hacmidir

    aynı hacme sahip motorlarda ise piston kol yolu uzun yani stroku fazla olanın

    torku fazladır ve genelde de alt devirde bu torka ulasır

    http://i.hizliresim.com/7kbBja.jpg

    amma velakin carbon senin motor özel bir kopya tasarım F1 aracları gibi

    piston mumkun oldugunca geniş ama strok kısa.

    buda motorunun dakikada cevirebildiği maxımum devri arttırıp

    kullanma sırasında sunme tabir edilen olayı yaptırıyor.

    motor yuksek devirlere cıkabiliyor.

    uzun stroklu motorlarda ise dakikadaki devir cevirebilme sayısı nispeten düşük oluyor

    bunun sebebi ise sanıyede yada birim zamanda pistonun silindir

    içindeki katetmesi gereken mesafenin uzun olmasından kaynaklı.

    senin motor gibi hanzo power bir motorda uygun krank, egzantirik zinciri silindir vs bulanabilirse

    düsük devirdeki tork arttırılabilir

    ama aynı hacimde çap düşecegi için silindir kapagıda kuculmeli, kucuk yere sıgacak sekilde

    ya 2 subaba düşmeli yada mevcut 4subab bayagı kucultulmeli

    tabi buda bir dez avantaj olacaktır

    vs vs vs vs vs vs...
    Bu durumda , astar yüzden pahalıya gelir, kıssadan hisse anladığım, benim Hanzo derki ; " sen istiyor tork kuwet, açacak gaz kolu ortadan hallice "

    İyisimi ilerde motoru sıfırlayıp , küçük arka dişliler ile kullanmaya devam, silindir segman piston, yenileme düşünüyorum hayırlısı.

    Emeğine sağlık Cem , Bu arada Cem arkadaşmız makina mühendisi'dir , konu müdavimlerine ilam ola.
    cenkito bunu beğendi.

  18. #38
    cenkito - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2010
    Şehir
    Adana/Çukurova - Muğla/Fethiye
    Motosikleti
    MONDİAL X-TREME MAXX 200
    kanıma girrdiniz bile carbon, ileride max a kuma gelirse hanzo power olacaktır
    sayenizde apachi 27 liğe göz koydum bende
    Carbondioxid bunu beğendi.

  19. #39

    Üyelik
    17 Mayıs 2011
    [/COLOR]
    Alıntı cenkito adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    kanıma girrdiniz bile carbon, ileride max a kuma gelirse hanzo power olacaktır
    sayenizde apachi 27 liğe göz koydum bende
    Billahi kimseye bişe yapmadım masumum, ne gördü isem objektif yazdım yazıyorum, dilerim bir köşede sıfır bulup/bulabilip alıveririsin, ama yazdıklarıma uyup gerekli püf noktalara(temizlik,dişli) uyup agız tadı ile devam edersin.
    cenkito bunu beğendi.

  20. #40

    Üyelik
    26 Nisan 2015
    Şehir
    istanbul/Ataşehir
    Cenkito f1 motoru örneğiyle daha anlaşılır izah etmişsin durumu .

    Bu arada unutulmaması gereken Karbürasyon ve Ateşleme zamanlamasının doğru hesaplanması gerekir.
    Ben jargon a biraz yabancıyım Hanzo Power hangi tip motorlar acaba.?


2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)