Sekman kaçağı çatırtı yapar mı ?
Reklamlar
-
Cg 150 motorumda sekman kaçağı var tamir için söküp toplamaktan dolayı. Silindiri takarken pistonun sekmanlarını pistondaki izlerine göre yerleştirdiysem de piston-sekman-silindir 10 bin km yapmış olduğundan dolayı sekmanlar oturmadı, motorun içine egzoz gazı doluyor havalandırmadan egzoz dumanı geliyor. Bazı devirlerde de motordan çatırtı geliyor sekman kaçağı çatırtı şeklinde duyulur mu ? sonuçta ordan egzoz gazı kaçtığı gibi ses de kaçıyor.
Reklamlar
-
Merhaba
Segmanların silindir cidarında ve kendilerinde oluşan hatta oluşması gereken normal çizikler geçen 1o bin km içerisinde kendilerine bir çalışma yolu (guide) ediniyor .
Segmanların ağızları birbirlerine ters yönlerde takıldığından rodaj aşamasında hep takıldığı yönde kalacak şekilde aşınır ve silindir,piston,segman üçlüsü çalışma ömrünü bu şekilde devam ettirir ve aşınma artıp boşluk değerleri çok artıncada kompresyon azalması,piston eteği vuruntusu,yanma odasına yağ sızması vesair boşlukların artmasıyla ömrünü tamamlar.
Genel olarak segmanlar silidirin yapılmış olduğu malzemeden daha sert yapılıyor. üzerlerinde oluşan izleri motorunuzu aynı malzemelerle geri toplarken eski konumlarında monte edebilmeniz pek mümkün değil.
Ancak silindiriniz honlama yapılarak kullanılmamış yeni segman takımı ile toplanmış olsaydı belki bu sorunu aşabilirdiniz.
Duyduğunuz sesler segmanların yuvalarında parçalara ayrılmış olabileceklerini düşündürüyor.
sevgilerimle
-
Geçen hafta biraz daha çok üflüyordu karter bu hafta biraz azalmış ne olacak bakalım. Yakında zaten motoru modifiye amaçlı sıfırdan toplayacağım o zamana kadar idare etsin. Yağa çok benzin karışıyo bide motor yağ attığında 10W-40 üzerine 20W-50 eklemiştim 500ml kadar 20W-50 yağı bile inceltmiş 250km'de.
-
Bu iyi bir gelişme segmanlar yeni konumlarına uyum sağlayıp daha az kompresyonu kartel'e kaçırıyor demektir.
Demekki segman ağızları çok kötü yönlere bakmıyor.
Tabii bahsettiğiniz çatırtı şeklindeki ses devam ediyorsa bir muamma olarak kalmamalı.
Yağın incelmesi malum,kompresyonla birlikte çiğ benzinin kartele inmesinden dolayı tarif ettiğiniz gelişmeye göre oda zamanla azalabilir..
-
yaşar deniz adlı üyeden alıntı
Bu iyi bir gelişme segmanlar yeni konumlarına uyum sağlayıp daha az kompresyonu kartel'e kaçırıyor demektir.
Demekki segman ağızları çok kötü yönlere bakmıyor.
Tabii bahsettiğiniz çatırtı şeklindeki ses devam ediyorsa bir muamma olarak kalmamalı.
Yağın incelmesi malum,kompresyonla birlikte çiğ benzinin kartele inmesinden dolayı tarif ettiğiniz gelişmeye göre oda zamanla azalabilir..
Baya kötü çatırdıyodu bu durumu fark etmeden önce motorda mekanik bir arıza olduğunu bile düşündüm. Çatırtı inceliyor zaten gittikçe, belki bi 200-300 km sonra tam oturacak sekmanlar.
-
Segmanların piston üzerinde takılı olduğu kanallarda biraz yağ ve karbon sakızlaşması olursa dediğiniz gibi ses kaybolabilir.
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:13 ----------
Eskiden rektifiye edilerek revizyon yapılmış otomobil motorlarında su radyatörünün veya motor bloğunun su musluyu açılıp suyun akması sağlanır,
radyatörün içinede musluktan hortum bağlanarak devamlı soğuk su verilerek motor gün boyunca rölantide az ısınarak çalıştırılıp rodaj yapılırdı.
-
Piston-sekman-silindir 60 lira zaten gerek yok çok atraksiyona
-
Aynen katılıyorum
Fakat rodaj sırasında yapabileceğiniz ve motorun gücüne,ömrüne ve yakıt sarfiyatına etki edecek çok altenatif var.
-
Herkese bir yorum yazıyorsun dostum bunu mu düşünemiyorsun yeni gelen biri dese anlarım ama sen bunu deme bari , ne havalandırması dostum egzoz geri gelmez tabi egzoz sübap kaçağı yoksa . O senin dediğin ses egzoz manifoltundan geliyor olabilir contası ömrümü tamamlamışsa yada emiş sübap kaçağıdır sekman kaçağı olsa çekiş düşer
-
mterayes26 adlı üyeden alıntı
Herkese bir yorum yazıyorsun dostum bunu mu düşünemiyorsun yeni gelen biri dese anlarım ama sen bunu deme bari , ne havalandırması dostum egzoz geri gelmez tabi egzoz sübap kaçağı yoksa . O senin dediğin ses egzoz manifoltundan geliyor olabilir contası ömrümü tamamlamışsa yada emiş sübap kaçağıdır sekman kaçağı olsa çekiş düşer
Motor içinden doğru baya baya egzoz gazı üflüyor, aynı zamanda yağına benzin karışıyor. Sorun egzoz subabında olsa çiğ benzin karışmazdı en azından.
Egzoz manifoltu çok basit arıza yapacak bişey değil contasını da yeni koydum zaten.
-
Adamım komple yenisi 100 tl sübaplarla
-
Ben bu motora daha para harcayacaksam anca sıfırdan toplarım Cg 219cc. Bugün yeni motor aldım zaten ya bu haliyle ya da modifiye yapıp satıcam.
-
O zaman hayırlısı be gülüm
-
Mengu16 adlı üyeden alıntı
Ben bu motora daha para harcayacaksam anca sıfırdan toplarım Cg 219cc. Bugün yeni motor aldım zaten ya bu haliyle ya da modifiye yapıp satıcam.
Bu 70 cc lik artış için motorun hangi parçalarını değiştireceksiniz.?
Ve sıkıştırma oranı değişecekmi acaba.?
-
yaşar deniz adlı üyeden alıntı
Bu 70 cc lik artış için motorun hangi parçalarını değiştireceksiniz.?
Ve sıkıştırma oranı değişecekmi acaba.?
Krank, piston-silindir, üst kapak, 200'lük balansör ağırlığı. Gerisi ıvır zıvır. Debriyajım zaten 200'lük motora göre 6 balata 6 yaylı. Sıkıştırma oranı pek fark etmeyecektir, ancak strok 49.5mm'den 62.2mm'e çıkıyor.
-
12mm strok artışı tork eğrinizi düşük devirlere doğru çekicek .
Daha az vites değiştireceksiniz bu sürüş konforunu arttıracaktır.
Şu anda kullanılan ve 219cc için kullanacağınız silindir kapaklarının yanma odalarının kaç cc olduğunu biliyormusunuz.
Sıkıştırmayı hesap ederdik.
-
yaşar deniz adlı üyeden alıntı
12mm strok artışı tork eğrinizi düşük devirlere doğru çekicek .
Daha az vites değiştireceksiniz bu sürüş konforunu arttıracaktır.
Şu anda kullanılan ve 219cc için kullanacağınız silindir kapaklarının yanma odalarının kaç cc olduğunu biliyormusunuz.
Sıkıştırmayı hesap ederdik.
125'lik üst kapak ve 125'lik silindirle sıkıştırma 9.2 ... Benim motorda 150'lik silindir 125'lik üst kapak var 9.5-9.6 civarı sıkıştırma tahmin ediyorum. 219cc'de kaç sıkıştırma olur bilmiyorum ama silindir çapı ile kapak boyutu baya yakın olacak 9.3 civarı bir sıkıştırma oranı olabilir.
-
125 ve 150cc kapakların conta ölçüleri aynı mı?
-
yaşar deniz adlı üyeden alıntı
125 ve 150cc kapakların conta ölçüleri aynı mı?
Silindire uygun conta kullanılıyor, 125'likte 56.5mm 150'likte 62mm. Kapak kaçlık olursa olsun silindire uygun conta kullanıyorsunuz.
-
Pistonlarda tepeli yada çukur gibi seçenekler bulunabiliyormu .?
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)