Dişli Değişimi Yardım Ustalar.Ufak sıkıntılar
-
Merhaba Arkadaşlar Motorum 2012 Model Asya Hero 125cc Kullananlar bilir Ciğerli Makina bana göre Gelelim sorunlara
1.Zincir seti alacağım Bulunduğum Yerde bulamadım Siparişle Geliyor Buna Yamaha ybr 125 Seti olurmu takılırmı.Arka Dişli 41T Ön bilmiyorum Yada farklı bi markanında olabilir.Set Yeterki Uyan çıksın.
2.Motorumu Yıkadığım zaman İlk çalışıyor 500 metre-1km Gidiyor sonra gaz yemiyor stop ediyor birdahada çalışmıyor taki 1 gün bekliyor sonra hiç bişey yokmuş gibi Tek marş üflesen çalışıyor.Sorun neden kaynaklanır.Yardımlarınızı bekliyorum.
3.Lastikleri birazcık büyütmek istiyorum arka 90/90 ön 2.75-17 Azcık Racing Havası katsın.Öneri Marka ebat şeklinde
4.Motorumda Şöyle bi sorun daha var Motoru ilk çalıştırdığımda 1.vitese alır almaz tak ses geliyor stop ediyor Isıtırsam 10dk düzeliyor.
Neden yapar.Çözüm nedir. ?
5.Motor 5 Vitesde devir ortalarda sürat 110-115 kmlerde(Düzde rampa aşağı değil bu sorun) Hala vites Büyütme istiyor bağırıyor.Ne yapabilirim.Çözüm öneriniz
Şimdiden Çok Teşekkürler .....Deeğerli Cevaplarınızı Bekliyorum.
Reklamlar
-
Usta yok Galiba.
-
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
1-Zincirin bakla sayısı önemli. Servise sorun ona göre internetten sipariş edebilirsiniz.
Ybr'nin zincir dişli seti uyar diye düşünüyorum. Ama emin değilim.
2-Buji ıslanıyor olabilir.
3-Lastik büyütmek motosikletin performansını olumsuz etkiler.Ekstra sürtünme,ektsra güç kaybına yol açar.
4-Ses normal.
5-Motor vites istiyorsa devir ortalarda değil sona yaklaşmıştır.
Ön dişli bir boy büyük takılabilir.
Bu seferde tork kaybı olur. Rampada,artçılı kullanımda performas ciddi düşer.
Uzun yolda misal 5 vites,80 km/h'da 7000 devir ile gidiyorsa 6000 devir ile gider. Motor biraz daha rahatlar.
Ama performans kaybını göze almalısınız.
-
Buji piposunu kontrol et, bujinin olduğu yere su giriyordur. Devir saatin yanlış gösteriyordur, 110 ile devir saatinin ortalarda olması, Son devirde tekerlek hızının 200 olması demek. Stop etme için de hava ayarını yaptırın ve rölantisini çok düşük tutmayın motorun.
Lastik meselesine gelince orj ebatlarda bilindik bir marka tak daha iyi olur
-
MehmetC0N adlı üyeden alıntı
Merhaba Arkadaşlar Motorum 2012 Model Asya Hero 125cc Kullananlar bilir Ciğerli Makina bana göre Gelelim sorunlara
1.Zincir seti alacağım Bulunduğum Yerde bulamadım Siparişle Geliyor Buna Yamaha ybr 125 Seti olurmu takılırmı.Arka Dişli 41T Ön bilmiyorum Yada farklı bi markanında olabilir.Set Yeterki Uyan çıksın.
2.Motorumu Yıkadığım zaman İlk çalışıyor 500 metre-1km Gidiyor sonra gaz yemiyor stop ediyor birdahada çalışmıyor taki 1 gün bekliyor sonra hiç bişey yokmuş gibi Tek marş üflesen çalışıyor.Sorun neden kaynaklanır.Yardımlarınızı bekliyorum.
3.Lastikleri birazcık büyütmek istiyorum arka 90/90 ön 2.75-17 Azcık Racing Havası katsın.Öneri Marka ebat şeklinde
4.Motorumda Şöyle bi sorun daha var Motoru ilk çalıştırdığımda 1.vitese alır almaz tak ses geliyor stop ediyor Isıtırsam 10dk düzeliyor.
Neden yapar.Çözüm nedir. ?
5.Motor 5 Vitesde devir ortalarda sürat 110-115 kmlerde(Düzde rampa aşağı değil bu sorun) Hala vites Büyütme istiyor bağırıyor.Ne yapabilirim.Çözüm öneriniz
Şimdiden Çok Teşekkürler .....Deeğerli Cevaplarınızı Bekliyorum.
Üyelik hayırlı olsun.
1- Önemli olan diş sayısı değil göbeği. Uyma ihtimali binde bir. Kendi setini almak lazım.
2- Benzin akışında sıkıntı var gibi. Belki karbüratör şamandırası sıkışmış olabilir, başıma benzeri gelmişti. Çok sıkışmadığı için yavaş yavaş gidince sorun olmuyordu, tobanda 90-100 sabit gidince 2 dakka sonra stop edip 5 dakka bekleyince çalışıyordu. Yakıt sistemi temizleyici katkı koyup bi depo jikle de açık devrili sürmüştüm çözülmüştü.
3- Lastikleri büyütmeyin, orijinal ebadında kalsın. Öncelikle denge biraz şaşar, motorun yatışları acayipleşir. Motor da küçük, lastikler ısınmaz ya da suyu iyi tahliye edemez, yol tutuş sorunu yaratır.
4- Debriyaj balataları yapışmış olabilir. Motoru ittirip 10km/s hıza çıkarıp öyle vitese atın. O zaman stop etmezse muhtemelen dediğim gibidir. Yan ayak müşürü de sıkışmış olabilir, motoru biraz çalıştırınca titreşimden çözülüyordur. WD-40 sıkın.
5- Ön dişlü büyütülebilir ya da arka dişli küçültülebilir. Göbeği uygun dişli bulunabilir ve dişlilerle zincirin etrafında yeterince boşluk varsa tabi. 125cc için 115km/s artık sınırdır, vites istiyomuş gibi gözükse de bi vites daha olsa olduğu yerde kalır muhtemelen. Dişli büyütünce de artık kalkışlar belirgin şekilde kötüleşecektir. Oynamamakta fayda var. Makul miktarda oynansa da o zaman farkedilmez.
-
Teşekkürler çok saolun engin bilgileriniz için Son sorum Motor misal soğukken bu ilk aldığımdan beridir var çok rahat çalşıyor sıkıntı yok fakat misal hareket edecem 1 vitese geçiyorum tak bişey vuruyor stop ediyor eğerki 10dk ısıtırsam o zaman sorun yok normal şekilde 1 al git neden kaynaklanır çevremde ybr 125lik var çokca hiç birinde bu tarz sorun yok.
-
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
MehmetC0N adlı üyeden alıntı
Teşekkürler çok saolun engin bilgileriniz için Son sorum Motor misal soğukken bu ilk aldığımdan beridir var çok rahat çalşıyor sıkıntı yok fakat misal hareket edecem 1 vitese geçiyorum tak bişey vuruyor stop ediyor eğerki 10dk ısıtırsam o zaman sorun yok normal şekilde 1 al git neden kaynaklanır çevremde ybr 125lik var çokca hiç birinde bu tarz sorun yok.
Rölanti kaç bin devirde?
-
hocam devir saatinden pek anlamam 2 Yazan yerde çubuk rölantida iken
-
motorunun debriyajı ıslak tiptir. Bu tip debriyajlarda gece sabaha kadar debriyaj kuruduğu için yapışır ve sabah motor adam gibi devirdaim yapmadan debriyaja bastığında ayırmaz, sen 1. vitese attığında sanki debrijaya basmamışsın gibi davranır o yüzden. Bunu engellemek için 4. veya 5. vitese al motor çalışmadan debriyaja bas 10mt git salsın kendini debriyaj ondan sonra çalıştır 1. vitese at farkı görüceksin
-
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)