Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Debriyaj sıkılı iken boşa atmadan gitmek

    REKLAM ALANI
  1. #1
    blackhawk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Nisan 2006
    Şehir
    Edirne-Çanakkale-Siirt- ve Van
    Motosikleti
    HONDA CBR 125-CBR 600 RR/Yamaha R1 (2007)AB RH (+)
    Arkadaşalr cbr 125 te bilindiği üzere 5-6 arası boş olayı yok uzun inişlerde debriyaj sıkılı iken bayır aşağı inmek herhangi bir aksama zarar verirmi.Hali ile boşa da atamıyorum bir kaç kez denedim takır tukur falan sesler geldi...saygılar.yorumlar lütfennn!!!
    AB RH (+) 506 357 7316
    http://www.facebook.com/vatandogukan
    https://www.facebook.com/Jand.komd.ozel.harekat


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    İHTİYAR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2006
    Şehir
    İZMİR
    Motosikleti
    SUZUKI GS-500 E
    hangi motorda varki?
    Haydi hükümeti yıkalım yerine AVM yapalım.

  3. #3
    Khutuck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Aralık 2005
    Şehir
    Yollarda...
    Motosikleti
    2.5 yıl akbil, sonra CuBuF150, şimdi Fazer, az KTM
    Uzun inişlerde neden debriiyaja basıyorsun anlamadım; doğru olan yokuşları çıkılan viteste, motor freni vasıtasıyla inmek diye biliyodum ben

  4. #4
    LesPaul - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mart 2005
    Şehir
    İstanbul/Çamlıca
    Motosikleti
    -Ducati Monster 696
    dostum debriyajı falan sıkma!
    eğer yokuş iniyosan bırak 6. viteste kalsın veya gerektiği kadar vites küçült.
    en sağlıklısı budur. üstelik küçük visteste yokuş inmek frenleme için de en iyisidir.
    cause suicide is painless / It brings on many changes / And I can take or leave it if I please, /
    and you can do the same thing if you please

  5. #5
    PcKopatGhostRider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ağustos 2005
    Şehir
    Mersin
    Motosikleti
    Honda CBR 600F
    Khutuck haklı.. uzun inişlerde vitesi boşa almak tehlikeli.. hem geçenlerde sitede bir yazı görmüştüm.. motor freni yaparken ecu motoru durdurmak için 0 yakıt yakmasını sağlıyo.. rölantide bile yakıt tüketiyo yani anlicagn..
    CBR 600F Honda,

  6. #6
    cgl125 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mart 2005
    Şehir
    istanbul
    benim jawa 4 vites 3 ve 4 arasında boş vites var
    dişliler ısındıktan sonra 6 dan bola kadar inebileceğini düşünüyorum motorun hondanın diğer 125 liklerinde oluyor fakat sonra geri yukarı kadar çıkıcaksın çok uzun bi iniş değilse boşuna olucak çok uzun inişlerde de motor çok fazla ivmelenerek gider zaten o da tehlikeli
    bence en iyisi 6 da inmek hızlı gitmek istiyosan
    debriyaja basılı tutmak debriyaj aksamlarını yıpratır tabiki baskı balata yay vs...
    her şey mümkün değil
    hiç bir şey de imkansız

  7. #7
    Blacat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Nisan 2006
    Şehir
    Dream City İSTANBUL
    Motosikleti
    Keeway SL150
    Alıntı lespaul_84 adlı üyeden alıntı
    dostum debriyajı falan sıkma!
    eğer yokuş iniyosan bırak 6. viteste kalsın veya gerektiği kadar vites küçült.
    en sağlıklısı budur. üstelik küçük visteste yokuş inmek frenleme için de en iyisidir.
    [SIZE="2"][B][I][FONT="Verdana"][LEFT]MEEEEAAAAAAAUV
    [/LEFT][/FONT][/I][/B][/SIZE]

  8. #8
    semih20 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Mayıs 2006
    iyide debriyaja basarak in alla alla ...................ne olcakki hangi aksama ne olurki.. saçmalamayın yavv...
    neber

  9. #9
    trenox - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Haziran 2005
    Şehir
    burkinefoso
    Motosikleti
    var işte...
    debriyaj balatasını yersin.
    Sözkonusu vatan ise gerisi teferruattır.

  10. #10
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat
    Ertuğrul_Öz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ocak 2006
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Dışı büyük içi küçük sarı şey
    Alıntı trenox adlı üyeden alıntı
    debriyaj balatasını yersin.
    Yokuş aşağı giderken debriyaja basınca balatayı yemesinin tek yolu. Uzanıp dişli kutusunu sökerek debriyaj balatasını almak ve tadına bakmaktır.


    Yokuş aşağı debriyaja basmak sadece yavaşlamak için motor freni yerine ön ve arka frenleri kullanmak demektir ki, bu da disk ve fren balatalarıın daha erken tükenmesi anlamına gelir.

    Ayrıca, bir durumda yokuş aşağı tekrar hızlanman gerektiğinde, debriyajı bırakınca (gaz vermeden hemen önce) motor freni yüzünden motosiklet öne doğru yığılıp arkadan kayma yapabilir.
    [COLOR="Blue"]Ne Kadar Yükseğe Çıkarsan, O kadar Yüksekten Düşersin. [/COLOR]

  11. #11
    Makine - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2005
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    2015 Triumph Tiger Explorer
    Motora hiçbirşey olmaz. Aksine boşa almaya çalışman çok tehlikeli bir davranış. Yapacağın en ufak bir hatada motor boşa geçmez ve viteste kalırsa arka tekerleği kitlersin ve kaza yapabilirsin. Genel kural şudur. Yokuş yukarı çıktığın hızla yokuş aşağı in. Hareket ederken boşa almak hem motor hemde diğer vasıtalar için doğru bir kullanım tarzı değildir.
    "Bir insanın bildiğini zannettiği bir şeyi öğrenmesi imkansızdır." (Epiktetos)

  12. #12
    İHTİYAR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2006
    Şehir
    İZMİR
    Motosikleti
    SUZUKI GS-500 E
    Tekrar soruyorum en yavaş gidilebilen kalkışta kullandığımız hangi vitestir? Yani 1.- sonra boş(empty)N-sonra 2.-sonra 3.-sonra 4.-5.-6. değilmi? aynı şeyden bahsediyoruzdur inşallah.
    Haydi hükümeti yıkalım yerine AVM yapalım.

  13. #13
    blackhawk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Nisan 2006
    Şehir
    Edirne-Çanakkale-Siirt- ve Van
    Motosikleti
    HONDA CBR 125-CBR 600 RR/Yamaha R1 (2007)AB RH (+)
    Herkeze Teşekkürler ..bir dah boşa falan atmıyorum.Eyvallah
    AB RH (+) 506 357 7316
    http://www.facebook.com/vatandogukan
    https://www.facebook.com/Jand.komd.ozel.harekat

  14. #14
    İHTİYAR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2006
    Şehir
    İZMİR
    Motosikleti
    SUZUKI GS-500 E
    Alıntı blackhawk adlı üyeden alıntı
    Herkeze Teşekkürler ..bir dah boşa falan atmıyorum.Eyvallah
    Yok yok sen boşa atta,benim 4 ve 5 in arasında boş yok acaba kayıpmı oldu gören varmı?
    Haydi hükümeti yıkalım yerine AVM yapalım.

  15. #15
    gurolcbr125 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Mayıs 2006
    Şehir
    istanbul / pendik
    Motosikleti
    cbr125**34 ZKN 34**
    aaaaa benim mototrdada çalmışlar 5 ile 6 arasındaki boşlugu dur ben honda bayine gidiyimde araya bir boş vites attırıyım
    sen en güzeli 6 la in kardeşim herkezin de dediği gibi boşa hiç gerek ok çıktıgın vites kaçsa indiğinde o olsun

  16. #16
    mertdg - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Kasım 2005
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    SYM GTS
    hangi viteste çıkıyorsan onunla inmek doğrudur....boş,peygamber vitesi,cimri vitesi gibi tabir ettiğimiz vitesi kullanman sakıncalıdır niye 1. si bi gören olur beleşciye bak der 2. si motor freni yapman gerekir ve o ana en uygunu 3 e atmaksa atana kadar ohooooo ne sular akar dereden ne....
    [B]Md[/B]

  17. #17
    hakpek - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2005
    Şehir
    ADANA
    Motosikleti
    HONDA CBF150 2006.11
    Alıntı blackhawk adlı üyeden alıntı
    Arkadaşalr cbr 125 te bilindiği üzere 5-6 arası boş olayı yok uzun inişlerde debriyaj sıkılı iken bayır aşağı inmek herhangi bir aksama zarar verirmi.Hali ile boşa da atamıyorum bir kaç kez denedim takır tukur falan sesler geldi...saygılar.yorumlar lütfennn!!!

    1==> Debriyaj sıkılı iken debriyaj yaylarına iniş süren kadar baskı uyguluyorsunki bunu motoru kullandığın sücede yaparsan ilerki zamanlarda debriyajın seni yarıyolda bırakacaktır..
    2==> bayır aşagı inmek bence sana bir zarar vermez ama indikten sonra hızın nerelerde olur bilemem...Debriyajı sıkmayı bıraktığında haliyle şanzuman içindeki dişlilerin çevresel hızı düşük olacaktır..Tekeri dönmesini sağlayan zincire hareket veren dişli ise bu konumda boşta gitmeden ötürü çevresl hızı 3-5 katı fazla olcagından bir anda şanzuman dişlilerine fazla yük biner.
    2 (a)==>zincir boyu uzar
    (b)==>uzak bir ihtimal ama yinede zincir kopabilir
    (c)==>debriyajın ilk kavraşma esnasında debriyajı hasarlandırma ihtimalin yüksek
    (d)==>Şanzuman dişlilerine büyük olasılıkla zarar verir.
    (e)==>motorun pistonu üzerine binen aşağı yukarı hareket yükü bir anda haddinden fazla olacagından (kısa vadede bişi olmaz) silindiri sekmanlarının çizme olasılığın yüksek..
    Bu hareketinin motoruna nedenli zarar verecegi maddeler halinde yazıldı..
    Sana tavsiyem "gel bu hareketi yapmaktan vazgeç".....
    [B][COLOR="DarkOrange"]CBF 150 ADANA[/COLOR][/B]

  18. #18
    boy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2003
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    2016 Aprilia RSV4 RF
    Yokuş aşağı inerken debriyajı uzun süre sıkmak konusunda herkes zaten yorumlarını yapmış. Bunu neden yaptığını ben de anlamış değilim. Kimse anlamadıysa, bunu neden yaptığını açıklarsan iyi olur. Uzun yolculuklarda eğer benzin bitiyor gibiyse ve yakınlarda benzinci yoksa bu davranış çok yanlıştır ve herkes tarafından yanlış bilinir. En az benzin harcamak için rölanti değil, en yüksek viteste 50-80 km/h süratte gideceksin.

    Ben 4. ve 5. viteslerde devir çok yüksek değilken, debriyaja basıp vitesi boşa aldım. Bunu yaparken çok dikkatli olman lazım. Vites aralıkları ve dişliler her motorda farklı olduğundan, her motorda yapılabiliyor mu bilmiyorum. Motorun sesi kesiliyor, sanki çalışmıyor gibi gidiyorsun. Ancak şöyle bir sakıncası var, eğer tekrar vitese geçirmek istediğinde tek seferde geçirebileceğin en büyük vites 2.vites olduğundan ve süratin fazla ise şanzımana zarar verebilirsin. Belli bir sürate kadar yavaşlaman gerekiyor ve ne yaparsan yap 2.vitese geçirirken taaak diye bir sesi duymama şansın yok. Kısacası bunu yapmanı tavsiye etmiyorum.
    Hayatta en büyük eğlence başkasının yapamazsın dediğini yapmaktır.

  19. #19
    SmirnouF - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2006
    Şehir
    Tekirdağ - Çerkezköy & Kırklareli - Pınarhisar
    Motosikleti
    ne bulursam gezerim xD
    + olarak motorun yaglamasi az olacagi icin parcalarin daha cabuk asinir

  20. #20
    ledo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Nisan 2005
    Şehir
    İstanbul/Suadiye
    Motosikleti
    Piaggio Beverly , Hyosung GV 650
    Aracın süratini aldığı durumlarda yokuş aşağı giderken vitesi boşa atmak, arabalarda kullanılan ve tecrübe isteyen bir tekniktir.
    1) Frenleme yapmak zor olacağı için çok dikkatli olmak ve güçlü sezgilere sahip olmak
    2) Tekrardan gaza basmak istediğinde sürat, yol durumu vs. gibi etkenlere uygun vitesi çok seri şekilde tanımlamak
    3) vitesi taktıktan sonra debriyajı bırakırken nolursa olsun dikkatli olmak.
    4) Gaz vermeden viraja girildiği zaman arabanın kayma riskinin çok daha yüksek olması...

    Bu liste uzatılabilir ama motorlardaki vites sistemi buna hiç uygun olmadığından, yukarıda bahsedilen hususların da konumuzla hiç bir alakası yok.
    Önemli olan, sadece yazarken veya konuşurken değil, hergün hayatı yaşarken adam olabilmektir.


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler