Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

yag isigi

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    26 Mayıs 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    ustume gelmeyin
    Yag isigim yanmaya basladi hayirlisi ile. Neden yanar bu isik? Yagi kontrol ettim gayet dolu ama biraz eski olabilir. Nasil bi sistemle yaniyo ki? Eskiden anlar mi alet? Bide bu hangi yag icin yaniyo? On frenin yaninda da bole ustunde yag falan yazan bi kutucuk var fren icin sanirim onla alakalimidir? Yagmur yaginca cunku on frenim hic tutmuyor. Ben balatalarin islanmasina baglamistim ama emin deilim genede.
    ole iste...

    saygilar.
    i\'m not lazy i\'m just resting before i get tired.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    22 Haziran 2004
    Benim Eski Motosiklet MZ 125 SX biliyorsundur.. Aynı Şase ve Motora sahipler.. O motosikletin ciğerini bilirim.. Eğer sürüş anındada yağ ışığı araklıklı yanıp tekrar sönüyorsa motosikletin yağ eksiltmiş veya eksiltmeye başlamıştır... Yok sürekli yağ ışığı açıksa motosiklet çalıştıktan bir kaç dakika sonra bile lamba sönmüyorsa yağını değiştirme vaktin gelmiş demektir! Yağsız sakın bir daha motosiklete binme! Allah göstermesin yatak+pistonu mahfedebilir ve motosikleti kullanılmaz hale getirebilirsin..

    Yağ olayına gelince.. 30-35 milyon ayır bir köşeye ve en yakınındaki tamirciye git ''2 KUTU'' Mobil-1 yağ alıp motorun yağını değiştirsinler.. 2 Kutu diyorum çünkü bu motosiklet 125 CC olmasına rağmen diğer akranı 125 CC lere göre daha cüsseli ve büyük bir yağ karteline sahiptir!(Yağ değiştirme işlemini kendinde yapabilirsin.. Motorun alt kısmına geniş ve derin bir kova veya tencere ne bilim birşey koy işte.. Motor soğukken!! Yağ kartel tapasına uygun bir anahtar bulup tapayı dikkatlice sök ve yağı boşalt.. Son damla yağ akana dek tapayı yerine takma.. Şimdi sıra motorun sağ yan kısmında 3 Vida ile kapatılmış olan Yağ Filtresini sökmeye geldi.. Oraya uygun bir Lokma anahtarı bul ve çok dikkatli şekilde vidaları sök.. Spiral bir yağ Filtresi göreceksin.. Elinle sol tarafa dikkatlice çevirip içinde en az 500 ml !! yağ dolu olan filtreyi yerinden çıkar.. Hazırda Temiz yeni bir filtre varsa filtreyi yuvaya dikkatlice takıp düzgün yerleştirdiğine emin olup vidaları ve kapağı geri tak.. Yok o filteyi 2. kez kullanacaksan ve temizliğine güveniyorsan mazotlu bir suyun içinde bir diş fırcası ile iyice temizle ve içindeki tortuları çıkar ve öyle monte et.. Bir önceki yağ değişiminde filtrenin değiştiğine eminsen bu temizleme işlemini yap!! Emin Değilsen ve 3. hatta 4. kezdir aynı filtreyi temizleyip temizleyip kulllanıyorsan ''Yağı değiştirmenin hiç bir anlamı kalmaz'' 1 güne kalmaz o yağ yine rezil şekilde simsiyah olur ve ömrü kısalır unutma..)

    Sakın Motora Castrol Magnatech veya açık yağ koymaya kalkma.. Mobil-1'den veya Castrol GPS'den başka yağ alma!!! Diğerlerine göre litrede 3-5 milyon fark eder bu yağlar ama diğerlerine göre çok çok kaliteli ve uzun ömürlüdür.. Dandik kutusu 10-12 milyona satılan yağlara oranla 1000-2000 km daha uzun süre dayanabilir.(Çoğu tamirci 2500-3000 km yağ değiştir der ama Castrol GPS veya Mobil-1 rahat bence 5000 götürür..)

    Ön Frenin hemen üstündeki kutu Hidroluk Yağ Kutusudur!!! O kutu 2 vida ile gidona bağlıdır ve çok kolay şekilde açılabilir.. Gidip 6 milyona en yakın petroldan ''DOT3'' Fren hidrolik yağı alıp kendinde kolayca yağ ekleyebilir/değiştirebilirsin.. 2 Vidayı açıp üst dökme kapağı çıkardığında hemen altında silicon bir kapak daha göreceksin o kapağıda dikkatlice ortalığa yağ sıçratmadan çıkar ve yağ seviyesine bak (O Hidrolik kutusunun ön kısmında şeffaf bir pencere göreceksin o pencere Min ve Max yazan yerinin ortasına dek yağı dolduracaksın!) Sakın yağı doldurduktan sonra kapağı kapatmadan ''Ulan acaba şimdi oldumu, fren tutuyormu bi test edeyim diye!!! Frene basma! Basınçtan her yere yağ sıçratırsın! söylemedi deme'' Ben bu söylediğimi acemilikle yapmıştım elim yüzüm hatta suratım!! yağ içinde kalmıştı )

    Ayrıca söylediğin gibi balatalar ıslandığında o meletin frenleri mümkün değil tutmaz.. Dikkatli kullan fren mesafeni ayarla düşüp ölüp rezil kepaze olma.Dikkatli sür.

  3. #3

    Üyelik
    26 Mayıs 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    ustume gelmeyin
    Eyvallah. Suer olmus cevabin.
    Beimkinin durumu soyle. Calistiriyorum ilk basta hic yanmiyor 1 dakka sonra yanip sonmeye basliyo ve sonrada direk yanik kaliyo. Gerci hic uzun beklemedim yanmaya baslayinca isik acaba soner mi diye. 500metre ileride bi tamirci var oraya kadar bu halde gotursem mi yoksa bulundugu yerde mi girismek lazim. Kendim ugrasmak idtemiyorum ama yag degistirmeyle.

    O bahsettigin acemelikde de deneyimlidirim alla sukur. Arka fren sinyali icin arka fren pedalinda hidrolik bi anahtar var. Benim o bozulmustu yenisini alip degistirmeye calistim. Tam sikistirmadan frene bi basim dedim ve gayet guzel fren yagini bosaltmis bulundum. Sonra bos arka frenle tamirciye kadar gittim.

    Bide bu yag filtresi piyasada bulunuyomu kolay? Hangi pek bilinen motor degiller ya bunlar. Ayrica sen en fazla kac yapiyodun motorla ve hangi devirlerde kullaniyodun? Gerci bunlar MZ 125 gibi bi baslik altinda da toplayabiliriz aslinda.

    Coksagol.
    i\'m not lazy i\'m just resting before i get tired.

  4. #4

    Üyelik
    22 Haziran 2004
    Rica ederim İnşallah Motora zarar vermemişsindir.. Yağ filtresini sanırım sirkecideki motorcularda bulabilirsin.. Orjinal olmasa bile yuvaya oturacak bir çeşidini sanırım bulursun.. Eski yağ filtresini sök temizle götür yanında adamlar görsün ona göre filtre versin.. Benim motor kendini yırtsa 120'yi geçmiyordu..


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler