Ön Amortisör Mili Tekrar Krom Kaplanır mı?
Reklamlar
-
Arkadaşlar merhaba;
X9 250 EVO model scooterimin ön amortisöründen yağ kaçıyor. Özellikle sol amortisör milinde küçük krom soyulmaları gördüm ki zaten sol daha çok yağ atıyor. Malum amortisörler pahalı ve bu yaz uzun yol planım var. yola çıkmadan bu işi halletmem çok iyi olacak.
Kumlama ve tekrar krom kaplama işlemi yaptırabilir miyim millere bilgisi olan varsa ve paylaşırlarsa çok sevinirim. Saygılar.
Reklamlar
-
O mil dekoratif krom değildir. Sert krom deniyor sanırım ve sadece kaplama değil ölçüsünde kaplama yaptırman lazım. Yapılır mı yapılır. Bayrampaşa tarafında bu işi yapan yerler var, biraz kovalaman gerekir.
-
Temiz çıkma bulabilsem keşke. Daha mı sağlıklı olur acaba
-
konuyu hortlataraktan aynı soruyu soruyorum
hiç bu işi yapan/yaptıran var mı?
Amortsisörün krom olan kısmında alt kısımlarda, çizgi şeklinde bir gözeneklenme oluşmuş bu da keçeleri devamlı zedeliyormuş.
ya yeni parça alıcam ya da böyle daha uyguna bir çözüm bulucam.
Bilgisi veya tecrübesi olan kişilerin Tavsiyelerini bekliyorum.
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:30 ----------
bir bilen gören duyan bilen yok mu ?
-
dostum 1 takım keçe ne kadar ki ?
bırak zedelesin. hem o zedeleme dediğin 3 sene kullanacağın keçeyi hadi olsun 1,5 senede bir değiştir.
sen kumlatıp kaplatınca orjinal boyutundan sapacaksın bu sefer aradaki boşluktan daha çok yağ kaçıracak.
şahsi tavsiyem elleme. alet yaşlandıkça böyle yapması normal. sen de keçesini değiştirirsin temiz temiz binersin.
kolay gelsin.
-
Mevcut ölçüyü tespit edip milin üzerinden taşlama yaparak krom kısmı kaldırlacak.Sonra yeni krom kaplanıp tekrar taşlanacak sonra lebleme yapılarak yüzey parlatılacak.Muhtemelen bu işlemler yeni amortisörden daha pahalıya gelecektir.Biz makine kolon millerini bakımda bu şekilde revizyon yapıyoruz ama dediğim gibi pahalı bir revizyon.
-
Cevaplarınız için teşekkür ederim
diablof adlı üyeden alıntı
dostum 1 takım keçe ne kadar ki ?
bırak zedelesin. hem o zedeleme dediğin 3 sene kullanacağın keçeyi hadi olsun 1,5 senede bir değiştir.
sen kumlatıp kaplatınca orjinal boyutundan sapacaksın bu sefer aradaki boşluktan daha çok yağ kaçıracak.
şahsi tavsiyem elleme. alet yaşlandıkça böyle yapması normal. sen de keçesini değiştirirsin temiz temiz binersin.
kolay gelsin.
3 kez değiştim bir yılda en sonuncuyu farketti ustada polisaj yaptırdı o biraz daha uzun soluklu oldu ama tekrar yağ kaçırmaya başladı.
Keçe işçilikle beraber 500 tl yakın tutuyor, yan sanayi keçe ile 250 TL falan tutuyor. paslanmaz krom ön amortisör iç tüpü de serviste tanesi 1000 TL dediler sanırım ikisi bana 2500 TL ye mal olacak.
Motor 2012 model henüz ama biraz kötü bir yerde yatırmış eski sahibi, sonradan çıkıyor kusurları.
okanbagiscan adlı üyeden alıntı
Mevcut ölçüyü tespit edip milin üzerinden taşlama yaparak krom kısmı kaldırılacak.Sonra yeni krom kaplanıp tekrar taşlanacak sonra lebleme yapılarak yüzey parlatılacak.Muhtemelen bu işlemler yeni amortisörden daha pahalıya gelecektir.Biz makine kolon millerini bakımda bu şekilde revizyon yapıyoruz ama dediğim gibi pahalı bir revizyon.
Hocam yukardaki masraflarıda görerek yine de mi pahalıya gelir bana?
Birde sanırım işlemin adı sert krom kaplama hidrolik iş makine millerini de revize ediyorlarmış ama hiç yurt içinde bilgi bulamıyorum.
Siz böyle bir işlem yapıyor musunuz ? Yüzeydeki Mikron düzeyindeki hassasiyet sağlanır mı?
"Edeple gelen lütufla gider"
-
karacabeg adlı üyeden alıntı
Cevaplarınız için teşekkür ederim
3 kez değiştim bir yılda en sonuncuyu farketti ustada polisaj yaptırdı o biraz daha uzun soluklu oldu ama tekrar yağ kaçırmaya başladı.
Keçe işçilikle beraber 500 tl yakın tutuyor, yan sanayi keçe ile 250 TL falan tutuyor. paslanmaz krom ön amortisör iç tüpü de serviste tanesi 1000 TL dediler sanırım ikisi bana 2500 TL ye mal olacak.
Motor 2012 model henüz ama biraz kötü bir yerde yatırmış eski sahibi, sonradan çıkıyor kusurları.
dostum çok büyük paralar bunlar. amortisör keçesi ve yağı değişimi 2-3 aletle çok rahatlıkla yapılacak bişey. bilemiyorum elin alet tutar mı ama yani gerçekten büyük para. o fiyata motor yapıyorlar yeni:(
yardımcı olur mu bilmiyorum ama şurda bulunsun ihtiyacı olan bakar;
modele çok takılmayın genel olarak tamamı bu şekilde değiştirilir keçe ve yağ.
kolay gelsin.
-
diablof adlı üyeden alıntı
dostum çok büyük paralar bunlar. amortisör keçesi ve yağı değişimi 2-3 aletle çok rahatlıkla yapılacak bişey. bilemiyorum elin alet tutar mı ama yani gerçekten büyük para. o fiyata motor yapıyorlar yeni:(
yardımcı olur mu bilmiyorum ama şurda bulunsun ihtiyacı olan bakar;
https://www.youtube.com/watch?v=fi67Z4qRCDU
modele çok takılmayın genel olarak tamamı bu şekilde değiştirilir keçe ve yağ.
kolay gelsin.
teşekkür ederim bu sefer kendim değişicem zaten artık öğrenmem şart. yan sanayi keçe ve yağ masrafı 100 TL olacak sadece
"Edeple gelen lütufla gider"
-
03 Temmuz 2017, 16:52
#10
Mili çıkardığında bir göstermen gerek krom kaplamak sorun olmaz.Sorun malzemeyi taşlama tezgahına bağlayıp taşlayabilirmi ona bakmak lazım.Hassasiyet konusunda sıkıntı olmaz bire bir aynı olur mikrometrik seviyede.İstanbuldaysan bir yere yönlendirebilirim istersen.Amortisör milini gösterirsin.
-
03 Temmuz 2017, 19:29
#11
Pres miline yaptırmıştım.
Olmasına olur da, yeni amortisörden pahalıya gelir
-
03 Temmuz 2017, 21:33
#12
kastettiğim olay
benimkinde gözle görülür bir bozukluk dikkatli bakarsan görünüyor o da iç kısım da.
İstanbuldayım en azından danışmak isterim bir uzmana.
sadece bir amortisör almak değil derdim yeni bir yol öğrenmek.
"Edeple gelen lütufla gider"
-
03 Temmuz 2017, 22:45
#13
Ben de aynı durumdayım. Motorla virajı alamayıp yoldan çıktım ve taşa çarptım amortisörler yamuldu. Düzelttirdim ama bir tanesinde ufak çizikler var ve yeni keçeyi taktığımda 3_4 ay sonra tekrar kaçırmaya başlıyor. Tekrar söküyorum keçeyi içindeki yaylardan 1 cm kadar kesip tekrar takıyorum gene 2_3 ay daha idare ediyor.
Milin tanesi 1250 tl. :-(
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)