Merhaba arkadaşlar , bende Küba 100cc r aldım 200 lük attırmayı düşünüyorum 200u kaldırır mı ? Bilgi verirseniz sevinirim.
Merhaba arkadaşlar , bende Küba 100cc r aldım 200 lük attırmayı düşünüyorum 200u kaldırır mı ? Bilgi verirseniz sevinirim.
Yeni motor takarsaniz belki.ama onuda oturtmak zor. Ayni motoru revize edicem derseniz olmaz. belki max 150 cc olur. ne kadar umursamicak olsanizda benden tavsiye yapmayin. Orjinal her zaman iyidir zannimca.
Küba zaten durduğu yerde çürüyen motorlar üretiyor birde o kıytırık şaseye 200cc makine oturtacan hadi yaptırdın ki parayı basıp yaptıranlar var. Hadi kulak aşmadın yapıp ölüme gidenler ortada 100cc'yken bile çok kolay şekilde dengesini kaybedenler var hiç.oturaklı motor değil hadi yaptın o şase o kadar hıza nasıl dayanacak motorun lastiği yere değmez şanzıman dişlileri zincir va o kadar kuvvete ne.kadar uygun anlayacağın yaparsın yapmasına ama canına kıyarsın be dostum gel vazgeç bu sevdadan git çalış bu motorla işine git gel her gün bizim gibi hayal kurarak paranı birliktir git güzel bir japon 250cc makine al eğitim al çık yollara
Olur arkadaşım vergisiz olduğundan dolayı bir çok arkadaşım orjinal 100 lük alıp 150 lik veya 200 lük yaptılar fakat bunun için yaklaşık 450 tl kadar bir fiyat gidiyor bilgin ola.
Olur dostum. Full set 200 güzel bir ustayla birlikte max 600-800 arasında bir fiyata patlar. Full+Full 200 set motor piyasadaki çoğu 200 250 motorların havasını alır ama usta meselesi. Yanlız gerçekten tavsiye etmem. Durduramazsın. Ön disk ine filan aldanma. CG ile 100 le giderken bile ani fren yapman gerekse, ön+arka viren orantılı ama sık basıp vites düşsen bile biraz durman zaman alıyor. Kaldıki güzel bir 200 lük makine o hıza şehir içinde çok çabuk ulaşıyor. 200 lük yaptırıcaksan ya sadece piston alt silindir krank karbüratör değiş zevki ayrı, ama yükü çok ayrı bir dert. Kısaca yapılır ama yaptırma düzen tutmaz bir süre sonra hep sibop kesersin ustanla kanki olursun git gel. Ustalarda kanki ayağına geçirmeyi çok aşırı severler
Yapilir aynen devam. Egsozuda deldir ama.
Hayirli olsun kardesim.. Bahsettigin konularla cok ugrastim sana oldukca yardimci olabilirim. Ben orjinal 200 cc motor alip taktim halenn kullaniyorum. Denildigi gibi usta iyiyse muthis bir sey cikar ortaya. Durdurma bahsine gelince alistiktan sonra soylendigi gibi olmadigini goreceksin yok durduramazsin yok baska bir sey. Tavsiyem o ki tekerleru virajda rahat ettrecek bir seylerle degistir viraja yatmis 600 cc lik bi motor da uygun suratte gitmiyorsa veya virajda ani bir sey cikarsa cok da kurtulma sansi yoktur carpacagi dusecegi varsa duser.
yaptirilani da gordum benimkinden daha iyi gidiyordu disliler yeterince kucuktu daha ne kadar kuculebilirdi ki diye dusunuyorum cunku motor halen vites istiyordu iki kisi oldugu oturma pkzisyonunda hemde rahat bir sekilde 120 de gidiyordu benimkinden daha iyi fabrikada ozel olarak yapilmisti tek kusur cok titriyordu aldin sanki dhzensiz 500 cc makina vardi gibi.ama ben orjinal almistim ve simdi de satiyorum. Ozelden ulasirsan yardimci olabilirim. hazir olani daha iyidir bloklar ayni oldugu icin sifir oturma problemi...
Şase konusunda da suphen olmasin problem yok. Arti bi motor almak daha da karlidir alirsin bir tane 500 600 tl ye gelecek sekilde elinde bir tane 100 luk motor kalmis olur en azindan satarsin bi 250 tl ye aldigin motor gelir sana 300 400 tl ye. İstersen yedek parca olarak kullan vs. 100luk motor kesinlikle cekilmez 150 lik bile o yaz gunesinde 100 km gidinceye kadar cani cikiyor. Artik sen dusun. İllede kendi motoru mu yaparim filan diyorsan sadece ust kisimlarin degismesi ile bu isler yurumuyor kendimden biliyorum 125 yaparak zaten pisman olursun 150 de moroun ayar tutarsa artik.
Para problem değil kardeşim.250 ccde alırım ama Küba oturaklı geliyor.Bi görüşlerinizi ve + larını ve - lerini öğreneyim die sordum
Kaldırır kaldırır. Adana tarafında yapanlar var. Fren tutmaz, şase burkulur, şanzıman muhtemelen elinde kalır, bisiklet tekeri kalınlığında tekerler yetmez, ama kaldırır.
Ondan sonra buraya yazarlar şasesi kırıldı ağır yaralı diye. Yahu o aleti tasarlayan adam 100 cc tasarlamış. Lastiği, freni, şasesi herşeyi ona göre.
çin mallarında o tür hesaplara girişilmez. ama cg 100 sport lar var. onların şaseleri daha kalın klasiklere göre. benim ki ondan hiç bir problem yok ve tavsiyem şudur kullanıcısına danış, kullanmayan elbet atıp tutacaktır... ne şase burkulması ne de başka bir şey. fren olayı bambaşka bir şeydir, motor süratlendirir (motor freni hariç) fren yavaşlatır durdurur. ben sonradan yapmacık olanların karteli patlattığını subap kırdığını biliyorum ama.
Dostum cg 100 sportun şasesini bilmem, ben vultureyi 250 cc yapan birinin (250 cc diyordu ama tam kaç olduğundan emin değilim) motoruna binip gazladım. Gazı her açışımda altımdaki şasede burkulmaz olduğunu, şase borularının ve kaynaklarının o atalete dayanmadığını, kask ses aldığında (Benimki gayet alıyor) Gazlamaya mukabil şaseden gelen çıtırtıları bu kulaklarımla duydum.
Fren yavaşlatır ve durdurur, doğru, ama işin fiziksel boyutu var. Kaç kg kaç km hızla ne kadar basınç vb. Yoksa büyük cc'li motorlara neden çift piston, daha büyük çapta fren diski falan koyuyorlar? Koy kampanayı, dursun.
Blok konusunda, şanzıman eninde sonunda bozulur. Karteri bilmem.
Evet Manuş Baba dinliyor, kitap, gazete okuyor ve düşünüyorum...
Düşünün, düşünmekle ölmüyor insan...
af buyur ama fren mevzusunda kampanadan bahsetmişsin. eski yüksek cc motosikletlere bakabilirsin kampana var (şu cg lerin kopyalandığı asıl japon Suzuki filan klasik motorlar). Yani o kısım teknoloji ile alakalı şimdi 150 cc lere de disk takıyorlar çok bir şey değil yani. ben kullanıyorum problem yok onu diyorum ses de yok gıcırtı da... her türlü yola gidiyor ve yine demem o ki ben zaten mevzuyu yaşıyorum benim fikrimi nasıl değiştirmeyi düşünüyorsun veya düşünmüyorsun. tamam sen böyle bir şey gördün ama ben her gün yaşıyorum ve problem yok. binlerce km yaptım tık yok. eninde sonunda bozulma her türlü motor için geçerlidir. motor kullanmayı binmeyi, bakım yapmayı bildikten sonra problem yok. her türlü yük her türlü yokuşu, rampayı da gördü tık yok. şanzıman jilet gibi hiç bir problem yok, ki ben de ikinci el almıştım, problem yok. çünkü toplayan benim.
---------- Mesajlar birleştirildi - 02:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:18 ----------
Bir de cg mevzusu kendi kendine ucuz yollu modifiye yapma özgürlüğü tanıyor insana. zevk meselesi yani. düştün mü hiç problem değil 50 lira masrafı olsun, diğer motorlarda öyle değil...
cg lerde arkaya iyi bir amortisör lazım tabi, yoksa pek rahat değil. 120 km hızda konfor bulamazsın yoksa.
Aynı şekilde bende sizin gibi yaptım 1
Bisan wrc 100 cc motorunu 200 cc yaptım kaldırdı bir sorunda olmadı.
Bence atma. Dursun kenarda niye çöpe atıyorsun yarın bir gün lazım olur.
YAZIM HATALARINA DİKKAT EDELİM LÜTFEN!
200cc atılır da muhtemelen aldığın 200'lük krankın rulmanları karterine büyük gelecek, rulmanları ve egzantrik dişlisini söktürüp taktırman gerek işini düzgün yapan bir presçi bulamazsan da aldığın yeni krank daha hiç kullanmadan zarar görür. Ben de yakında 150'lik motoru 200cc'ye çıkartıcam ama ben üstten egzantrikli yapmak istiyorum itecekliler çok devir yapıp bağırttırınca subap kesiyomuş.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)