Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

su sogutmali motor

    REKLAM ALANI
  1. #1
    bilalpars - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Mayıs 2006
    arkadaslar su sogutmali motorun ne avantaji var bana aciklayabilirmisniz bilmiyoirummda


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    bur-k@ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mayıs 2006
    Şehir
    izmir-ankara- kısa süre istanbul :)
    Motosikleti
    cbr 125 pert oldu :(
    fourmdan ararsan bulunur ben bir soru sorayım bakalım
    hava soğutmalı motor su soğutmalıya cevrilir mi ? maliyeti cok olurmu bunun
    ÖĞRENMEDEN,ÇALIŞMADAN,YORULMADAN,RAHAT YAŞAMANIN YOLLARINI ARAMAYI ALIŞKANLIK HALİNE GETİREN MİLLETLER;ÖNCE HAYSİYETLERİNİ, SONRA HÜRRİYETLERİNİ,SONRA İSTİKLALLERİNİ,KAYBETMEYE MAHKUMDURLAR. K.ATATÜRK

  3. #3
    Forumdan Uzaklaştırıldı ozaktasi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Temmuz 2004
    Şehir
    Kilis-Nizip Belkıs Trafo
    Motosikleti
    HondaCB900F,HondaCBR125,Kymco Süper8,Sym Xs125
    Su soğutmanın faydası özellikle şehir içerisinde düşük hızlarda seyir ederken makinanın aşırı ısınmasını önlüyor ısınan su radyatöre geliyor ve fan çalıştığı için radyatörderki su soğuyor ve motora sıcaklığı düşmüş su gidiyor ve motor daha rahat soğuyor.Aşırı ısınma motorun düşmanıdır..Su soğutma hava soğutmadan daima daha iyidir.

    Hava soğutmalı motorun su soğutmaya çevrilmesi çok zor.ama imkansız değil.O motora uyacak su kanalları olan bir silindir radyatör ,,hararet müşürü ,,radyatör fanı ve su hortumları,,rekorlarla yapılabilir fakat maliyet yüksek olur....Kesinlikle değmez ..

  4. #4

    Üyelik
    02 Ocak 2009
    Şehir
    çanakkale
    Motosikleti
    kanuni popcorn
    en iyisi su soğutma gerisi yalan

  5. #5

    Üyelik
    06 Aralık 2008
    Şehir
    denizli
    Motosikleti
    2005-Cbr 125
    fan soğutmalı motoru su soğutmalıya çewirmek için su kanalları açmak gerekir motorda.. yani denemeye kalkma bile git su sogutmalı bi motor al.. ama yapıcam dersende yapılmicak değil xD
    Tekbir R1 No1 Denizli. .

  6. #6

    Üyelik
    02 Ocak 2009
    Şehir
    çanakkale
    Motosikleti
    kanuni popcorn
    hiç uğraşma motoru bozarsın git bi su soğutmalı ucuzundan kanuni deer 152 keyfine bak
    KONTROLSÜZ GÜÇ,GÜÇ DEĞİLDİR-
    BİNDİM KAWASAKİ ZZR1400'ÜN ÜSTÜNE KÖKLEDİM BEN GAZINI ARKAMDAN GELEN F-16 YESİN EGZOS GAZIMI:queen:

  7. #7
    erol 62 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Aralık 2008
    Şehir
    izmir-bornova
    Motosikleti
    R1200GS
    hava soğutmalı motoru su soğutmalı hale getirmeye çalışmak tek kelime ile abesle iştigaldir.

  8. #8
    anılyuksel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Temmuz 2007
    Şehir
    izmit/kandıra/cebeci
    Motosikleti
    Bianchi Falcon 125 (2006) Hyosung MS3 250 (2010)
    ben benim pc ye kurdum su soğutma 200 ytl ye mal oldu ama motora ne kadara mal olur bilemem ama en basigi silindir kapağının üstüne bir bakır blok koyup 25 cm lik bi tofaş radyötörü iki metre hortum 4 tanede 120 mm lik pc fanı 300 lira yi bulmaz ama uğraşması paha biçilemez onu da söyliyim ama şu da var ben dylana bineceğime su soğutmalı mondiale biniyim daha çok zevk alırım çünkü dylana herkes biner ama su soğutmalı mondiale asla
    Bianchi Falcon 125 41 N 3103
    Hyosung MS3 250 35 AP 4831
    Yeni bir gün, yeni bir savaş . . .

  9. #9
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    07 Şubat 2009
    Selamun aleyküm
    Soğutma olayında malumdur ki sıcak taraftan soğyuk tarafa ısı transferi olur. Isı transferi kATsayısı önemlidir burada. Zaten motorların aliminyum alaşımlı döküm olması da bu sebepten olsa gerek. Isı transferi yüksek olarak motorun daha kolay soğuması için.
    Hava ile soğutmada ısı transferi katsayısı düşüktür. Motordaki kanatçıklar; sıra sıra ince levha görnümündeki parçalar ısı transferi içindir.
    Havalı soğutmada ısı transferi düşük olduğu için kanatçıklar daha geniş olacaktır. Bu kanatçıklardan su gezdirilerek soğutulursa düşüncem motor ısınmaya daha dayanıklı Şişebilecek motorlar için şişme zamanını uzatabilecek bir etkiye sahip olacaktır.
    Yalnız yapımı nasıl olur? Bu mobilet motoru tipi motorlarda kanatçıkların dışına silindir şekline uygun biçime sahip bir kapatma yapılabilirse gerisi zor olmaz diye düşünüyorum. Bu gip işlerde kendi emeğinizi en yüksek oranda kullanmak size kar sağlar para yönünden. Aceleniz yoksa yavaş yavaş da ayarlayabilirsiniz. Silindir kısmında bahsettiğim kapalı kanalın üst kısmından sııcak suyu alıp radyatörün üst kısmına verip; radyatörün alt ksımında soğuduğu varsayılan suyu alıp silindir kapatmasının alt kısmına vermeniz uygun olacaktır.
    Yalnız bahsedildiği gibi motora kanallar yapmaktan değil ; benim bahsim direk olarak dışına kapatma yapmaktan ibarettir. Su soğutmalı mobilet de var sanırım Kendileri mi yapmışlar bilmiyorum. Deneyerek yapıp sonuçları aktarmak çok faydalı olur.
    Hayırlı günler dilerim

  10. #10

    Üyelik
    18 Ekim 2009
    Motosikleti
    JİNLUN JL 250
    Selamünaleyküm ben de bir tane jinlun 250 chooper var. Bunu verimli olacak şekilde nasıl su soğutmalıya çevirttiririm? Acaba regal raptor servislerinden yararlanabilirmiyim? Motorada gözüm gibi bakıyorum o yüzden hararet müşürü,termostat ve devirdaim pompası olmadan bana çok uydurma ve abes geliyor ve randıman (verim) vermez düşüncesindeyim ben buraya yeni üye oldum. Saygılarımla. Bütün motorcular allaha emanet olun...

  11. #11
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    24 Temmuz 2006
    Şehir
    İst/Kozyatağı
    Motosikleti
    Salcano 150-T4
    Alıntı MUSTAFAKEMAL adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Selamünaleyküm ben de bir tane jinlun 250 chooper var. Bunu verimli olacak şekilde nasıl su soğutmalıya çevirttiririm? Acaba regal raptor servislerinden yararlanabilirmiyim? Motorada gözüm gibi bakıyorum o yüzden hararet müşürü,termostat ve devirdaim pompası olmadan bana çok uydurma ve abes geliyor ve randıman (verim) vermez düşüncesindeyim ben buraya yeni üye oldum. Saygılarımla. Bütün motorcular allaha emanet olun...
    Aleykümselam.
    Harcıyacağın parayı,zamanı,can sıkıntısını,yaparım diye motorunu katladenleri,
    kullanamadan geçen zamanı bir bedel olarak düşünüp toplarsan,şimdiki motorunu satıp su soğutmalı almanla arada vereceğin farktan az olacağından emin olabilirsin.

  12. #12
    MaxiBoost - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Kasım 2005
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Piaggio Xevo 250i
    Alıntı MUSTAFAKEMAL adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Selamünaleyküm ben de bir tane jinlun 250 chooper var. Bunu verimli olacak şekilde nasıl su soğutmalıya çevirttiririm? Acaba regal raptor servislerinden yararlanabilirmiyim? Motorada gözüm gibi bakıyorum o yüzden hararet müşürü,termostat ve devirdaim pompası olmadan bana çok uydurma ve abes geliyor ve randıman (verim) vermez düşüncesindeyim ben buraya yeni üye oldum. Saygılarımla. Bütün motorcular allaha emanet olun...
    heralde insanlar su soğutma ne demek
    daha doğrusu
    su, motoru nasıl ?? soğutuyor bilmiyor ,

    su, motorun içindeki su kanallarından geçerek motoru soğutur,
    sizin motorda su kanalı yok...

    motor derken motordan bahsediyorum yani piston ,segman ,krankın bulunduğu motor ,
    su, pistonun etrafında olması gereken ve motor bloğunun içerisinde üretim safhasında fabrika tarafından açılmış olan su kanallarından geçerek motoru soğutmaktadır .

    tekrar yazıyorum ,hava soğutmalı bir motorda su kanalı olmadığına göre ,bu iş tamamen hayalden öteye gitmez .

  13. #13

    Üyelik
    03 Ekim 2008
    Arkdaşlar motorlar belirli bir sıcaklıkta çalışmalıdır. Mühendisler aylarca imal ettikleri motorladar binlerce denemeler yaparak bu dereceyi tutturmaya çalışırlar. Motor uygun sıcaklıktan daha düşük derecede çalışırsa yani çok soğursa çok çabuk bozulacaktır. Yine aynı şekilde daha az soğursa şişip bozulacaktır. Bu tür denemeler sadece meraklı fazladan parası olan hobiciler için deneysel çalışmalar olabilir. Yoksa hava soğutmalı motoru su soğutmalı yapayım ekonomi sağlayayım düşüncesiyle yola çıkılmaz.

  14. #14
    MaxiBoost - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Kasım 2005
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Piaggio Xevo 250i
    Alıntı serkan.ist adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkdaşlar motorlar belirli bir sıcaklıkta çalışmalıdır. Mühendisler aylarca imal ettikleri motorladar binlerce denemeler yaparak bu dereceyi tutturmaya çalışırlar. Motor uygun sıcaklıktan daha düşük derecede çalışırsa yani çok soğursa çok çabuk bozulacaktır. Yine aynı şekilde daha az soğursa şişip bozulacaktır. Bu tür denemeler sadece meraklı fazladan parası olan hobiciler için deneysel çalışmalar olabilir. Yoksa hava soğutmalı motoru su soğutmalı yapayım ekonomi sağlayayım düşüncesiyle yola çıkılmaz.
    bunu nereden çıkardın birader ??

    hava soğutmalı motor 90 derecede çalışıyor da su soğutmalı motor 15 derecedemi çalışıyor zannediyorsun ?

    su soğutmalı motorda 90 derecede çalışır ..

    hava soğutmalı motor su soğutmalıya dönmezzzzzz, bunu bir daha yazalımda .

    bu adamların amacı ,
    su soğutmaya geçip buz gibi soğuk motorla dolaşmak değilki ?

    hava soğutmalı motorlar özellikle yazın, dur kalk trafikte fazla ısınırlar ve şişerler ,yani motorun gücü düşer ,, bu adamlar onu elemine etmeye uğraşıyorlar işte . oldumu ?

  15. #15

    Üyelik
    14 Ağustos 2009
    Şehir
    MaTrİx
    Motosikleti
    2 teker olsun da tahtadan olsun
    Alıntı bur-k@ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    fourmdan ararsan bulunur ben bir soru sorayım bakalım
    hava soğutmalı motor su soğutmalıya cevrilir mi ? maliyeti cok olurmu bunun
    tek kelimeyle saçmalık,daha motorun yok saçma sapan soru soruyon

  16. #16

    Üyelik
    03 Ekim 2008
    Alıntı MaxiBoost adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bunu nereden çıkardın birader ??

    hava soğutmalı motor 90 derecede çalışıyor da su soğutmalı motor 15 derecedemi çalışıyor zannediyorsun ?

    su soğutmalı motorda 90 derecede çalışır ..

    hava soğutmalı motor su soğutmalıya dönmezzzzzz, bunu bir daha yazalımda .

    bu adamların amacı ,
    su soğutmaya geçip buz gibi soğuk motorla dolaşmak değilki ?

    hava soğutmalı motorlar özellikle yazın, dur kalk trafikte fazla ısınırlar ve şişerler ,yani motorun gücü düşer ,, bu adamlar onu elemine etmeye uğraşıyorlar işte . oldumu ?
    Ben de şunu anlamadım 15 dereceyi nereden çıkarıyorsun? Ancak kastım 90 derecede çalışması gereken bir motor haddinden fazla soğur devamlı örneğin 85 derecede çalışırsa 20bin gidecekse 15000 gideceğidir. yada vs vs.. Aynı şekilde 90 derecede çalışması gereken bir motor devamlı 95 de çalışırsa yine daha çabuk bitecektir. Yazdıklarım son derece açık. Bunu da vaktiyle yaptığım araştırmalara makine mühendisi ve motor tamircilerinin beyanlarıyla söylüyorum yoksa ben motorcu değilim.

  17. #17
    Toqi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2006
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Hayabusa - Resimdeki Srad 600 unutamadığım aşkım
    Peki neden çoğu japon cruiser su soğutmalı değil hadin bakalım
    Tekerlekli sandalyede olsan yanında olurmuydu fiyakalı...

  18. #18
    MaxiBoost - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Kasım 2005
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Piaggio Xevo 250i
    Alıntı serkan.ist adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben de şunu anlamadım 15 dereceyi nereden çıkarıyorsun? Ancak kastım 90 derecede çalışması gereken bir motor haddinden fazla soğur devamlı örneğin 85 derecede çalışırsa 20bin gidecekse 15000 gideceğidir. yada vs vs.. Aynı şekilde 90 derecede çalışması gereken bir motor devamlı 95 de çalışırsa yine daha çabuk bitecektir. Yazdıklarım son derece açık. Bunu da vaktiyle yaptığım araştırmalara makine mühendisi ve motor tamircilerinin beyanlarıyla söylüyorum yoksa ben motorcu değilim.

    hocam senin hakkatten bilgin yok bu konuda ,
    termostat - müşür gibi ısı kontrolüne yarayan şeyler var ,
    kafanı takma sen 90 derecede sabit kalır su sıcaklığı .

    3. defa eklemek lazım ,
    hava soğutmalı motor su soğutmalıya dönmez, o yüzden aslında suyun kaç derece olacağınıda konuşmanın anlamı pek yok !


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler