çin motorlarında denge sorunu
Reklamlar
-
Arkadaşlar bilmiyorum belki bende bir kusur vardır ama geçenlerde başıma gelen bir olayı anlatayım.öncelikle bütün çün malı motorları demiyorum.bu yarı scooter yarı motorsiklet gibi (mondial 100 kh -110ft)gibi olan tiplerinde iki kişi ile virajlara girdiğimde dengemi korumakta çok zorlanıyorum.bunu mz honda ve çin mallarının büyük tekerlekli modellerinde denedim hiç bir problem olmadı. gayet rahat bir şekilde dönebildim.fakat bu tür modelleri kullanan arkadaşlara sorduğumda aldığım yanıt evet iki kişi ile virajları çok zor dönüyürum oluyor.acaba bu motorlarda bir problem var konunun uzmanlarına duyurulur.
Reklamlar
-
dostum bendede mondial 100 kh var benden sana tavsiye motorum lastikler ince zaten adam gibi yatılmıyor.belkide yatılr ben 300 km yol yaptım daha 2 kişi giderkende virajlara normalde 50 ile giriyorsam 2 kişi 30 lan giriyorum hız duşurerk çünkü arkamda oturanın dengesine pek güvenmiyorum. ben 2 kişi bindegimde hızlı girdigim viraj yoktu çünkü alet rodajda bitse bile rodaj hızlı girerken 2 kişiyken yolda dönüşlerde zorunlu şerit değiştiriyorsun birde birşey sorumcam max kc km hız yaptın ? ben en fazla 75 yaptım daha fazla motoru zorlamadım rodajda çünkü
-
büyük tekerlekli değil eni büyük olan desen daha iyi olur.
ayrıca yarı scooter değil CUP denir ona.
cup motorlar çoğu scooterdan daha iyi girer viraja ya da sen viraja nasıl girilceğini bilmiyorsun.
büyük tekerlek ne demek önce bunu anlatsana. 17 inch mi ne ya da 130 filan lastiğin kalınlığı mı.
Korkarak yaşıyorsan yalnızca hayatı seyredersin
-
Motosikletin viraj kabiliyeti ağırlık merkezinin yere yakınlığı, bu noktanın motosikletin hangi noktasında olduğu ile cok alakası vardır. Bundan sonra sürücü kabiliyeti ve en önemlisi lastik profilinin ve özellikle lastiğin yanak profili ile alakası vardır. Yol koşullarına göre kullanılan lastik ve yanak profilinin ne kadar dik ya da açılı olduğu virajda direk motorun yola tutunma gücünü etkiler. Lastiğiniz yarışlarda kullanılan lastikler gibi oval yapıya ve yatırdığınızda yere temas eden yüzeyi geniş ve yol şartlarına göre pürüzsüz yada bozuk yollara göre dişli ise o yola göre tutunma kabiliyeti değişir. Sürücü de reaksiyon kabiliyetine göre limitlere yakın kullanabilir. Bu konu çok uzar ya.. sıkıldım yazmaktan..
Kralını tanımam. Edirne Motorcycle Club!!!
-
bu konu uzar tabi ama arkadaş bi de 2 kişi demiş. 2 kişi olunca amartisörler daha çok esner ve virajlarda denge kaybına neden olur. bence arkadaş souyu sormuş ama tam olarak açıklamamış. laf olsun diye mi açtı bilmiyorum ama mz gibi diye örnek verilmez. mesela cbr125 le girdim şöle... cbf250... şöyle diye örnek verebilirdi.
Korkarak yaşıyorsan yalnızca hayatı seyredersin
-
bence sorun lastiklerin kalitesizliğinden kaynaklanıyor. tavsiyem aynı ebatlarda ön-arka IRC marka lastik al
-
Dengesizlik sürücüdede olabilir , bunu da düşünmek lazım !
-
demek istediğim 17 inç ten büyük lastiği olan motorlardı.ayriyeten arkadaş çevremde honda cbr -125 türünden motorda olmadığı için onu örnek vermedim.
mz,better 125,rus motor,mondial 125 agk gibi motorlarda çift kişiyle bile olsan yinede virajlarda o kadar zorlanmıyorsun(aşırı hızlı girmedikçe) ama bu tür motorlarda ben zorlanıyorum o yüzden zorda kalmadıkça çift kişi binmiyorum tavsiyem cup(ismini söyleyen arkadaşa tşk ederim.)türü motorlara çift kişi binmeyin.ayrıca ben 80 km hız yaptım benimkide rodajda ilgilenen tüm arkadaşlara tşk ederim.
-
cub türü motorlarda bence bir sorun yok.bence problem alışkanlıktan kaynaklanıyor.örnek verdiğin motorlarda depo ortada 2 bacağın arasında cublarda aşağıda olduğu için farklı geliyor olabilir.
-
evet dostum o motorlarda sorun yok.gayet rahat girip cikiyodum istedigim viraja.( ki hala ben profesyonel degilim)
-
-
Scooter'larda motor arkada, ağırlık merkezi arkada, bir de arkaya adam aldın mı ooooh... Kelle koltuk... Scooter'ların dengesi diğer motorlar gibi değildir tabii ki. Aman dikkat... Hatta tek kişi giderken bile viraja hızlı giriyorsanız öne eğilerek ağırlığınızı biraz daha öne vererek motorun ağırlık merkezini dengelemeye çalışın.
Havalı tiplerin içi boştur çünkü "hava" boşlukları doldurur. Balonun içinde de hava vardır...
-
Arkadaşlar bende bir yorum yapayım...
cycle27 arkadaşımızın bilmek istediği bir sorunu var kendince..bu soruna arkadaşlarımın verdiği cevaplar kendi teçrübeleri doğrultusunda doğrudur....bu konudaki yorumum bu bahsi geçen tip motorların dikkatinizi çektiyse lastikleri ince..iki kişi ile düz yolda ilerlerken lastik tabanı yol zeminine tam olarak basıyor ve amortisörlerde de işlevini yerine getiriyor.. Viraja 2 kişi ile girildiğinde lastik ince olduğundan yatmaya bağlı olarak yol zemini basma alanı azalıyor, bununla beraber viraj dönüşlerinden kaynaklanan merkezden dışı itilme (merkez kaç kuvveti) etkisi ile lastiklere düşen ağırlıkta artıyor..Sonuç olarak lastikler bu kadar yükün altında ezilerek birde zemine basan alanın azlığı yüzünden motorun istem dışı hareketleri olur buda son derece doğaldır.. İşte tamda bu sırada lastiklerin (-)'lerini kapatması gereken amortisörlerde zayıf olduğundan formu açan arkadaşın sölediği olaylar cereyan eder..
[B][COLOR="DarkOrange"]CBF 150 ADANA[/COLOR][/B]
-
Arkadaşlar bendede 125 MT var ve aynı sorunu bende yaşamaktayım viraşlara girdiğimde istemsiz olarak şerit değiştirmek zorunda kalıyoruyorum :S
[url]www.TheRockula.Com[/url]
-
çin malımı kardeşim bana uzak olsun aman kardeşim zırt bırt arzayapar hele şu ufak tekerlekliler yokmu yaaa zaten motor motor değil bence benim görüşüm arkadaşlar .....
-
arkadaşlar bi yerde yanlışımız var motorun ince lastikli olması viraj kabiliyetini düşürmez cbr 125 in lastikleride ince ama virajlarda gayet başarılı bence lastiklerin kalitesiyle alakalı bence sorun yada arkadaşın virajlardaki kabiliyetiyle çünkü hafif olan bir motora kalın lastik takarsanız motor çekişten düşer ve yola tutunma kabiliyeti azalır çünkü lastik yüzeyi genişledikçe yüzeye uygulanılan basınç azalır bu da yola tutunamamasını sağlar
etrafına bir baksana evrendeki herşey sana hizmet etmek için yaratılmış.........
-
Başlığında "Çin" lafı geçen her topic'e girmekten kendini alıkoyamayıp da bir de oraya "Çin motoru yaramaz, kötü, tu kaka" söyleminde mesajlar yazmaktan ne zevk alıyorsunuz anlamıyorum yaw.. , Bu geyik de bitemedi hala. Anlamıyorlar ki birinde para olabilir ve pahalı motora gücü yetebilir ama herkeste o bütçe yok. Çin kullananlar da sorunlarını ve sorularını burada paylaşıyor, neden Çinli motorlarla ilgili her topic'e "motor motor değil" vb.. Neyyysssse... Sonuçta herkes biliyor çin'lerin kalitesinin ne olduğunu, alan da satan da. Her topic'de Çinlere giydirmeyin yaw adamlar faydalı birşey yapıyor. Çinliler gelmeseydi bu kadar çok insan motor sevdasını giderebilir miydi? Motosiklet sevgisi ve ilgisi bu kadar artabilir miydi toplumda? Bugün çin kullanan emin ol ki daha çok parası olsa gider başka motor alırdı. Bende Yamaha da var Asya da var. Ve "ufak teker" dediğiniz 125 lik Asya'yı 650 lik Dragstar'dan daha fazla kullanıyorum. İşim olduğunda pratikliğinden dolayı her deliğe rahatça girip çıkıyor, sıkışık trafikte daha rahat olduğu için gün içinde Asya'yı daha çok kullanıyorum, Dragstar'ı acelem olmadığında ve gezmek için kullanıyorum. Yani herkes ihtiyacına göre kullanıyor, Çin'leri ve Çin kullanıcılarını küçük görmeyin. Her topicde "aman Çin malı adidir beş para vermem vb" sözlerden vazgeçin artık çünkü birçok arkadaşımız kırılıyor, kendini dışlanmış hissediyor ve bu da gruplaşmalar olmasına sebep olur. Motorcu motorcudur. Çin Endonezya Japon İtalyan Macar Nikaragua farketmez, ırk ve renk ayrımı yapmayın yaw
Havalı tiplerin içi boştur çünkü "hava" boşlukları doldurur. Balonun içinde de hava vardır...
-
"Çin motoru yaramaz, kötü, tu kaka"
öcüüüüüü
Korkarak yaşıyorsan yalnızca hayatı seyredersin
-
superdude==> haklısın..sana katılıyorum..cinliler olmasa idi şimdi buradaki bu topic'te yazıyor olmayacaktık..Ama şuda bir gerçekki türkiye 2-3 sene içerisinde çin motoru mezarlığına dönecek çünkü..! motorların garantisi 2 sene yedekparça sürekliliği 5 sene dir Bu sürenin zaten nerden baksan yarısındayız ..Buda demek oluyorki 2-3 sene sonra çin işi kullananlar parça ve servis bulamıyoruz diye bangır bangır bağaracaklar..ama ne fayda..!Amaçları sadece türk halkının sırtından kat be kat para kazanmak olan türk halkının güzide insanları ülkemizi motor mezarlığına dönüştürdüler.....saygılar (işini iyi yapmayanlara değil)
[B][COLOR="DarkOrange"]CBF 150 ADANA[/COLOR][/B]
-
1500-2000 Ytl ye aldığın bir motorla 5 sene boyunca motor zevkini giderebiliyorsan verdiğin para amacına ulaşmıştır. 5 senede taksiye bile daha fazla para verirsin. Sonra çöpe at istersen. Zaten kimse bir motoru 5 seneden fazla kullanmıyor, upgrade ediyor. Hem yeni başlayanlar için de bulunmaz fırsat fiyatlarının ucuz olması. Ne derseniz deyin, bu ucuz motorlar onları alan herkesin işini fazlasıyla görüyor ve tatmin ediyor. Onların da imkanı olsa 2 YTL lik değil 10 YTL lik motor alırlardı. Dediğim gibi bu motorların kalitesini alan da satan da biliyor. En önemlisi de bu. Bu motorlar amacına hizmet ediyor. Ben sadece artık "çin motorlar yokolsun" mantığındaki söylemlere karşıyım.
Ekleme: Bu arada forumun başka bir sayfasındaki şu mesaj bile ne demek istediğimi anlatıyor:
"Selam,
Kaç tane forum kaç tane model baktım hatırlamıyorum. Önce saglam bir, 2. el japon almaya niyetlenmiştim ama nedense memlekette 400 ytl maaş alan adama 2500 ytl lik kredi kartı veren bankaların hepsi beni süründürdü. Artık iyice sıkıldığım için ilk motoru çinli almaya karar verdim."
Havalı tiplerin içi boştur çünkü "hava" boşlukları doldurur. Balonun içinde de hava vardır...
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler