Lasitiklerimizi nitrojenle şişirmek
-
yanlışım varsa düzeltin abiler ama sürtünmenin azalması demek lastiğin yola tutunmasının azalması manasına gelmiyor mu? lastik ömrünü uzatması hususuna bir şey diyemicem ama havadan daha hafif olmasından dolayı basabilirler yada havadan daha az ısınıyor da olabilir. yabi bunlar özkütle özısı muhabbetleri ama benim fizik kimyam kötü
'04 Yamaha Nuovo - '56 BMW R25 - '06 Mondial 250 MCT - '94 BMW F650 - '99 Kawasaki ER 5 - '06 Bisan Roadstar 250 - '97 Kawasaki VN800 - '08 Suzuki VL 800 Intruder - '04 Suzuki VL 800 Voluisa - '01 Honda XL 650 V Transalp -'00 BMW F 650 GS
Reklamlar
-
Khutuck adlı üyeden alıntı
Nitrojen havaya uçar diyorsanız kmya sorunlarınız var demektir
Atmosferin %78'ini olşturan nitrojen(azot) havaya uçmuyor da lastikteki mi uçacak
Hidrojen ve Oksijen de aynen bu şekilde , bir tüpün içine bunlardan birini doldur.
Daha sonra tüpün ağzını aç , ateş tut.
-
memin1857 adlı üyeden alıntı
nitrojen basmak lastiğin ömrünü uzatmak içindir yararlı bir olaydır. otomobillere 10ytlye falan basıyorlar. nitrojen kesinlikle patlamaz. sürtünme meselesi tamamen yanlış anlama, lastiğin içindeki nitrojenin (azot) dışındaki asfaltla olan sürtünmesini etkilemesi imkansızdır. sadece ısınma karakteristiğindeki farklılıktan dolayı lastik ısındığında ne kadar basınçlı olduğu değişir buda evet asfalta basışını etkiler AMA SOĞUKKEN NE KADAR DOĞRU ŞİŞİRDİĞİNİZLE ALAKALIDIR BU. yani başlangıç basıncıda önemli. siz zaten basınçlara dikkat etmiyorsanız lastik sizi kurtarmaz, öyle ciddi bir farkta olmaz.
sürtünmedeki farktan elde edeceğiniz yakıt tasarrufu tek bir kırmızı ışıkta gaza azıcık az basarak kalkmanızla aynıdır, yani onu karşılaştırmaya deymez.
yamemin sağol be ,biz hak edenin hakkını veririz,sen de bu sitede yenisin fakat takib ediyorum çok faydalı bilgiler veriyorsun ..tebrik ederim ..
bu arada nedir meslek ,bu mekanik bilgisi nereden geliyor böle..bu msj özelden göndermedim umarım moderatör konu dışı die silmez çunku arkadaşlarında senin hakkında olumlu fikri olmasını istedim..
hocam nitrojen ,hidrojen,oksijen.. aman arıza işler bunlar aman sakata gelmiyelim gümlemeyelim..
ah bi kessem ayaklarımı yerden,kanatlanıp rüzgarla ,
kükreyip motorla,keşfetsem dünyayı başladığı yerden[COLOR="Yellow"]***[/COLOR] [COLOR="Red"]şam piiii yonnn [/COLOR][COLOR="Yellow"]***[/COLOR]
-
Lastigi koruyacagi kesin ama yoldaki cukur cakil tasinin verecegi zarar o korumayi etkisiz hale getirecektir.(Malum Turkiyedeyiz cukura girmeden 10 dk gidebilecek kadar sansli bile degiliz.)
[COLOR="Red"]Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir[/COLOR] Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti
-
muritu adlı üyeden alıntı
cıvayla dolduralım cıvayla.. daha ağır olur yere basar ayaklarımız ,bi düşünsenize,ama buharı zehirli solumamak lazım.
üstüne hemen kükürt tozu atarsan bir şey olmaz.... merak etme...
Otomot.NET Kurucusu - Tamindir.com Çalışanı - Siyahinazuma.com sahibi
-
walla arkadaşlar ben kimyadan pek anlamazdım ama bu topic i okuyunca kimyger olabilecek kadar bilgiye sahip oldum
0 rh(+) Rüzgarın hissetmek ve iki teker üzerinde olmak kadar keyifli ne var şu hayatta
-
en iyi nitrojen piston içinde yanan nitrojendir..
[FONT="Georgia"][FONT="Verdana"][B][COLOR="Blue"][SIZE="2"]Biliyorsan konuş,ibret alsınlar.Bilmiyorsan sus, adam sansınlar..[FONT="Georgia"][/FONT][/SIZE][/COLOR][/B][/FONT][/FONT]
-
-
arkadaslar bu is sakaya gelecek bir sey deil gayet ciddi bir konu bence hiç bir bilgisi olmayanlar laf olsun diye yazmas1n
-
sokemon adlı üyeden alıntı
Selamlar geçenlerde bir tanıdıgım arabasının lastiklerini nitrojenlee şişireceğini söyledi ve ekledi sürtünmenin azalmasına va sanırım bu nedenden dolayı lastiklerin ömrünün artmasına neden oluyormuş.
Bunu bende motorlarıma yapmayı düşündüm fakat artıları eksileri bir kefeye koyunca hangisi daha agır basıyor tam karar vermei,yorum teknik veriler olmadıgı içinn
Artılar;
sürtünmenin azalması
lastiğin ömrünün artması
sürtünmenin azalmasından dolayı yakıtın düşmesi
Eksileri;
Bir düzlem üzerinde değilde dogru üzerinde giden bizler için sürtünme önemli azalması sanırım pek iyi değil özellikle SS motor tipleri motoru kontrol etmede zorluk yaşayabilir.
Sürtünmenin ne kadar azalacagı konusunda araştırmaya devam edeceğim
sizde bildiklerinizi ğpaylaşırsanız en dogru yolu buluruz
kardeş bu konuya gelene kadar ohhho neler var bi kere bence hiç düşünmeye değmez niyemi sürücü bi kere kilosuyla tecrübesi ile dört dörtlükmüüüüüüüüüüüü ikinci husus techizatı tamamen nizamimiiiiiiii üçüncüsü bunların hepsi olsa bile bu konuyu türkiye için tartışıyorsak hanği yol hangi otoban melekette nere standartlara uygunki iş nitrojenle lastik şişirmeye gelsinbence geçiniz bu ince ayar işlerini
-
buluruz belki daha ince bi ayar ael320 dostum bu site bilgi paylaşımı için yok mu?
-
Sevenler kavussun!helyum ıyı olurdu!yada civa dolduralım :D!hava,cıva super!
-
Nitrojen ile lastikleri şişirmek gerçekten faydalı bir metotdur. Özellikle, kauçuk esaslı lastikler zaman içerisinde oksitlenme sonucu esnekliklerini kaybederler. Bir anlamda gevrek bir yapıya dönüşürler. Dişleri yeni gibi görünse de 2 yıldan eski lastikler raf ömrünü tüketmiş sayılarak indirimli olarak satılırlar. Teorik olarak 1 yıl ömürleri kalmıştır çünki.
Nitrojen bu oksitlenmeyi engellediğinden, lastiklerinizin esnekliğini uzun süre korumasını sağlar.
Tavsiye edilen bir yöntemdir. Anadolu Yakasında Bostancı Sanayi Sitesinde Kuzey Rot Balans firması bu işlemi yapmaktadır. Detaylı bilgiyi oradan da alabilirsiniz
Saygılarla.
Poturdak
-
Benim aracımın da motorumun da lastikleri nitrojenle şişirildi.
Bu konu doğrudur. Nitrojen yüksek süratlerde ve uzun yolculuklarda lastiğin sıcaklığının artmamasını sağlıyor, lastik genleşmiyor böylece daha uzun ömürlü oluyor.
Herkese tavsiye ederim. Lastik ömrünüzü uzatırsınız..
-
xnode adlı üyeden alıntı
Benim aracımın da motorumun da lastikleri nitrojenle şişirildi.
Bu konu doğrudur. Nitrojen yüksek süratlerde ve uzun yolculuklarda lastiğin sıcaklığının artmamasını sağlıyor, lastik genleşmiyor böylece daha uzun ömürlü oluyor.
Herkese tavsiye ederim. Lastik ömrünüzü uzatırsınız..
sevgili xnode, lastigin icindeki havanin isindigindan dolayi esnemesi o kadar azdir ki ömrünü olumlu veya olumsuz etkilemesinden söz bile edilmez. sadece asiri yüksek basincta yüzeyin sekli degiseceginden lastigin ortasi yolda cok yipranir (düsük basincta yanaklar dogru yipranma daha fazla olur).
azot gazinin asil faydasi daha önce denildigi ve denizcimuzaffer'in de tekrar ettigi gibi lastik karisiminin oksijenden dolayi erken "gevreklesmesinin" önlenmesindedir.
neden herkes kullaniyor veya her araba üreticisi bastan azot ile lastikleri sisirmiyor?
araba üreticisinin umurunda degil ve onun icin ekstra bir masraf teskil ediyor. bu masrafin sagladigi faydayi her alici anlamayacagi icin de cok mantikli bir harcama degil.
kullanicilarda da ihtiyaclarin cok farkli olmasindan dolayi azot ile lastik sisirmenin herkese faydasi yok. is nedeniyle iki yilda 160bin km yol yapiyorsam lastiklerimi (kabaca) her alti ayda bir degistiriyorum demektir, yani hava degil saf oksijen bassam zarar vermeye yetecek zamani bile yok. diger yanda arabasini ve lastigini cok umursamayanlar var. her 2-3 yilda yeni lastik almak azot kullanmaktan daha kullanisli geliyor olabilir cünkü bir kere azot ile doldurduysan kacan gazi tekrar azot ile tamamlamak zorundasin. yani bunu her benzin istasyonunda yapman mümkün degil. diger bir sözle, bu pek pratik sayilmaz.
vs.vs.vs.
-
iyi güzelde nitrojeni nerden bulucaz..bence gereksiz bişe.
-
ben hem minibüs hem de motorumun lastiklerini nitrojen ile şişirttim
sizlerede tavsiye ederim
nitrojenin hiç bir olumsuz yönü yok
5 ytl ye iş bitiyor
ben ce en büyük artısı dış sıcaklığa göre lastik basıncının değişmemesi
ve daha uzun lastik ömrü
-
lastikçilerde bulunuyor galiba bu... bi sormak lazım..
-
eğer hızlandığında lastiğin yere temas eden yüzeyi küçülürse sürdünme artar bu durumda lastik yerle temas eden yeri dışa doğru bir baskı yapacaktır ama bu hızlandıkca olacaktır asıl sorun şurada peki yere tutunması nasıl değişecek 4 tekerde araç yerden yüksek ise kalım teker seçilir bunu yapacak adam ya performans lastiği kalı lastik almalı ki yüzey büyüyüsün yani yola ii tutunsun yada amortisör kiti taktırsın yere aracı yakınlaştırsın
gellim motora motorunun silindir hacmi 1000 vea 600 ve yukarı isew muhlemeden arka lastiğin büyüktür düşündünüzmü bilmem ama geniş arka lastik tam bir düzlükmü sağlıyor yoksa dışa doğru biras baskılımı evet baskıulı elips e benzer bir görüntüsü var bunun nedenlerinden biri motorda sağa yada sola yatmak yanaklar değdiği için yere yatarken yüzey büyüyecek ve yola tutunuş artacak adam bunu düşündüğü için bu şekilde lastik üretmiş beki ya yatmadığın zaman düz motor sürerken zaten yerle temas eden alan lastiğin tüm genişliği değil bi de bunu daha fazla azaltırsan r6 gibi sert bir motorda yapacak olursan acep sonu ne olur ???
bence bu yönünüde düşünmek lazım
-
qwertyuıop adlı üyeden alıntı
eğer hızlandığında lastiğin yere temas eden yüzeyi küçülürse sürdünme artar bu durumda lastik yerle temas eden yeri dışa doğru bir baskı yapacaktır ama bu hızlandıkca olacaktır asıl sorun şurada peki yere tutunması nasıl değişecek 4 tekerde araç yerden yüksek ise kalım teker seçilir bunu yapacak adam ya performans lastiği kalı lastik almalı ki yüzey büyüyüsün yani yola ii tutunsun yada amortisör kiti taktırsın yere aracı yakınlaştırsın
bu biraz yanlis oldu. sunu bir oku istersen: http://www.motosiklet.net/forum/tekn...-degil-mi.html
qwertyuıop adlı üyeden alıntı
gellim motora motorunun silindir hacmi 1000 vea 600 ve yukarı isew muhlemeden arka lastiğin büyüktür düşündünüzmü bilmem ama geniş arka lastik tam bir düzlükmü sağlıyor yoksa dışa doğru biras baskılımı evet baskıulı elips e benzer bir görüntüsü var bunun nedenlerinden biri motorda sağa yada sola yatmak yanaklar değdiği için yere yatarken yüzey büyüyecek ve yola tutunuş artacak adam bunu düşündüğü için bu şekilde lastik üretmiş beki ya yatmadığın zaman düz motor sürerken zaten yerle temas eden alan lastiğin tüm genişliği değil bi de bunu daha fazla azaltırsan r6 gibi sert bir motorda yapacak olursan acep sonu ne olur ???
bence bu yönünüde düşünmek lazım
lastigin elips seklinde olmasinin en önemli nedeni sag sola dönmeyi mümkün kilmak, dönüste yüzeyi arttirmak degil. yüzey arttirmanin nedenler arasinda oldugunu bile zannetmiyorum. biliyorsun ki motosikletin yüksek süratte gidonu dönmez, yani sag sola dönebilmek icin yatmak zorundasin. bunun düz lastikle pek mümkün olmayacagi acik, o yüzden lastiklerin böyle özel bir sekilleri var.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler