Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Lasitiklerimizi nitrojenle şişirmek

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21
    ARBETUS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mart 2006
    Şehir
    Gebze\Kocaeli
    Motosikleti
    '93 Kawasaki EN 500 Vulcan
    yanlışım varsa düzeltin abiler ama sürtünmenin azalması demek lastiğin yola tutunmasının azalması manasına gelmiyor mu? lastik ömrünü uzatması hususuna bir şey diyemicem ama havadan daha hafif olmasından dolayı basabilirler yada havadan daha az ısınıyor da olabilir. yabi bunlar özkütle özısı muhabbetleri ama benim fizik kimyam kötü
    '04 Yamaha Nuovo - '56 BMW R25 - '06 Mondial 250 MCT - '94 BMW F650 - '99 Kawasaki ER 5 - '06 Bisan Roadstar 250 - '97 Kawasaki VN800 - '08 Suzuki VL 800 Intruder - '04 Suzuki VL 800 Voluisa - '01 Honda XL 650 V Transalp -'00 BMW F 650 GS


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22

    Üyelik
    21 Ekim 2005
    Alıntı Khutuck adlı üyeden alıntı
    Nitrojen havaya uçar diyorsanız kmya sorunlarınız var demektir Atmosferin %78'ini olşturan nitrojen(azot) havaya uçmuyor da lastikteki mi uçacak


    Hidrojen ve Oksijen de aynen bu şekilde , bir tüpün içine bunlardan birini doldur.
    Daha sonra tüpün ağzını aç , ateş tut.

  3. #23
    muritu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Aralık 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    off kararsızlık ve parasızlık :(
    Alıntı memin1857 adlı üyeden alıntı
    nitrojen basmak lastiğin ömrünü uzatmak içindir yararlı bir olaydır. otomobillere 10ytlye falan basıyorlar. nitrojen kesinlikle patlamaz. sürtünme meselesi tamamen yanlış anlama, lastiğin içindeki nitrojenin (azot) dışındaki asfaltla olan sürtünmesini etkilemesi imkansızdır. sadece ısınma karakteristiğindeki farklılıktan dolayı lastik ısındığında ne kadar basınçlı olduğu değişir buda evet asfalta basışını etkiler AMA SOĞUKKEN NE KADAR DOĞRU ŞİŞİRDİĞİNİZLE ALAKALIDIR BU. yani başlangıç basıncıda önemli. siz zaten basınçlara dikkat etmiyorsanız lastik sizi kurtarmaz, öyle ciddi bir farkta olmaz.
    sürtünmedeki farktan elde edeceğiniz yakıt tasarrufu tek bir kırmızı ışıkta gaza azıcık az basarak kalkmanızla aynıdır, yani onu karşılaştırmaya deymez.
    yamemin sağol be ,biz hak edenin hakkını veririz,sen de bu sitede yenisin fakat takib ediyorum çok faydalı bilgiler veriyorsun ..tebrik ederim ..

    bu arada nedir meslek ,bu mekanik bilgisi nereden geliyor böle..bu msj özelden göndermedim umarım moderatör konu dışı die silmez çunku arkadaşlarında senin hakkında olumlu fikri olmasını istedim..

    hocam nitrojen ,hidrojen,oksijen.. aman arıza işler bunlar aman sakata gelmiyelim gümlemeyelim..
    ah bi kessem ayaklarımı yerden,kanatlanıp rüzgarla ,
    kükreyip motorla,keşfetsem dünyayı başladığı yerden[COLOR="Yellow"]***[/COLOR] [COLOR="Red"]şam piiii yonnn [/COLOR][COLOR="Yellow"]***[/COLOR]

  4. #24
    zeda3000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2005
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Honda CB750 Cafe Racer
    Lastigi koruyacagi kesin ama yoldaki cukur cakil tasinin verecegi zarar o korumayi etkisiz hale getirecektir.(Malum Turkiyedeyiz cukura girmeden 10 dk gidebilecek kadar sansli bile degiliz.)
    [COLOR="Red"]Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir[/COLOR] Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti

  5. #25
    heytbecom - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Eylül 2005
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    Suzuki Inazuma
    Alıntı muritu adlı üyeden alıntı
    cıvayla dolduralım cıvayla.. daha ağır olur yere basar ayaklarımız ,bi düşünsenize,ama buharı zehirli solumamak lazım.
    üstüne hemen kükürt tozu atarsan bir şey olmaz.... merak etme...
    Otomot.NET Kurucusu - Tamindir.com Çalışanı - Siyahinazuma.com sahibi

  6. #26
    poseidon_20 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Temmuz 2005
    Şehir
    denizli
    Motosikleti
    mondial mt 125
    walla arkadaşlar ben kimyadan pek anlamazdım ama bu topic i okuyunca kimyger olabilecek kadar bilgiye sahip oldum
    0 rh(+) Rüzgarın hissetmek ve iki teker üzerinde olmak kadar keyifli ne var şu hayatta

  7. #27
    serkankiyak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Mart 2006
    Şehir
    Tekirdağ-Çorlu
    Motosikleti
    fz6
    en iyi nitrojen piston içinde yanan nitrojendir..
    [FONT="Georgia"][FONT="Verdana"][B][COLOR="Blue"][SIZE="2"]Biliyorsan konuş,ibret alsınlar.Bilmiyorsan sus, adam sansınlar..[FONT="Georgia"][/FONT][/SIZE][/COLOR][/B][/FONT][/FONT]

  8. #28
    Erfer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mayıs 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    CBR 250R
    bence nıtrojenle dıılde BETONLA dolduralım
    o zama kendı ayaklarımızın uzerınde daha iiii dururuzzzzz.

  9. #29

    Üyelik
    13 Mayıs 2006
    arkadaslar bu is sakaya gelecek bir sey deil gayet ciddi bir konu bence hiç bir bilgisi olmayanlar laf olsun diye yazmas1n

  10. #30
    ael320 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2006
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    klr650 1998
    Alıntı sokemon adlı üyeden alıntı
    Selamlar geçenlerde bir tanıdıgım arabasının lastiklerini nitrojenlee şişireceğini söyledi ve ekledi sürtünmenin azalmasına va sanırım bu nedenden dolayı lastiklerin ömrünün artmasına neden oluyormuş.

    Bunu bende motorlarıma yapmayı düşündüm fakat artıları eksileri bir kefeye koyunca hangisi daha agır basıyor tam karar vermei,yorum teknik veriler olmadıgı içinn

    Artılar;
    sürtünmenin azalması
    lastiğin ömrünün artması
    sürtünmenin azalmasından dolayı yakıtın düşmesi

    Eksileri;
    Bir düzlem üzerinde değilde dogru üzerinde giden bizler için sürtünme önemli azalması sanırım pek iyi değil özellikle SS motor tipleri motoru kontrol etmede zorluk yaşayabilir.

    Sürtünmenin ne kadar azalacagı konusunda araştırmaya devam edeceğim

    sizde bildiklerinizi ğpaylaşırsanız en dogru yolu buluruz
    kardeş bu konuya gelene kadar ohhho neler var bi kere bence hiç düşünmeye değmez niyemi sürücü bi kere kilosuyla tecrübesi ile dört dörtlükmüüüüüüüüüüüü ikinci husus techizatı tamamen nizamimiiiiiiii üçüncüsü bunların hepsi olsa bile bu konuyu türkiye için tartışıyorsak hanği yol hangi otoban melekette nere standartlara uygunki iş nitrojenle lastik şişirmeye gelsinbence geçiniz bu ince ayar işlerini

  11. #31
    sokemon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Nisan 2006
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    ...
    buluruz belki daha ince bi ayar ael320 dostum bu site bilgi paylaşımı için yok mu?

  12. #32

    Üyelik
    12 Ekim 2005
    Motosikleti
    ARN TUNİNG 125CC classifying!Special Keeway/Kazaze
    Sevenler kavussun!helyum ıyı olurdu!yada civa dolduralım :D!hava,cıva super!

  13. #33
    denizcimuzaffer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Kasım 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda Beat ve denizciforesight :))
    Nitrojen ile lastikleri şişirmek gerçekten faydalı bir metotdur. Özellikle, kauçuk esaslı lastikler zaman içerisinde oksitlenme sonucu esnekliklerini kaybederler. Bir anlamda gevrek bir yapıya dönüşürler. Dişleri yeni gibi görünse de 2 yıldan eski lastikler raf ömrünü tüketmiş sayılarak indirimli olarak satılırlar. Teorik olarak 1 yıl ömürleri kalmıştır çünki.
    Nitrojen bu oksitlenmeyi engellediğinden, lastiklerinizin esnekliğini uzun süre korumasını sağlar.
    Tavsiye edilen bir yöntemdir. Anadolu Yakasında Bostancı Sanayi Sitesinde Kuzey Rot Balans firması bu işlemi yapmaktadır. Detaylı bilgiyi oradan da alabilirsiniz
    Saygılarla.
    Poturdak

  14. #34
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    06 Ekim 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Var
    Benim aracımın da motorumun da lastikleri nitrojenle şişirildi.
    Bu konu doğrudur. Nitrojen yüksek süratlerde ve uzun yolculuklarda lastiğin sıcaklığının artmamasını sağlıyor, lastik genleşmiyor böylece daha uzun ömürlü oluyor.
    Herkese tavsiye ederim. Lastik ömrünüzü uzatırsınız..

  15. #35
    Predator[23rd] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ağustos 2006
    Şehir
    Viyana
    Motosikleti
    Honda CBF 500 ABS
    Alıntı xnode adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benim aracımın da motorumun da lastikleri nitrojenle şişirildi.
    Bu konu doğrudur. Nitrojen yüksek süratlerde ve uzun yolculuklarda lastiğin sıcaklığının artmamasını sağlıyor, lastik genleşmiyor böylece daha uzun ömürlü oluyor.
    Herkese tavsiye ederim. Lastik ömrünüzü uzatırsınız..
    sevgili xnode, lastigin icindeki havanin isindigindan dolayi esnemesi o kadar azdir ki ömrünü olumlu veya olumsuz etkilemesinden söz bile edilmez. sadece asiri yüksek basincta yüzeyin sekli degiseceginden lastigin ortasi yolda cok yipranir (düsük basincta yanaklar dogru yipranma daha fazla olur).

    azot gazinin asil faydasi daha önce denildigi ve denizcimuzaffer'in de tekrar ettigi gibi lastik karisiminin oksijenden dolayi erken "gevreklesmesinin" önlenmesindedir.

    neden herkes kullaniyor veya her araba üreticisi bastan azot ile lastikleri sisirmiyor?
    araba üreticisinin umurunda degil ve onun icin ekstra bir masraf teskil ediyor. bu masrafin sagladigi faydayi her alici anlamayacagi icin de cok mantikli bir harcama degil.
    kullanicilarda da ihtiyaclarin cok farkli olmasindan dolayi azot ile lastik sisirmenin herkese faydasi yok. is nedeniyle iki yilda 160bin km yol yapiyorsam lastiklerimi (kabaca) her alti ayda bir degistiriyorum demektir, yani hava degil saf oksijen bassam zarar vermeye yetecek zamani bile yok. diger yanda arabasini ve lastigini cok umursamayanlar var. her 2-3 yilda yeni lastik almak azot kullanmaktan daha kullanisli geliyor olabilir cünkü bir kere azot ile doldurduysan kacan gazi tekrar azot ile tamamlamak zorundasin. yani bunu her benzin istasyonunda yapman mümkün degil. diger bir sözle, bu pek pratik sayilmaz.
    vs.vs.vs.

  16. #36
    abal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Kasım 2006
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    ASYA 150T 19A
    iyi güzelde nitrojeni nerden bulucaz..bence gereksiz bişe.
    KIRMIZI BOĞA..

  17. #37

    Üyelik
    15 Mayıs 2007
    Şehir
    kocaeli kandıra
    Motosikleti
    2006 fazer a
    ben hem minibüs hem de motorumun lastiklerini nitrojen ile şişirttim
    sizlerede tavsiye ederim
    nitrojenin hiç bir olumsuz yönü yok
    5 ytl ye iş bitiyor
    ben ce en büyük artısı dış sıcaklığa göre lastik basıncının değişmemesi
    ve daha uzun lastik ömrü

  18. #38
    abal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Kasım 2006
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    ASYA 150T 19A
    lastikçilerde bulunuyor galiba bu... bi sormak lazım..
    KIRMIZI BOĞA..

  19. #39
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    19 Nisan 2007
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    as 150 t 'idi as 220 t oldu ahmet abim sağolsun :D:)
    eğer hızlandığında lastiğin yere temas eden yüzeyi küçülürse sürdünme artar bu durumda lastik yerle temas eden yeri dışa doğru bir baskı yapacaktır ama bu hızlandıkca olacaktır asıl sorun şurada peki yere tutunması nasıl değişecek 4 tekerde araç yerden yüksek ise kalım teker seçilir bunu yapacak adam ya performans lastiği kalı lastik almalı ki yüzey büyüyüsün yani yola ii tutunsun yada amortisör kiti taktırsın yere aracı yakınlaştırsın



    gellim motora motorunun silindir hacmi 1000 vea 600 ve yukarı isew muhlemeden arka lastiğin büyüktür düşündünüzmü bilmem ama geniş arka lastik tam bir düzlükmü sağlıyor yoksa dışa doğru biras baskılımı evet baskıulı elips e benzer bir görüntüsü var bunun nedenlerinden biri motorda sağa yada sola yatmak yanaklar değdiği için yere yatarken yüzey büyüyecek ve yola tutunuş artacak adam bunu düşündüğü için bu şekilde lastik üretmiş beki ya yatmadığın zaman düz motor sürerken zaten yerle temas eden alan lastiğin tüm genişliği değil bi de bunu daha fazla azaltırsan r6 gibi sert bir motorda yapacak olursan acep sonu ne olur ???



    bence bu yönünüde düşünmek lazım

  20. #40
    Predator[23rd] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ağustos 2006
    Şehir
    Viyana
    Motosikleti
    Honda CBF 500 ABS
    Alıntı qwertyuıop adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    eğer hızlandığında lastiğin yere temas eden yüzeyi küçülürse sürdünme artar bu durumda lastik yerle temas eden yeri dışa doğru bir baskı yapacaktır ama bu hızlandıkca olacaktır asıl sorun şurada peki yere tutunması nasıl değişecek 4 tekerde araç yerden yüksek ise kalım teker seçilir bunu yapacak adam ya performans lastiği kalı lastik almalı ki yüzey büyüyüsün yani yola ii tutunsun yada amortisör kiti taktırsın yere aracı yakınlaştırsın
    bu biraz yanlis oldu. sunu bir oku istersen: http://www.motosiklet.net/forum/tekn...-degil-mi.html


    Alıntı qwertyuıop adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    gellim motora motorunun silindir hacmi 1000 vea 600 ve yukarı isew muhlemeden arka lastiğin büyüktür düşündünüzmü bilmem ama geniş arka lastik tam bir düzlükmü sağlıyor yoksa dışa doğru biras baskılımı evet baskıulı elips e benzer bir görüntüsü var bunun nedenlerinden biri motorda sağa yada sola yatmak yanaklar değdiği için yere yatarken yüzey büyüyecek ve yola tutunuş artacak adam bunu düşündüğü için bu şekilde lastik üretmiş beki ya yatmadığın zaman düz motor sürerken zaten yerle temas eden alan lastiğin tüm genişliği değil bi de bunu daha fazla azaltırsan r6 gibi sert bir motorda yapacak olursan acep sonu ne olur ???

    bence bu yönünüde düşünmek lazım
    lastigin elips seklinde olmasinin en önemli nedeni sag sola dönmeyi mümkün kilmak, dönüste yüzeyi arttirmak degil. yüzey arttirmanin nedenler arasinda oldugunu bile zannetmiyorum. biliyorsun ki motosikletin yüksek süratte gidonu dönmez, yani sag sola dönebilmek icin yatmak zorundasin. bunun düz lastikle pek mümkün olmayacagi acik, o yüzden lastiklerin böyle özel bir sekilleri var.


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler