Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

motorsiklette fren mesafesi

    REKLAM ALANI
  1. #1
    artniyet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Nisan 2006
    Şehir
    mersin
    merhaba, ortalama bir motorsiklette fren mesafesi nedir acaba?
    ABS ve başka sistemler yada motorsikletin türü nekadar değiştiriyor bu mesafeyi?
    bu konuda bilgisi olan arkadaşlardan rica ediyorum...
    mersin,cruiser,avukat,27


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    PcKopatGhostRider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ağustos 2005
    Şehir
    Mersin
    Motosikleti
    Honda CBR 600F
    abi biraz karmaşık bir soru olmuş.. çünkü her motorun ağırlığı + lastik kalitesi + lastik genişliği vs vs farklıdır.. ama genelde scooterlarda 30 km/h ile gidrkn 5mt diye biliyorum ama diğer motorları denemek lazım..
    CBR 600F Honda,

  3. #3
    rider89 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Haziran 2005
    Şehir
    Evimm
    Motosikleti
    Hussar125
    Hızına göre değişir
    0 Rh (+)
    06 - 09

  4. #4
    memin1857 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Nisan 2006
    Şehir
    Bostanlı, İzmir
    Motosikleti
    Yamaha Fazer
    gerçekçi koşullarda motosiklette fren mesafesini belirleyen motosiklet değil sürücü oluyor. çünkü tekerlek kitlemekten korkulduğu için maksimum frenaj gelende yapılmaz. (abs olmayan motosiketler için tabiki) en iyi duruş mesafesini elde etmek için tam kitlenmeden hemen öncesine kadar sıkmak gerekirki buda yol koşullarına göre değişeceği için zor bir işlemdir. ama tecrübeli ve becerikli bir sürücü iseniz yine pek tabiki motora göre değişmekle birlikte otomobillerden daha çabuk durabilirsiniz. 100le giderken 35-40 metrede durmak normal sayılır. ama en iyi koşullarda böyle. 10la giderken hafif kum dökülmüş yolda ön tekerleği kitleyip yere yapışırsanızda çok çabuk durursunuz ama kıymeti olmaz tabiki.
    absli motosikletlerde ise korkmadan sonuna kadar sıkmak mümkündür. bu motosikletlerdeki abs otomobillere göre biraz daha kuvvetsiz çalışır. (otomobillerde abs sistemi ÇOK kısa süre kitlenmelere izin verir, motosiklette bu tehlikelidir) bu sebeple fren mesafesi profesyonel bir sürücünün abssiz ve mükemmel duruşuna göre uzar AMA bu sırada manevra yapıp tehlikeden kaçabilirsiniz. Tabi abssiz motorda her seferinde mükemmel durmak tecrübeliler için bile pek gerçekçi sayılmaz.
    APALA bunu beğendi.

  5. #5
    Erfer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mayıs 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    CBR 250R
    pckopatghostrıder sana katılmıyorum
    cunku scooter motorlarda 30 ıle gıderken tas catlasa sana garantı veriyorum 1,5 m ye durabılırsın...

  6. #6
    boy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2003
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    2016 Aprilia RSV4 RF
    @artniyet
    merhaba, ortalama bir motorsiklette fren mesafesi nedir acaba?
    Ortalama bir motosiklet ne demek pek anlamadım? Her motosikletin duruş mesafesi farklıdır. Duruş mesafesi çok şeye göre değişir. Fren sistemi, gidilen sürat, motorun ağırlığı, lastik çeşidi ve lastiğin durumu, yol durumu, v.s... ABS konusu çok defa tartışıldı ancak kısaca şunu söyleyebilirim, ABS nin amacı duruş mesafesini kısaltmak değil, tekerleğin kaymasını önleyerek güvenli bir sürüş sağlamaktır. Kayan lastikle aracın direksiyonunu nereye çevirirseniz çevirin araca yön verme hakimiyetiniz kaybolur. ABS bunu engeller. Ama ABS duruş mesafesini kısaltmaz, aksine uzatır. Size tavsiyem kullandığınız aracın frenlerini ihtiyacınız olduğu anda değil, boş bir yolda deneyin ve öğrenin. Çoğu insan lastik kayacak diye frenin sınırını hiçbir zaman kullanmaz ancak bu araçlar sağlam fren yapıldığında oldukça iyi duruyorlar.
    Hayatta en büyük eğlence başkasının yapamazsın dediğini yapmaktır.

  7. #7
    crxforever - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Nisan 2005
    Şehir
    istanbul/bahçelievler
    Motosikleti
    ybr125 2008
    motorlarda arabalardaki gibi tam güç fren yapılmaması bir dezavantaj
    ama motorlarda da sürüçü daha dikkatli olduğu için reaksiyon süresi daha kısadır.demek istediğim motorla frene sonuna kadar basamasak da bu
    dezavantajı tehlikeyi önceden sezerek telafi edebiliriz.

  8. #8
    setr74 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Mayıs 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    zs 150-19
    frenlerin kombine kullanımı ile ilgili yol durumuna göre genel olarak dikkat edilmesi gereken şeyler neler?

  9. #9
    artniyet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Nisan 2006
    Şehir
    mersin
    Alıntı boy adlı üyeden alıntı
    @artniyet

    Ortalama bir motosiklet ne demek pek anlamadım? Her motosikletin duruş mesafesi farklıdır. Duruş mesafesi çok şeye göre değişir. Fren sistemi, gidilen sürat, motorun ağırlığı, lastik çeşidi ve lastiğin durumu, yol durumu, v.s... ABS konusu çok defa tartışıldı ancak kısaca şunu söyleyebilirim, ABS nin amacı duruş mesafesini kısaltmak değil, tekerleğin kaymasını önleyerek güvenli bir sürüş sağlamaktır. Kayan lastikle aracın direksiyonunu nereye çevirirseniz çevirin araca yön verme hakimiyetiniz kaybolur. ABS bunu engeller. Ama ABS duruş mesafesini kısaltmaz, aksine uzatır. Size tavsiyem kullandığınız aracın frenlerini ihtiyacınız olduğu anda değil, boş bir yolda deneyin ve öğrenin. Çoğu insan lastik kayacak diye frenin sınırını hiçbir zaman kullanmaz ancak bu araçlar sağlam fren yapıldığında oldukça iyi duruyorlar.

    ortalama bir motorsiklet demek; bir VN2000 yada goldwing benzerlerine göre değil bununla beraber 50cc lik bir scooter yada mobylete a görede düşünme demektir.yani uçnoktalardan bahsetmiyorum genel olarak cevap verilebilecek makul bir cevap istedim.ayrıca tabiki usta bir sürücü yada yni başlayan birisi değil motoru kullanan.bu kadar açıklama yapmam gerekceğini tahmin etmemiştim.
    mersin,cruiser,avukat,27

  10. #10

    Üyelik
    27 Nisan 2005
    Şehir
    Zonguldak
    Motosikleti
    150 T
    35-40 metre normal demiş birisi, sanmıyorumki o kadar kısa mesafede durulabilsin. Bi test vidyosu seyretmiştim yeni astra ile bi SS'e pistte fren testi yapıyolar, yanyana, ss 2-3 metre ilerde durabildi. ki o makinanın dolu ve sürücüsünün çok tecrübeli olduğunu varsayıyorum. O alet 40-45 metrede durduğuna göre misal bir cbf veya ortalama bir touring ancak 50 metrede durur.

  11. #11
    memin1857 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Nisan 2006
    Şehir
    Bostanlı, İzmir
    Motosikleti
    Yamaha Fazer
    35-40 metre iddiası düşünme ve gecikme payı hariç yazılmıştır. gerçekçi koşullarda evet 45-50 metreyi bulur. ama siz denemek için eliniz frende tam bir çizginin üzerinden geçerken sıkıp ölçerseniz 35-40 metrede durur.

  12. #12
    Khutuck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Aralık 2005
    Şehir
    Yollarda...
    Motosikleti
    2.5 yıl akbil, sonra CuBuF150, şimdi Fazer, az KTM
    SS'lerde 100km/s hızla giderken 40-45m arası. Chopperlarda daha da fazladır. Karşılaştırmak için küçük sınıf otomobillerde 37-40 arası, Porsche 911GT3'de (pist için tasarlanmış) 34m, Formula 1 araçlarında 28-30m, Renault Megané gibi sıradan bir aile otomobilinde 40m civarı.

    Kaynak Autocar dergisinden aklımda kalanlar.

  13. #13
    Forumdan Uzaklaştırıldı MrCool - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Eylül 2005
    Şehir
    İzmir-Bornova
    Motosikleti
    Suzuki LS 650 Savage / Kawasaki ZX-9R / Yamaha 600 Fazer
    İngilizce bilenler için çok güzel bir araştırma sayfası var:
    http://www.ibmwr.org/prodreview/abstests.html
    ve
    http://bmwdean.home.att.net/abs.htm

  14. #14
    PcKopatGhostRider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ağustos 2005
    Şehir
    Mersin
    Motosikleti
    Honda CBR 600F
    Alıntı Khutuck adlı üyeden alıntı
    SS'lerde 100km/s hızla giderken 40-45m arası. Chopperlarda daha da fazladır. Karşılaştırmak için küçük sınıf otomobillerde 37-40 arası, Porsche 911GT3'de (pist için tasarlanmış) 34m, Formula 1 araçlarında 28-30m, Renault Megané gibi sıradan bir aile otomobilinde 40m civarı.

    Kaynak Autocar dergisinden aklımda kalanlar.

    an aydınlatıcı yazı bu olmush. bence..
    CBR 600F Honda,

  15. #15
    zeda3000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2005
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Honda CB750 Cafe Racer
    100 km/h ile giderken basarsan frenlere 150 mt durma mesafasi olur 50 mt fren mesafesi bir 50 mt de senin motorun uzerinden uctuktan sonra havada kat edecegin mesafe.
    [COLOR="Red"]Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir[/COLOR] Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti

  16. #16
    locco - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Nisan 2006
    Şehir
    İstanbul Acıbadem
    Motosikleti
    Keeway Sl 150
    Alıntı artniyet adlı üyeden alıntı
    merhaba, ortalama bir motorsiklette fren mesafesi nedir acaba?
    ABS ve başka sistemler yada motorsikletin türü nekadar değiştiriyor bu mesafeyi?
    bu konuda bilgisi olan arkadaşlardan rica ediyorum...
    abs sistemi durus mesafesini kısaltmaz.akat kitlenmeyi engellyerek ozellikle de kaygan zeminlerde guvneli vbe kontrollu durusu sağlar.fren mesafesi ise arabalarda 2 saniede katedilen yoldur.yani onundeki araç orneğin bir direğin yanından gecti 1001 1002 diye saydıgın zaman minimum olark o direğinden yanundan sen de geciyor olman gerekir.eger daha ondeysen risk başlar.bu takip mesafesdir.motorlarda farklı oldugunu sanmıyorum.eger bir fark varsa daha az deil daha uzun olmalıdır bence guvenli takip mesafesi

  17. #17
    boy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2003
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    2016 Aprilia RSV4 RF
    @artniyet
    ortalama bir motorsiklet demek; bir VN2000 yada goldwing benzerlerine göre değil bununla beraber 50cc lik bir scooter yada mobylete a görede düşünme demektir.yani uçnoktalardan bahsetmiyorum genel olarak cevap verilebilecek makul bir cevap istedim.ayrıca tabiki usta bir sürücü yada yni başlayan birisi değil motoru kullanan.bu kadar açıklama yapmam gerekceğini tahmin etmemiştim.
    Arkadaşım, demek istediğim fren mesafesi her araca göre değişir. Bunun ortalaması olmaz. Aynı kategorideki iki motor arasında bile dünya kadar fark olabilir. Bu daha önce dediğim kriterlere göre çok değişiyor. Tamamen fren sistemi ile ilgili. Şöyle bir örnek vereyim, racing motorlarda sadece fren hortumlarını çelik hortumla değiştirdiğinde duruş mesafesinde 30-40% oranında azalma sağlanabiliyor. Bir de fren disklerini değiştirirsen, bu mesafe daha da azalıyor. her motosikletin duruş mesafesi farklıdır, bunu bir genellemeye sokamayız, bunu anlatmak istedim sadece. En güzeli kullandığınız motorun belli süratlerde ne kadar mesafede duracağını boş bir yolda denemeniz.
    Hayatta en büyük eğlence başkasının yapamazsın dediğini yapmaktır.

  18. #18
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Bende Mondial HS 150 var , bisikletimin freni bile daha iyi tutuyor .

    Belkide motor çok yeni 12 km de ondan böyledir !

  19. #19
    memin1857 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Nisan 2006
    Şehir
    Bostanlı, İzmir
    Motosikleti
    Yamaha Fazer
    Alıntı boy adlı üyeden alıntı
    Şöyle bir örnek vereyim, racing motorlarda sadece fren hortumlarını çelik hortumla değiştirdiğinde duruş mesafesinde 30-40% oranında azalma sağlanabiliyor.
    Pardon, o racing motoru tasarlayan mühendis GERİZEKALIMI çelik hortumu fabrikadan kendisi takmıyor. %30-40 öyle bir abartı olmuşki insaf yani! Bir fren borusu değişimiyle 50 metrede değil 30 metrede duracak diyorsun yani? 2 metre farkederse kendimi yakıcam burda.....

  20. #20
    boy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2003
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    2016 Aprilia RSV4 RF
    @memin1857
    Pardon, o racing motoru tasarlayan mühendis GERİZEKALIMI çelik hortumu fabrikadan kendisi takmıyor. %30-40 öyle bir abartı olmuşki insaf yani! Bir fren borusu değişimiyle 50 metrede değil 30 metrede duracak diyorsun yani? 2 metre farkederse kendimi yakıcam burda.....
    Çok eskiden konu hakkında bilgim yokken aynı tepkiyi ben de vermiştim. Ancak araştırırsan abartmadığımı anlarsın. Motosikletlerin üzerindeki standart fren hortumu plastiktir ve fren sıktığınızda yağ basıncından dolayı bu plastik hortum esner ve duruş mesafenizi uzatır. Performanslı motorlarda özellikle yarışlara giriliyorsa bu standart fren hortumları çelik fren hortumları ile değiştirilir. En iyi markalardan biri BRAKING ve ön arka komple kit fiyatı 100-150 EUR civarında. Bununla birlikte diskleri ve balataları da değiştirirseniz çok daha efektif bir duruş sağlanır. Fren disklerinin ve balatalarının birçok çeşidi var. Tıpkı lastiklerin hamurunun farklı farklı olması gibi balataların da çeşitli karışımları, daha çabuk tükenen ama çok daha iyi performans gösterenleri var. Piyasada satılan racing motoru tasarlayan mühendis gerizekalı değil, sadece bu motorlar cadde için yapıldığından üzerindeki donanım fazlasıyla yeterli oluyor. Ancak piste girecekseniz, motorun birçok yerinde değişiklik yapmanız gerekir. Bu değişikliklerin ilki de fren hortumunu değiştirmektir.

    Hayatta en büyük eğlence başkasının yapamazsın dediğini yapmaktır.


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler