Plastik hortum nasıl dayanır yağ basıncına anlamış değilim !
Plastik hortum nasıl dayanır yağ basıncına anlamış değilim !
Bütün standart hidrolik fren donanımına sahip karayolu taşıtlarının haraketli noktalarında içi çelik hasır örülü kauçuk hortumlar kullanılır.zorlu şartlarda donanımdaki yağ aşırı ısınıp genleşir molekülleri seyrekleşir,kauçuk hortumlarda deformasyona yol açar otomobillerde 2 yıl veya 40000 km de değiştirilmesi önerilir. Taşıtlarda ayrıca fren beygir gücü ölçülür ve minimum motor gücünün 4 katı olması gerekir spor ve ağır taşıtlarda bu 10 kata kadar çıkar.Mengu16 adlı üyeden alıntı
Haydi hükümeti yıkalım yerine AVM yapalım.
%40 gibi ekstrem bir rakam farkedeceğine kesinlikle inanmıyorum. Çünkü böyle ufak bir detay öyle yüksek farketseydi dünyada o kadar fazla kişinin hayatı kurtulurduki kesinlikle fabrikada takarlardı. %1 bile farketmiyor demekkiki takılmıyor.Tekrar söylüyorum %30-%40 demek 50 metrede değil 30 metrede durmak demektir...boy adlı üyeden alıntı
Ayrıca kauçuk (plastik değil) fren hortumundaki esneme frenin daha sert sıkılması ile eşdeğerdir. Yani elinizle yaptığınız sıkma gücünün bir kısmı kauçuk esnemede kaybolur ama bu fren gücünün azalması demek değildir. Elinizin gücü yinede maksimum frenleme gücüne erişebilecektir. Ayrıca dışı kauçuk gözüken fren borularının çoğunluğunu içi metal örgüdür.
@memin1857
Arkadaşım, bir şeye itiraz etmeden önce araştırmanı tavsiye ederim. %30-40 ekstrem bir rakam değildir. Senin anlamadığın şey şu. Fabrika çıkışlı makinalarla piste girip yarışılmayacağı kabul edilerek, buna uygun donanım takılıyor. Çoğu kişi de makinaları dibine kadar zorlamıyor. Yani fabrikanın taktığı donanımlar normal sürüş için fazlasıyla yeterli. Bu makinaları profesyonel kullanan insanlar direk olarak fren hortumunu, fren disklerini ve fren balatalarını değiştiriyorlar. Eğer hiçbir şey farketmeseydi bu ürünler peynir ekmek gibi satılmazdı. Sen hiç pist yarışına girdin mi? Yarışa giren makinaları incele bakalım ne tür donanım kullanıyorlar, standart donanımla tek kişi bile girmez yarışa. Benim gördüğüm racinglerin çoğunda fren donanımlarını değiştirmişler.%40 gibi ekstrem bir rakam farkedeceğine kesinlikle inanmıyorum. Çünkü böyle ufak bir detay öyle yüksek farketseydi dünyada o kadar fazla kişinin hayatı kurtulurduki kesinlikle fabrikada takarlardı. %1 bile farketmiyor demekkiki takılmıyor.
Fren sıktığında yaptığın basıncın bir kısmı fren borusunun esnemesine gidiyor. Çok ani fren yaptığında bu basınç kaybı çok daha fazla oluyor. Yani senin çok daha fazla sıkman gerekiyor. İşte bu kaybı önlemek için bu donanımlar ekstra satılıyor. Saliselik sürelerde bazı şeyleri hesaplayamazsın. Ani fren kullanman gerektiğinde beynin "Fren borusu esnedi, biraz daha fazla sıkmam lazım" şeklinde çalışmıyor. Lütfen araştırmadan itiraz etmekten vazgeç. Bu donanımı satan firmalardan veya internetten bu konuda detaylı bilgi alabilirsin.Yani elinizle yaptığınız sıkma gücünün bir kısmı kauçuk esnemede kaybolur ama bu fren gücünün azalması demek değildir. Elinizin gücü yinede maksimum frenleme gücüne erişebilecektir. Ayrıca dışı kauçuk gözüken fren borularının çoğunluğunu içi metal örgüdür.
Hayatta en büyük eğlence başkasının yapamazsın dediğini yapmaktır.
Yeni konu açıp kirlilik yapmak yerine bu konuyu hortlatayım dedim.Bugün Bahçeşehirde 60 km hızla giderken sağa yanaşmış olan çift katlı otobüs aniden u dönüşüne yapmaya başlayınca aniden arka frene asıldım acı bir fren sesi arka lastik s çizerek 20 mt kadar kaydı baktım duramıycam ön frenede asıldım otobüse 2-3 metre kala motorsikletten uçtum Allahtan hızım baya azalmıştı ne motorda nede bende hiçbirşey yok otobüs şöförü yanıma geldi tek söylediği papağan gibi bişeyin var mı hakkını helal et vs bir sürü gereksiz laf bu arada motorsikletim mondial 150 mc lastikleri orjinal naylon Böylelikle ben motorsikletimin fren mesafesini acı bir tecrübeyle anlamış oldum.60 km hızla en az 20 metre,tabi ki bu motorsikletinize lastiğinize yol durumuna vs göre baya değişiklik gösterir.
Akilzsizlar hirsizlarin en zararlilaridir: Zamaninizi ve nesenizi çalarlar.
Şurdaki Honda CBR 250 R Kawasaki Ninja 250 R kıyaslamasında durma mesafelerini de karşılaştırmışlar. Motorların ikisi de 96 km/saat hızdan durma noktasına 44 metre'de gelmişler. Günümüz kompakt sınıf otomobillerin değerlerinden çok kötü değil.
tek bir motosikleti değerlendirdiğinizde 100 lira ekstra masraf ile daha efektif bir araç yapmak pratiktir.
ancak aynı araçtan yılda 20.000 tane yapıyorsanız, bu rakam 2 milyon lira yapar. bunun gibi araç üzerindeki donanımların genelini hesapladığınızda, standart yol şartlarına uygun materyal de tercih edilebiliyorsa, ürünün satıldığı hedef kitle baz alınarak o fren hortumu için ekstra 100 lira daha masraf yapılıp yapılmayacağına karar verilir....
zira ortalama bir motosikleti fabrikadan 2000 lira ile 15000 lira arasında çıkartabilirler. bu ikisi arasındaki farkı, hedef kitlesi belirler....
mesela eskiden bir çok motosiklete gidon amortisörü koymuyorlardı. çünkü eskiden bunun ciddi bir sıkıntı olmadığı düşünülüyordu. üstelik sürücler de talep etmiyordu. fakat güçlü motorlarda gidon amortisörünün nasıl bir güven sağladığı daha fazla bilinir hale gelince, bunun bir gereklilik olduğuna karar verilip güçlü motorlara fabrika çıkışı koyulmaya başlandı ufak ufak.
şimdi, eğer bir gün standart kauçuk hidrolik hortumlarının güvenlik açısından riskli ve güvensiz olduğu fikri oluşmaya başlarsa, bir çok marka doğrudan çelik hortum kullanmaya başlayacaktır...
çelik hortum candır kauçuk hortum çatlar kopar esner gevşer
!?
internette progresif fren tekniği hakkında bilgi bulmanızı, ve acil durumlarda arka frenden çok ön frene güvenmenizi öneririm. arka fren ağırlık merkezi yere ve arka tekere çok yakın chopper veya cruiser tarzı motosikletlerde daha verimlidir. ( gerçi onlarda frenin en verimli hali bile verimsiz oluyo o ayrı )
ama ortalama bir motosiketin ön freni daima daha başarılıdır. çünkü fren yaptığınızda motosikletin ağırlığı öne yığılır. bu da ön tekerlekteki basıncı artırarak yol tutuşunu, dolayısı ile durmayı kolaylaştırır.
:( bu en temel konu. lütfen belli temel motosiklet yeteneklerini kazanmadan trafiğe çıkmayın.
!?
Ben bu motorsikletimle ön frenide denedim ama sonuç aynı oldu.Birde arka freni sıkınca arka lastik s çizerken ön frene bassaydım daha önce motorsikletten uçardım.Sorun motorsikletin lastiklerinde eski konulara baktım benim acilen en kötü mıchelin pilot sporty taktırmam gerekiyor.
Akilzsizlar hirsizlarin en zararlilaridir: Zamaninizi ve nesenizi çalarlar.
CBF 1000 ABS Honda 2012 model bir motorsiklet kullaniyorum zimba gibi bir fren sistemi var.fren mesafesini hesaplarken yol durumu lastik durumu hava sartlarini göz önünde bulundurmak lazim
hic ani fren denemedim hep mesafeyi korumayi tercih ettim. sollarken solladigim araca azami dikkat gösteririm.dikkatli olmak lazim firen mesafesini hesapliyarak yola kikmamak lazim yol durumu
yaniltabilir.Saygilarimla
Ben genellikle temkinli giderim ve araba kullanırken bıraktığımın iki katı mesafe bırakırım. Çok şükür bunca yıldır duramadan çarpma şeklinde bir kazam olmadı. Ön teker mutlaka kaliteli olmalı. Bir de sağ şeridi hiç kullanmıyorum artık, çünkü sağdan çıkan araçlar hiç bakmadan bodoslama çıkıyorlar. Sanki kendi hakkıymış gibi. Bir kaç kez neredeyse kavga edecektim. Baktım herkes yapıyor, ben de orta şeritten kolay kolay ayrılmıyorum. Ayrıca Sağda bekleyen dolmuş, otobüs, kamyon, polis aracı , taksi gibi potansiyel bombalar varken daha da dikkatli oluyorum. Aslında hareket halindeyken en güzeli kaçış için bir yer gözünüze kestirmek galiba. Torklu makinalar bu açıdan çok avantajlı... Demem o ki; kazadan fren yaparak kurtulma son çare olmalı...
The man who knows everything chooses to know nothing...
valla motoru tanıdıktan sonra ister istemez sonuna yakın bir mesafede tekerleği kitlemeden sıkabiliyoruz ama zaman isteyen birşey ön freni denemek biraz cesaret ister ama arkanın ne zaman kitlendiğini zamanla anlayıp reflex haline getirebiliriyoruz
Formülü şudur. Hız*3/10= duruş mesafesi. Örn :50*3=150/10= 15MT En iyisi 12 mt de durabilir. Konbine fren+oturuş pozisyonu+lastik basınçları+bakış açısı doğru olduğu taktirde.
Önemli olan beygir değil, beygirin nekar yediği.
Merhabalar arkadaslar ön freni denememenizi tavsiye etmem. arka freni kullanirken ön freni kullanabiliriz ikisini birlikte .sözüm motor ve ehliyeti yeni olan arkadaslar olabilir onlarin
bilgidi olsun kötü bir tercübe yasamasinlar paylasimlari tercübeleri onlara aktaralim bu sitede zamaninda degerli arkadaslarda güzel seyler ögrendik ögreniyoruz
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:30 ----------
Evet dogru katiliyorum
Yol, Lastik, Hız, Tecrübe, Abs, Dikkat... Kısacası motosiklette gitmek durmaktan çok çok kolaydır
Sözün en güzeli, söyleyenin doğru olarak söylediği, dinleyenin de yararlandığı sözdür.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)