Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Zincir Sıkıntısı

    REKLAM ALANI
  1. #21
    bassturbin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xj6 Diversion F
    Bozuk, ömrü bitmiş deforme olmuş zincir bir yerde gerer bir yerde bırakır, çünkü baklaların uzunlukları aynı değildir, klavuzlarda ortalama 20 tanesinin veya 30 cm lik kısımın ölçüsü vardır, ölçülür veya kontrol edilir.Ayrıca bu sorunun zincirle çok alakası vardır...


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22

    Üyelik
    16 Kasım 2009
    Şehir
    trabzon
    Motosikleti
    yok
    Ozaman niye adama arka tekeri değiştirteceksiniz 20 TL lık zincir uzamıştır illaki. Ne tekeri ne rulmani ne ekseni ne ol mesi hangi mm liksapma. Adam motogpdemi yarışacak. Zincir değişecek bitti

  3. #23
    bassturbin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xj6 Diversion F
    Teknik bilgilerimizi paylaşıyoruz, olması gereken bunlar, illede gp de yarışmak gerekmez, motor 40.000 tl de olsa 400 tl de olsa sistemler aynıdır, bunun gp de yarışmayla alakası yoktur, sonuçta bir soruna çözüm bulmaya çalışıyoruz.Bu yüzden herkes usta olamaz ama kasap olur.
    Carbondioxid bunu beğendi.

  4. #24
    ahmetkorkmaz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ağustos 2014
    Şehir
    Bursa / İçinden
    Motosikleti
    V-Strom
    Alıntı mydoom54 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ahmet korkmaz sen git üstadından nasıl rodaj yapılır onu öğren.
    Şimdi sende laf soktuğunu sanıyorsun? Bilmeden yarana mı bastım?

    Alıntı bassturbin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bir süre sonra arka dişli elips biçiminde olur, ayrıca arka dişliyi bilen birisi kontrol edip ölçsün, sapma yoksa elips biçiminde dalgalanmıyorsa bir kaç mm arka dişlide sorun yok, ayrıca arka cant rulmanları kontrol edilecek, arka takoz kontrol edilecek varsa tabi takoz-kaplin, sonra buralardada sorun yoksa yeni düzgün kaliteli zincir alınacak, zincir baklaları aynı uzunlukta değildir değiştirme zamanı gelmiştir böyleyse, zincirin iç kısmındaki yüzükler kontrol edilecek, ezbere iş yapılmayacak, zincir aşırı gerilmemesi gerekir, üzerine oturacaksınız başkası kontrol edecek, incir boşluğı 2.5 3 cm olacak, üzerine oturulurken ileri 40 cm 80 cm ileriye doğru motoru götürerek boşluğa bakılıcak...

    http://i.hizliresim.com/VAGXQZ.jpg
    Benim motorumda ki bu sorunu fark ettiğimde kilometre daha 2000 de değildi. 2000 km de orijinal dişli aşınır mı?

    Sorun ucuz motor almakta, 15 20 bine alınan motorlarda bu sorunlar olmuyor.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 20:36 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:20 ----------

    Alıntı mydoom54 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ahmet korkmaz sen git üstadından nasıl rodaj yapılır onu öğren.
    Şimdi fark ettim kashmar54 senin multi hesabındı değil mi?

    Yalancısın ve arsızsın sana ağzının payını vermiş halen, gel bana gel bana yapıyorsun.
    oyunageldim ve motörcü bunu beğendiler.
    İki şey sonsuzdur insanoğlunun aptallığı ve evren. Albert EINSTEIN

  5. #25
    oyunageldim - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Aralık 2012
    Şehir
    Tekirdağ
    Motosikleti
    Honda Wave 110i
    Alıntı bassturbin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bir süre sonra arka dişli elips biçiminde olur, ayrıca arka dişliyi bilen birisi kontrol edip ölçsün, sapma yoksa elips biçiminde dalgalanmıyorsa bir kaç mm arka dişlide sorun yok, ayrıca arka cant rulmanları kontrol edilecek, arka takoz kontrol edilecek varsa tabi takoz-kaplin, sonra buralardada sorun yoksa yeni düzgün kaliteli zincir alınacak, zincir baklaları aynı uzunlukta değildir değiştirme zamanı gelmiştir böyleyse, zincirin iç kısmındaki yüzükler kontrol edilecek, ezbere iş yapılmayacak, zincir aşırı gerilmemesi gerekir, üzerine oturacaksınız başkası kontrol edecek, incir boşluğı 2.5 3 cm olacak, üzerine oturulurken ileri 40 cm 80 cm ileriye doğru motoru götürerek boşluğa bakılıcak...

    http://i.hizliresim.com/VAGXQZ.jpg
    Keşke sizin belirttiğiniz gibi olsa çözümede kavuşmuş oluruz,
    Motorum daha 7bin km deyken bu sorun vardı,şu anda kilometrem 20 bine yakın ve 2 zincir eskittim,ama arka dişlinin aşınmayı bırakın deforme olasılığı bile yok
    Dişlilerdede hiç atıklık yok bundan eminim,ama çok hafif yalpalama var gibi ,sıfır zincirdede bunu yapıyorsa,sorunu çözmek zor gibi

    Zincir sarkma boşluğu motor üzerindemi ölçülür,yoksa üzerinde yük yokkenmi ,bilen birisi varsa


    ---------- Mesajlar birleştirildi - 20:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:41 ----------

    Alıntı mydoom54 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ozaman niye adama arka tekeri değiştirteceksiniz 20 TL lık zincir uzamıştır illaki. Ne tekeri ne rulmani ne ekseni ne ol mesi hangi mm liksapma. Adam motogpdemi yarışacak. Zincir değişecek bitti
    Arkadaş burada birşeyler tartışıyoruz,bir fikrin varsa söyle,boş muhabbet için başka yerlerde bulabilirsin

  6. #26
    farcob - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mayıs 2009
    Şehir
    maltepe istanbul
    Motosikleti
    honda cbf 150
    oringli zincir alın, Marka orjinal olsun. 20 bin km'dir kullanıyorum,1 kere gerildi. 80-100 TL verdim sanırım. Konşuk Motor taktı. motorun üstünde gelen zincir 2000 km de bir gerdirmek gerekiyordu.

  7. #27
    bursagsli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ağustos 2013
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Kanuni Seyhan (2012-2017), Sym Wolf 250
    Tekeri çevirdiğimde arka teker dişlisinde oynama var ayrıca arka tekere vurunca sanki içinde birşey boşanmış gibi oluyor zamanında arka teker takozları değiştirildi ama servisteki üşkatçılar göbeği tam çakamamışlar teker döndükçe farkediliyor
    Arka takozlarin aşındığını nasıl anlarım

  8. #28
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    Alıntı bursagsli adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arka takozlarin aşındığını nasıl anlarım

    dişliyi elinle sağa sola esnetmeye çalış,eğer yarım santimden fazla oynama varsa takozlar bozuk demektir..

    arka dişli elinle yarım cm esniyorsa yüke binince daha fazla esner zincir geometrisi bozulur

    özellikle rampa çıkarken veya artçılı iken ön dişliden garip bir tırlama sesi gelir..

  9. #29
    bursagsli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ağustos 2013
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Kanuni Seyhan (2012-2017), Sym Wolf 250
    Kontrol ettim en fazla 1-2 mm oynuyor
    Sen arabaya gezmek için binersin, bizler ise motosiklete binmek için gezeriz

  10. #30
    bassturbin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xj6 Diversion F
    Alıntı oyunageldim adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Keşke sizin belirttiğiniz gibi olsa çözümede kavuşmuş oluruz,
    Motorum daha 7bin km deyken bu sorun vardı,şu anda kilometrem 20 bine yakın ve 2 zincir eskittim,ama arka dişlinin aşınmayı bırakın deforme olasılığı bile yok
    Dişlilerdede hiç atıklık yok bundan eminim,ama çok hafif yalpalama var gibi ,sıfır zincirdede bunu yapıyorsa,sorunu çözmek zor gibi

    Zincir sarkma boşluğu motor üzerindemi ölçülür,yoksa üzerinde yük yokkenmi ,bilen birisi varsa


    ---------- Mesajlar birleştirildi - 20:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:41 ----------



    Arkadaş burada birşeyler tartışıyoruz,bir fikrin varsa söyle,boş muhabbet için başka yerlerde bulabilirsin
    Size bir fotoğraf göstermek istiyorum, bu fotoğraftaki dişli iyi mi kötü mü?

    Aprilia RS 250 GP Nº1

  11. #31
    oyunageldim - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Aralık 2012
    Şehir
    Tekirdağ
    Motosikleti
    Honda Wave 110i
    İyi gibi duruyor

  12. #32
    sahin08 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Şubat 2014
    Şehir
    bodrum muğla
    Motosikleti
    ramzey qm250-2006 skyjet-sj100-7 yuki gy200
    arka dişli takozları (kaplin lastiği) bazen tam oturmaya engel oluyor dişli sağa sola yalpa yapıyor bu sebeple bi gerilip gevşiyor yada dişli eğiliyor tabi ama arka dişli zinciri söküp arka tekeri çevir arka dişli yukarı aşağı yada sağa sola sallanıyormu rahatça anlaşılır
    benim karşılaştığım durumda kaplin lastiklerini değiştim gitmedi bende arka dişliyi ve dişlinin bağlandığı döküm parçayı değiştirdim (hafiften çatlak vardı) sallantı gitti
    bassturbin bunu beğendi.

  13. #33
    bursagsli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ağustos 2013
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Kanuni Seyhan (2012-2017), Sym Wolf 250
    Arkadaşlar dişliler de bir sıkıntı göremedim ama takozların 2 si aşınmış onları değiştircem dişlilerde bir sorun var mı




  14. #34
    kurubuz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Aralık 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF1000FA
    Zincir ve dişlilerin değişmesi lazım.

  15. #35
    bursagsli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ağustos 2013
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Kanuni Seyhan (2012-2017), Sym Wolf 250
    Dişliler de aşınma kırılma yok zinciri degistirdim
    arka takozlarıda degistiriyorum
    Sen arabaya gezmek için binersin, bizler ise motosiklete binmek için gezeriz

  16. #36
    bassturbin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xj6 Diversion F
    Dişlilerin durumu gayet iyi uçlarda eğilme ve açılma eskime yok:




    ---------- Mesajlar birleştirildi - 16:57 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:38 ----------



    ---------- Mesajlar birleştirildi - 17:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:57 ----------

    Tamirci usta olmak ayrı birşeydir, parça değiştiricisi olmak ayrı birşeydir.
    oyunageldim, bursagsli ve A.ŞIK bunu beğendiler.

  17. #37
    kurubuz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Aralık 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF1000FA
    Alıntı bursagsli adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Dişliler de aşınma kırılma yok zinciri degistirdim
    arka takozlarıda degistiriyorum
    Biri sağlam olsa bile zincir ve dişliler takım olarak değiştirilir. Sadece zinciri değiştirirsen zincirinin ömrü çok kısa olur.

  18. #38
    bassturbin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xj6 Diversion F
    Alıntı kurubuz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Biri sağlam olsa bile zincir ve dişliler takım olarak değiştirilir. Sadece zinciri değiştirirsen zincirinin ömrü çok kısa olur.
    6600 km de dişli eskimez bitmez, zincirde bitmezde işte kalitesiylede alakalı demekki, bence zincirdede birşey yok gibi anlatılanlardan, dediğim gibi arkada boşluk var ayrıca zincirde hangi motor olursa olsun, bir yerde sıkıdır bir yerde boştur bu anormal bir boşluksa o zaman zincir değiştirilebilir.Sizin söylediğiniz zincir dişli-dişliyle değiştirilir 20-25 bin olursa değişirde, resimde görünen dişlilerle hiçbirşey yok, ayrıca paylaştığım fotoğraflar genel olarak bilgi amaçlıdır...Benim tecrübe ve görüşüm bunlar sakın yanlış anlamayın muhalefet etmek ben daha çok bilirim gibi şeyler yapmak için yazmıyorum kurubuz arkadaşım...

    bursagsli Ayrıca arka cant rulmanlarınıda kontrol etmeyi unutmayın...
    Aprilia RS 250 GP Nº1

  19. #39
    bursagsli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ağustos 2013
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Kanuni Seyhan (2012-2017), Sym Wolf 250
    Arka takozları değiştirdim arka dişli oynamıyor ayrıca arka rulmanlarda sıkıntı yok rulman kapağını açarak gresledim ve kapağı kapattım ön tekerede aynı işlemi uygulayacağım motor topladıktan sonra bir deneme sürüşü yapıp sonucu yazarım

  20. #40
    forewer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Mayıs 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    ZZ-R1200
    Zincirin bi yerde gergin bi yerde daha gevşek olması normaldir. Uzama her yerde eşit olmayabilir, özellikle kuvvetli motorlarda kaçınılmazdır. Her motorun servis kitapçığında fazlasıyla detaylı bilgi verilir. Kawasakiden örnekleyeyim; 20 tane linkin boyunu ölçün 323 mm yi geçerse değiştirin, bu esnada da zinciri 5kglik bir yükle gerin der. Zincir gerginliğini ayarlarken de orta ayağa alın motoru zinciri en gergin yerine getirin ve iki dişlinin tam ortasından 25-35 mm olacak şekilde gerginliği ayarlayın diyor. Gerginlik olayı asfalt motosikletlerinde genelde 25-35mm dir. Sendeki muhtemel sıkıntı da ya çok geriyorsundur ya da zincirin dandiktir.
    oyunageldim bunu beğendi.


2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)